[ RC46 ][ FI ] Dziwny wyciek płynu chłodzącego...
- KONAR
- zadomowiony
- Posty: 50
- Rejestracja: sob 22 gru 2007, 00:18
- Imię: Jarek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WawaMokotówRules!
- Kontakt:
[ RC46 ][ FI ] Dziwny wyciek płynu chłodzącego...
Mam taki problem.Jeśli moto stoi to nic się nie dzieje,natomiast jeśli trochę pośmigam po 15min po zgaszeniu silnika pod motorem zbiera sie mała plamka płynu.Dosłownie wielkości 1pln:-)Zdjąłem boczki,ale pomimo uważnych oględzin nie mogę wykryć żadnego wycieku.Czy ktoś się może orientuje tak poza wszystkim jaka jest żywotność pompy wody w VFR 800Fi?
Druga sprawa to pytanie czy może ktoś z was oddawał moto do serwisu celem wymiany płynów tj.chłodzący.olej,hamulcowy i wie ile to może mniej więcej kosztować?(robocizna-oczywiście nie w Hondzie,bo tam to potrafią puścić z torbami:-)
Podobno straszą niektórzy że w obsłudze VFR wszystko jest droższe niż normalnie w każdym innym moto?Prawda?
Może ktoś kogoś poleci z Warszawy lub okolic?
Druga sprawa to pytanie czy może ktoś z was oddawał moto do serwisu celem wymiany płynów tj.chłodzący.olej,hamulcowy i wie ile to może mniej więcej kosztować?(robocizna-oczywiście nie w Hondzie,bo tam to potrafią puścić z torbami:-)
Podobno straszą niektórzy że w obsłudze VFR wszystko jest droższe niż normalnie w każdym innym moto?Prawda?
Może ktoś kogoś poleci z Warszawy lub okolic?
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3540
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Jak pojeździsz to silnik się rozgrzewa i w układzie chłodzenia powstaje ciśnienie i to niezłe. Jego nadmiar wypycha płyn do zbiornika wyrównawczego przez korek ze sprężyną. Ale ciśnienie jest jeszcze długo po wyłączeniu silnika aż do ostygnięcia silnika.
Stąd ten wyciek tylko przy ciepłym silniku. A skąd?
Najprawdopodobniej metalowe zaciski na wężach gumowych.
Podociągaj obejmy zaciskowe.
Po prostu poszukaj nalotu z wyparowanego płynu chłodniczego na wszelkich połączeniach. Pompe najmniej bym podejrzewał.
Kontroluj płyn częściej niż raz na pół roku . Jak zauważysz że wyciek się zwiększy albo znajdziesz wykwity (odparowania) przy stykach połączeń układu chłodzącego czy gdzieś na silniku to wtedy dalsze działanie.
[ Dodano: 2008-01-21, 13:35 ]
Koszt wymiany płynów.
Temat już gdzieś był.
Z wymianą hamulcowego to poniżej 200 zł bez kosztów płynów i filtrów. Odpowietrzenie trochę czasu zajmuje stąd koszt.
Jak wymiana bez hamulcowego to sam to zrobisz.
Nieprawdą jest że w VFR jest wszystko droższe. Regulacja zaworów jest skomplikowana i dlatego droższa od innych prostych motocykli, a reszta to w normie.
Ale zawory reguluje się albo tylko sprawdza co 24 000 km.
Zaglądnij w mapkę Warsztatów i nasze opinie gdzieś na forum.
Stąd ten wyciek tylko przy ciepłym silniku. A skąd?
Najprawdopodobniej metalowe zaciski na wężach gumowych.
Podociągaj obejmy zaciskowe.
Po prostu poszukaj nalotu z wyparowanego płynu chłodniczego na wszelkich połączeniach. Pompe najmniej bym podejrzewał.
Kontroluj płyn częściej niż raz na pół roku . Jak zauważysz że wyciek się zwiększy albo znajdziesz wykwity (odparowania) przy stykach połączeń układu chłodzącego czy gdzieś na silniku to wtedy dalsze działanie.
[ Dodano: 2008-01-21, 13:35 ]
Koszt wymiany płynów.
Temat już gdzieś był.
Z wymianą hamulcowego to poniżej 200 zł bez kosztów płynów i filtrów. Odpowietrzenie trochę czasu zajmuje stąd koszt.
Jak wymiana bez hamulcowego to sam to zrobisz.
Nieprawdą jest że w VFR jest wszystko droższe. Regulacja zaworów jest skomplikowana i dlatego droższa od innych prostych motocykli, a reszta to w normie.
Ale zawory reguluje się albo tylko sprawdza co 24 000 km.
Zaglądnij w mapkę Warsztatów i nasze opinie gdzieś na forum.
- DreamTeam-KwK
- Posty: 9
- Rejestracja: wt 06 sty 2009, 12:09
- Imię: Przemek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kutno/Warszawa
- Kontakt:
Witam
Mam VFR-kę dopiero 6 miesięcy ztąd moje pytania
Chodzi o wymianę płynu chłodzącego, ktoś polecił mi żeby zalać samochodowym Petrygo... Później napotkałem info aby tego przypadkiem nie robić i użyć Castrola lub Motula. Niestety za późno ale na razie moto stoi w garażu Wymieniałem płyn odkręcając śrubkę na pompie i odkręcając korek na chłodnicy. Czy po zalaniu płynem (po przez wlew na chłodnicy i zbiornik wyrównawczy) należy jakoś odpowietrzyć układ chłodzący? Czy dzieje się to jakoś magicznie, automatycznie ? A może nie ma takiej potrzeby...
Pozdrawiam i z góry dzięki za jakieś info.
Mam VFR-kę dopiero 6 miesięcy ztąd moje pytania
Chodzi o wymianę płynu chłodzącego, ktoś polecił mi żeby zalać samochodowym Petrygo... Później napotkałem info aby tego przypadkiem nie robić i użyć Castrola lub Motula. Niestety za późno ale na razie moto stoi w garażu Wymieniałem płyn odkręcając śrubkę na pompie i odkręcając korek na chłodnicy. Czy po zalaniu płynem (po przez wlew na chłodnicy i zbiornik wyrównawczy) należy jakoś odpowietrzyć układ chłodzący? Czy dzieje się to jakoś magicznie, automatycznie ? A może nie ma takiej potrzeby...
Pozdrawiam i z góry dzięki za jakieś info.
- marlon
- klepacz
- Posty: 633
- Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
- Imię: mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
jakis czas temu też miałem takie wycieki.podokręcałem i jest ok.mi dokładnie pociekło koło termostatu i trochę się musiałem nagimnastykować żeby te skubane opaski podokręcać i przy okazji pół motka nie rozbierać.ściąg owiewki i latarką sobie przyświeć na termostat i będziesz wszystko wiedział. pozdr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości