KASK - kompendium

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » śr 20 sty 2010, 13:04

mors pisze:Przyczepię się "tylko" do mocowania wizjera - tych nieszczęsnych boczków - to wymysł szatana i sposobu zdejmowania wizjera - to jest chore i wielki wstyd dal takiej firmy jak ARAI
Po rozwaleniu Multiteca zakupiłem właśnie Araia Vipera Gt i masz rację sam mechanizm szybki to nie wiem kto to kurna zmyślił ale w Shoeiu to było 100 razy lepiej wymyślone.Narazie jeszcze nie jeździłem w nim ale już teraz mogę powiedzieć,że lepiej mi na łbie leży niż Shoei.Co do zdejmowania wizjera to są filmiki na youtube gdzie widać jak gość w założonym na głowę kasku zmienia szybki w pare sekund ale jak on to robi??? :shock:

Awatar użytkownika
Łukasz.
Posty: 11
Rejestracja: pn 30 lis 2009, 16:26
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Łukasz. » śr 20 sty 2010, 14:12

Art pisze:wszedłem sobie na strone z testami Sharka
Wszystko ok- podaja jaki i ile ma gwiazdek.
Wchodze wię dalej: na poszczególne modele, klikam na strone producenta i co?
kilka z nich nie jest już produkowanych :)
np:nie ma nic na stronie HJC o modelu hq- 1
http://www.hjchelmets.com/
pozdro
To jest hamerykańska strona i na ten rynek nie jest produkowany HQ-1

HJC HQ-1 jest produkowany:
http://www.hjc-europe.eu/index.php?id=15

Używam Kasku HQ-1 i dla mnie jest wypas lekki (dobrze wyważony), wygodny, doskonała wentylacja i aerodynamika.

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Post autor: poscig » czw 21 sty 2010, 00:39

No i kask jak sie okazuje jest całkiem, całkiem,tylko zabrakło mi czasu na przeczytanie instrukcji....niestety jechałem pierwszy raz na moto i w nowym kasku...macając go wszędzie w bądź co bądź mało sterylnych rękawicach...a na dodatek z przyzwyczajenia na stacji papierem tym zielonym wytarłem szybke z kazdej strony......mimo to dziwie się ,że tak szybka reakcja.....niczym farba polana rozpuszczalnikiem nitro.

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » czw 21 sty 2010, 08:43

na szczęście kiedyś spotkałem się z podobnym rozwiązaniem w fotografii - aby nie parował wizjer aparatu w warunkach gdy z zimnego wchodzimy do ciepłego można było za jakieś koszmarne pieniądze zakupić tzw. ANTI FOGG augen-muszel czyli wizjerek z szybka pokrytą cieniutka warstewką polimeru - rzeczywiście nie parowało nawet jak się z bliska chuchało, ale było zaje.iście delikatne i każde dotknięcie czymś innym niż ircha pozostawiało rysę.

TEGO TEMATU JESZCZE NIE PORUSZANO -

JAKI SYSTEM ZAPIĘCIA KASKU UWAŻANY JEST ZA NAJBEZPIECZNIEJSZY? :biggrin
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » czw 21 sty 2010, 11:36

mors pisze:JAKI SYSTEM ZAPIĘCIA KASKU UWAŻANY JEST ZA NAJBEZPIECZNIEJSZY? :biggrin
No DD Panie:)A tak przy okazji antifogów pinlocka w shoeiu tak żeby wszędzie idealnie dolegał i żeby miejsce przylegania widać było na szybce to nawet w sprzedawca nie umiał wyregulować.Działać działa dobrze ale przy niskich temp.koło 0stopni czasami zdarzało mu się zaparować niestety..

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » czw 21 sty 2010, 12:04

DD może bezpieczne ale cholernie nie praktyczne i kłopotliwe przy zakładaniu,choć trening czyni mistrza ;)
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » czw 21 sty 2010, 17:41

michał RC 46 pisze:DD może bezpieczne ale cholernie nie praktyczne i kłopotliwe przy zakładaniu,choć trening czyni mistrza ;)

Początkowo tylko.Ważne jest też żeby pasek był odpowiednio długi.

tfajger
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: czw 19 lut 2009, 09:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Londyn

Post autor: tfajger » pt 29 sty 2010, 01:44

Miałem bardzo poważny wypadek. Z tego co powiedział lekarz kask uratował mi życie.

Polecam: Caberg Trip - oczywiscie byl zamnknięty podczas jazdy....

mlody55
pisarz
pisarz
Posty: 202
Rejestracja: śr 23 maja 2007, 00:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podlaskie/london
Kontakt:

Post autor: mlody55 » pt 29 sty 2010, 02:01

kask kaskiem
masz szczęście, że karku nie skręciłeś.......................
szerokości
tylko i wyłacznie xr1000
ps
w cabergu, po5 latach użytkowania zaczeła rozwarstiwiać się szyba........
zabawne

tfajger
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: czw 19 lut 2009, 09:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Londyn

Post autor: tfajger » pt 29 sty 2010, 02:48

zlamane tylko reka i noga...

Awatar użytkownika
Chachur
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: śr 24 lut 2010, 15:18
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: Chachur » sob 06 mar 2010, 01:18

a ja mam takie pytanie odnośnie xr-1000, bo tak się złożyło, że jestem jego posiadaczem. Zastanawia mnie jedna rzecz czy jest sens dokupywania noska do tego kasku, bo z tego co wiem nosek jest odpowiedzialny za nieparowanie szyby a xr ma anti foga a druga sprawa czy jest sens kupować podbródek czy te dwie rzeczy to pic na wodę i nie warto sobie nimi głowy zawracać czy rzeczywiście w jakiś sposób poprawiają komfort podróżowania ? ;)

Awatar użytkownika
goman
pisarz
pisarz
Posty: 385
Rejestracja: pn 20 lip 2009, 21:41
Imię: Tomek
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: zielona góra
Kontakt:

Post autor: goman » sob 06 mar 2010, 09:13

nosek moim zdaniem bez sensu
jak załozysz whisper kit(czyli podbródek i kołnież) to bedzie mniej wialo

Awatar użytkownika
su4beusz
pisarz
pisarz
Posty: 215
Rejestracja: pn 18 sie 2008, 20:22
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: su4beusz » wt 18 maja 2010, 12:10

mam do wszystkich kaskowych ekspertów pytanie. ponoć jest tak, że po każdym wypadku, gdzie kask miał kontakt z przeszkodą należy go wyrzucić.

a coz sytuacją, gdzie spadł po prostu przez przypadek z wyższej półki na ziemie?

też do kosza?
if my calculations are correct, when this baby hits 80mph we're gonna see some seriuos SHIT :D
http://www.bikepics.com/members/su4beusz/

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » wt 18 maja 2010, 12:49

su4beusz pisze:mam do wszystkich kaskowych ekspertów pytanie. ponoć jest tak, że po każdym wypadku, gdzie kask miał kontakt z przeszkodą należy go wyrzucić.

a coz sytuacją, gdzie spadł po prostu przez przypadek z wyższej półki na ziemie?

też do kosza?
Nie. Sila jaka dziala na kask podczas upadku z pulki ma sie nijak do tej jaka zadziala na kask gdy Twoja glowa jest w srodku i zaliczasz szlifa przy 60km/h.
Tak wiec spoko, nic mu nie bedzie.

Roberto
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: wt 29 cze 2010, 08:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białogard

Post autor: Roberto » czw 01 lip 2010, 19:02

Wytłumaczcie proszę mnie prostemu człowiekowi.
- Dlaczego nie należy kupować używanych kasków?
Czy wynika to z ewentualnych nieznanych nam uszkodzeń? A może ma coś wspólnego z "dopasowaniem" wnętrza do wcześniejszego użytkownika?
Czy długość użytkowania przez poprzedniego właściciela też nie ma znaczenia w przypadku tej zasady?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości