Temperatura silnika

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » śr 09 lip 2008, 16:46

:)

Dobre aż mnie normalnie zaskoczyłeś :)

Metiu 107 stopni jest spoko ale da się niższe wartości wycisnąć, u mnie nie przekracza 104 stopni przy korkach i upale. Wszystko zależy od chłodzenia silnika oraz co istotne oleju jaki używasz.

To co ja leje u siebie to Castrol Antifreeze jak również płyn którego nazwy nie pamiętam do chłodnic aluminiowych na bazie glikolu do - 35 stopni i +115/135 o ile mnie pamięć nie myli. Na BP 1l kosztuje coś koło 15 zł i jest spoko. Olej Motul półsyntetyk 10W40 5100 o ile pamiętam :).
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

riczi1313
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 lip 2008, 17:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: głogów
Kontakt:

Post autor: riczi1313 » ndz 13 lip 2008, 18:10

u mnie na postoju temperatura sięga 104 stopni i włącza się wentylator w trasie nie przekracza 90 stopni
riczi1313 głogów

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » ndz 13 lip 2008, 23:36

Dobra ale my mamy RC46 Fi a Metiu ma Vitka a to gorsza klasa :lol i się wyżej widocznie grzeje :evil troche bardziej :P

Maciek a ja hulam na Castrol GP1 Racing czy jakoś tak (mowa o oleju) a w chłodnicy mam QAL orlenowy :P i mam takie same temperatury :P
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » pn 14 lip 2008, 23:11

:evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil :evil


też jest spoko

ale powiem ci że mam przyjaciela z vfr 800 '98 rok gdzie jego sprzęt rozgrzewa się dużo wolniej od mojego :) nie mniej temp max są identyczne.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 14 lis 2008, 18:35

no i problem zimnego silnika i moją sztuke powoli dopada. :???:
Jesli chodzi o temp wiosenno letnie to na trasie trzymają sie zawsze ok-75-80* wiec raczej spoko.
No ale podczas ostatniej wycieczki gdzie temp powietrza oscylowała w granicach 10* to na moim wyswietlaczu w trasie utrzymywała sie temp ok 66-68*C. Czyli już robią mi sie problemy z termostatem czy to jednak jeszcze taka temp do przełknięcia jest?? :???:
Dodam że płyn raczej nie jest nowy-miałem go w lato jakos zmieniac ale jakos mi to umknęło, a szkoda.

Jak myslicie?



Pozdro

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » pt 14 lis 2008, 18:44

to samo mam w CBR, plyn juz zmienilem na zimowy bo nie wiem co tam bylo zalane, temp. podczas ostatniej traski w poniedzialek utrzymywala sie w granicach 60-70 stopni, motocykl z wloch wiec moze tez byc problem taki czy ten termostat wogole tam jest
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 14 lis 2008, 18:51

no mój tez jest z wloch :) he he
A może zmienic płyn i dopiero wtedy popatrzec???
btw mam zalany full syntetyk który moze tez lepiej odprowadzac cieplo :) :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » pt 14 lis 2008, 20:52

sama wymiana plynu mysle ze nic nie zmieni, u mnie przed wymiana bylo tak jak po
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » sob 15 lis 2008, 17:08

W mojej Vfrce podczas dzisiejszej jazdy, przy około 10 stopniach i czasami dość dużym wietrze temeratura utrzymywała się w granicach 65 - 75 stopni. Jest także z Włoch a płyn wymieniony został latem, takze myślę że tak ma być.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » sob 15 lis 2008, 20:38

Wszystko jest w porządku. Po prostu jest zimno i jest dobre chłodzenie, też teraz jeździłem i temp. z biedą 70 - 75* ,a dałem trochę po garach na niskich biegach i szła od razu w górę.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 16 lis 2008, 15:04

nasze sprzęty przewidziane są na jazde w wyższych temperaturach otoczenia układy chłodzenia sa tak zaprojektowane zeby odprowadzał jak najwiecej ciepła w gorace dni więc w te chłodne moto jest niedogżane ale praca w zakresie temperatur 60 70 stopni nie jest szkodliwa problemy zaczynają sie od 40 w dół jak zaczniemy kombinować z termostatem to w lecie będzie trzeba znowu kombinować bo bedzie się przegrzewał a wymiana płynu nie zmieni temperatury silnika
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 16 lis 2008, 15:46

z tą wymianą to róznie jest -starszy płyn staje sie bardziej brudny, mulasty i mogą być problemy. Nowe płyny (przynajmniej niektóre) zawierają troche srodków myjących i płuczących układ chłodzenia dzięki czemu staje sie on wydajniejszy :)
Np u mnie w aucie- omega a- jakos w lecie zmieniany był rozrząd, wiec zarazem zmieniony był płyn w chłodnicy (pompa jest napinaczem paska rozrządu). Po zalaniu płynem prestona :)- auto przestało sie aż tak bardzo grzać. :mrgreen:

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 16 lis 2008, 21:25

Z mojego doświadczenia to samochody są traktowane zupełnie inaczej jak motocykle raczej tak po macoszemu a moto to jak pupilek gdybyś nie robił rozrzadu to pewnie byłby tylko pomiar czy płyn nie zamarznie zimą i jeśli ok to jezdziłbyś dalej mimo że płyn jest już "stary" a w moto jeśli jezdze drugi sezon to wymiana bo będe miał nowy czasami i po każdym sezonie nie pisze tego myśląc o tobie ale o wiekszości użytkowników puszek , info dla uzytkowników 2 oo jeśli macie podejżenia że płyn zimą moze zamarznąc wymieńcie nie zostawiajcie układu chłodzenia na pusto to szkodzi
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

bialy83
Posty: 13
Rejestracja: ndz 20 kwie 2008, 17:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: bialy83 » śr 03 gru 2008, 16:52

U mojego kolegi po wymianie termostatu (oczywiście w VFR 800)na nowy temperatura zarówno w w chłodne jak i cieplejsze dni oscylowała w granicach 72- 86 na trasie. Silnik spalinowy posiada optymalną temp. pracy właśnie w tych granicach, dlatego uważam że wydatek jest słuszny. Problem z termostatami w motocyklach honda jest zanany od dawna. Nie dotyczy to tylko VFR. Cena nowego termostatu to wydatek 185 zł w ASO...Skandal!!!

tomvfr750
Posty: 2
Rejestracja: sob 13 gru 2008, 14:09
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: tomvfr750 » ndz 01 lut 2009, 12:17

Witam a jak jest z waszymi RC 36 bo moja wskazuje ze 3 mm podniesienia wskazuwki temperatury ale to przy szybbkiej jezdzie a temperatura +1 -1

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości