U mnie to samo, wyjątkiem jest przeciskanie się w korkach wtedy dostaje 100- 106makanaky pisze:W moim v-tecu temperatura oscyluje w granicach 75-85
Temperatura silnika
u mnie temp. jest sporym problemem, dochodzi do 106 st. i wentylator sie nie zalacza....czy wie ktos co sie moglo stac? moja VFR rozgrzewa sie baaardzo szybko, temp trzyma przy jezdzie 85-95 a jak sie zatrzymam to roooosnie w porywajacym tempie przy 106 st gasze ja, bo sie boje ze cos zaraz wystrzeli...
- C_L_K
- ostry klepacz
- Posty: 2010
- Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
- Imię: Rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kosewko
- Kontakt:
No właśnie
A może to sprawa "kombinowana". Ja miałem, u siebie ostatnio taki objaw, że zginęło mi światło stopu. Ani przód, ani tył. Zacząłem więc sprawdzanie od końca (żarówki. przewody itd.) a okazało się, że przód nie działa bo wsuwka przy klamce się wysunęła, a tył, bo pierdolniczek przy dźwigni zaśniedział. Dwie różne rzeczy, a efekt ten sam: "NIE DZIAŁA" Może u Ciebie również naraz termostat razem z wentylatorem padł?
A może to sprawa "kombinowana". Ja miałem, u siebie ostatnio taki objaw, że zginęło mi światło stopu. Ani przód, ani tył. Zacząłem więc sprawdzanie od końca (żarówki. przewody itd.) a okazało się, że przód nie działa bo wsuwka przy klamce się wysunęła, a tył, bo pierdolniczek przy dźwigni zaśniedział. Dwie różne rzeczy, a efekt ten sam: "NIE DZIAŁA" Może u Ciebie również naraz termostat razem z wentylatorem padł?
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
wymieniałeś może płyn chłodniczy ? taka akcja ma się wtedy gdy jest zapowietrzony (nie pełny) układ równie dobrze, ale powinien się odpowietrzyć na bieżąco po wymianie kurnasz.....
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
pierwsze co to odpal wiatrak na krótko tzn. zdejmij z czujnika temperatury na chłodnicy przewód i dotknij gdzieś do ramy tak żeby zamknąć obwód jak wiatrak zadziała to masz dwie opcje albo czujnik temperatury sie zepsuł ?!? albo co prędzej masz zapowietrzony układ (jak chłodnice są pod kątem zamocowane a czujnik masz na lewej na górze i jak jest trochę powietrza to temperatura ci szybko rośnie). Spróbuj po pompować przewodami tzn. po uciskać je to tu to tam może sie odpowietrzy, ja miałem tak samo. Jak wymieniłem płyn chłodniczy niby wszystko ok, bąbelki poszły, z zbiornik ajuż nic układ nie brał a jednak miałem zapowietrzoną chłodnice co sie okazało dopiero drugiego dnia kiedy to otwierając korek zobaczyłem że jednak coś jeszcze ubyło do układu
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
-
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 08 cze 2008, 21:18
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Milanówek
- Kontakt:
sprawa z wentylatorem juz sie wyjasnila, byly odlaczone kostki. teraz debatujemy nad problemem mojego wtrysku...ale to juz w innym temacie, dzieki za sugestie chlopaki. tak jak u Was u mnie wentylator wlacza sie z miejsca przy 103-104 stopniach, natomiast do tej temperatury gdy stoje w miejscu dochodzi baaaardzo szybko.
- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
By ukrucić temat:
Termostatem się nie przejmuj , temp oscylować powinna od 70 do 80-85 stopni przy normalnym użytkowaniu a to że ci pokazuje więcej jest spowodowane płynem chłodniczym i niczym więcej.
Gdy wymienisz płyn sam zobaczysz że temp pracy twojego silnika będzie oscylować w zakresie niższym od poprzedniego (z przed wymiany) o ok 10 - 15 stopni, to całkowicie normalne i nie doszukuj się jakichś usterek.
We wszytskich VFR'kach w jakich napotkałem ten problem (zawyżonej temp) był spowodowany tylko i wyłącznie przez płyn chłodniczy. Zakup płyn na bazie glikolu do chłodnic aluminiowych (dostaniesz na każdej stacji benzynowej) polecam castrol antifreeze (sprawdzony) chodziaż możesz nalać każdy do - 35 stopni na bazie glikolu do chłodnic aluminiowych.
Nie kupuj jakiegoś wyszukanego płynu pod tytułem do motocykli bo to bzdura , większość płynów glikolowych zaczyna wrzeć od 115 do 130 stopni więc spokojnie możesz brać każdy.
Temp przy której powinien ci się wentyl załączyć to jakieś 102-105 stopni (kalibracje czujników są niekiedy różne).
Wymień płyn i nie kombinuj .
Termostatem się nie przejmuj , temp oscylować powinna od 70 do 80-85 stopni przy normalnym użytkowaniu a to że ci pokazuje więcej jest spowodowane płynem chłodniczym i niczym więcej.
Gdy wymienisz płyn sam zobaczysz że temp pracy twojego silnika będzie oscylować w zakresie niższym od poprzedniego (z przed wymiany) o ok 10 - 15 stopni, to całkowicie normalne i nie doszukuj się jakichś usterek.
We wszytskich VFR'kach w jakich napotkałem ten problem (zawyżonej temp) był spowodowany tylko i wyłącznie przez płyn chłodniczy. Zakup płyn na bazie glikolu do chłodnic aluminiowych (dostaniesz na każdej stacji benzynowej) polecam castrol antifreeze (sprawdzony) chodziaż możesz nalać każdy do - 35 stopni na bazie glikolu do chłodnic aluminiowych.
Nie kupuj jakiegoś wyszukanego płynu pod tytułem do motocykli bo to bzdura , większość płynów glikolowych zaczyna wrzeć od 115 do 130 stopni więc spokojnie możesz brać każdy.
Temp przy której powinien ci się wentyl załączyć to jakieś 102-105 stopni (kalibracje czujników są niekiedy różne).
Wymień płyn i nie kombinuj .
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
Hej,
pouczony przez Kórnika, zadaję pytanie w tym temacie.
Chodzi mi bowiem o sytuację gdy pracuje tylko jedna z dwóch chłodnic. Czy to jest normalne? czy druga chłodnica włącza się dopiero gdy temperatura płynu przekroczy jakąś niebezpieczną granicę? jeśli tak to od jakiej temperatury włącza Wam się druga chłodnica?
Do tej pory max. temperaturę jaką osiągnął mój płyn to była temp. 107 stopni (w korku) i potem zaczęła spadać. Natomiast cały czas pracowała tylko jedna chłodnica. W instrukcji obsługi nie znalazłem żadnej informacj poza tą, iż krytyczną wartością temperatury przy której należy wyłączyć bezwzględnie silnik to temp. 122 stopni.
pzdr
Metiu
pouczony przez Kórnika, zadaję pytanie w tym temacie.
Chodzi mi bowiem o sytuację gdy pracuje tylko jedna z dwóch chłodnic. Czy to jest normalne? czy druga chłodnica włącza się dopiero gdy temperatura płynu przekroczy jakąś niebezpieczną granicę? jeśli tak to od jakiej temperatury włącza Wam się druga chłodnica?
Do tej pory max. temperaturę jaką osiągnął mój płyn to była temp. 107 stopni (w korku) i potem zaczęła spadać. Natomiast cały czas pracowała tylko jedna chłodnica. W instrukcji obsługi nie znalazłem żadnej informacj poza tą, iż krytyczną wartością temperatury przy której należy wyłączyć bezwzględnie silnik to temp. 122 stopni.
pzdr
Metiu
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Metiu ?!? Jak to jedna chłodnica działa? W VFR dzialaja obie chłodnice zawsze tylko na jednej masz wentylator (, który przez jedna chłodnice zasysa powietrze a przez druga je "wypycha") i to chyba o to ci chodzi 107 st.C to normalna jeszcze temperatura niema co sie martwić a jak sie schładza to znaczy że wentylator działa i niema co się martwić póki ci wyświetlacz temperatury nie miga jest dobrze (tzn. poki niema tych 122 st.C )
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości