[ RC36 ][ I ] Posikała się
- Radek
- teksciarz
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz 23 kwie 2006, 22:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
[ RC36 ][ I ] Posikała się
Po sobotniej przeja?d?ce w skwarze z pr?dko?ci? przelotow? 40km/h dopiero dzi? odwiedzi?em moto. Niestety VFR zasta?em zabryzgan? p?ynem ch?odniczym Zegary rama i og?lnie ca?y prz?d w okolicach g?owki ramy jest w kropki Sprawdzi?em ,?e p?yn jest w przewodach to odpali?em ?eby zlokalizowa? wyciek.Niestety bez powodzenia. Ci?nienie w uk?adzie by?o spore a mimo to nic nie ciek?o. Czy to normalne zachowanie jak si? zagotuje sprz?t? Co pozostaje zrobi?,dola? p?ynu i ?miga? dalej ?
Dodam jeszcze ,?e co? zacz??o mi puka? z okolicy zadupka po lewej stronie (z tej skrzyneczki). Po chwli skapnalem si? ze mam kranik na off i przelaczylem na on to sie uciszylo. Co to mog?o by? ? Sorry za lakoniczne pytania
Dodam jeszcze ,?e co? zacz??o mi puka? z okolicy zadupka po lewej stronie (z tej skrzyneczki). Po chwli skapnalem si? ze mam kranik na off i przelaczylem na on to sie uciszylo. Co to mog?o by? ? Sorry za lakoniczne pytania
Ostatnio zmieniony śr 26 lip 2006, 18:55 przez Radek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
- bartek V
- zadomowiony
- Posty: 88
- Rejestracja: ndz 15 cze 2008, 21:32
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
ADAL pisze:Witajcie
Pierwszy mój post i niestety chodzi kłopot z moim vtec - kiem.
Mianowicie klopot z chłodzeniem.
Właczyłem silnik( nie był uruchamiany przez długi okres czasu) i grzal sie do 107 stopni, pozniej włączał sie wentylator i spadalo do 98 i tak kilka razy pod rząd.
W pewnym momencie zauwazylem ze gumowym odpływem zlecial calutki płyn ze zbiorniczka wyrównawczego a silnik sie zagrzal do 117.( nie zapaliła sie zadna czerwona kontrolka).
O co mogło chodzic??
Pozdrawiam
cos mi sie wydaje ze termostat ci sie nie otworzyl...
Ostatnio zmieniony pt 20 lut 2009, 11:19 przez bartek V, łącznie zmieniany 1 raz.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
masz do v=teca?
Adal sprawdź narazie poziom płynu w chłodnicy nie w zbiorniczku uzupełnij do pełna najlepiej postaw na bocznej nóżce ,odpal na jakieś 5 min i jeszcze raz sprawdź poziom na zgaszonym silniku ,odpal ponownie i sprawdź czy się grzeje jeśli tak to termostat
Adal sprawdź narazie poziom płynu w chłodnicy nie w zbiorniczku uzupełnij do pełna najlepiej postaw na bocznej nóżce ,odpal na jakieś 5 min i jeszcze raz sprawdź poziom na zgaszonym silniku ,odpal ponownie i sprawdź czy się grzeje jeśli tak to termostat
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
przede wszystkim to sprawdź w chłodnicy a nie w zbiorniczku to dwie rożne elementy układu chłodzenia w zbiorniczku powinno być między min-a max-przy zimnym silniku raczej bliżej min. w chłodnicy pod korek , korek chłodnicy jest tak skonstruowany że prz wzroście ciśnienia ok 1,7 at lub coś koło tego{ dokładne info serwisówka } i wtedy nadmiar płynu przepływa do zbiorniczka ,{ciepły płyn się rozszerza }jeżeli silnik stygnie to w układzie chłodzenia twoży się podciśnienie i tym samym korkiem ze zbiorniczka płyn przedostaje się do chłodnicy {układu chłodzenia } ale w tą stronę wystarczy tylko podciśnienie ok 0,2-0,5 at dlatego w zbiorniczku nie powinno być nalane do pełna ,raczej a właściwie na pewno rozgrzanie silnika do temp ok120 stopni na krótką chwile nie zaszkodzi mu potem należy pozostawić silnik do schłodzenia nie studzić zimną wodą bo może się zachować jak szklanka , możesz sobie sprawdzić korek od chłodnicy wartości znajdziesz w serwisówce jak sprawdzić ? przy korku masz przewód odprowadzający do zbiorniczka wylot tego przewodu umieszczony jest nad korkiem chłodnicy pompując tam powietrze nawet pompką samochodową można sprawdzić działanie zaworków jeszcze nie raz możesz zobaczyć wysoką temperaturę na wskaźniku wystarczy dobry korek w mieście i gorące lato co z tym zrobić poszukaj na forum z okresy letniego BYŁO
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- wasyl
- stary wyjadacz
- Posty: 3148
- Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
ADAL,
Ale jak dolewasz płyn chłodzący do chłodnicy powinieneś kilka razy zacisnąć wąż ten koło kolektorów aby odpowietrzyć układ -bo najzwyczajniej mógł się zapowietrzyć podczas zagotowania.
Ja bujałem się z tym problemem przez tydzień, wymieniłem cały płyn i się grezał, myślę termostat,
Ale kolega Oczek i Kolczyk wyprowadzili mnie z błędu.
Ale jak dolewasz płyn chłodzący do chłodnicy powinieneś kilka razy zacisnąć wąż ten koło kolektorów aby odpowietrzyć układ -bo najzwyczajniej mógł się zapowietrzyć podczas zagotowania.
Ja bujałem się z tym problemem przez tydzień, wymieniłem cały płyn i się grezał, myślę termostat,
Ale kolega Oczek i Kolczyk wyprowadzili mnie z błędu.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....
Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!
Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości