Temperatura silnika
- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Dobre aż mnie normalnie zaskoczyłeś
Metiu 107 stopni jest spoko ale da się niższe wartości wycisnąć, u mnie nie przekracza 104 stopni przy korkach i upale. Wszystko zależy od chłodzenia silnika oraz co istotne oleju jaki używasz.
To co ja leje u siebie to Castrol Antifreeze jak również płyn którego nazwy nie pamiętam do chłodnic aluminiowych na bazie glikolu do - 35 stopni i +115/135 o ile mnie pamięć nie myli. Na BP 1l kosztuje coś koło 15 zł i jest spoko. Olej Motul półsyntetyk 10W40 5100 o ile pamiętam .
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Dobra ale my mamy RC46 Fi a Metiu ma Vitka a to gorsza klasa i się wyżej widocznie grzeje troche bardziej
Maciek a ja hulam na Castrol GP1 Racing czy jakoś tak (mowa o oleju) a w chłodnicy mam QAL orlenowy i mam takie same temperatury
Maciek a ja hulam na Castrol GP1 Racing czy jakoś tak (mowa o oleju) a w chłodnicy mam QAL orlenowy i mam takie same temperatury
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
no i problem zimnego silnika i moją sztuke powoli dopada.
Jesli chodzi o temp wiosenno letnie to na trasie trzymają sie zawsze ok-75-80* wiec raczej spoko.
No ale podczas ostatniej wycieczki gdzie temp powietrza oscylowała w granicach 10* to na moim wyswietlaczu w trasie utrzymywała sie temp ok 66-68*C. Czyli już robią mi sie problemy z termostatem czy to jednak jeszcze taka temp do przełknięcia jest??
Dodam że płyn raczej nie jest nowy-miałem go w lato jakos zmieniac ale jakos mi to umknęło, a szkoda.
Jak myslicie?
Pozdro
Jesli chodzi o temp wiosenno letnie to na trasie trzymają sie zawsze ok-75-80* wiec raczej spoko.
No ale podczas ostatniej wycieczki gdzie temp powietrza oscylowała w granicach 10* to na moim wyswietlaczu w trasie utrzymywała sie temp ok 66-68*C. Czyli już robią mi sie problemy z termostatem czy to jednak jeszcze taka temp do przełknięcia jest??
Dodam że płyn raczej nie jest nowy-miałem go w lato jakos zmieniac ale jakos mi to umknęło, a szkoda.
Jak myslicie?
Pozdro
- Sylwio
- klepacz
- Posty: 1159
- Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
- Imię: Sylwester
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chrzanów
- Kontakt:
W mojej Vfrce podczas dzisiejszej jazdy, przy około 10 stopniach i czasami dość dużym wietrze temeratura utrzymywała się w granicach 65 - 75 stopni. Jest także z Włoch a płyn wymieniony został latem, takze myślę że tak ma być.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
nasze sprzęty przewidziane są na jazde w wyższych temperaturach otoczenia układy chłodzenia sa tak zaprojektowane zeby odprowadzał jak najwiecej ciepła w gorace dni więc w te chłodne moto jest niedogżane ale praca w zakresie temperatur 60 70 stopni nie jest szkodliwa problemy zaczynają sie od 40 w dół jak zaczniemy kombinować z termostatem to w lecie będzie trzeba znowu kombinować bo bedzie się przegrzewał a wymiana płynu nie zmieni temperatury silnika
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
z tą wymianą to róznie jest -starszy płyn staje sie bardziej brudny, mulasty i mogą być problemy. Nowe płyny (przynajmniej niektóre) zawierają troche srodków myjących i płuczących układ chłodzenia dzięki czemu staje sie on wydajniejszy
Np u mnie w aucie- omega a- jakos w lecie zmieniany był rozrząd, wiec zarazem zmieniony był płyn w chłodnicy (pompa jest napinaczem paska rozrządu). Po zalaniu płynem prestona - auto przestało sie aż tak bardzo grzać.
Np u mnie w aucie- omega a- jakos w lecie zmieniany był rozrząd, wiec zarazem zmieniony był płyn w chłodnicy (pompa jest napinaczem paska rozrządu). Po zalaniu płynem prestona - auto przestało sie aż tak bardzo grzać.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Z mojego doświadczenia to samochody są traktowane zupełnie inaczej jak motocykle raczej tak po macoszemu a moto to jak pupilek gdybyś nie robił rozrzadu to pewnie byłby tylko pomiar czy płyn nie zamarznie zimą i jeśli ok to jezdziłbyś dalej mimo że płyn jest już "stary" a w moto jeśli jezdze drugi sezon to wymiana bo będe miał nowy czasami i po każdym sezonie nie pisze tego myśląc o tobie ale o wiekszości użytkowników puszek , info dla uzytkowników 2 oo jeśli macie podejżenia że płyn zimą moze zamarznąc wymieńcie nie zostawiajcie układu chłodzenia na pusto to szkodzi
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
U mojego kolegi po wymianie termostatu (oczywiście w VFR 800)na nowy temperatura zarówno w w chłodne jak i cieplejsze dni oscylowała w granicach 72- 86 na trasie. Silnik spalinowy posiada optymalną temp. pracy właśnie w tych granicach, dlatego uważam że wydatek jest słuszny. Problem z termostatami w motocyklach honda jest zanany od dawna. Nie dotyczy to tylko VFR. Cena nowego termostatu to wydatek 185 zł w ASO...Skandal!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości