
Temperatura silnika
-
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dla osób chcących zmieniać termostat w swojej VFR -dotyczy na pewno modelu RC 36 II możliwe że w innych modelach też, ale na tym sam sprawdzałem
Piszę to, bo już śmieszny zaczyna być temat na kilka stron o termostacie, gdzie użytkownicy dorabiają termostat gdy znacznie prostszym sposobem jest użycie termostatu od Daewoo Tico, lub też Matiza.
Koszt 25zł
temperatura otwarcia 82 stopnie
średnica w najszerszym miejscu 44 mm
jedyna "przeróbka" to ściągnięcie gumowej uszczelki z obwodu bo w tych samochodach obudowa ma na nią miejsce a u nas w VFR-ce nie ma na to miejsca
także zachęcam do szukania kombinowania i dzięki temu oszczędzania ale nie komplikując sobie nadto zadania
Piszę to, bo już śmieszny zaczyna być temat na kilka stron o termostacie, gdzie użytkownicy dorabiają termostat gdy znacznie prostszym sposobem jest użycie termostatu od Daewoo Tico, lub też Matiza.
Koszt 25zł

temperatura otwarcia 82 stopnie
średnica w najszerszym miejscu 44 mm
jedyna "przeróbka" to ściągnięcie gumowej uszczelki z obwodu bo w tych samochodach obudowa ma na nią miejsce a u nas w VFR-ce nie ma na to miejsca
także zachęcam do szukania kombinowania i dzięki temu oszczędzania ale nie komplikując sobie nadto zadania

- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 623
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Waclv może dla Ciebie to śmieszne, ale zadałem sobie trud i przeczytałem wszystkie posty w tym temacie i jakoś nie kojarzę , aby gdzieś pojawiła się wcześniej informacja na temat tico albo matiza. Wiem, że dużo elementów da się dopasować, bo sam to robię budując trajki, ale nie każdy się w to bawi.
Fakir, co do niesprawności termostatu, to są 2 możliwości:
1. termostat cały czas otwarty który powoduje niedogrzanie silnika podczas pracy
2. termostat zamknięty, nie otwiera się wówczas temperatura rośnie, gdyż silnik pracuje na "małym obiegu" bez możliwości chłodzenia cieczy chłodzącej w chłodnicach.
Z dwojga złego wariant pierwszy jest bezpieczniejszy dla silnika, lecz niedogrzany silnik nie osiąga pełnej sprawności, przez co zwiększa się jego spalanie (głównie silniki na wtrysku, gdzyz elektronika zwiększa dawkę wtrysku, gdyż termometr daje informacje, o zbyt małej temperaturze pracy silnika, w celu jej podwyższenia)
Wariant drugi może doprowadzić do przegrzania silnika, wywalenia uszczelki pod głowicą, lub zatarcia silnika.
Fakir, co do niesprawności termostatu, to są 2 możliwości:
1. termostat cały czas otwarty który powoduje niedogrzanie silnika podczas pracy
2. termostat zamknięty, nie otwiera się wówczas temperatura rośnie, gdyż silnik pracuje na "małym obiegu" bez możliwości chłodzenia cieczy chłodzącej w chłodnicach.
Z dwojga złego wariant pierwszy jest bezpieczniejszy dla silnika, lecz niedogrzany silnik nie osiąga pełnej sprawności, przez co zwiększa się jego spalanie (głównie silniki na wtrysku, gdzyz elektronika zwiększa dawkę wtrysku, gdyż termometr daje informacje, o zbyt małej temperaturze pracy silnika, w celu jej podwyższenia)
Wariant drugi może doprowadzić do przegrzania silnika, wywalenia uszczelki pod głowicą, lub zatarcia silnika.
- orzyl
- klepacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
no 
istnieje jeszcze coś takiego jak nie domknięty termostat np w połowieHefajstos pisze:Fakir, co do niesprawności termostatu, to są 2 możliwości:
1. termostat cały czas otwarty który powoduje niedogrzanie silnika podczas pracy
2. termostat zamknięty, nie otwiera się wówczas temperatura rośnie, gdyż silnik pracuje na "małym obiegu" bez możliwości chłodzenia cieczy chłodzącej w chłodnicach.

Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...
Stary zostawiłem im na wzór. Zrobili nówkę sztukę, bo żaden gotowy nie pasował. Oczywiście z elementów z których robią inne zamienniki. Przebadali na stanowisku diagnostycznym Jak będzie ok po wymianie, będzie z tego z tego oficjalny zamiennik.Hefajstos pisze:Tommat, stary im zostawiłeś i go zregenerowali, czy wykonali nowy na wzór? Gdyby to zdawało egzamin, to by było pewnie wiecej zamówień!
Zwlekam z wymianą, bo chcę na lublin śmignąć, tak więc wymiana po weekendzie.
Jak zmienię dam znać o efektach.
pozdrawiam
Tomek
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Temperatura silnika
elo
Mialem dzis maly problemik z moto , zeganalem kolege , ktory mial smiertelny wypadek na moto i z punktu startu do cemntarza utworzylismy pochod ok 100 motocykli , eskortowala nas policja i predkosc przelotowa ok 20 km/h . Ja jechalem z pasazerka w temperaturze powietrza ok 28stopni , trasa liczyla z 5 km , w tym pare swiatel po drodze. Od polowy trasy zaczelo mi wywalac plyn dolem przez wyrownawczy , calkiem spora ilosc go wyleciala , temeparatura po dojechaniu na miejsce doszla do 122 stopni . Wentylator pracowal caly czas juz od ok 110 . I teraz pytanie , czy to normalne ? slyszalem od mechanika ze w tej temperaturze VFR ma dosc slabe chlodzenie i ze moze sie tak zdarzyc... , teraz po wyjechaniu na trase temperatura ok 85 stopni , swiatla czy korek i szybko rosnie powyzej 100 , mechanik mowi aby po wystudzeniu moto dolac plyny do chlodnicy bo pewnie malo i kuknac w wyrownawczy. Przed chwila testowalem chlodzenie przed domem , mam tzw polbruk ( ponoc asfalt odbija temperature) i nie doszla powyzej 110 stopni , nawet lekko gazujac do 3 tys wentylator skutecznie zbijal temperature , po zgaszeniu uslyszalem bulgotanie w wyrownawczym... Co sadzicie ? normalne objawy ?
Mialem dzis maly problemik z moto , zeganalem kolege , ktory mial smiertelny wypadek na moto i z punktu startu do cemntarza utworzylismy pochod ok 100 motocykli , eskortowala nas policja i predkosc przelotowa ok 20 km/h . Ja jechalem z pasazerka w temperaturze powietrza ok 28stopni , trasa liczyla z 5 km , w tym pare swiatel po drodze. Od polowy trasy zaczelo mi wywalac plyn dolem przez wyrownawczy , calkiem spora ilosc go wyleciala , temeparatura po dojechaniu na miejsce doszla do 122 stopni . Wentylator pracowal caly czas juz od ok 110 . I teraz pytanie , czy to normalne ? slyszalem od mechanika ze w tej temperaturze VFR ma dosc slabe chlodzenie i ze moze sie tak zdarzyc... , teraz po wyjechaniu na trase temperatura ok 85 stopni , swiatla czy korek i szybko rosnie powyzej 100 , mechanik mowi aby po wystudzeniu moto dolac plyny do chlodnicy bo pewnie malo i kuknac w wyrownawczy. Przed chwila testowalem chlodzenie przed domem , mam tzw polbruk ( ponoc asfalt odbija temperature) i nie doszla powyzej 110 stopni , nawet lekko gazujac do 3 tys wentylator skutecznie zbijal temperature , po zgaszeniu uslyszalem bulgotanie w wyrownawczym... Co sadzicie ? normalne objawy ?
- Piotrek82
- teksciarz
- Posty: 151
- Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Szastarka
Re: Temperatura silnika
Po pierwsze prawdopodobnie masz zapowietrzony układ. Po drugie lepiej używać płynu chłodzącego do motocykla, bo ma temp. wrzenia ok. 130 C, jeśli masz tam wlane coś innego. Gdzieś w tym dziale był opis jak odpowietrzyć. Ja dziś prawie cały dzień w korkach warszawskich walczyłem i jak zwykle wszystko ok. A gadanie, że VFR ma słabe chłodzenie można między bajki włożyć.
- wasyl
- stary wyjadacz
- Posty: 3148
- Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Temperatura silnika
Piotrek82 pisze:Po pierwsze prawdopodobnie masz zapowietrzony układ. Po drugie lepiej używać płynu chłodzącego do motocykla, bo ma temp. wrzenia ok. 130 C, jeśli masz tam wlane coś innego. Gdzieś w tym dziale był opis jak odpowietrzyć. Ja dziś prawie cały dzień w korkach warszawskich walczyłem i jak zwykle wszystko ok. A gadanie, że VFR ma słabe chłodzenie można między bajki włożyć.
Prawda jest taka że ma słabe chłodzenie jak na korki,przez układ bocznych chłodnic. Niestety.
Motocykle które maja chłodnice czołowo od razu po ruszeniu i prędkość 30 km/h temperatura spada.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....
Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!
Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!
- Piotrek82
- teksciarz
- Posty: 151
- Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Szastarka
Re: Temperatura silnika
Pewnie, że jak chłodnica jest czołowo to lepiej chłodzi, ale ja powiem tak: nigdy, ale to nigdy VFR mi się nie zagotowała. Nawet w najgorszym korku w upale-nie ma problemu, tylko trzeba wlać płyn motocyklowy i prawidłowo odpowietrzyć.wasyl pisze:Piotrek82 pisze:Po pierwsze prawdopodobnie masz zapowietrzony układ. Po drugie lepiej używać płynu chłodzącego do motocykla, bo ma temp. wrzenia ok. 130 C, jeśli masz tam wlane coś innego. Gdzieś w tym dziale był opis jak odpowietrzyć. Ja dziś prawie cały dzień w korkach warszawskich walczyłem i jak zwykle wszystko ok. A gadanie, że VFR ma słabe chłodzenie można między bajki włożyć.
Prawda jest taka że ma słabe chłodzenie jak na korki,przez układ bocznych chłodnic. Niestety.
Motocykle które maja chłodnice czołowo od razu po ruszeniu i prędkość 30 km/h temperatura spada.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości