Strona 1 z 3

Jeszcze raz temperatura

: wt 13 wrz 2016, 09:01
autor: kryszakowy
Witam mam mały problem z mojo vfr vtec.
Moto ma 4 lata przejechane zaledwie 8 tys udokumentowany przebieg fakturami i ksiazka.
Teraz moj problem wczoraj podczas jazdy w malym korku(26/c ) temp skoczyla mi do 110 stopni wentylator caly czas chodzil nie mógł jej zbic normalnie wentylator wlacza sie przy 103 a wylancza przy 94 gdy nie ma korka i jade od swiatel do swiatel temp nie spada praktycznie po nizej 100 nie raz skacze do 104 temp otoczenia mniej wiecej 22. Z papierow wynika ze plyn nie byl nigdy wymieniany i jest fabryczny czy mam wymienić plyn?? Czy moze byc zuzyty po 8k przebiegu Pozdrawiam

Re: Jeszcze raz temperatura

: wt 13 wrz 2016, 11:44
autor: Hanczak
Zobacz najpierw ile go masz :) pewnie gdzieś się coś zapowietrzyło w układzie. Dobrze też sprawdzić termostat.

Re: Jeszcze raz temperatura

: wt 13 wrz 2016, 13:03
autor: Arnold
Dla mnie te temperatury nie są niczym nadzwyczajnym. Ten typ tak ma. Wymień płyn dla spokoju i już. Gdyby Ci się utrzymywała dłużej temp. w okolicach 110 stopni to już coś zaczyna nie grać.

Re: Jeszcze raz temperatura

: wt 13 wrz 2016, 14:27
autor: śliniak290
Jeśli zbija temp. wentylator to tylko wymienić płyn dla spokoju

Re: Jeszcze raz temperatura

: wt 13 wrz 2016, 21:28
autor: kryszakowy
Jutro wymienie płyn na motul i zobaczymy czy cos sie zmieni dzis w korku jajca ugotowaly mi sie na twardo masakra :/ Do tego mam lekkie falowanie obrotow o jakies 100 150 czy to normalne w v tec

Re: Jeszcze raz temperatura

: śr 14 wrz 2016, 07:10
autor: Arnold
kryszakowy pisze:o jakies 100 150
Chcesz jeździć czy szukać pierdół? :P Takie oscylacje to norma. To nie samochód, nie ma koła zamachowego jak w "trzydziestce".

Re: Jeszcze raz temperatura

: czw 15 wrz 2016, 08:20
autor: kryszakowy
Plyn zmieniony uklad odpowietrzony a temperatura bez zmian na miescie wentylator pracuje non stop gdy rama juz sie nagrzeje stoje na swiatlach i temp wynosi naprzyklad 104 nie moze zbic jej nawet o jeden stopien gdzie dalej szukac przyczyny.Dodam jeszcze ze mam zamontowany filtr KN i wydechy leovince ale to chyba nie ma znaczenia :/

Re: Jeszcze raz temperatura

: czw 15 wrz 2016, 13:06
autor: kecajm69
To chyba zostaje ci do sprawdzenia termostat.

Re: Jeszcze raz temperatura

: czw 15 wrz 2016, 13:28
autor: antek
A jaka jest temperatura w czasie jazdy ?

Re: Jeszcze raz temperatura

: czw 15 wrz 2016, 15:34
autor: kryszakowy
W czasie jazdy od swiatel do swiatel wacha sie miedzy 95 a 100 w korku dobija do 110 gdy jest ponad 25/c na trasie normalnie od 85 do 90

Re: Jeszcze raz temperatura

: czw 15 wrz 2016, 22:02
autor: Hanczak
Stawiam na nie do końca otwierający się termostat. W trasie powinien mieć te 80 stopni.

Re: Jeszcze raz temperatura

: czw 15 wrz 2016, 22:20
autor: kryszakowy
Hanczak pisze:Stawiam na nie do końca otwierający się termostat. W trasie powinien mieć te 80 stopni.
po 9 tys myślisz ze się zepsuł spróbuje go wymienić i zobaczymy co będzie.

Re: Jeszcze raz temperatura

: czw 15 wrz 2016, 22:26
autor: emil
Hmmmm nie masz co panikować, jak zbija ze 104 i tyle trzyma to ok. Odpowiedz sobie jak jeździsz po mieście i ile stoisz w korku, a wszystko się wyjaśni. I co to znaczy trasa? vtec ma chłodnice po bokach, w czasie jazdy nie dostają powietrza bezpośrednio od przodu, jak w starej rc36II, która była niedozagotowania. Z korkami od chłodnicy np. się różne jaja dzieją, fakt, tam też jest zawór który otwiera przelew i w xx np. z tego powodu podnosiło temperaturę, ale wg mnie w zależności jak odpowiesz na powyższe - może okazać się, że wszystko jest ok.

Re: Jeszcze raz temperatura

: pt 16 wrz 2016, 11:12
autor: Niron
U mnie w Fi, temp na trasie oscyluje w granicach 76 (na zepsuty termostacie było 65) ale do 100 dobija na momencie, jak się wjedzie gdzieś do miasta, dla tego dla mnie vfr w mieście jest bez sensu, grzanie tylko moto i siebie, ja też mam chlodnice z boku i wymieniony płyn, moto zachowuje się tak samo, jak i większość użytkowników.

Re: Jeszcze raz temperatura

: pt 16 wrz 2016, 16:07
autor: kryszakowy
A teraz pochwalę się jakich fachowcow mamy w autoryzowanym serwisie hondy w Paryzu dwa dni temu wymienialem u nich plyn chłodzący dzis patrze za owiewke a tam korek od zbiorniczka wyrownawczego wisi i powiewa sobie na gumce :)Moje pytanie jest takie czy jak jezdze od dwuch dni z otwartym zbiorniczkiem to moglo wywalic mi plyn lub zapowietrzyc uklad na zimnym silniku plyn jest ponizej minimum jak wyjde z roboty to zobacze jak na cieplym dodam że plyn jest ponizej minimum