płyn chłodniczy gotowanie, poziom?
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?
Nie ma śrubki. Aby odpowietrzyć układ chłodzący stawiasz motocykl na bocznej nóżce i odpalasz. Sam się odpowietrzy. Za chwilkę gasisz, czekasz aż ostygnie trochę i sprawdzasz poziom płynu w korku na chłodnicy, nie w zbiorniczku. Ewentualna dolewka, zakręcasz, odpalasz, czekasz aż się zagrzeje do włączenia wentylatora, gasisz, czekasz aż ochłonie i sprawdzasz stan. I tak aż do ustalenia się poziomu płynu. I już!
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?
Nie ma śrubki. Aby odpowietrzyć układ chłodzący stawiasz motocykl na bocznej nóżce i odpalasz. Sam się odpowietrzy. Za chwilkę gasisz, czekasz aż ostygnie trochę i sprawdzasz poziom płynu w korku na chłodnicy, nie w zbiorniczku. Ewentualna dolewka, zakręcasz, odpalasz, czekasz aż się zagrzeje do włączenia wentylatora, gasisz, czekasz aż ochłonie i sprawdzasz stan. I tak aż do ustalenia się poziomu płynu. I już!
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?
Układ chłodzenia odpowietrza się sam /przez korek wlewu płynu/, po nagrzaniu silnika.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?
Układ chłodzenia odpowietrza się sam /poprzez korek wlewu płynu/, po nagrzaniu silnika.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?
Układ chłodzenia odpowietrza się sam /poprzez korek wlewu/, po nagrzaniu silnika.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- 3miel
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: sob 03 maja 2014, 21:51
- Imię: Robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Głogów -Dolnoślaskie
Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?
Dzięki.Przez chwilę myślałem ze znowu będe musiał zdejmować owiewki
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu-Oni żują pszczoły
-
- Posty: 6
- Rejestracja: wt 11 mar 2014, 22:32
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?
Odświeżę temat:
No to od początku , kolega zauważył że moto VFR 750 RC36II 97r nie trzyma mi temp. Rozgrzewa się od 20 do 30 min do załączenia wentylatora przy temp zewnętrznej 20^C(na postoju). Następnie wskazówka jest w połowie i raczej tego nie przekracza ale gdy wylecę na trasę, to temp silnika spada. Nie do minimum, ale tak około 5-6mm I tu pytanie do was, czy to normalne i czy tak powinno być??
Na wszelki wypadek wymieniłem termostat na nowy (od matiza ), bo objawy były takie, jak przy nie domkniętym termostacie, jednak po sprawdzeniu starego wszystko z nim było okej! A wymiana raczej nic nie zmieniła (zbyt mało km by stwierdzić jednoznacznie), poza tym, że mam wrażenie, że temp pracy jest wyższa. Reszta po staremu.
Btw: w termostacie jest otwór (na forum znalazłem że ma być po prawej stronie stojąc przodem do prawego boku motocykla) tyle, że był w nim taki hmm dzyndzel dozujący, trzeba było go wycinać czy nie??
Przy tej wymianie spotkało mnie coś dziwnego i oto głównie chce zapytać.
Po wymianie płynu chłodniczego na Prestone (wcześniej też na nim jeździłem) miałem problem z odpowietrzeniem, bo przy otwartym korku i moto na stopce bocznej, po zagrzaniu silnika, momentami wywalało mi płyn z chłodnicy i to fontanną, po trzecim razie mocno mnie to poirytowało (dwa lata temu przy wymianie płynu i odpowietrzaniu nie miałem takiego zjawiska). I pytanie: co to może być, czemu tak się dzieje, gdzie szukać przyczyny, bo to nie jest normalne??
Pytania:
1. Czy wahania temp silnika są normalne (w VFR): wskazówka na postoju w połowie, podczas jazdy 5-6mm niżej??
2. Termostat ma otwór i ma być on całkowicie drożny czy z "dozownikiem" (jak z fabryki, do matiza)?
3. Czy wywalanie płynu chłodniczego przez korek przy odpowietrzaniu jest normalne i co może być tego przyczyną?
4. Gdzie na Lubelszczyźnie (jak najbliżej Lublina) mogę spokojnie oddać moto do regulacji luzów zaworowych i czyszczenia gaźników??
No to od początku , kolega zauważył że moto VFR 750 RC36II 97r nie trzyma mi temp. Rozgrzewa się od 20 do 30 min do załączenia wentylatora przy temp zewnętrznej 20^C(na postoju). Następnie wskazówka jest w połowie i raczej tego nie przekracza ale gdy wylecę na trasę, to temp silnika spada. Nie do minimum, ale tak około 5-6mm I tu pytanie do was, czy to normalne i czy tak powinno być??
Na wszelki wypadek wymieniłem termostat na nowy (od matiza ), bo objawy były takie, jak przy nie domkniętym termostacie, jednak po sprawdzeniu starego wszystko z nim było okej! A wymiana raczej nic nie zmieniła (zbyt mało km by stwierdzić jednoznacznie), poza tym, że mam wrażenie, że temp pracy jest wyższa. Reszta po staremu.
Btw: w termostacie jest otwór (na forum znalazłem że ma być po prawej stronie stojąc przodem do prawego boku motocykla) tyle, że był w nim taki hmm dzyndzel dozujący, trzeba było go wycinać czy nie??
Przy tej wymianie spotkało mnie coś dziwnego i oto głównie chce zapytać.
Po wymianie płynu chłodniczego na Prestone (wcześniej też na nim jeździłem) miałem problem z odpowietrzeniem, bo przy otwartym korku i moto na stopce bocznej, po zagrzaniu silnika, momentami wywalało mi płyn z chłodnicy i to fontanną, po trzecim razie mocno mnie to poirytowało (dwa lata temu przy wymianie płynu i odpowietrzaniu nie miałem takiego zjawiska). I pytanie: co to może być, czemu tak się dzieje, gdzie szukać przyczyny, bo to nie jest normalne??
Pytania:
1. Czy wahania temp silnika są normalne (w VFR): wskazówka na postoju w połowie, podczas jazdy 5-6mm niżej??
2. Termostat ma otwór i ma być on całkowicie drożny czy z "dozownikiem" (jak z fabryki, do matiza)?
3. Czy wywalanie płynu chłodniczego przez korek przy odpowietrzaniu jest normalne i co może być tego przyczyną?
4. Gdzie na Lubelszczyźnie (jak najbliżej Lublina) mogę spokojnie oddać moto do regulacji luzów zaworowych i czyszczenia gaźników??
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?
Odp. na pyt. 1 Tak ma być;xander_zx pisze:Odświeżę temat:
No to od początku , kolega zauważył że moto VFR 750 RC36II 97r nie trzyma mi temp. Rozgrzewa się od 20 do 30 min do załączenia wentylatora przy temp zewnętrznej 20^C(na postoju). Następnie wskazówka jest w połowie i raczej tego nie przekracza ale gdy wylecę na trasę, to temp silnika spada. Nie do minimum, ale tak około 5-6mm I tu pytanie do was, czy to normalne i czy tak powinno być??
Na wszelki wypadek wymieniłem termostat na nowy (od matiza ), bo objawy były takie, jak przy nie domkniętym termostacie, jednak po sprawdzeniu starego wszystko z nim było okej! A wymiana raczej nic nie zmieniła (zbyt mało km by stwierdzić jednoznacznie), poza tym, że mam wrażenie, że temp pracy jest wyższa. Reszta po staremu.
Btw: w termostacie jest otwór (na forum znalazłem że ma być po prawej stronie stojąc przodem do prawego boku motocykla) tyle, że był w nim taki hmm dzyndzel dozujący, trzeba było go wycinać czy nie??
Przy tej wymianie spotkało mnie coś dziwnego i oto głównie chce zapytać.
Po wymianie płynu chłodniczego na Prestone (wcześniej też na nim jeździłem) miałem problem z odpowietrzeniem, bo przy otwartym korku i moto na stopce bocznej, po zagrzaniu silnika, momentami wywalało mi płyn z chłodnicy i to fontanną, po trzecim razie mocno mnie to poirytowało (dwa lata temu przy wymianie płynu i odpowietrzaniu nie miałem takiego zjawiska). I pytanie: co to może być, czemu tak się dzieje, gdzie szukać przyczyny, bo to nie jest normalne??
Pytania:
1. Czy wahania temp silnika są normalne (w VFR): wskazówka na postoju w połowie, podczas jazdy 5-6mm niżej??
2. Termostat ma otwór i ma być on całkowicie drożny czy z "dozownikiem" (jak z fabryki, do matiza)?
3. Czy wywalanie płynu chłodniczego przez korek przy odpowietrzaniu jest normalne i co może być tego przyczyną?
4. Gdzie na Lubelszczyźnie (jak najbliżej Lublina) mogę spokojnie oddać moto do regulacji luzów zaworowych i czyszczenia gaźników??
Odp. na pyt. 2 Nie wiem, nie rozbierałem;
Odp. na pyt. 3 Odpowietrzanie robimy na zamkniętym korku chłodnicy, nadmiar zostanie wywalony do zbiorniczka i po kłopocie;
odp. na pyt. 4 Nie wiem, zapraszamy do Trójmiasta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: wt 11 mar 2014, 22:32
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: płyn chłodniczy gotowanie, poziom?
Ok dzięki za odpowiedźi.
1. Więc widzę że nie potrzebnie zmieniałem termostat, tym bardziej że mam wrażenie że na nowym jest gorzej bo moto osiąga wyższą temp (mimo wartości 82C na termostacie)
2. Na to może jeszcze ktoś odpowie, było by fajnie + to czy ta dziurka ma być po prawej czy po lewej stojąc przodem do prawego boku motocykla. (bo przy wyciąganiu miałem po lewej).
3. Tutaj wszystko jasne, tylko tak jak pisałem wcześniej, dwa lata temu nie miałem takiej sytuacji z wywalaniem płynu. I pytam bo słyszałem że to obiaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą
4. Szukam dalej ;]
1. Więc widzę że nie potrzebnie zmieniałem termostat, tym bardziej że mam wrażenie że na nowym jest gorzej bo moto osiąga wyższą temp (mimo wartości 82C na termostacie)
2. Na to może jeszcze ktoś odpowie, było by fajnie + to czy ta dziurka ma być po prawej czy po lewej stojąc przodem do prawego boku motocykla. (bo przy wyciąganiu miałem po lewej).
3. Tutaj wszystko jasne, tylko tak jak pisałem wcześniej, dwa lata temu nie miałem takiej sytuacji z wywalaniem płynu. I pytam bo słyszałem że to obiaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą
4. Szukam dalej ;]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości