KASK - kompendium

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Model VFR: zx6r
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno
Kontakt:

Post autor: rinas » wt 24 lut 2009, 09:59

O kaskach - już się napisałem, także podaję tylko link

http://www.motogp.pl/archiwum_newsy.php ... 9&id_kat=7

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Model VFR: 800A2 RC46II VTEC bezzębna
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » pt 20 mar 2009, 10:52

Być może jestem przewrażliwiony, ale jeśli na kask przeznaczasz mniej więcej 500zł z puli 1000 to może od razu lepiej kup sobie coś takiego?

http://www.ortomed.mielec.pl/oferta7.html


Kask to jest jedyna rzecz, która może oddzielić Cię od twardej rzeczywistości gdy coś nie pójdzie tak jak myślisz.
Pewnie wiesz ile zapłacisz kasy za przejechanie około 250km VFRą? To może zamiast przejechać 500km dołóż sobie do beretu.
Dobry kask nie musi być drogi co pokazują testy SHARPa - wykonują tam 22 testy z pomiarem energii rozproszonej w skorupie i jej elementach oraz przekazanej na kierowcę.
ZA 700pln możesz np kupić kompozytowy kask AGV S-4, który uzyskał 5 gwiazdek (tak samo zresztą jak wybrany przez Ciebie LAZER L-6)

Konstrukcje skorup możemy generalnie podzielić na dwie grupy:
- z tworzyw termoplastycznych (głównie poliwęglan)
- z tworzyw kompozytowych (laminatów polimerowych zbrojonych różnego rodzaju włóknami: szklane typ E szklane typ S, grafit, węgiel i aramid oraz polietylen tzw SPECTRA lub DYNEMA)

często mylony jest poliwęglan (polycarbonate) z włóknem węglowym (carbon) - i jeśli któś mówi o kasku "węglowym", a ma poliwęglan to różnica jest mnie więcej taka sama jak między kulturą a kulturą fizyczną.

osobiście nie jestem zwolennikiem termoplastów, ale np konstrukcja kompozytowa z czystego włókna węglowego, które to nie ma prawie zdolności do rozpraszania energii, ale jest bardzo wytrzymałe to jestem skłonny zgodzić się - co pokazują testy SHARP (niezależna instytucja finansowana przez rząd brytyjski) że inne konstrukcje mogą im dorównywać lub je przewyższać.
Jest wiele elementów w konstrukcji kasku, które decydują o jego najważniejszej cesze - ZDOLNOŚCI DO ROZPORSZENIA ENERGII UDERZENIA Z KAŻDEGO KIERUNKU I NIE PRZENOSZENIA JEJ NA GŁOWĘ (MÓZG) NOSICIELA.
To jest temat na prace doktorską, a Luke nie doczyta nawet do tej linijki. :biggrin

W kaskach mamy do czynienia z tzw bezpieczeństwem czynnym i biernym oraz estetyką i ekonomią. Nie zawsze (czytaj prawie nigdy) nie da się pogodzić tych elementów w jednym miejscu i czasie. Tak jak kask nie może być jednocześnie cichy i świetnie wentylowany. Damski bucik mniejszy na zewnątrz niz w środku :evil

Komfort - to bezpieczeństwo bierne
Konstrukcja - to czynne

Z komfortu będziesz korzystał 100% czasu eksploatacji, a z bezpieczeństwa czynnego?... obyś nigdy nie musiał przekonać się jak radzi sobie Twój kask z rozpraszaniem energii.
Co jest ważniejsze? Za co lepiej zapłacić?
Antifog jest ważny, ale jak Ci zaparuje szybka to możesz prysnąć płynem - jak pisze Luke, rozszczelnić szybę albo sie zatrzymać
Jak zmęczy Cie hałas możesz zatrzymać się, włożyć stopery do uszu za 5.50pln
ale co ma zrobić ktoś kto sunie po asfalcie 100km na ch w kierunku betonowego krawężnika?

moja rada: kup kask dobry i tani :biggrin

z testu SHARPA - najtańsze 5 gwiazdkowe kaski motocyklowe
...................cena za 1 gwiazdkę (przybliżona)
LAZER LZ6 - 72zł
CABERG V2R - 120zł
HJC TRIP - 120zł
Bell M1 - 156zł
AGV S-4 - 140zł

najgorsze i najdroższe wg SHARPA

SCHUBERTH S1 PRO - 2 gwaizdki po 1200zł za gwaizdkę
SCHUBERTH R1 - 2 gwaizdki po 960zł za gwiazdkę

żaden testowany kask SHOEI nie ma 5 gwiazdek
jeden testowany kask ARAI ma 5 gwiazdek (wg Arai jest to kask samochodowy)
żaden Schuberth nie ma 5 gwiazdek
żaden testowany NOLAN nie ma 5 gwiazdek, ale WSZYSTKIE testowane mają po 4 gwiazdki i są wykonane z tworzywa termoplastycznego poliwęglan - (tak samo jak SHOEI X-Spiryt 4 gwiazdki ale z kompozytów za bagatela ponad 2000zł) dziwne ale prawdziwe

to tak dla zobrazowania tzw PEWNIAKÓW
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Model VFR: zx6r
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno
Kontakt:

Post autor: rinas » pt 20 mar 2009, 11:10

mors to się napisałeś :grin:

Jeszcze raz daję link do mojego artykułu, napisałem chyba wszystko co się da o kaskach:

http://www.motogp.pl/archiwum_newsy.php ... 9&id_kat=7

Awatar użytkownika
bartpa
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: ndz 08 lut 2009, 13:56
Model VFR: k1300s
Imię: bartek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanow/Chelmek
Kontakt:

Post autor: bartpa » sob 21 mar 2009, 07:29

mors pisze:Być może jestem przewrażliwiony, ale jeśli na kask przeznaczasz mniej więcej 500zł z puli 1000 to może od razu lepiej kup sobie coś takiego?

http://www.ortomed.mielec.pl/oferta7.html


Kask to jest jedyna rzecz, która może oddzielić Cię od twardej rzeczywistości gdy coś nie pójdzie tak jak myślisz.
Pewnie wiesz ile zapłacisz kasy za przejechanie około 250km VFRą? To może zamiast przejechać 500km dołóż sobie do beretu.
Dobry kask nie musi być drogi co pokazują testy SHARPa - wykonują tam 22 testy z pomiarem energii rozproszonej w skorupie i jej elementach oraz przekazanej na kierowcę.
ZA 700pln możesz np kupić kompozytowy kask AGV S-4, który uzyskał 5 gwiazdek (tak samo zresztą jak wybrany przez Ciebie LAZER L-6)

Konstrukcje skorup możemy generalnie podzielić na dwie grupy:
- z tworzyw termoplastycznych (głównie poliwęglan)
- z tworzyw kompozytowych (laminatów polimerowych zbrojonych różnego rodzaju włóknami: szklane typ E szklane typ S, grafit, węgiel i aramid oraz polietylen tzw SPECTRA lub DYNEMA)

często mylony jest poliwęglan (polycarbonate) z włóknem węglowym (carbon) - i jeśli któś mówi o kasku "węglowym", a ma poliwęglan to różnica jest mnie więcej taka sama jak między kulturą a kulturą fizyczną.

osobiście nie jestem zwolennikiem termoplastów, ale np konstrukcja kompozytowa z czystego włókna węglowego, które to nie ma prawie zdolności do rozpraszania energii, ale jest bardzo wytrzymałe to jestem skłonny zgodzić się - co pokazują testy SHARP (niezależna instytucja finansowana przez rząd brytyjski) że inne konstrukcje mogą im dorównywać lub je przewyższać.
Jest wiele elementów w konstrukcji kasku, które decydują o jego najważniejszej cesze - ZDOLNOŚCI DO ROZPORSZENIA ENERGII UDERZENIA Z KAŻDEGO KIERUNKU I NIE PRZENOSZENIA JEJ NA GŁOWĘ (MÓZG) NOSICIELA.
To jest temat na prace doktorską, a Luke nie doczyta nawet do tej linijki. :biggrin

W kaskach mamy do czynienia z tzw bezpieczeństwem czynnym i biernym oraz estetyką i ekonomią. Nie zawsze (czytaj prawie nigdy) nie da się pogodzić tych elementów w jednym miejscu i czasie. Tak jak kask nie może być jednocześnie cichy i świetnie wentylowany. Damski bucik mniejszy na zewnątrz niz w środku :evil

Komfort - to bezpieczeństwo bierne
Konstrukcja - to czynne

Z komfortu będziesz korzystał 100% czasu eksploatacji, a z bezpieczeństwa czynnego?... obyś nigdy nie musiał przekonać się jak radzi sobie Twój kask z rozpraszaniem energii.
Co jest ważniejsze? Za co lepiej zapłacić?
Antifog jest ważny, ale jak Ci zaparuje szybka to możesz prysnąć płynem - jak pisze Luke, rozszczelnić szybę albo sie zatrzymać
Jak zmęczy Cie hałas możesz zatrzymać się, włożyć stopery do uszu za 5.50pln
ale co ma zrobić ktoś kto sunie po asfalcie 100km na ch w kierunku betonowego krawężnika?

moja rada: kup kask dobry i tani :biggrin

z testu SHARPA - najtańsze 5 gwiazdkowe kaski motocyklowe
...................cena za 1 gwiazdkę (przybliżona)
LAZER LZ6 - 72zł
CABERG V2R - 120zł
HJC TRIP - 120zł
Bell M1 - 156zł
AGV S-4 - 140zł

najgorsze i najdroższe wg SHARPA

SCHUBERTH S1 PRO - 2 gwaizdki po 1200zł za gwaizdkę
SCHUBERTH R1 - 2 gwaizdki po 960zł za gwiazdkę

żaden testowany kask SHOEI nie ma 5 gwiazdek
jeden testowany kask ARAI ma 5 gwiazdek (wg Arai jest to kask samochodowy)
żaden Schuberth nie ma 5 gwiazdek
żaden testowany NOLAN nie ma 5 gwiazdek, ale WSZYSTKIE testowane mają po 4 gwiazdki i są wykonane z tworzywa termoplastycznego poliwęglan - (tak samo jak SHOEI X-Spiryt 4 gwiazdki ale z kompozytów za bagatela ponad 2000zł) dziwne ale prawdziwe

to tak dla zobrazowania tzw PEWNIAKÓW

Mors ..... brawo !!! swietny tekst chyba najlepszy jaki czytalem o kaskach ,taki inny niz te w stylu kup pan kask najdrozszy bo najbezpieczniejszy brawo !!!!

na razie mam lz6 a docelowo kupie nolana n103 bo podobno jest to najlepszy kask szczekowy a taki wlasnie chce
pozdrawiam

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Model VFR: 800A2 RC46II VTEC bezzębna
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » wt 24 mar 2009, 15:22

rinas pisze:mors to się napisałeś :grin:

Jeszcze raz daję link do mojego artykułu, napisałem chyba wszystko co się da o kaskach...
zrobiłeś kawał solidnej, partyjnej i każdemu potrzebnej roboty :biggrin polecam Twój tekst każdemu przed zakupem nowego kasku.

zgadzam się z Tobą - napisałeś CHYBA wszystko o kaskach :evil ale... to NAPRAWDĘ jest to temat na prace doktorską. Sam wstęp powinien być 12 razy dłuższy :biggrin

Ponieważ jestem mors czepialski - taki podgatunek :biggrin więc niestety muszę zwrócić uwagę na kilka drobnych nieścisłości w tym tekście - sorrensen :biggrin

napisałeś:
kask podczas uderzenia w głowę musi zaabsorbować całą energie powstałą podczas zderzenia.
nie jest możliwe, aby kask w wypadku zderzenia przejął i zaabsorbował całą energię. Duża jej część niestety zostaje przekazana na głowę kierowcy i tu od konstrukcji kasku oraz materiału z jakiego jest wykonany zależy czy uderzenie zostanie rozłożone na możliwie dużą powierzchnię i czy energia w wystarczającym stopniu zostanie pochłonięta przez kolejne warstwy kasku.


Jedyną ich wadą (testy SHARP) jest to, iż jak na razie, obejmują one tylko kaski integralne.


naliczyłem 20 kasków SYSTEM (szczękowców) testowanych w SHARPie:

SHOEI - Multitech - 4 gwiazdki
SCHUBERTH - C2 - 4 gwiazdki
NOLAN N103 - 4 gwiazdki
SHARK Evoline - 4 gwiazdki
itd.

co jest ważne porównując kaski wg SHARP - gwiazdki dotyczą tylko wielkości wymienionych w teście, a niekoniecznie całej rozmiarówki. Czyli 5 gwiazdek może dotyczyć np rozmiarów od S do Xl ale już nie XXL.
Np. AGV S-4 ma 5 gwiazdek w rozmiarze XXS- XXL, ale AGV K-Series tylko w zakresie S-XL


Spośród materiałów, z jakich wykonane są skorupy, możemy wyróżnić:
- tworzywa sztuczne,
- mieszanki włókien organicznych i szklanych,
- mieszanki włókien + karbon.


kaski motocyklowe wykonywane są z tworzyw sztucznych, kaski nie są wykonywane z mieszanin włókien organicznych i szklanych, ani mieszanin włókien + karbon.

ten podział powinien wyglądać tak
- z tworzyw termoplastycznych
- z tworzyw kompozytowych (laminatów polimerowych - kompozytów - zbrojonych różnego rodzaju włóknami)

z samych włókien nie da się zrobić kasku ale np moherowy beret jak najbardziej :biggrin włókna są zbrojeniem (tzw. faza rozproszona) wymagającym tzw matrycy (faza ciągła) często nazywanej żywicą. Bez współpracy obu faz nie ma kompozytu. Taki lajf.
Konstrukcja kasku tak naprawdę wymaga dwóch skorup. Zewnętrznej i wewnętrznej. każda ma inną role do spełnienia. Zewnętrzna skorupa powinna mieć różną gęstość w zależności od miejsca i kształtu kasku. Jej zadaniem jest rozłożenie obciążenia na możliwie dużą powierzchnię
Rodzaj, ilość włókien i ich cechy fizyczne decydują o jakości zbrojenia i zdolności do rozpraszania energii uderzenia. Także zadecyduje o masie kasku Temat rzeka :biggrin

Wewnętrzna skorupa - jak ją nazwałeś "pianka EPS" rzeczywiście musi pochłonąć jak gąbka energię zarówno od sił działających z zewnątrz jak i energię głowy wewnątrz kasku przemieszczającej się względem skorupy.

Kask MUSI być dopasowany. Zdecydowanie ważne. Zbyt duży kask rzeczywiście będzie głośniejszy i może spaść, ale tak naprawdę co jest najistotniejsze - zadziała jak niedopięty pas bezpieczeństwa. Umożliwi nabranie prędkości głowie względem skorupy do czasu aż nie zetknie się ze skorupą wewnętrzną. Zbyt ciasny spowoduje wstępne odkształcenie skorupy wewnętrznej - mniejsza zdolność pochłonięcia przez nią energii.

Kask nie może być zbyt lekki ale też i zbyt ciężki.
Masz rację cięższy kask może być bezpieczniejszy bo pochłonie większą ilość energii ale w przypadku gdy reszta ciała będzie się przemieszczać po zderzeniu głowy z przeszkodą lub gdy korpus zostanie gwałtownie zatrzymany przez przeszkodę a głowa nie - grozi to poważnymi uszkodzeniami kręgów szyjnych.
Optymalny ciężar kasku to 1350 - 1550g.

Skorupy kasków na ogól produkuje się w 2 lub 3 rozmiarach. Im więcej rozmiarów skorup tym lepiej.

Czy wiesz, ze ARAI na rynek azjatycki produkuje kaski o innym kształcie bo azjaci mają iny kształt głowy?

Czy wiesz ze najbezpieczniejsze zapięcie to DD (Double D)

czy wiesz że istotny jest środek ciężkości kasku na głowie?

Czy wiesz, że gdy pochylisz głowę kask inaczej obciąża Twój kręgosłup i mięśnie niż gdy jesteś wyprostowany?


WAŻNE przy kupnie kasku:


- nie kupujemy kasków używanych
- kask po silnym uderzeniu nie nadaje się do użytku (chyba że pomyślnie przejdzie testy... niszczące, które wykażą, że jednak był sprawny :biggrin )
- sprawdź na stronie SHARP jaka jest ocena tej instytucji
- dobierz rozmiar wg zaleceń producenta:

a/ zmierz głowę miarką od czoła nad uszami do zgrubienia na tyle czaszki
b/ dobierz rozmiar kasku wg obwodu głowy (np 59cm to L)
c/ UBIERZ kask na głowę i dociągnij zabezpieczenie tak abyś mógł włozyć 2 palce pomiedzy szczękę a pasek. Nie możesz odczuwać silnego ucisku na jakakolwiek cześć głowy, ani jakichkolwiek luzów. po kilkunastu minutach powinieneś odczuwać komfort.
d/ spróbuj obracać kaskiem na nieruchomej głowie. Policzki powinny pozostać nieruchome względem wykładziny policzkowej> kask nie może obracać sie na głowie.
Poruszaj kaskiem do przodu i do tyłu. Kask nie może przemieszczać się względem głowy.
e/ sprawdź czy kask nie ma tendencji do zsuwania się w razie wypadku. Niech kumpel wsunie dłoń od tyły kasku (musi być z tych chrapiących :biggrin ) i spróbuje ciągnąć delikatnie do góry. kask nie może mieć tendencji do zsuwania się z głowy inaczej może spaść podczas wypadku.
f/ szybka powinna być łatwa w operowaniu jedną reką, dokładnie sie zamykać i po otwarciu pozostać na wybranej pozycji.
g/ jeżeli używasz okularów podczas jazdy - zwróć uwagę aby kask dokładnie przylegał gdy masz je ubrane

no to se popisałem - długo... tak jak lubię a to i tak wierzchołek góry lodowej :evil
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Model VFR: zx6r
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno
Kontakt:

Post autor: rinas » wt 24 mar 2009, 15:37

mors pisze: to NAPRAWDĘ jest to temat na prace doktorską. Sam wstęp powinien być 12 razy dłuższy :biggrin
Noo, tak tak, i nawet na nie jedną ;) Słowo "wszystko" było przenośnią, ale przecież o tym wiesz.
mors pisze:
napisałeś:
kask podczas uderzenia w głowę musi zaabsorbować całą energie powstałą podczas zderzenia.
nie jest możliwe, aby kask w wypadku zderzenia przejął i zaabsorbował całą energię. Duża jej część niestety zostaje przekazana na głowę kierowcy i tu od konstrukcji kasku oraz materiału z jakiego jest wykonany zależy czy uderzenie zostanie rozłożone na możliwie dużą powierzchnię i czy energia w wystarczającym stopniu zostanie pochłonięta przez kolejne warstwy kasku.
Racja, zagdzam się. Jak będę miał chwilę, to poprawię Twoje spostrzeżenia, bo celnie trafiłeś. Dzięki za uwagi, właśnie tego potrzebuję. Nikt nie jest nie-omylny, a dobra krytyka ( nie zaś krytykanctwo ) razem z sensownymi propozycjami poprawek, to cenne uwagi.
mors pisze:
Wewnętrzna skorupa - jak ją nazwałeś "pianka EPS" rzeczywiście musi pochłonąć jak gąbka energię zarówno od sił działających z zewnątrz jak i energię głowy wewnątrz kasku przemieszczającej się względem skorupy.

Kask MUSI być dopasowany. Zdecydowanie ważne. Zbyt duży kask rzeczywiście będzie głośniejszy i może spaść, ale tak naprawdę co jest najistotniejsze - zadziała jak niedopięty pas bezpieczeństwa. Umożliwi nabranie prędkości głowie względem skorupy do czasu aż nie zetknie się ze skorupą wewnętrzną. Zbyt ciasny spowoduje wstępne odkształcenie skorupy wewnętrznej - mniejsza zdolność pochłonięcia przez nią energii.

Kask nie może być zbyt lekki ale też i zbyt ciężki.
Masz rację cięższy kask może być bezpieczniejszy bo pochłonie większą ilość energii ale w przypadku gdy reszta ciała będzie się przemieszczać po zderzeniu głowy z przeszkodą lub gdy korpus zostanie gwałtownie zatrzymany przez przeszkodę a głowa nie - grozi to poważnymi uszkodzeniami kręgów szyjnych.
Optymalny ciężar kasku to 1350 - 1550g.

Skorupy kasków na ogól produkuje się w 2 lub 3 rozmiarach. Im więcej rozmiarów skorup tym lepiej.
Dokładnie - nie można się z tym nie zgodzić. To są fakty faktycznie niezaprzeczalne :cool
mors pisze: no to se popisałem - długo... tak jak lubię a to i tak wierzchołek góry lodowej :evil
morsie, nie na darmo się napisałeś. Warto uświadamiać ludzi, bo - zazwyczaj - nie mają oni pojęcia ani o tym, co kupują, ani o tym, jak kupić ani - co najgorsze - co chcą kupić.

Jak widzę albo słyszę o delikwentach, którzy chcą kupić kask o 2 rozmiary za duży i nie dociera do nich, że tak jest BE, to aż mnie krew zalewa...

A poza tym - myślę, że rozwialiśmy WIĘKSZOŚĆ pytań odnosnie kasków :grin:

Tylko żeby to jeszcze ludzie chcieli czytać, to już wogóle będzie GIT ;-)

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Model VFR: 800A2 RC46II VTEC bezzębna
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » wt 24 mar 2009, 15:54

masz racje - ważne żeby nieść kaganiec oświaty :biggrin trzeba pisać, mówić, dyskutować obalać mity walczyć z niewiedzą, ignorancją itp itd :biggrin
a czy to dotrze do odbiorcy? to jest tak - kto nie chce przeczytać i popełni błąd, będzie miał mniejsze szanse na przekazanie następnym pokoleniem swojego materiału genetycznego :biggrin - to jest selekcja naturalna. Smutne, ale prawdziwe.

Gdybyś potrzebował jakichś konsultacji to wal jak w dym - od wielu lat zajmuje się materiałami kompozytowymi i jest to taki mój konik :evil
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Model VFR: RC 46
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » wt 24 mar 2009, 18:53

wszedłem sobie na strone z testami Sharka
Wszystko ok- podaja jaki i ile ma gwiazdek.
Wchodze wię dalej: na poszczególne modele, klikam na strone producenta i co?
kilka z nich nie jest już produkowanych :)
np:nie ma nic na stronie HJC o modelu hq- 1
http://www.hjchelmets.com/
podobnie z Cabergiem
http://www.caberg-helm.com/products.aspx?p=00
Nie ma tu caberga trip...
pozdro
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
Bragi
teksciarz
teksciarz
Posty: 182
Rejestracja: pn 11 lut 2008, 18:31
Model VFR: RC36
Imię: Michał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Bragi » śr 25 mar 2009, 01:29

Bardzo dobre rady, wszystkie przeczytałem i będe sie do nich stosował :) Tylko na stronie Sharpa nie ma żadnego kasku Uvexa nie wiem czemu...
Chwila która trwa, może być najlepszą z Twoich chwil... ['] Piotras

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Model VFR: RC24//RC46
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » śr 25 mar 2009, 08:02

Shoei XR-1000 polecam swietny kask

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Model VFR: 800A2 RC46II VTEC bezzębna
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » śr 25 mar 2009, 20:43

Wiktor, ale możesz uzasadnić swoje twierdzenie?

Jeszcze raz - do skutku: jednym z wielu możliwych kryteriów oceny jest np. niezależny test.
Wg SHARP - SHOEI XR-1000 ma 3 gwiazdki w rozmiarze od XS - XL, a występuje w rozmiarach XXS-XXL kosztuje około 1700,-PLN

cena za 1 gwiazdkę - 570 zł


konstrukcja skorupy zewnętrznej - AIM+ (kto wie co to znaczy?)
Advanced Integrated Matrix + (Super ekstra ultra plus ze skrzydełkami)
konstrukcja kompozytowa zbrojona włóknem szklanym oraz organicznym (aramidowym?)

skorupa wewnętrzna EPS liner system - dwie warstwy styroporowe
o zróżnicowanej gęstości zapewniające lepszą absorpcję energii uderzenia

kask produkowany w 3 rozmiarach skorup

dobra aerodynamika, dobra wentylacja, świetna szybka z powłoką przeciwko zarysowaniu i z pin lockiem. Najlepszy system zapinania - DD

i dla porównania:

AGV S-4

konstrukcja - jw. kompozyt zbrojony włóknem szklanym i aramidem
skorupa w dwóch rozmiarach

dobra aerodynamika, dobra wentylacja, świetna szybka z powłoką przeciwko zarysowaniu i powłoką przeciroszeniową. Najlepszy system zapinania - DD

w teście SHARPA - 5 gwiazdek, w każdym produkowanym rozmiarze XXS - XXL
cena za model 2008 700,-PLN
czyli cena za 1 gwiazdkę - 140 pln


czemu tanie wino jest dobre? bo jest dobre i tanie.


a JA UWAŻAM, ŻE NAJLEPSZY JEST HEŁM M18 - wg Jacka Kurskiego dziadek Tuska takiego używał i zawsze się sprawdzał :biggrin
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Model VFR: RC24//RC46
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » śr 25 mar 2009, 21:28

oczywiscie tato morsie ze uzasadnie :twisted:

lezy na baniaku jak ulał, ma swietna wentylacje, szybka nie rysuje sie tak szybko, ma pinlock stestowany w zime w ciezkich warunkach - daje rade, nie jest glosny ale nie jest cichy, ciekawe malowania 8) masa akcesoriow np blenda wszczepiana pod uszczelke zamiast wozenie kilku szyb, montaz/demontaz szyby trwa 1.5sek. zapiecie dd, 5 letnia gwarancja podczas ktorej raz w roku mozna oddac hełm na serwis i za free czyszcza oliwia i wymieniaja w nim co tylko wymaga wymiany, jezdze w nim juz od listopada do tej pory i nie mialem zadnych problemow, fajnym bajerem jest opcja rozszczelniania szybki, nieco chaotycznie ale chyba tak juz musi byc :grin:

http://www.scigacz.pl/Shoei,XR-1000,Spo ... ,3997.html

filmik wyjasnia czemu kaski Shoei sa drozsze od innych

ponadto:

Kask Shoei XR-1000


• Zewnętrzna skorupa:
AIM+ - Advanced Integrated Matrix Plus
wytrzymała, elastyczna i lekka konstrukcja kompozytowa
zbudowana z wielu warstw wytrzymałego włókna szklanego
i włókien organicznych
3 rozmiary skorup dla optymalnego dopasowania do glowy:
(1) XXS-M
(2) L
(3) XL-XXL

• Wewnętrzna skorupa:
EPS liner system - dwie warstwy styroporowe
o zróżnicowanej gęstości zapewniające lepszą
absorbcje energii uderzenia

• Wnętrze:
przestrzenna konstrukcja
łatwe w czyszczeniu
antyalergiczne wyłożenie kasku
odpinane części policzkowe
odpinane poszycie pasków pod brodę

• Aerodynamika:
optymalny opływ powietrza dzięki zastosowaniu
płetwy aerodynamicznej Aero Wing Spoiler
płetwa Tail Fin II redukująca zmęczenie karku

• Wentylacja:
innowacyjny system wentylacji
z wlotami u góry kasku i na szczęce
wyloty z tyłu głowy i na karku
system podciśnieniowo wysysający powietrze z kasku

• Szybka CX-1V z poliwęglanu
pokryta utwardzaną warstwą
wyjątkowo odporna na zarysowania
system PinLock do mocowania wkładki nieparującej

• Dodatkowa wkładka nieparująca w wyposażeniu

• Możliwość rozszczelniania oraz zablokowania szybki

• Precyzyjny, wielostopniowy mechanizm unoszenia szybki

• Łatwa, nie wymagająca narzędzi wymiana szybki

• Zapięcie typu DD

• Pokrowiec na kask

• Waga (rozmiar M): 1330g (+/- 50g)

Dostępne rozmiary:
XXS - XXL

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Model VFR: 800A2 RC46II VTEC bezzębna
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » czw 26 mar 2009, 17:01

Dzięx Wiktor - ale przeczytałeś wcześniej co napisałem piętro wyżej?

Wykonanie Ctrl C i Ctrl V z materiałów reklamowych producenta nie jest najmocniejszym argumentem w dyskusji dotyczącej BEZPIECZEŃSTWA.
To że coś leży dobrze na bańce i się nieźle wentyluje nie znaczy, że jak się tą bańką przypie.doli w betonowy słup czy krawężnik to chroni to co mamy najcenniejszego wystarczająco pewnie.

Czy odpowiesz mi na moje uzasadnione wątpliwości DLACZEGO SHOEI xr-1000 MA TYLKO 3 GWIAZDKI NA 5 MOŻLIWYCH PO PRZEJŚCIU 22 TESTÓW NIEZALEŻNEJ INSTYTUCJI CERTYFIKUJĄCEJ?
DLACZEGO INSTYTUCJA TA REKOMENDOWAŁA TYLKO ROZMIARY OD XS DO XL, A NIE XXS I XXL?

ale co tam - znalazłem NAJLEPSZY KASK jaki został kiedykolwiek wykonany:


LV-3000


skorupa zewnętrzna: SZWQM PKX+ (Super Zaje.iscie Wytrzymały i Qrewsko Mocny Polikoks eXtra +)
Nadprzestrzenna Matryca wykonana z Hiperkwantowej Wielowymiaroiwej Wzmacnianej Dyspersyjne na Poziomie Molekularnym Polikoksowej Wysokomodułowei i Wielkocząsteczkowej Magmy

NIE GENERUJE TURBULENCJI PRZY WCHODZENIU W NADPRZESTRZEŃ

odporna na promienie Miotaczy Jonowo- Fotonowych z planety Zoltrix

Megawygodny Wizjer Samościemniający Noktowizyjny Próżniowo napylony elektroforetycznie Kwantami CQRX-P1 Samoodbudowujący Polaryzacyjno - Kwadrofoniczny

itp. itd.

powyższe informacje wg danych producenta i materiałów reklamowych Ścigant.pl (czy to nie oni przypadkiem nie naciągnęli lekko w swoim reportażu informacji o CZD?)

przed użyciem przeczytaj dokładnie ulotkę lub skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą

Nie wierzcie bezkrytycznie materiałom reklamowym producenta i dystrybutora.
MYŚLCIE! - ZANIM KUPICIE COŚ DO OCHRONY GŁOWY - UŻYJCIE JEJ
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw 26 mar 2009, 20:18 przez mors, łącznie zmieniany 1 raz.
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
igor
klepacz
klepacz
Posty: 1051
Rejestracja: śr 17 paź 2007, 17:02
Model VFR: Kawasaki ZRX 1200s
Imię: Igor
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: igor » czw 26 mar 2009, 19:54

mors, podoba mi się. za ile to? :roll:

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Model VFR: 800A2 RC46II VTEC bezzębna
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » czw 26 mar 2009, 20:00

Igor jak przejdziesz na Ciemną Stronę Mocy to masz w pakiecie gratis :evil ... będzie nas dwóch :biggrin

żeby mogło istnieć Dobro, musi być Zło...
Ostatnio zmieniony czw 26 mar 2009, 20:12 przez mors, łącznie zmieniany 1 raz.
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości