Strona 1 z 1

[ RC36 ][ II ] Uszczelki pod głowice

: czw 04 lis 2010, 10:49
autor: Miping
Mam RC36II 94
Nie udało mi się rozwiązać problemu gotowania się silnika.
Wystarczy że pokręcę się trochę po mieście i już temperatura w górę, wentylator a w skrajnych wypadkach w ciepłe dni potrafi się zagotować i wyrzucić płyn.
pompa chodzi, termostat jest dobry, chłodnica czysta, układ odpowietrzałem wielokrotnie i na różne sposoby, moto kupiłem od Madzix i z tego co wiem to nie stosowała nic do uszczelniania układu więc obstawiam tylko jedno:
Uszczalka! Nie mam spalin w układzie chłodzenia, w oleju też nic nie widać.
W akcie desperacji chcę targnąć się na uszczelki.
Co o tym myślicie?
czy głowice też należy planować?
Jakie uszczelki kupić i gdzie?
znalazłam coś takiego.

http://moto.allegro.pl/us...1278091590.html
_________________

: czw 04 lis 2010, 13:45
autor: emil
i na biało też nie kopci z wydechów, ze specyficznym zapachem?

a może to i banał, ale... odpowietrznik od zbiornika wyrównawczego nie jest zapchany? kurde, moją żeby zagrzać.. to trzeba się namęczyć ;) latem może z 5 razy mi sie wiatrak włączył, na postoju jakbym chciał czekać, to lekko 20min zanim zawieje.

: czw 04 lis 2010, 16:49
autor: lukasg.81
WItam mój szwagier miał podobny problem RC36I próbowaliśmy wszystkiego okazało się że po wymianie płynu na PRESTON znacznie się poprawiło a po demontażu termostatu dolegliwość całkowicie ustąpiła . Termostat wydawał się na sprawny jednak po zamontowaniu w moto widocznie nie otwierał się całkowicie

viewtopic.php?t=10025

: czw 04 lis 2010, 16:58
autor: Twardy161
A od kiedy silnik z padnieta uszczelka pod glowica sie przegrzewa?POmijam sytuacje kiedy jest juz malo plynu ale przegrzewa sie wtedy z braku plynu a nie przez uszczelke.
W ogole ubywa Ci plynu?
Jesli w ukladzie nie powstaje duze cisnienie , nie pojawia sie olej a po nagrzaniu wydech jest suchy to nie w tym rzecz.
Moze pompa wodna padla i krazenie jest slabe, ja bym sprobowal opcji bez termostatu, ktora tu padla, zakladam, ze sprawdzales go poza motocyklem.

: czw 04 lis 2010, 18:07
autor: Jarecki2102
Spróbuj sprawdzić bez termostatu jak pisze Twardy161. Parę lat temu znajomy też miał motocykl w którym termostat pod wrzątkiem się pięknie otwierał a był niestety do d...y. Po długo trwałych zmaganiach z tą awarią zrobiliśmy tak jak opisał mój przedmówca i wszystko było jasne.

: czw 04 lis 2010, 19:57
autor: Miping
wstrzymam się jeszcze z uszczelkami, ale jak jeszcze jeden sezon mi bedzie robiła psikusa to ją pogonie :(
Termostat wyrzucałem, kopci tylko przy rozruch (skropliny) czy płyn wciąga? jak się mocno zagotuje to wyrzuca płyn przez zbiorniczek.
Pompa chodzi.
słyszałem że lekko uszkodzona uszczelka może powodować jakieś czary z gotowaniem ale osobiście się z tym nie spotkałem.

: czw 04 lis 2010, 20:14
autor: Twardy161
jak plyn wrze to normalne, ze go wyrzuca, wtedy nawet moze puszczac szcelnym zazwyczaj miejscem-np na cybancie,
zimny silnik jak jest chlodno zawsze puszcza pare-wystarczy spojrzec po samochodach, raczej wszystkie nie maja padnietej uszczelki:]
Jak uszczelka padnie to na cieplym silniku puszcza dosc mocne obloki pary i kapie z wydechu.
Sprawdz jak sie zagrzeje czy wszystkie przewody sa tak samo cieple bo jesli jest stan plynu to nie chce mi sie w to wierzyc.
Jak dla mnie na ta chwile wydajnosc pompy jest pod znakiem zapytania.
Jedyne powiazanie padnietej uszczelki z przegrzewaniem wg mnie musi byc zwiazana z ubytkiem plynu bo niby skad mialoby sie brac "dodatkowe cieplo", z ktorym sobie uklad nie radzi?

: czw 04 lis 2010, 21:16
autor: kiki
widzialem juz kilka akcji gdy auto sie grzalo a po wymianie uszczelki powracalo do normy - niestety to sa sprzety mechaniczne i czasami sie takie psikusy zdarzają:
Sprawdz tak jak pisal Twardy161, czy działa ci pompa oraz zamien korek chlodnicy- ten tez potrafi robic niezle jaja ;-) niestety

: czw 04 lis 2010, 22:44
autor: Twardy161
W takim razie przypuszczam, ze takie przegrzewanie-przy padnietej uszczelce jest wywolywane przez spaliny dostajace sie do obiegu plynu chlodzacego, podgrzewaja go, ewentualnie przez sama obecnosc w nim tworza mieszanine cieczy i gazow, ktora uniemozliwia wlasciwe krazenie w obiegu i oddawanie ciepla,
innej mozliwosci ja nie widze,
podwazalem ta mozliwosc bo ani sam sie nie spotkalem z takim objawem padnietej uszczelki ani nawet o tym nie slyszalem.

No ale mniejsza o teoretyczne ciekawostki, wracajac do glownego tematu-dzialaj kolego i pisz co odkryles to bedziemy myslec:]

: pt 18 mar 2011, 10:48
autor: skibas
wiem, że temat stary ale nie aż tak :P
ja miałem tak w maździe: po chwili jazdy mniej więcej po godzinie w normalnej trasie lub po 30 min jazdy autostradą wyrzucało mi płyn z chłodnicy do zbiorniczka (temperatura na wskaźniku "niebezpiecznie" rosła) - zatrzymywałem się i strzykawką przelewałem do chłodnicy - jeździłem tak pół roku i w końcu się zdecydowałem na uszczelkę
okazało się, że głowica była niedokręcona (!!!) i spaliny dostawały się do chłodnicy przez co ubywało w niej płynu i silnik się przegrzewał
po wymianie uszczelki i planowaniu głowicy - wszystko ustało i nie ma żadnego problemu
mam nadzieję, że to coś pomoże
pozdrawaim

: pn 28 mar 2011, 21:49
autor: Tora Tora
Moja fi lubiła sie przygrzać,chociaż płynu nigdy nie wyrzuciło.Odpowietrzałem kilka razy i nic ,termostat wyjąłem sprawny.Problemem okazało sie wlewanie płynu na centralce :oops: .Wlałem na bocznej,odpowietrzyłem i wygląda na to ,że ustało,nie miałem okazji jeszcze dłużej polatać.Gdzieś coś kiedyś czytałem ,żeby założyc zamiast korka chłodnicy durexa i jak sie spaliny dostają do układu to powinno nadmuchac nam balonik :biggrin .