Witam
W poprzednim sezonie było wszystko ok, ale przez zimę zachciało mi się wymienić zaśniedziałe trójniki w układzie... Tak więc zlano cały płyn, wymieniono części, potem zalewałem to tak:
- Przepłukanie układu, na zasadzie odkręcenie śruby spustowej, przelane kilka razy.
- Zakręcenie śruby, otworzenie zbiorniczka wyrównawczego, otworzenie korka na chłodnicy.
- wlanie, powolne, z przerwami gdy pojawiał się odgłos "bulkania" 2.7-2.8L płynu, przy ok 2.5L pojawił się płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
- dolanie do zbiorniczka ok 0.4-0.5L płynu, wyglądało to wtedy tak, że w zbiorniczku było ok 70% objętości, a w chłodnicy kilka cm pod korkiem.
- uruchomienie motocykla, temp rosła do ok 95*C, potem spadła, więc termostat działa
- chłodnice zaczynają się rozgrzewać, ale ok 100*C zaczyna mocno przybywać płynu w zbiorniczku
- płyn zaczyna się wylewać przez wężyk ze zbiorniczka, wiatrak się nie uruchamia
- po osiągnięciu 113*C wyłączam silnik
Wentylator działa, sprawdziłem poprzez odpięcie wtyczki i przyłożenie jej do chłodnicy, wentylator zaczął pracować.
Wlewam przez korek chłodnicy, to co się wylało ze zbiorniczka wyrównawczego, odpalam motocykl i znów dzieje się tak samo.
Akurat miałem używany korek chłodnicy, założyłem go i dalej to samo, nie mam pewności, że korek działał, ale był z rozbitka, więc raczej powinien działać poprawnie.
Tak więc... Potwierdźcie proszę moje przypuszczenia:
- albo to zapowietrzony układ - ale raczej powolne wlewanie płynu, potem dolewki tego co uciekło, powinno go odpowietrzyć, ale może nie do końca... Ale przy 113*C to raczej nie to.
- albo czujnik wentylatora
- źle podpięte rurki - wpadłem na to, patrząc jak płyn który dolewam do chłodnicy, zamiast zostawać pod korkiem, ucieka do zbiorniczka wyrównawczego
Czujnik sprawdziłem opalarką, niestety nie wiem przy jakiej temperaturze, ale przepływ prądu był. Tak więc działa, ale pytanie przy jakiej temperaturze
[RC46] Problem z wentylatorem
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Model VFR: 800FI '98
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: [RC46] Problem z wentylatorem
Zapowietrzony układ- dolej teraz płynu do chłodnicy-99% przypadków takich jak twoje po wymianie płynu/rozbiórce układu.
Możesz też sprawdzić czy wiatrak działa- zmasuj wtyczkę.
Możesz też sprawdzić czy wiatrak działa- zmasuj wtyczkę.
- Revolut
- pisarz
- Posty: 206
- Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
- Model VFR: VFR 800Fi, '00
- Imię: Grzegorz
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: [RC46] Problem z wentylatorem
Okazało się, że to wina źle podpiętych wężyków.
Wężyk spod korka chłodnicy, powinien iść do zbiorniczka a był podpięty tam gdzie powinien być podpięty wężyk wychodzący z połowy prawej chłodnicy
Po prostu były zamienione miejscami, dlatego też działy się takie cuda z przelewaniem płynu do zbiorniczka.
Tak więc mam nadzieję, że przyśpieszę kiedyś komuś diagnozę takiego przypadku
Wężyk spod korka chłodnicy, powinien iść do zbiorniczka a był podpięty tam gdzie powinien być podpięty wężyk wychodzący z połowy prawej chłodnicy
Po prostu były zamienione miejscami, dlatego też działy się takie cuda z przelewaniem płynu do zbiorniczka.
Tak więc mam nadzieję, że przyśpieszę kiedyś komuś diagnozę takiego przypadku
- Morrogh
- zadomowiony
- Posty: 76
- Rejestracja: czw 15 wrz 2011, 16:08
- Model VFR: RC 46 800 FI
- Imię: Paweł
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnik koło Lublina
Re: [RC46] Problem z wentylatorem
Koledzy, powiedzcie mi czy po nagrzaniu plyn w zbiorniczku wyrownawczym powinien sie podnosic czy nie? dwa miesiace temu rozbieralem uklad chlodniczy. Po czym zlozylem odpowietrzylem i cacy. Polecialem w bieszczady i zrobilem od tamtego razu 3 tys km. Jakies 4-5 dni temu- zdziwienie. Wjezdzam z trasy na miasto a tu moment w oczach temperatura rosnie, mniej wiecej 1 stopien co 3-4 sek. u mnie zawsze wentylator wlacza sie przy 104, patrze na temperature a tam 113 i nic. wylaczylem moto po czym wlaczylem ponownie. Temperatura spadla do 95 bo podlapalem prostej i znowu stoje temperatura 104 i wentylator dziala. Zastanawia mnie dlaczego ostatniio raz dziala raz nie.
Czy zapowietrzony uklad? jakim cudem tak nagle sie zapowietrzylo ? Do tego podnosi sie poziom plynu o jakies dobre 3-4 cm.
Termostat kopniety jest na 100% ale w ta lepsza strone bo nie domyka wiec tylko dluzej się grzeje. Chociaz juz teraz to nie wiem, patrzac jak ta temperatura rosla...
Panowie - need help !
Czy zapowietrzony uklad? jakim cudem tak nagle sie zapowietrzylo ? Do tego podnosi sie poziom plynu o jakies dobre 3-4 cm.
Termostat kopniety jest na 100% ale w ta lepsza strone bo nie domyka wiec tylko dluzej się grzeje. Chociaz juz teraz to nie wiem, patrzac jak ta temperatura rosla...
Panowie - need help !
When I wear a helmet... I'm starting to see the world differently...
Four wheels can moves the body, but two can moves a soul....
Four wheels can moves the body, but two can moves a soul....
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Model VFR: VFR750 & XT600
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: [RC46] Problem z wentylatorem
Termostat do sprawdzenia - ale jeśli już go wymontujesz, to aż się prosi żeby go wymienić na nowy, pasuje od daewoo tico i matiz, jakby nie patrzeć to też silniki mają osiemsetki
sprawdź także rezystencje czujnika temperatury w chłodnicy - jest odpowiedzialny z włączenie wentylatora, wartości oporności przy danej temp. znajdziesz w serwisówce.
i układ do odpowietrzenia - zalewasz pod sam korek kiedy moto stoi na bocznej kosie, odpalasz i dolewasz na pracującym silniku aż będzie widać poziom w wlewie, następnie zakręcasz korek, robisz rundkę wokół komina aż do włączenia wentylatora, gasisz motka i kiedy będzie ostygnięty, sprawdzasz czy jest płyn pod korkiem , ew. dolewasz.
trochę upierdliwe ale zawsze u mnie się sprawdza
sprawdź także rezystencje czujnika temperatury w chłodnicy - jest odpowiedzialny z włączenie wentylatora, wartości oporności przy danej temp. znajdziesz w serwisówce.
i układ do odpowietrzenia - zalewasz pod sam korek kiedy moto stoi na bocznej kosie, odpalasz i dolewasz na pracującym silniku aż będzie widać poziom w wlewie, następnie zakręcasz korek, robisz rundkę wokół komina aż do włączenia wentylatora, gasisz motka i kiedy będzie ostygnięty, sprawdzasz czy jest płyn pod korkiem , ew. dolewasz.
trochę upierdliwe ale zawsze u mnie się sprawdza
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- Morrogh
- zadomowiony
- Posty: 76
- Rejestracja: czw 15 wrz 2011, 16:08
- Model VFR: RC 46 800 FI
- Imię: Paweł
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnik koło Lublina
Re: [RC46] Problem z wentylatorem
Dzieki wielkie za pomoc
When I wear a helmet... I'm starting to see the world differently...
Four wheels can moves the body, but two can moves a soul....
Four wheels can moves the body, but two can moves a soul....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości