[ RC46 ][ FI ] Dziwny wyciek płynu chłodzącego...

Awatar użytkownika
KONAR
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: sob 22 gru 2007, 00:18
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WawaMokotówRules!
Kontakt:

[ RC46 ][ FI ] Dziwny wyciek płynu chłodzącego...

Post autor: KONAR » pn 21 sty 2008, 12:58

Mam taki problem.Jeśli moto stoi to nic się nie dzieje,natomiast jeśli trochę pośmigam po 15min po zgaszeniu silnika pod motorem zbiera sie mała plamka płynu.Dosłownie wielkości 1pln:-)Zdjąłem boczki,ale pomimo uważnych oględzin nie mogę wykryć żadnego wycieku.Czy ktoś się może orientuje tak poza wszystkim jaka jest żywotność pompy wody w VFR 800Fi?
Druga sprawa to pytanie czy może ktoś z was oddawał moto do serwisu celem wymiany płynów tj.chłodzący.olej,hamulcowy i wie ile to może mniej więcej kosztować?(robocizna-oczywiście nie w Hondzie,bo tam to potrafią puścić z torbami:-)
Podobno straszą niektórzy że w obsłudze VFR wszystko jest droższe niż normalnie w każdym innym moto?Prawda?
Może ktoś kogoś poleci z Warszawy lub okolic?
Witam na spotkaniu klubu AM...
Nazywam się KONAR i jestem motocyklistą...
http://konar1.fotosik.pl/

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pn 21 sty 2008, 13:28

Jak pojeździsz to silnik się rozgrzewa i w układzie chłodzenia powstaje ciśnienie i to niezłe. Jego nadmiar wypycha płyn do zbiornika wyrównawczego przez korek ze sprężyną. Ale ciśnienie jest jeszcze długo po wyłączeniu silnika aż do ostygnięcia silnika.
Stąd ten wyciek tylko przy ciepłym silniku. A skąd?
Najprawdopodobniej metalowe zaciski na wężach gumowych.
Podociągaj obejmy zaciskowe.
Po prostu poszukaj nalotu z wyparowanego płynu chłodniczego na wszelkich połączeniach. Pompe najmniej bym podejrzewał.
Kontroluj płyn częściej niż raz na pół roku :-). Jak zauważysz że wyciek się zwiększy albo znajdziesz wykwity (odparowania) przy stykach połączeń układu chłodzącego czy gdzieś na silniku to wtedy dalsze działanie.

[ Dodano: 2008-01-21, 13:35 ]
Koszt wymiany płynów.
Temat już gdzieś był.
Z wymianą hamulcowego to poniżej 200 zł bez kosztów płynów i filtrów. Odpowietrzenie trochę czasu zajmuje stąd koszt.
Jak wymiana bez hamulcowego to sam to zrobisz.

Nieprawdą jest że w VFR jest wszystko droższe. Regulacja zaworów jest skomplikowana i dlatego droższa od innych prostych motocykli, a reszta to w normie.
Ale zawory reguluje się albo tylko sprawdza co 24 000 km.

Zaglądnij w mapkę Warsztatów i nasze opinie gdzieś na forum.

Awatar użytkownika
KONAR
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: sob 22 gru 2007, 00:18
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WawaMokotówRules!
Kontakt:

Post autor: KONAR » pn 21 sty 2008, 16:36

Dzięki Piotr :mrgreen:
Jak zawsze pełna i wyczerpująca pomoc :biggrin
Serdecznie pozdrawiam :bye
Witam na spotkaniu klubu AM...
Nazywam się KONAR i jestem motocyklistą...
http://konar1.fotosik.pl/

riczi1313
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 lip 2008, 17:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: głogów
Kontakt:

Post autor: riczi1313 » śr 06 sie 2008, 20:59

jaki płyn chłodniczy do vfr 800 prosze polećcie . sorki że troche nie na temat :)
riczi1313 głogów

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » śr 06 sie 2008, 21:19

Ja zalałem ostatnio Castrol Antifreeze i jest dobrze. Maciej go polecał w którymś temacie.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

riczi1313
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 lip 2008, 17:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: głogów
Kontakt:

Post autor: riczi1313 » śr 06 sie 2008, 21:29

a co sadzicie o płynie marki motul?
riczi1313 głogów

Awatar użytkownika
bartek V
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 88
Rejestracja: ndz 15 cze 2008, 21:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: bartek V » śr 06 sie 2008, 23:52

motul tez dobry...sam mam taki zalany...dobierajac plyn musisz zwrocic uwage na temperature wrzenia... VFR-ki w miejskich warunkach dosyc wysokie temperatury osiagaja...

Awatar użytkownika
DreamTeam-KwK
Posty: 9
Rejestracja: wt 06 sty 2009, 12:09
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kutno/Warszawa
Kontakt:

Post autor: DreamTeam-KwK » wt 06 sty 2009, 12:31

Witam

Mam VFR-kę dopiero 6 miesięcy ztąd moje pytania :mrgreen:

Chodzi o wymianę płynu chłodzącego, ktoś polecił mi żeby zalać samochodowym Petrygo... Później napotkałem info aby tego przypadkiem nie robić i użyć Castrola lub Motula. Niestety za późno ale na razie moto stoi w garażu :grin: Wymieniałem płyn odkręcając śrubkę na pompie i odkręcając korek na chłodnicy. Czy po zalaniu płynem (po przez wlew na chłodnicy i zbiornik wyrównawczy) należy jakoś odpowietrzyć układ chłodzący? Czy dzieje się to jakoś magicznie, automatycznie ? :roll: A może nie ma takiej potrzeby...

Pozdrawiam i z góry dzięki za jakieś info.

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » wt 06 sty 2009, 14:51

jakis czas temu też miałem takie wycieki.podokręcałem i jest ok.mi dokładnie pociekło koło termostatu i trochę się musiałem nagimnastykować żeby te skubane opaski podokręcać i przy okazji pół motka nie rozbierać.ściąg owiewki i latarką sobie przyświeć na termostat i będziesz wszystko wiedział. pozdr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości