Jeszcze raz temperatura

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: emil » pt 16 wrz 2016, 17:33

Mogło. To się zalewa na full, zakręca, do wyrównawczego wlewasz najmniej pół, odpalasz i się grzejesz do włączenia wiatraka. Nadmiar wypłynie i na tym koniec, więcej korka nie ruszasz.
Jak odkręcisz korek - od nowa.

Mario_VFR
Posty: 8
Rejestracja: pn 23 maja 2016, 08:27
Model VFR: 800 V-Tec
Imię: Mariusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: Mario_VFR » pn 03 kwie 2017, 09:56

Witam

Od pewnego czasu zauważyłem, że moja VFR-ka nie dogrzewa się podczas jazdy. Sprawdziłem dokładnie przez ostatnie dwa dni, przy temp. powietrza ok 15-20 stopni C, silnik przy normalnej jeździe, ok 90-150 km/h nagrzewa się tylko do 75, 80 stopni. Oczywiście po mieście złapie temperaturę, ale wystarczy znów wyjechać za miasto aby temperatury znów oscylowały w we wskazanych wartościach. Gdy się nagrzeje, to wentylator książkowo włącza się przy 104 stopniach i zbija temperaturę. Mam podejrzenie uszkodzonego - cały czas otwartego termostatu. Po zapaleniu silnika, gdy jeszcze świeca się -- na wyświetlaczu, już ciepłe robią się chłodnice, stąd moje podejrzenie o uwalony termostat - chyba, że jestem w błędzie i tak ma być? Płyn chłodniczy wymieniałem dwa lata temu.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: mictom » pn 03 kwie 2017, 10:06

kryszakowy Jak wyrównawczy miałeś otwarty to nic się nie stało.

Awatar użytkownika
eltroc
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
Model VFR: 800Fi RC46
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: eltroc » czw 06 kwie 2017, 21:26

Mario VFR mam identyczne temperatury czyli wszystko ok.Chyba ten typ motocykla tak ma :D

Mario_VFR
Posty: 8
Rejestracja: pn 23 maja 2016, 08:27
Model VFR: 800 V-Tec
Imię: Mariusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: Mario_VFR » pn 10 kwie 2017, 13:46

eltroc pisze:Mario VFR mam identyczne temperatury czyli wszystko ok.Chyba ten typ motocykla tak ma :D
Ale, to nie jest awaria termostatu? Przecież chłodnice robią się już ciepłe, gdy moto nie osiągnęło optymalnej temp. pracy. Chyba, że jest jakieś obejście termostatu, ale to by było bez sensu?

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: mictom » pn 10 kwie 2017, 18:13


Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: G#R » pn 10 kwie 2017, 23:10

U mnie też robią się ciepłe przy temperaturze ok 35-40 st. dokładnie nie sprawdzałem, bo czym innym się zajmowałem.
To w końcu jak jest? Termostat powinien zaczynać się otwierać dopiero przy temperaturze 80-84 st. C, a chłodnice do tego czasu powinny być chłodne?

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: mictom » pn 10 kwie 2017, 23:53

Znalazłem w serwisówce, ale to od RC 36II
Zaczyna się otwierać 80-84 stopnie
Pełne otwarcie 95stopni

Mario_VFR
Posty: 8
Rejestracja: pn 23 maja 2016, 08:27
Model VFR: 800 V-Tec
Imię: Mariusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: Mario_VFR » wt 11 kwie 2017, 12:19

G#R pisze:Termostat powinien zaczynać się otwierać dopiero przy temperaturze 80-84 st. C, a chłodnice do tego czasu powinny być chłodne?
No właśnie dlatego uważam, że termostat może być uwalony, bo póki się nie otworzy do końca, to chłodnice nie powinny robić się ciepłe.

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: K_L_A_M_A » wt 11 kwie 2017, 13:11

No to chyba wszyscy mamy uwalone termostaty, bo u mnie dokładnie to samo : poza miastem czyli prędkości pow. 70 to temp. 78-85 max, a w mieście poniżej 60 to już temp powyżej 90-100 st. Chłodnic prawdę mówiąc nie macałem ale płyn wymieniony na jesieni. Moim zdaniem termostat działa, bo jakby nie działał to przy prędkościach przelotowych powyżej 100/h zwłaszcza w chłodniejsze dni temperatura schodziła by o wiele niżej a nie dziwnym trafem u wszystkich oscylowała w tych samych granicach 80 st.

Awatar użytkownika
eltroc
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
Model VFR: 800Fi RC46
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: eltroc » wt 11 kwie 2017, 21:05

K_L_A_M_A pisze:No to chyba wszyscy mamy uwalone termostaty, bo u mnie dokładnie to samo : poza miastem czyli prędkości pow. 70 to temp. 78-85 max, a w mieście poniżej 60 to już temp powyżej 90-100 st. Chłodnic prawdę mówiąc nie macałem ale płyn wymieniony na jesieni. Moim zdaniem termostat działa, bo jakby nie działał to przy prędkościach przelotowych powyżej 100/h zwłaszcza w chłodniejsze dni temperatura schodziła by o wiele niżej a nie dziwnym trafem u wszystkich oscylowała w tych samych granicach 80 st.
Jak kolega piszę mam identyczne temperatury podczas jazdy.
Też to rozpatrywałem czy tak powinno być,i wynika że wszystko jest ok.
Notabene kolega ma fazera zamontował sobie dodatkowy czujnik temperatury w układzie chłodzenia i też ma takie wskazania.

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: G#R » wt 11 kwie 2017, 21:37

Nie wiem jak u mnie jest z temperaturą podczas jazdy.

Na postoju jak odpalę VFRe to za chwilę całe chłodnice i przewody robią się ciepłe oraz nagrzewają się wraz ze wzrostem temperatury na wyświetlaczu. Przy temperaturze ok. 45 st. są już dość gorące.
Może jest tak, że termostat się zblokował i się nie domyka, a jest częściowo otwarty, przez co jednocześnie jest obieg w chłodnicach.

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: K_L_A_M_A » śr 12 kwie 2017, 10:57

Muszę oblukać jak tam jest u mnie z tymi chłodnicami, bo mnie to zaciekawiło . Choć dziwne by było abyśmy wszyscy mieli niedomykające się termostaty:) (patrząc oczywiście po temperaturach jakie osiągają nasze motorki) Koszt takiego termostatu niestety niemały bo z oringiem ponad 300pln (aso) nie wiem czy występuje zamiennik. Grzejące się chłodnice to w sumie jednoznaczne z niedomkniętym termostatem zwłaszcza jak się to dzieje już przy 45st. trzeba zgłębić temat:) ...wkręciłem się .....idę do garażu:)

Mario_VFR
Posty: 8
Rejestracja: pn 23 maja 2016, 08:27
Model VFR: 800 V-Tec
Imię: Mariusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: Mario_VFR » śr 12 kwie 2017, 11:11

W takim razie kto może to proszę o sprawdzenie. Ale nie wydaje mi się, że przy sprawnym (zamkniętym) termostacie, aby chłodnice robiły się ciepłe, gdy silnik nie osiągnie temperatury potrzebnej do otwarcia termostatu.

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Jeszcze raz temperatura

Post autor: G#R » śr 12 kwie 2017, 16:16

Ja już rozebrałem, dostałem się do niego od dołu z prawej strony, bez rozbierania góry, zwykłymi kluczami.
Trzeba spooorrooo cierpliwości i nic na siłę.
Tak jak przypuszczałem termostat w połowie otwarty (4mm). Sprawdziłem to jeszcze przed rozkręceniem termostatu poprzez króciec termostatu wkładając w niego zagięty, sztywny drucik.
3i.jpg
4i.jpg
6i.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości