Temperatura silnika

Awatar użytkownika
maxtz
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 kwie 2008, 13:04
Model VFR: VFR 800
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock

Temperatura silnika

Post autor: maxtz » pt 25 kwie 2008, 21:27

Zwracam się z prośbą do Was mianowicie dopiero dziś udało mi się zarejestrować moją VFR-kę (RC46) a więc za czołem pierwsze przejażczki ale zaczeła mnie nie zastanawiać temperatura silnika. Kiedy jadę po trasie wskaźnik pokazuje temperturę 85 - 94

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Model VFR: K1300S & EXC250F
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » pt 25 kwie 2008, 21:35

maxtz pisze:bo za czołem się zastanawiać co będzie w czasie upałów
Nic nie będzie. Dalej wentylator będzie się załączał przy 103-104 st.C Najwyżej w czasie jazdy temp. będzie trochę wyższa niż teraz. Tak jest o.k. Wiatrak u mnie startuje przy 104 st.C
Spokojnego i miłego smiganka 8)

Awatar użytkownika
maxtz
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 kwie 2008, 13:04
Model VFR: VFR 800
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock

Post autor: maxtz » pt 25 kwie 2008, 21:44

No to mnie uspokoiłeś :lol: w poprzednim motorku nie miałem tak zbajeżonej deski rozdzielczej i gdy pokazało się ponad 100

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Model VFR: 800FI '98
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » pt 25 kwie 2008, 21:56

Tak to normalne. Wentylator włącza się właśnie przy temp. 103 st.c.

Ja mam inny problem. Kiedy jechałem na początku kwietnia do Holandii (temperatura powietrza sięgała ok 10 st.c.), silnk nie mógł osiągnąć temp. pracy. Wskaznik pokazywał ok. 50 st. c. Raz nawet temperatura spadła poniżej wyświetlanych na wskaźniku 35 st. c. i widziałem jedynie kreski. I to przy autostradowych prędkościach. Co o tym myślicie? To normalne? RC 46 ma zbyt wydajne chłodzenie?

Sorki za podpięcie pod temat....
Pozdr
Try before you die!

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Model VFR: K1300S & EXC250F
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » pt 25 kwie 2008, 22:04

A to dziwne. Ja latałem (z małymi przerwami na śnieg) całą zimę i nawet przy 0-1 st.C temperatura trzymała w okolicach 70 st.C

Awatar użytkownika
maxtz
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 kwie 2008, 13:04
Model VFR: VFR 800
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock

Post autor: maxtz » pt 25 kwie 2008, 22:09

Daniel pisze:Tak to normalne. Wentylator włącza się właśnie przy temp. 103 st.c.

Ja mam inny problem. Kiedy jechałem na początku kwietnia do Holandii (temperatura powietrza sięgała ok 10 st.c.), silnk nie mógł osiągnąć temp. pracy. Wskaznik pokazywał ok. 50 st. c. Raz nawet temperatura spadła poniżej wyświetlanych na wskaźniku 35 st. c. i widziałem jedynie kreski. I to przy autostradowych prędkościach. Co o tym myślicie? To normalne? RC 46 ma zbyt wydajne chłodzenie?

Sorki za podpięcie pod temat....
Pozdr
W tym przypadku to stawiam na uszkodzony termostat najprawdopodobniej jest cały czas otwarty :drool

Awatar użytkownika
0czek
teksciarz
teksciarz
Posty: 127
Rejestracja: śr 08 sie 2007, 09:51
Model VFR: VFR800 & RMX250W
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: 0czek » pt 25 kwie 2008, 23:22

maxtz pisze: W tym przypadku to stawiam na uszkodzony termostat najprawdopodobniej jest cały czas otwarty
miałem taki przypadek poprosu termostat sie zaciął w pozycji otwartej i tyle

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pt 25 kwie 2008, 23:52

stała temp w "normalnej jeździe" oscyluje pomiedzy 70 a 85 stopni u mnie, zaleznie od ciepla na zew, jesli chodzi o zalaczenie wiatraka to jest przy 103 stpniach i chlodzi do 9x. wymień płyn chłodniczy, zobaczymy co się będzie wtedy działo, może nie ma swoich właściwości ?
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Model VFR: XL1000V VARADERO
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

na pewno termostat

Post autor: arek » sob 26 kwie 2008, 11:51

Cześć,

Miałem taki sam objaw jak kupiłem swoją - w czasie jazdy ledwo co grzała się do 35 - 40 st.C przy temp. otoczenia ok 5-6 st.C. Okazało się że termostat jest cały czas otwarty (zablokował się) i płyn cały czas chłodzi. Wadą jest to że pasuje tylko oryginał z Hondy (mnie kosztował ok 220 zł) i trzeba czekać max 2 tyg. Po wymianie wszytko wróciło do normy.

Pozdrowienia i miłego grzebania...

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Model VFR: RC24//RC46
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » sob 26 kwie 2008, 11:54

ja jak latałem w lutym nawet w snieg to temperatura silnik tez ledwo co rosła..nie ma sie co przejmować

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Model VFR: XL1000V VARADERO
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: arek » sob 26 kwie 2008, 16:53

Akurat uważam, że jest się czym przejmować, bo:
1. niedogrzany silnik pracuje cały czas na wzbogaconej mieszance (wtrysk daje więcej paliwa) aby szybciej osiągnąć temp. pracy przez co więcej pali
2. olej nie pracuje w swojej temperaturze (bardziej gęsty) co w jakimś tam stopniu przekłada się na gorszą pracę układu smarowania
3. silnik jest słaby i długotrwałe niedogrzanie może spowodować jakiś inny problem. Ale to już inna bajka. W każdym bądź razie uważam że jeżeli oryginalny termostat zaczyna się otwierać przy 82 st. C (zamyka przy około 75 st. C) i dopiero wtedy puszczać płyn na chłodnicę to kitajce projektujące ten silnik tak założyły temp. pracy i tak ma być. A jak tak nie jest to jest źle :smile:

Pozdrowienia dla wszystkich i kończę te dywagacje z mojej strony

Awatar użytkownika
rzoov
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: pn 15 sty 2007, 11:54
Model VFR: czerwony Witek '02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: KRK

Post autor: rzoov » sob 26 kwie 2008, 17:36

Jeszcze w nawiazniu do pierwszego problemu - wydaje mi sie ze jednak troche za mocno Ci sie silnik grzeje. U mnie w trasie (czyli ciagla jazda) trzyma +/- 78 stopni. Do zalaczenia wentylatora owszem wzrasta ale na pewno nie po chwilowym postoju na swiatlach. Jesli to Twoje swieze moto, to tym bardziej wymien plyn, bedziesz spokojniejszy.

Awatar użytkownika
sebavfr
teksciarz
teksciarz
Posty: 149
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 20:31
Model VFR: RC46 "2001.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: sebavfr » pn 28 kwie 2008, 21:10

Witam podłączę się do postu ostatnio zauważyłem, że moja VFRka w zimne dnie nie trzyma temperatury podejrzewam termostat w związku z tym mam pytanie gdzie mogę takowy nabyć?
Dzwoniłem do larsoona to mi powiedzieli, że się nie bawią w termostaty.
Może wy wiecie gdzie można kupić?
Lepsza od rowera jest tylko VFRra.

VFR 800. 2001.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 28 kwie 2008, 22:09

salon Honda :mrgreen:

u mnie zauważyłem, że jak temp otoczenia jest w granicach 19 st na zew to mam 80-82 st tem silnika, a gdy spada ponizej 10 st na zew temp silnika osiąga ok 78 st. wszystko zalezy od żaru ...., poniżej 75 w zimne dni cięzko było zejść
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

makanaky
Posty: 4
Rejestracja: ndz 11 maja 2008, 22:31
Model VFR: v-tec 03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: makanaky » pn 12 maja 2008, 23:11

W moim v-tecu temperatura oscyluje w granicach 75-85

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości