[ RC46 ][ FI ] Chłodzenie
-
- klepacz
- Posty: 1807
- Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
[ RC46 ][ FI ] Chłodzenie
mam pytanko, ostatnio dalem sie koledzie przejechac na mojej VFRce, przegonil ja tak ze sie wentylator wlaczyl, przyjechal postawil sprzet na stopce, zgasil silnik a po chwili slysze ze plyn chlodniczy w zbiorniczku wyrownawczym bulgota az wywalilo korek, zdarzylo Wam sie tak??? i jeszcze jedno plyn byl nalany zgodnie z poziomem a jak sciaglem owiewke zeby zatkac korek to bylo go sporo ponad poziom (wczoraj na zimnym silniku sprawdzalem i bylo zgodnie z poziomem) wiec jak to jest...???
-
- klepacz
- Posty: 1807
- Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
jaki mam plyn to nie wiem, ale to ze sie ostro zagrzal sprzet to rozumiem bo pierwsze primo bylo goraco jak diabli, a po drugie primo kolega troche pogumowal, na moj chlopski rozum to po zgaszeniu silnika wentylator sie wylaczyl, a temp byla wysoka i jeszcze sie troche podniosla, a poziom plynu chlodzacego tez ponoc sie podnosi na cieplym silniku, ale to tylko moja teoria i chcialbym zeby ktos sie wypowiedzial
- cristo
- pisarz
- Posty: 280
- Rejestracja: czw 20 kwie 2006, 18:13
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Dokladnie. Plyn chlodniczy zwieksza swoja objetosc jak sie nagrzeje, dlatego moze wywalic korek. Jak wystygnie to poziom spada.
Co do wiatraka, to moim zdaniem warto poczekac az skonczy chodzic i wtedy wylaczyc. Temperatura silnika ma pewna bezwladnosc i bez chlodzenia bedzie przez chwile po wylaczeniu ciagle rosla. Lepiej wylaczyc stacyjke jak wiatrak przestanie chodzic.
Co do wiatraka, to moim zdaniem warto poczekac az skonczy chodzic i wtedy wylaczyc. Temperatura silnika ma pewna bezwladnosc i bez chlodzenia bedzie przez chwile po wylaczeniu ciagle rosla. Lepiej wylaczyc stacyjke jak wiatrak przestanie chodzic.
Krzysiek
'Hasta la victoria siempre'
http://picasaweb.google.com/boootak/
http://www.bikepics.com/members/cristo/
'Hasta la victoria siempre'
http://picasaweb.google.com/boootak/
http://www.bikepics.com/members/cristo/
- Dresik
- klepacz
- Posty: 1840
- Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
- Imię: Piotr
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Biała
cristo pisze:Lepiej wylaczyc stacyjke jak wiatrak przestanie chodzic.
dokładnie tak
Tak sie zastanawiam czy nie powinno byc zbiorniczka wyrównawczego do którego odpływa płyn który rzeczywiscie zwieksza swoja objetosc..
No i moze coś juz z własciwosciami Twojego płynu jest nie tak, kiedy ostatnio go wymieniałeś?
Hmm, jak zapewne niektorzy uwaznie czytajacy forum wiedza ja juz sie nauczyłem zeby "nie dawać sie przejechać" nikomu
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
takowy jest w każdym modelu.. dolewasz tam płyn pomiędzy MIN a MAX, zbiorniczek ma wężyk, którym nadmiar płynu powinien "skapywać" na asfalt . . The endPiotrek B. pisze:Tak sie zastanawiam czy nie powinno byc zbiorniczka wyrównawczego do którego odpływa płyn który rzeczywiscie zwieksza swoja objetosc..
- cristo
- pisarz
- Posty: 280
- Rejestracja: czw 20 kwie 2006, 18:13
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Jeszcze jedna uwaga. Wiatrak duzo szybciej chlodzi plyn jesli jest wlaczony silnik, wymuszony jest wtedy obieg. Na chodzacym wiatraku lepiej zostawic na chwilke wlaczony silnik, na wolnych obrotach a momentalnie temperatura spada. Wtedy bez zadnych problemow wylaczamy silnik i jest dobrze
Krzysiek
'Hasta la victoria siempre'
http://picasaweb.google.com/boootak/
http://www.bikepics.com/members/cristo/
'Hasta la victoria siempre'
http://picasaweb.google.com/boootak/
http://www.bikepics.com/members/cristo/
- Bohun
- klepacz
- Posty: 854
- Rejestracja: pn 19 cze 2006, 10:28
- Imię: Wiktor
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów / Lubaczów
- Kontakt:
podepnę sie tutaj. w niedzielę na paradzie wywaliło mi plyn, przez wezyk od zbiorniczka ;/ w sumie troche stalem korku , ale temp na wskazniku nie doszla do max, i w niedziele nie bylo az tak goraco... podejrzewac moge ze plyn jest juz do bani albo zapowietrzony uklad? mam nadzieje ze nic gorszego ;/
dodam ze wentylator chodzil, i jak sie zatrzymalem nie wylaczalem oodrazu zaplonu, czekalem az sie schlodzi. cos byc musi nie tak, za szybko sie zagrzal ;/ pomozcie !
dodam ze wentylator chodzil, i jak sie zatrzymalem nie wylaczalem oodrazu zaplonu, czekalem az sie schlodzi. cos byc musi nie tak, za szybko sie zagrzal ;/ pomozcie !
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
cóż, ma niby wywalać, gdy go ma za dużo, czyżby sięugotował? ale oznaczałoby to, że nie jest to płyn a w wiekszosic moze woda ? nei ma to jak pertraktacje, w końcu dojdziemy przez co to
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości