Strona 1 z 1

Zaniżający licznik/prędkościomierz

: wt 27 kwie 2010, 14:06
autor: adjar
Wczoraj wróciłem sobie z Chełmna i ku mojemu zaskoczeniu stwierdziłem, że licznik pokazał mi dystans poniżej 200km, a wg. GPS i mapy powinno być coś koło 240. Prędkość max. wg. GPS tez była wyższa, niż pamiętam z licznika (choć oczywiście mógłbym nie zauważyć akurat).
Opony mam prawidłowe (może ciśnienie nie do końca, ale nie na tyle :) ) i zastanawiam się, co jest? W trakcie jazdy wskazówka prędkościomierza drgała, myślałem ze z powodu nierówności - ale może po prostu były jakieś przerwy w sczytywaniu? Skąd jest brane info o prędkości i dystansie?

: wt 27 kwie 2010, 14:16
autor: eater
Hej Bracie,
Licznik w naszych moto jest elektroniczny... weź pod uwagę, że problem z ładowaniem może mieć wpływ na odczyt prędkości... to taka pierwsza konkluzja po wykluczeniu złego rozmiaru opon itp.

Coś mi mówi, że jak się uporasz z elektryką to i odczyty będziesz miał prawidłowe.
Próbowałeś tego patentu Szatana na poprawę ładowania? Czy nadal notoryczny brak czasu?

BTW, dzięki za bezpiecznik, komputerek działa nadal ok. ;)

: wt 27 kwie 2010, 14:20
autor: adjar
Na razie nie miałem do tego głowy :) Też myślę że to może być kwestia instalacji, ale wole od razu rozpatrzyć i inne opcje, czyli np. jakiś element o niewłaściwych parametrach. Zależy na jakiej podstawie prędkość i dystans są liczone.

: wt 27 kwie 2010, 14:21
autor: eater
Raczej nie Adaś, rozmiar gumy musiałby być mega różny od zalecanego... ciśnienie? wpływ marginalny... stawiam na elektrykę.

: wt 27 kwie 2010, 14:32
autor: szatan
Jeśłi drgała wskazówka to na bank problem złego styku na czujniku predkosci albo gdzies w zegarach

: wt 27 kwie 2010, 14:34
autor: adjar
A gdzie jest rzeczony czujnik, z czego on sczytuje?

: wt 27 kwie 2010, 14:35
autor: Lex737
100% elektryka, ja u siebie mam nie oryginalne wtyczki do zegarów, po prostu je zrobiłem i zaniża mi o 20km i trochę mil. wyciąg wtyczki i je przeczyść może jakieś zabrudzenia się tam dostały.

Czujnik prędkości jest po lewej stronie nad biegami. Przeważnie jest z TDK.
http://allegro.pl/item990119497_vfr_800 ... limak.html
Tu masz zdjęcie jak wygląda.

: wt 27 kwie 2010, 14:38
autor: szatan
Czujnik jest na zebatce przedniej napis TDK na dekielku , a jego kostka pod ramą

: wt 27 kwie 2010, 14:41
autor: adjar
Czyli jak się domyślam, nie ciągnie info z koła, tylko z obrotów silnika mierzonych na zębatce i aktualnego biegu? A co za tym idzie, np. zębatka o złym rozmiarze zaburzyłaby pomiar?

: wt 27 kwie 2010, 14:47
autor: szatan
adjar pisze:Czyli jak się domyślam, nie ciągnie info z koła, tylko z obrotów silnika mierzonych na zębatce i aktualnego biegu?
jakich obrotów silnika ? zeby sie koło kreciło to i zebatka sie musi krecic , wiec info jest pobierane z zębatki
adjar pisze:A co za tym idzie, np. zębatka o złym rozmiarze zaburzyłaby pomiar?
Tak , tak samo jak starta opona troszke juz bedzie kłamać , jak załozysz opony do auta o innym profilu to tez bedzie kłamać

: wt 27 kwie 2010, 14:54
autor: adjar
Porypało mi się z tymi obrotami i biegiem, wszak zębatka jest już za skrzynią :)
Dzięki za info- właśnie się zastanawiałem, czy czujnik sczytuje z samego koła (wtedy rozmiar zębatki byłby nieistotny), czy gdzieś wcześniej.
Aczkolwiek elektryka jest najprawdopodobniejsza, względnie coś z samym czujnikiem, bo zaniżenie prędkości max. jest sporo mniejsze niż dystansu przejechanego. Będę się musiał solidnie tej elektryce przyjrzeć, bo ostro u mnie szaleje.