Strona 1 z 3

Czy roczniki 98-2001 czymś się różnią?

: wt 02 lut 2010, 14:48
autor: adjar
Planuję zakup VFR , najchętniej chyba z lat 98-2001. I stąd pytanie - czy były jakieś poważne zmiany w tych latach, które powodowałyby, że dany rocznik jest lepszy, czy też w zasadzie nie ma różnic?

: wt 02 lut 2010, 17:57
autor: WiktorVFR
nie ma roznic, roznia sie pierdolami ktore nie wiele zmieniaja

: wt 02 lut 2010, 19:43
autor: VFRKrzysztof
Pozwolę sobie nie zgodzić się z szanownym przedmówcą i wyrazić opinię, że pomiędzy rocznikami 98-99 i 00-01 występują zasadnicze różnice. 00-01 mają HISS, dzięki czemu trudniej jest je odpalić bez kluczyka, mają inny regulator napięcia, który jest znacznie trwalszy, mają nowy komputer i sondy lambda, dzięki czemu wpieprzają znacznie mniej paliwa, mają kilka koni mocy więcej, mają ładniejsze lusterka bez kondomów. To tyle, co mi na szybko przychodzi do głowy, a pewnie tych różnic jest więcej. Aha, jeszcze coś. Rocznik 2001 ma srebrne felgi i najładniejszy srebrny kolor, lepszy od tego '98 :-)

: wt 02 lut 2010, 21:23
autor: Diego
No to Wiktor dopitolił........... :mrgreen: Hiss i sondy nie wiele zmieniają????

: wt 02 lut 2010, 21:39
autor: WiktorVFR
wplywaja na wszystko tyle co kot naplakal, roznic w osiagach i prowadzeniu nie widze = dla mnie praktycznie bez roznicy, jakby ktos mi postawil kazda z tych rocznikow do wyboru to bym bral ta w najlepszym stanie a nie patrzyl ze mniej mi pali albo nie ma gumek na lusterkach. hiss zmienia tyle ze masz fajny napis hiss przy stacyjce, jak beda chcieli ukrasc to ukradna bez problemu

: wt 02 lut 2010, 21:43
autor: MARCO
WiktorVFR pisze:plywaja na wszystko tyle co kot naplakal, roznic w osiagach i prowadzeniu nie widze = dla mnie praktycznie bez roznicy, jakby ktos mi postawil kazda z tych rocznikow do wyboru to bym bral ta w najlepszym stanie a nie patrzyl ze mniej mi pali albo nie ma gumek na lusterkach. hiss zmienia tyle ze masz fajny napis hiss przy stacyjce, jak beda chcieli ukrasc to ukradna bez problemu
... teraz to się będzie tłumaczył, podzielam zdanie przedmówców, sonda lambda to DUŻA RÓŻNICA :grin:
... ale się oficjalnie zrobiło

: wt 02 lut 2010, 21:44
autor: Wojtek86
i jeszcze automatyczne ssanie od '00 :)

: wt 02 lut 2010, 22:04
autor: MARCO
Wojtek86 pisze:i jeszcze automatyczne ssanie
... a to do reg. zlotowego, eeeeee znaczy nie żeby jakieś implikacje pseudoalkoholika

: wt 02 lut 2010, 22:19
autor: kris2k
Kolorystyka wersji europejskich:

'98:
-czarny (mute black metallic)
-czerwony (italian red)
-srebrny (sparkling silver metallic)

'99:
-czarny (pearl prism black)
-czerwony (italian red)
-zolty (pearl shining yellow)
-wersja anniversary - czerwono-srebrna

Pozostale wspolne cechy rocznikow '00 i '01
-automatyczne ssanie (czyli brak dzwigienki ssania)
-HISS i jego kontrolka na tablicy przyzadow
-katalizator i inny ksztalt kolektorow wydechowych z gniazdami na sondy lambda
-ze wzgledu na katalizator nalepki HECS3 na bokach
(kat i nalepki byly tez wyjatkowo w wersji niemieckiej z lat 98-99 ale motocykl mial wtedy 98KM)
-lusterka bez gum
-logo VFR na obrotomierzu
-inny komputer pokladowy
-inny regulator napiecia

'00:
-niebieski (candy tahitian blue)
-zielony (pearl conifer green)
-czerwony (italian red)

'01:
-niebieski (candy tahitian blue)
-srebrny (accurate silver metallic)
-czerwony (italian red)
dodatkowo cechy rocznika '01 odrozniajace go od '00
-srebrne felgi
-boczne naklejki VFR w jednolitym kolorze czarnym (poprzednie roczniki zawsze cieniowane i to zawsze cieniowane w jednym kierunku, kolor lakieru przechodzacy w czarny, przy czym czarny zawsze po stronie tylnej motocykla)
-gladkie trojkatne lezki na desce rozdzielczej obok kierunkowskazow, niczemu nie sluzy ale jest

: wt 02 lut 2010, 22:51
autor: Diego
Wiktor,tylko nie mów ,że koła zębate i łańcuch w vitku to też nie istotna różnica bo pewnie nie ma wpływu na osiągi moto. :mrgreen:

: wt 02 lut 2010, 23:43
autor: DeVeDe
czyli wychodzi na to ze im nowszy tym wiecej rzeczy moze sie popsuc ;) Zostaje przy starym sposobie blokad na tarcze zamiast hissa ;)

: śr 03 lut 2010, 13:16
autor: Mundek
DeVeDe pisze: czyli wychodzi na to ze im nowszy tym wiecej rzeczy moze sie popsuc Zostaje przy starym sposobie blokad na tarcze zamiast hissa
Mam juz druga VFR z 2001 roku i jak dotad nie mialem problemu z HISS'em i nie slyszalem, zeby ktokolwiek mial z nim problem.... jedyna rzecza jaka mi sie zepsula w obecniej VFR to...akumulator.
Adjar, jesli zdecydujesz sie na zakup VFR z rocznikow 98-99 to wczesniej, czy pozniej musisz sie liczyc z wymiana regulatora napiecia. Poza tym nic nie powinno sie dziac. Jesli Ci to nie przeszkadza, a roznice wygladowo-estetyczne sa malo wazne, to poprostu kupuj ta, ktora jest w lepszym stanie i mniejszym przebiegiem nie patrzac na rocznik...

: śr 03 lut 2010, 15:05
autor: Rychu
no ja mam aukrat wersje szwabska z katalizatorem i hss3 na boczkach , zreszta od nowossci serwisowan u faszystow (ksiazka) i 98 kunia w papierach.

HISS - niby ok , ale jak dorobic kluczyk , to placisz 600 - albo 800 zl za sztuke... a jak maja ukrasc to i tak ukradna , lepiej zrobic sobie ukryty wylacznik

p.s ile pala nowsze wersje po 2000 roku ? moja srednio jedynie ósemką sie zadowala :roll: :oops:

: śr 03 lut 2010, 16:14
autor: MARCO
Rychu pisze:zreszta od nowossci serwisowan u faszystow
...czyli u Włochów?

: śr 03 lut 2010, 16:20
autor: kris2k
Rychu pisze: p.s ile pala nowsze wersje po 2000 roku ? moja srednio jedynie ósemką sie zadowala :roll: :oops:
byl temat o spalaniu...

(notabene moja srednio bierze 5.1l/100km)