[ RC46 ][ FI ] Gotowanie się w chłodnicy

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » śr 31 paź 2007, 23:54

Fazer72 pisze:

1) Na 100 % woda w układzie przy 100 stopniach sie gotuje , wytwarza sie para zapowietrzajaca układ i dlatego potem dochodzi do 110 stopni ,
Owszem woda sie gotuje w 100 stopniach, ale w cisnieniu atmosferycznym, a w ukladzie chllodzenia cisnienie jest troche wyzsze (pracuje pompa), wiec i temperatura wrzenia bedzie wyzsza...to tak uczyli na fizyce :mrgreen: :mrgreen:
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » czw 01 lis 2007, 01:19

gotujaca sie vfr'a pierwsze slysze!

jesli ci sie zagotowal to plyn mogl puscic tylko wyrownawczym, moze miales za duzo zalane i wkoncu wycieklo co mialo wyciec, inna sprawa - w mojej kawie wentyl wlacza sie przy 105 nie wiem jak w vfr bo mam wskaznik zegarowy bez wypisanych stopni, czujnik wlaczajacy wentyl jest na chlodnicy a czujnik od wskaznika jest na silniku, temperatura tez bedzie inna

jesli chodzi o vfr to nigdy mi sie nie zagotowala, owszem doszlo do czerwonego ale po wlaczeniu wentyla szybko opadlo no i odpuszczeniu troche z obrotow, w kawie przy porzadnym palonku gumy to i mialem 130 stopni ... nadal chodzi :)
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » czw 01 lis 2007, 08:43

co do zle czy niedbale podpietych przewodów oo ukłądu chłodzenia to jesli by tak było to raczej bardzo szybko by Ci łapała temperature niezalerznie od tego czy jedziesz w korku czy nie,VFR jest dosc mocno zabudowana w plastki i jej jedynym chłodzeniem jest własnie płyn,porozbieraj moto z owiewek i zobacz czy nigdzie nie cieknie i spusc przy okazji to cos co masz w chłodnicy,bo jesli to jest woda to zmien jak najszybciej na płyn,oszczedzisz łozysko pompy prz okazji.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Dejw
teksciarz
teksciarz
Posty: 176
Rejestracja: śr 31 paź 2007, 16:08
Imię: Dawid
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Dejw » czw 01 lis 2007, 15:25

Fabiq pisze:gotujaca sie vfr'a pierwsze slysze!

jesli ci sie zagotowal to plyn mogl puscic tylko wyrownawczym, moze miales za duzo zalane i wkoncu wycieklo co mialo wyciec,
Dokładnie tak było.

Dzięki chłopaki za wszystkie opcje , byłem teraz przyjrzeć sie mojej małej z bliska i jest już wszystko jasne. Jak kupowałem Vfr pare tygodni temu to patrzylem sie też przez owiewke na wyrównawczy i płyn tam był tylko że nie między kreskami ale coś powyżej , musiało być o wiele za dużo bo teraz widze ze moja honda po zostawieniu trzech solidnych kałuż w tej paradzie ma teraz dokładnie w zbiorniczku płyn na kresce MAX i pewnie dalej już nie uchodziło bo doszła do poprawnego stanu. Przed chwilą kupiłem jej i tak nowy płyn "Prestone" który ma temp. wrzenia dopiero na 129stopni więc nic mnie już nie zaskoczy.

Dzieki jeszcze raz wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości