[ RC36 ][ II ] Uszczelki pod głowice

Miping
pisarz
pisarz
Posty: 247
Rejestracja: ndz 23 gru 2007, 23:46
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

[ RC36 ][ II ] Uszczelki pod głowice

Post autor: Miping » czw 04 lis 2010, 10:49

Mam RC36II 94
Nie udało mi się rozwiązać problemu gotowania się silnika.
Wystarczy że pokręcę się trochę po mieście i już temperatura w górę, wentylator a w skrajnych wypadkach w ciepłe dni potrafi się zagotować i wyrzucić płyn.
pompa chodzi, termostat jest dobry, chłodnica czysta, układ odpowietrzałem wielokrotnie i na różne sposoby, moto kupiłem od Madzix i z tego co wiem to nie stosowała nic do uszczelniania układu więc obstawiam tylko jedno:
Uszczalka! Nie mam spalin w układzie chłodzenia, w oleju też nic nie widać.
W akcie desperacji chcę targnąć się na uszczelki.
Co o tym myślicie?
czy głowice też należy planować?
Jakie uszczelki kupić i gdzie?
znalazłam coś takiego.

http://moto.allegro.pl/us...1278091590.html
_________________
BYLE DO PRZODU!

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » czw 04 lis 2010, 13:45

i na biało też nie kopci z wydechów, ze specyficznym zapachem?

a może to i banał, ale... odpowietrznik od zbiornika wyrównawczego nie jest zapchany? kurde, moją żeby zagrzać.. to trzeba się namęczyć ;) latem może z 5 razy mi sie wiatrak włączył, na postoju jakbym chciał czekać, to lekko 20min zanim zawieje.

Awatar użytkownika
lukasg.81
teksciarz
teksciarz
Posty: 190
Rejestracja: sob 27 lut 2010, 10:56
Imię: Łukasz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Orliska / Podkarpacie

Post autor: lukasg.81 » czw 04 lis 2010, 16:49

WItam mój szwagier miał podobny problem RC36I próbowaliśmy wszystkiego okazało się że po wymianie płynu na PRESTON znacznie się poprawiło a po demontażu termostatu dolegliwość całkowicie ustąpiła . Termostat wydawał się na sprawny jednak po zamontowaniu w moto widocznie nie otwierał się całkowicie

viewtopic.php?t=10025

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 04 lis 2010, 16:58

A od kiedy silnik z padnieta uszczelka pod glowica sie przegrzewa?POmijam sytuacje kiedy jest juz malo plynu ale przegrzewa sie wtedy z braku plynu a nie przez uszczelke.
W ogole ubywa Ci plynu?
Jesli w ukladzie nie powstaje duze cisnienie , nie pojawia sie olej a po nagrzaniu wydech jest suchy to nie w tym rzecz.
Moze pompa wodna padla i krazenie jest slabe, ja bym sprobowal opcji bez termostatu, ktora tu padla, zakladam, ze sprawdzales go poza motocyklem.

Jarecki2102
pisarz
pisarz
Posty: 287
Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarecki2102 » czw 04 lis 2010, 18:07

Spróbuj sprawdzić bez termostatu jak pisze Twardy161. Parę lat temu znajomy też miał motocykl w którym termostat pod wrzątkiem się pięknie otwierał a był niestety do d...y. Po długo trwałych zmaganiach z tą awarią zrobiliśmy tak jak opisał mój przedmówca i wszystko było jasne.

Miping
pisarz
pisarz
Posty: 247
Rejestracja: ndz 23 gru 2007, 23:46
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Miping » czw 04 lis 2010, 19:57

wstrzymam się jeszcze z uszczelkami, ale jak jeszcze jeden sezon mi bedzie robiła psikusa to ją pogonie :(
Termostat wyrzucałem, kopci tylko przy rozruch (skropliny) czy płyn wciąga? jak się mocno zagotuje to wyrzuca płyn przez zbiorniczek.
Pompa chodzi.
słyszałem że lekko uszkodzona uszczelka może powodować jakieś czary z gotowaniem ale osobiście się z tym nie spotkałem.
BYLE DO PRZODU!

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 04 lis 2010, 20:14

jak plyn wrze to normalne, ze go wyrzuca, wtedy nawet moze puszczac szcelnym zazwyczaj miejscem-np na cybancie,
zimny silnik jak jest chlodno zawsze puszcza pare-wystarczy spojrzec po samochodach, raczej wszystkie nie maja padnietej uszczelki:]
Jak uszczelka padnie to na cieplym silniku puszcza dosc mocne obloki pary i kapie z wydechu.
Sprawdz jak sie zagrzeje czy wszystkie przewody sa tak samo cieple bo jesli jest stan plynu to nie chce mi sie w to wierzyc.
Jak dla mnie na ta chwile wydajnosc pompy jest pod znakiem zapytania.
Jedyne powiazanie padnietej uszczelki z przegrzewaniem wg mnie musi byc zwiazana z ubytkiem plynu bo niby skad mialoby sie brac "dodatkowe cieplo", z ktorym sobie uklad nie radzi?

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » czw 04 lis 2010, 21:16

widzialem juz kilka akcji gdy auto sie grzalo a po wymianie uszczelki powracalo do normy - niestety to sa sprzety mechaniczne i czasami sie takie psikusy zdarzają:
Sprawdz tak jak pisal Twardy161, czy działa ci pompa oraz zamien korek chlodnicy- ten tez potrafi robic niezle jaja ;-) niestety

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 04 lis 2010, 22:44

W takim razie przypuszczam, ze takie przegrzewanie-przy padnietej uszczelce jest wywolywane przez spaliny dostajace sie do obiegu plynu chlodzacego, podgrzewaja go, ewentualnie przez sama obecnosc w nim tworza mieszanine cieczy i gazow, ktora uniemozliwia wlasciwe krazenie w obiegu i oddawanie ciepla,
innej mozliwosci ja nie widze,
podwazalem ta mozliwosc bo ani sam sie nie spotkalem z takim objawem padnietej uszczelki ani nawet o tym nie slyszalem.

No ale mniejsza o teoretyczne ciekawostki, wracajac do glownego tematu-dzialaj kolego i pisz co odkryles to bedziemy myslec:]

skibas
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 56
Rejestracja: czw 03 mar 2011, 11:30
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

Post autor: skibas » pt 18 mar 2011, 10:48

wiem, że temat stary ale nie aż tak :P
ja miałem tak w maździe: po chwili jazdy mniej więcej po godzinie w normalnej trasie lub po 30 min jazdy autostradą wyrzucało mi płyn z chłodnicy do zbiorniczka (temperatura na wskaźniku "niebezpiecznie" rosła) - zatrzymywałem się i strzykawką przelewałem do chłodnicy - jeździłem tak pół roku i w końcu się zdecydowałem na uszczelkę
okazało się, że głowica była niedokręcona (!!!) i spaliny dostawały się do chłodnicy przez co ubywało w niej płynu i silnik się przegrzewał
po wymianie uszczelki i planowaniu głowicy - wszystko ustało i nie ma żadnego problemu
mam nadzieję, że to coś pomoże
pozdrawaim

Tora Tora
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: ndz 11 kwie 2010, 22:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: kraków

Post autor: Tora Tora » pn 28 mar 2011, 21:49

Moja fi lubiła sie przygrzać,chociaż płynu nigdy nie wyrzuciło.Odpowietrzałem kilka razy i nic ,termostat wyjąłem sprawny.Problemem okazało sie wlewanie płynu na centralce :oops: .Wlałem na bocznej,odpowietrzyłem i wygląda na to ,że ustało,nie miałem okazji jeszcze dłużej polatać.Gdzieś coś kiedyś czytałem ,żeby założyc zamiast korka chłodnicy durexa i jak sie spaliny dostają do układu to powinno nadmuchac nam balonik :biggrin .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości