Temperatura silnika

sebcio
teksciarz
teksciarz
Posty: 162
Rejestracja: sob 18 paź 2008, 17:13
Model VFR: rc 46 2001
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: olszyna
Kontakt:

Post autor: sebcio » ndz 24 kwie 2011, 21:09

Jabu-tak jak opisales-to wsio dziala jak trzeba.Nie masz sie czym martwic :grin:

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Model VFR: RC 46 '98
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » wt 26 kwie 2011, 13:21

Tommat, stary im zostawiłeś i go zregenerowali, czy wykonali nowy na wzór? Gdyby to zdawało egzamin, to by było pewnie wiecej zamówień!

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Model VFR: VFR 750 RC36II
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: waclv » wt 26 kwie 2011, 16:34

Dla osób chcących zmieniać termostat w swojej VFR -dotyczy na pewno modelu RC 36 II możliwe że w innych modelach też, ale na tym sam sprawdzałem

Piszę to, bo już śmieszny zaczyna być temat na kilka stron o termostacie, gdzie użytkownicy dorabiają termostat gdy znacznie prostszym sposobem jest użycie termostatu od Daewoo Tico, lub też Matiza.
Koszt 25zł :smile:
temperatura otwarcia 82 stopnie
średnica w najszerszym miejscu 44 mm
jedyna "przeróbka" to ściągnięcie gumowej uszczelki z obwodu bo w tych samochodach obudowa ma na nią miejsce a u nas w VFR-ce nie ma na to miejsca

także zachęcam do szukania kombinowania i dzięki temu oszczędzania ale nie komplikując sobie nadto zadania :bye

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » wt 26 kwie 2011, 18:03

skoro normą jest to że wskazówka nie podnosi sie zbyt wysoko podczas normalnej jazdy, to jakie objawy są gdy termostat jest nie sprawny?

PS. czy w gaznikowych modelach, nie sprawny termostat tez ma wplyw na wysokosc spalania?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
skoch84
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 26 gru 2009, 23:05
Model VFR: RC 36I
Imię: Staszek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: skoch84 » wt 26 kwie 2011, 20:25

Dla osób chcących zmieniać termostat w swojej VFR -dotyczy na pewno modelu RC 36 II możliwe że w innych modelach też,
Dla RC 36I też pasuje od Tico/Matiza. Obecnie na takim śmigam.
Wskazówka na nowym termostacie też wychyla się tylko trochę
Almera N15 GA14DE '98
Honda VFR 750 RC36I '91

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Model VFR: RC 46 '98
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » śr 27 kwie 2011, 09:01

Waclv może dla Ciebie to śmieszne, ale zadałem sobie trud i przeczytałem wszystkie posty w tym temacie i jakoś nie kojarzę , aby gdzieś pojawiła się wcześniej informacja na temat tico albo matiza. Wiem, że dużo elementów da się dopasować, bo sam to robię budując trajki, ale nie każdy się w to bawi.

Fakir, co do niesprawności termostatu, to są 2 możliwości:
1. termostat cały czas otwarty który powoduje niedogrzanie silnika podczas pracy
2. termostat zamknięty, nie otwiera się wówczas temperatura rośnie, gdyż silnik pracuje na "małym obiegu" bez możliwości chłodzenia cieczy chłodzącej w chłodnicach.

Z dwojga złego wariant pierwszy jest bezpieczniejszy dla silnika, lecz niedogrzany silnik nie osiąga pełnej sprawności, przez co zwiększa się jego spalanie (głównie silniki na wtrysku, gdzyz elektronika zwiększa dawkę wtrysku, gdyż termometr daje informacje, o zbyt małej temperaturze pracy silnika, w celu jej podwyższenia)
Wariant drugi może doprowadzić do przegrzania silnika, wywalenia uszczelki pod głowicą, lub zatarcia silnika.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Model VFR: 800 Fi '98
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 27 kwie 2011, 09:22

no
Hefajstos pisze:Fakir, co do niesprawności termostatu, to są 2 możliwości:
1. termostat cały czas otwarty który powoduje niedogrzanie silnika podczas pracy
2. termostat zamknięty, nie otwiera się wówczas temperatura rośnie, gdyż silnik pracuje na "małym obiegu" bez możliwości chłodzenia cieczy chłodzącej w chłodnicach.
istnieje jeszcze coś takiego jak nie domknięty termostat np w połowie :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » śr 27 kwie 2011, 20:20

będzie trzeba wyciągnąć termostat i sprawdzić czy wszystko ok, do puki owiewki pościągane ;-)
pytanie tylko czy muszę spuszczać cały płyn chłodniczy?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
maliq85
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: śr 17 lis 2010, 14:18
Model VFR: VFR 800 rc46
Imię: Paweł
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CZN,CMG,CB,PGN
Kontakt:

Post autor: maliq85 » czw 28 kwie 2011, 09:53

Niestety Fakir, trzeba zlać płyn, nie ma opcji innej
"Per aspera ad astra"
pozdro MALIK :)

tommat
Posty: 5
Rejestracja: pt 23 sty 2009, 21:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: białystok

Post autor: tommat » sob 30 kwie 2011, 21:58

Hefajstos pisze:Tommat, stary im zostawiłeś i go zregenerowali, czy wykonali nowy na wzór? Gdyby to zdawało egzamin, to by było pewnie wiecej zamówień!
Stary zostawiłem im na wzór. Zrobili nówkę sztukę, bo żaden gotowy nie pasował. Oczywiście z elementów z których robią inne zamienniki. Przebadali na stanowisku diagnostycznym Jak będzie ok po wymianie, będzie z tego z tego oficjalny zamiennik.
Zwlekam z wymianą, bo chcę na lublin śmignąć, tak więc wymiana po weekendzie.
Jak zmienię dam znać o efektach.

pozdrawiam
Tomek

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re:

Post autor: Kolega_PL » śr 04 maja 2011, 20:22

tommat pisze:....tak więc wymiana po weekendzie.
Jak zmienię dam znać o efektach.
No to czekamy na relacje.
Adam

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Model VFR: VFR 800 FI - 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Temperatura silnika

Post autor: Rychu » wt 10 maja 2011, 16:53

elo

Mialem dzis maly problemik z moto , zeganalem kolege , ktory mial smiertelny wypadek na moto i z punktu startu do cemntarza utworzylismy pochod ok 100 motocykli , eskortowala nas policja i predkosc przelotowa ok 20 km/h . Ja jechalem z pasazerka w temperaturze powietrza ok 28stopni , trasa liczyla z 5 km , w tym pare swiatel po drodze. Od polowy trasy zaczelo mi wywalac plyn dolem przez wyrownawczy , calkiem spora ilosc go wyleciala , temeparatura po dojechaniu na miejsce doszla do 122 stopni . Wentylator pracowal caly czas juz od ok 110 . I teraz pytanie , czy to normalne ? slyszalem od mechanika ze w tej temperaturze VFR ma dosc slabe chlodzenie i ze moze sie tak zdarzyc... , teraz po wyjechaniu na trase temperatura ok 85 stopni , swiatla czy korek i szybko rosnie powyzej 100 , mechanik mowi aby po wystudzeniu moto dolac plyny do chlodnicy bo pewnie malo i kuknac w wyrownawczy. Przed chwila testowalem chlodzenie przed domem , mam tzw polbruk ( ponoc asfalt odbija temperature) i nie doszla powyzej 110 stopni , nawet lekko gazujac do 3 tys wentylator skutecznie zbijal temperature , po zgaszeniu uslyszalem bulgotanie w wyrownawczym... Co sadzicie ? normalne objawy ?

Awatar użytkownika
Piotrek82
teksciarz
teksciarz
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
Model VFR: vfr 800
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szastarka

Re: Temperatura silnika

Post autor: Piotrek82 » wt 10 maja 2011, 17:34

Po pierwsze prawdopodobnie masz zapowietrzony układ. Po drugie lepiej używać płynu chłodzącego do motocykla, bo ma temp. wrzenia ok. 130 C, jeśli masz tam wlane coś innego. Gdzieś w tym dziale był opis jak odpowietrzyć. Ja dziś prawie cały dzień w korkach warszawskich walczyłem i jak zwykle wszystko ok. A gadanie, że VFR ma słabe chłodzenie można między bajki włożyć.

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Model VFR: CBR 929
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Temperatura silnika

Post autor: wasyl » wt 10 maja 2011, 19:45

Piotrek82 pisze:Po pierwsze prawdopodobnie masz zapowietrzony układ. Po drugie lepiej używać płynu chłodzącego do motocykla, bo ma temp. wrzenia ok. 130 C, jeśli masz tam wlane coś innego. Gdzieś w tym dziale był opis jak odpowietrzyć. Ja dziś prawie cały dzień w korkach warszawskich walczyłem i jak zwykle wszystko ok. A gadanie, że VFR ma słabe chłodzenie można między bajki włożyć.

Prawda jest taka że ma słabe chłodzenie jak na korki,przez układ bocznych chłodnic. Niestety.

Motocykle które maja chłodnice czołowo od razu po ruszeniu i prędkość 30 km/h temperatura spada.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Piotrek82
teksciarz
teksciarz
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
Model VFR: vfr 800
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szastarka

Re: Temperatura silnika

Post autor: Piotrek82 » wt 10 maja 2011, 20:15

wasyl pisze:
Piotrek82 pisze:Po pierwsze prawdopodobnie masz zapowietrzony układ. Po drugie lepiej używać płynu chłodzącego do motocykla, bo ma temp. wrzenia ok. 130 C, jeśli masz tam wlane coś innego. Gdzieś w tym dziale był opis jak odpowietrzyć. Ja dziś prawie cały dzień w korkach warszawskich walczyłem i jak zwykle wszystko ok. A gadanie, że VFR ma słabe chłodzenie można między bajki włożyć.

Prawda jest taka że ma słabe chłodzenie jak na korki,przez układ bocznych chłodnic. Niestety.

Motocykle które maja chłodnice czołowo od razu po ruszeniu i prędkość 30 km/h temperatura spada.
Pewnie, że jak chłodnica jest czołowo to lepiej chłodzi, ale ja powiem tak: nigdy, ale to nigdy VFR mi się nie zagotowała. Nawet w najgorszym korku w upale-nie ma problemu, tylko trzeba wlać płyn motocyklowy i prawidłowo odpowietrzyć.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości