Strona 2 z 2

Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?

: pt 06 cze 2014, 20:52
autor: Arnold
Nie ma śrubki. Aby odpowietrzyć układ chłodzący stawiasz motocykl na bocznej nóżce i odpalasz. Sam się odpowietrzy. Za chwilkę gasisz, czekasz aż ostygnie trochę i sprawdzasz poziom płynu w korku na chłodnicy, nie w zbiorniczku. Ewentualna dolewka, zakręcasz, odpalasz, czekasz aż się zagrzeje do włączenia wentylatora, gasisz, czekasz aż ochłonie i sprawdzasz stan. I tak aż do ustalenia się poziomu płynu. I już!

Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?

: pt 06 cze 2014, 20:53
autor: Arnold
Nie ma śrubki. Aby odpowietrzyć układ chłodzący stawiasz motocykl na bocznej nóżce i odpalasz. Sam się odpowietrzy. Za chwilkę gasisz, czekasz aż ostygnie trochę i sprawdzasz poziom płynu w korku na chłodnicy, nie w zbiorniczku. Ewentualna dolewka, zakręcasz, odpalasz, czekasz aż się zagrzeje do włączenia wentylatora, gasisz, czekasz aż ochłonie i sprawdzasz stan. I tak aż do ustalenia się poziomu płynu. I już!

Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?

: pt 06 cze 2014, 20:57
autor: figaro
Układ chłodzenia odpowietrza się sam /przez korek wlewu płynu/, po nagrzaniu silnika. 8)

Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?

: pt 06 cze 2014, 20:58
autor: figaro
Układ chłodzenia odpowietrza się sam /poprzez korek wlewu płynu/, po nagrzaniu silnika. 8)

Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?

: pt 06 cze 2014, 20:59
autor: figaro
Układ chłodzenia odpowietrza się sam /poprzez korek wlewu/, po nagrzaniu silnika. 8)

Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?

: pt 06 cze 2014, 21:27
autor: 3miel
Dzięki.Przez chwilę myślałem ze znowu będe musiał zdejmować owiewki :D

Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?

: śr 25 cze 2014, 20:38
autor: xander_zx
Odświeżę temat:

No to od początku :) , kolega zauważył że moto VFR 750 RC36II 97r nie trzyma mi temp. Rozgrzewa się od 20 do 30 min do załączenia wentylatora przy temp zewnętrznej 20^C(na postoju). Następnie wskazówka jest w połowie i raczej tego nie przekracza ale gdy wylecę na trasę, to temp silnika spada. Nie do minimum, ale tak około 5-6mm I tu pytanie do was, czy to normalne i czy tak powinno być?? :roll:
Na wszelki wypadek wymieniłem termostat na nowy (od matiza :P ), bo objawy były takie, jak przy nie domkniętym termostacie, jednak po sprawdzeniu starego wszystko z nim było okej! A wymiana raczej nic nie zmieniła (zbyt mało km by stwierdzić jednoznacznie), poza tym, że mam wrażenie, że temp pracy jest wyższa. Reszta po staremu.
Btw: w termostacie jest otwór (na forum znalazłem że ma być po prawej stronie stojąc przodem do prawego boku motocykla) tyle, że był w nim taki hmm dzyndzel dozujący, trzeba było go wycinać czy nie??

Przy tej wymianie spotkało mnie coś dziwnego i oto głównie chce zapytać.
Po wymianie płynu chłodniczego na Prestone (wcześniej też na nim jeździłem) miałem problem z odpowietrzeniem, bo przy otwartym korku i moto na stopce bocznej, po zagrzaniu silnika, momentami wywalało mi płyn z chłodnicy i to fontanną, po trzecim razie mocno mnie to poirytowało (dwa lata temu przy wymianie płynu i odpowietrzaniu nie miałem takiego zjawiska). I pytanie: co to może być, czemu tak się dzieje, gdzie szukać przyczyny, bo to nie jest normalne?? :cry

Pytania:
1. Czy wahania temp silnika są normalne (w VFR): wskazówka na postoju w połowie, podczas jazdy 5-6mm niżej??
2. Termostat ma otwór i ma być on całkowicie drożny czy z "dozownikiem" (jak z fabryki, do matiza)?
3. Czy wywalanie płynu chłodniczego przez korek przy odpowietrzaniu jest normalne i co może być tego przyczyną?
4. Gdzie na Lubelszczyźnie (jak najbliżej Lublina) mogę spokojnie oddać moto do regulacji luzów zaworowych i czyszczenia gaźników??

Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?

: śr 25 cze 2014, 21:49
autor: figaro
xander_zx pisze:Odświeżę temat:

No to od początku :) , kolega zauważył że moto VFR 750 RC36II 97r nie trzyma mi temp. Rozgrzewa się od 20 do 30 min do załączenia wentylatora przy temp zewnętrznej 20^C(na postoju). Następnie wskazówka jest w połowie i raczej tego nie przekracza ale gdy wylecę na trasę, to temp silnika spada. Nie do minimum, ale tak około 5-6mm I tu pytanie do was, czy to normalne i czy tak powinno być?? :roll:
Na wszelki wypadek wymieniłem termostat na nowy (od matiza :P ), bo objawy były takie, jak przy nie domkniętym termostacie, jednak po sprawdzeniu starego wszystko z nim było okej! A wymiana raczej nic nie zmieniła (zbyt mało km by stwierdzić jednoznacznie), poza tym, że mam wrażenie, że temp pracy jest wyższa. Reszta po staremu.
Btw: w termostacie jest otwór (na forum znalazłem że ma być po prawej stronie stojąc przodem do prawego boku motocykla) tyle, że był w nim taki hmm dzyndzel dozujący, trzeba było go wycinać czy nie??

Przy tej wymianie spotkało mnie coś dziwnego i oto głównie chce zapytać.
Po wymianie płynu chłodniczego na Prestone (wcześniej też na nim jeździłem) miałem problem z odpowietrzeniem, bo przy otwartym korku i moto na stopce bocznej, po zagrzaniu silnika, momentami wywalało mi płyn z chłodnicy i to fontanną, po trzecim razie mocno mnie to poirytowało (dwa lata temu przy wymianie płynu i odpowietrzaniu nie miałem takiego zjawiska). I pytanie: co to może być, czemu tak się dzieje, gdzie szukać przyczyny, bo to nie jest normalne?? :cry

Pytania:
1. Czy wahania temp silnika są normalne (w VFR): wskazówka na postoju w połowie, podczas jazdy 5-6mm niżej??
2. Termostat ma otwór i ma być on całkowicie drożny czy z "dozownikiem" (jak z fabryki, do matiza)?
3. Czy wywalanie płynu chłodniczego przez korek przy odpowietrzaniu jest normalne i co może być tego przyczyną?
4. Gdzie na Lubelszczyźnie (jak najbliżej Lublina) mogę spokojnie oddać moto do regulacji luzów zaworowych i czyszczenia gaźników??
Odp. na pyt. 1 Tak ma być;
Odp. na pyt. 2 Nie wiem, nie rozbierałem;
Odp. na pyt. 3 Odpowietrzanie robimy na zamkniętym korku chłodnicy, nadmiar zostanie wywalony do zbiorniczka i po kłopocie;
odp. na pyt. 4 Nie wiem, zapraszamy do Trójmiasta.

Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?

: czw 26 cze 2014, 19:29
autor: xander_zx
Ok dzięki za odpowiedźi.

1. Więc widzę że nie potrzebnie zmieniałem termostat, tym bardziej że mam wrażenie że na nowym jest gorzej bo moto osiąga wyższą temp (mimo wartości 82C na termostacie)
2. Na to może jeszcze ktoś odpowie, było by fajnie + to czy ta dziurka ma być po prawej czy po lewej stojąc przodem do prawego boku motocykla. (bo przy wyciąganiu miałem po lewej).
3. Tutaj wszystko jasne, tylko tak jak pisałem wcześniej, dwa lata temu nie miałem takiej sytuacji z wywalaniem płynu. I pytam bo słyszałem że to obiaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą :cry
4. Szukam dalej ;]