KASK - kompendium
- MadziX
- stary wyjadacz
- Posty: 3123
- Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
- Imię: Magdalena
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Kontakt:
na pewno na dobrym kombi, kasku, butach i rękawicach nie należy oszczędzac i postawic na jakosc, pomimo iż niestety i to nie zawsze pomoże...
Ostatnio zmieniony ndz 10 maja 2009, 21:02 przez MadziX, łącznie zmieniany 1 raz.
- JuNioR
- klepacz
- Posty: 777
- Rejestracja: śr 23 sty 2008, 00:14
- Imię: Przemek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
mors pisze: NAJLEPSZY KASK jaki został kiedykolwiek wykonany:
LV-3000
igor pisze:mors, podoba mi się. za ile to?
Niestety, byłem na stronie producenta. Kask kosztuje kwadrylion megazordów, ale jeśli pokaże się paszport polsatu przysługuje zniżka o okrągły pierdyliard.
Zawsze byłem zwolennikiem opcji TANIO I DOBRZE. Pewnie dlatego że tak jest najtrudniej, a ja lubię wyzwania. No i nie jestem bogaty.
I pewnie daltego, że nie wydałem 2 krajowych na baniak, który pod względem bezpieczeństwa kwalifikuje się jako przeciętniak, łatwo mi uwierzyć że to nie cena decyduje o tym co warto kupować a co nie.
Testy SHARPA są testami niezależnymi, równymi dla wszystkich - i o ich zasadności czy prawdziwości nie ma co dyskutować. I są najlepszym (bo jak na razie jedynymi) źródłem informacji o tym czy konstrukcja kasku spełnia wymogi bezpieczeństwa.
- rinas
- klepacz
- Posty: 1246
- Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa Bródno
- Kontakt:
Jużci, prawda.JuNioR pisze:łatwo mi uwierzyć że to nie cena decyduje o tym co warto kupować a co nie
No proszę Kolejne święte słowaJuNioR pisze:Testy SHARPA są testami niezależnymi, równymi dla wszystkich - i o ich zasadności czy prawdziwości nie ma co dyskutować. I są najlepszym (bo jak na razie jedynymi) źródłem informacji o tym czy konstrukcja kasku spełnia wymogi bezpieczeństwa.
Dobrze, że w tym temacie to napisałeś.
- rinas
- klepacz
- Posty: 1246
- Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa Bródno
- Kontakt:
mors pisze:moja rada: kup kask dobry i tani
z testu SHARPA - najtańsze 5 gwiazdkowe kaski motocyklowe
...................cena za 1 gwiazdkę (przybliżona)
LAZER LZ6 - 72zł
CABERG V2R - 120zł
HJC TRIP - 120zł
Bell M1 - 156zł
AGV S-4 - 140zł
najgorsze i najdroższe wg SHARPA
SCHUBERTH S1 PRO - 2 gwaizdki po 1200zł za gwaizdkę
SCHUBERTH R1 - 2 gwaizdki po 960zł za gwiazdkę
To tak tylko dla ciekawych, którym nie chce się czytać 4 stron tematumors pisze:żaden testowany kask SHOEI nie ma 5 gwiazdek
jeden testowany kask ARAI ma 5 gwiazdek (wg Arai jest to kask samochodowy)
żaden Schuberth nie ma 5 gwiazdek
żaden testowany NOLAN nie ma 5 gwiazdek, ale WSZYSTKIE testowane mają po 4 gwiazdki i są wykonane z tworzywa termoplastycznego poliwęglan - (tak samo jak SHOEI X-Spiryt 4 gwiazdki ale z kompozytów za bagatela ponad 2000zł) dziwne ale prawdziwe
to tak dla zobrazowania tzw PEWNIAKÓW
- marlon
- klepacz
- Posty: 633
- Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
- Imię: mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Wszystko oki ale nie mogę się pogodzić z tym,że taki Lazer Lz6 za 300pln jest bezpieczniejszy niż Shoei czy Shubert.Mam takiego Lazera i Shoeia w domu i jakoś nawet test Sharpa mnie do niego nie przekonuje..Dziwne też,bo wychodzi na to,że najtańszy Lazer jest lepszy od najdroższego.Ja się tam cieszę z tego,że przy dzwonie na łbie miałem shoeia niż lazera za 300pln z którego powoli już styropian odpada a na głowie to to leży pewnie porównywalnie do hełmu Lorda Vadera
Z tego co wiem to dla BMW kaski robi Shubert i kask BMW ma 5 gwiazdek a Shubert 4
Z tego co wiem to dla BMW kaski robi Shubert i kask BMW ma 5 gwiazdek a Shubert 4
- mors
- stary wyjadacz
- Posty: 3001
- Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Sam się zdziwiłem, że ani SHOEI ani ARAI nie mają żadnej 5-cio gwiazdkówki. (ARAI ma jedną ale to nie jest kask motocyklowy tylko samochodowy)
Możemy podważać wiarygodność niezależnych testów. Czemu nie.
Gdyby ten sam - IDENTYCZNY kask dostał inną ocenę to rzeczywiście byłby to mocno podejrzane. Ale to że Shubert robi dla BMW nie znaczy, że to są IDENTYCZNE kaski.
Ocena polega na cyklu ponad 20 testów - można sobie dokładnie na stronie SHARP poczytać.
Każdy z testów ma pewną wagę do punktacji ogólnej. I ocena 5 gwiazdek jednego kasku i 5 gwiazdek innego nie oznacza, ze każdy z testów przeszły DOKŁADNIE tak samo.
Ale np. zbyt mocny kask może przynieść więcej szkody niż pożytku.
Tak jak kask wykonany tylko ze zbrojenia grafitowego (tzw."carbon") - to nie jest materiał na ten rodzaj obciążenia. To co w konstrukcjach jachtów regatowych jest extraligą - nie musi się sprawdzać w konstrukcji kasków motocyklowych.
Kask motocyklowy jest inaczej projektowany jak kask na budowę czy hełm wojskowy.
Zbyt ciężki kask może urwać głowę gdy tułów uderzy w przeszkodę, a głowa leci dalej. Ale przy uderzeniu czerepem rubasznym w beton czy karoserię ta sama masa jest już bardziej pożyteczna.
Renault Clio z 2005 roku (masa 1165kg) ma 5 gwiazdek NCAP ,a Audi Q7 z 2006 (masa 2195kg) roku tylko 4. W którym chciałbyś siedzieć w przypadku gdyby miało dojść do czołowego zderzenia?
itd. itp.
Żeby podważyć METODYKĘ badań tego typu - trzeba być naprawdę niezły w te klocki.
Pozostaje pytanie - dlaczego w takim razie SHOEI i ARAI nie dementują tych badań? Przecież to wali w ich marketing jak PiSS w Platformę
Traktujmy wyniki tych testów nie jak Biblię - ale na pewno są lepszym punktem wyjściowym do wyboru garnka niż foldery i opinie obiegowe.
Możemy podważać wiarygodność niezależnych testów. Czemu nie.
Gdyby ten sam - IDENTYCZNY kask dostał inną ocenę to rzeczywiście byłby to mocno podejrzane. Ale to że Shubert robi dla BMW nie znaczy, że to są IDENTYCZNE kaski.
Ocena polega na cyklu ponad 20 testów - można sobie dokładnie na stronie SHARP poczytać.
Każdy z testów ma pewną wagę do punktacji ogólnej. I ocena 5 gwiazdek jednego kasku i 5 gwiazdek innego nie oznacza, ze każdy z testów przeszły DOKŁADNIE tak samo.
Ale np. zbyt mocny kask może przynieść więcej szkody niż pożytku.
Tak jak kask wykonany tylko ze zbrojenia grafitowego (tzw."carbon") - to nie jest materiał na ten rodzaj obciążenia. To co w konstrukcjach jachtów regatowych jest extraligą - nie musi się sprawdzać w konstrukcji kasków motocyklowych.
Kask motocyklowy jest inaczej projektowany jak kask na budowę czy hełm wojskowy.
Zbyt ciężki kask może urwać głowę gdy tułów uderzy w przeszkodę, a głowa leci dalej. Ale przy uderzeniu czerepem rubasznym w beton czy karoserię ta sama masa jest już bardziej pożyteczna.
Renault Clio z 2005 roku (masa 1165kg) ma 5 gwiazdek NCAP ,a Audi Q7 z 2006 (masa 2195kg) roku tylko 4. W którym chciałbyś siedzieć w przypadku gdyby miało dojść do czołowego zderzenia?
itd. itp.
Żeby podważyć METODYKĘ badań tego typu - trzeba być naprawdę niezły w te klocki.
Pozostaje pytanie - dlaczego w takim razie SHOEI i ARAI nie dementują tych badań? Przecież to wali w ich marketing jak PiSS w Platformę
Traktujmy wyniki tych testów nie jak Biblię - ale na pewno są lepszym punktem wyjściowym do wyboru garnka niż foldery i opinie obiegowe.
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS
- marlon
- klepacz
- Posty: 633
- Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
- Imię: mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
No i tak bym,wolał w Audi Dlatego też mając w domu Shoeia i tego Lazeramors pisze:Renault Clio z 2005 roku (masa 1165kg) ma 5 gwiazdek NCAP ,a Audi Q7 z 2006 (masa 2195kg) roku tylko 4. W którym chciałbyś siedzieć w przypadku gdyby miało dojść do czołowego zderzenia?
i widząc jak to jest wykonane to i tak wolę mieć wypadek w 3gwiazdkowym shoeiu niż w 5 gwiazdkowym Lazerze LZ6.
Też mnie to dziwi...mors pisze:Pozostaje pytanie - dlaczego w takim razie SHOEI i ARAI nie dementują tych badań? Przecież to wali w ich marketing jak PiSS w Platformę
Jednak chciał bym porównać z innych lat testy tych samych kasków czy zawsze takie same oceny mają.Dziwi mnie to Morsie,że skoro Shubert skoro dla BMW robi kask z 5 gwiazdkami to nie są przecież tacy lewi,żeby nie zrobic sobie kasku co ma 5 gwiazdek..
No dziwne to jest..
- mors
- stary wyjadacz
- Posty: 3001
- Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
W Q7 jest lepsza lanserka nawet po dzwonie niż w Clio
kask to co innego niż karosa i małe szanse, że ktoś w lazerze przypindoli czołówka w shoeia
a to dla miłośników Audi Q7:
"Niewystarczająco trwałe spoiwo zaowocowało złamaniem podłogi.
... Obudowa deski rozdzielczej wykazała potencjalne ryzyko obrażeń kolan i ud kierowcy. "
kask to co innego niż karosa i małe szanse, że ktoś w lazerze przypindoli czołówka w shoeia
a to dla miłośników Audi Q7:
"Niewystarczająco trwałe spoiwo zaowocowało złamaniem podłogi.
... Obudowa deski rozdzielczej wykazała potencjalne ryzyko obrażeń kolan i ud kierowcy. "
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS
- mors
- stary wyjadacz
- Posty: 3001
- Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
a ile kosztuje kask BMW i ile Shubertha?
ile kasków sprzedaje BMW? a ile schuberth?
jaki jest zysk jednostkowy z kasku BMW, a jaki z kasku Shuberth?
Może wolą sprzedawać więcej tańszych - gorszych kasków i mieć zysk z obrotów - może misją Shubertha nie jest najlepsze zabezpieczenie nasz ej głowy tylko swojej kieszeni?
to sie podobno nazywa KAPITALIZM
ile kasków sprzedaje BMW? a ile schuberth?
jaki jest zysk jednostkowy z kasku BMW, a jaki z kasku Shuberth?
Może wolą sprzedawać więcej tańszych - gorszych kasków i mieć zysk z obrotów - może misją Shubertha nie jest najlepsze zabezpieczenie nasz ej głowy tylko swojej kieszeni?
to sie podobno nazywa KAPITALIZM
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS
- poscig
- klepacz
- Posty: 1361
- Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
- Imię: Marek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3-CITY
- Kontakt:
Nie wiedziałem,że kask BMW ma tak wysokie noty.Ja kierując się zakupem kasku BMW brałem pod uwagę to,że będzie niesamowicie wygłuszony,szczelny,bardzo dyskretny i pożądnie wykonany w końcu to schubert,ale niestety rozczarowałem sie niemiło gdy po przejechaniu w nim 370km zszedł mi na 2/3 szybki antyfog....oczywiście reklamacja uwzględniona,ale czemu takie przypadki jak sie dowiedziałem mają miejsce w kasku za tyle pln.To oczywiście pytanie retoryczne,odpowiedz jest prosta,jeśli nie masz typowej podwójne warstwy plastiku a jedynie jakąś warstwe naniesiona na szybkę może się zdazyć,że przetrzesz od środka szybkę np.brudna od oleju lub innych chemikaliów rękawicą....i tutaj w moim przekonaniu zaczyna sie problem
- marlon
- klepacz
- Posty: 633
- Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
- Imię: mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
No tak.. ale to wychodzi na to,że i tak robią nawet swój jeden z najlepszych modeli jak shoei czy arai o wiele gorszą kupe niż największa kupa Lazera która jest lepsza od najlepszego modelu Lazeramors pisze:Może wolą sprzedawać więcej tańszych - gorszych kasków i mieć zysk z obrotów - może misją Shubertha nie jest najlepsze zabezpieczenie nasz ej głowy tylko swojej kieszeni?
mors, jaki masz kask??
Fiat 500 chyba też ma 5 gwiazdek w bezpieczeństwie dzięki ale wolę Q7..Choć przy składaniu 500-tek pracowałem..
http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ
Renault Clio-
http://www.youtube.com/watch?v=6BlhhDST ... re=related
Q7-
http://www.youtube.com/watch?v=6D4xZiuQ ... re=related
No dalej Q7 wolę
- mors
- stary wyjadacz
- Posty: 3001
- Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Mam kilka ARAI - 4 szt. uważam je za doskonałe kaski po wieloletniej eksploatacji. Na szczęście nie robiłem im krasztestów.
Przyczepię się "tylko" do mocowania wizjera - tych nieszczęsnych boczków - to wymysł szatana i sposobu zdejmowania wizjera - to jest chore i wielki wstyd dal takiej firmy jak ARAI
tak samo odpadające elementy:deflektory, osłona ust itp.
Teraz objeżdżam 5 gwiazdowego Sharka chyba RSR 2 - antifog taki jak pościg opisał - naniesiona od wewnątrz warstwa hydrofilowego polimeru - jak na razie skuteczna ale wiem jak się z nią obchodzić i wnętrza szyby nie dotykam. W trudnych warunkach lekko poci mi się krawędź szyby na samym dole nie ograniczając widoczności.
zdjęcie szyby - 5 sekund bezstresowej walki generalnie nie mam zastrzeżeń, ale jakoś bardziej komfortowo jeździło mi się w ARAIu póki nie zaczęły się rozsypywać, a na nietanie części czekałem po kilka miesięcy - to subiektywna opinia
Przyczepię się "tylko" do mocowania wizjera - tych nieszczęsnych boczków - to wymysł szatana i sposobu zdejmowania wizjera - to jest chore i wielki wstyd dal takiej firmy jak ARAI
tak samo odpadające elementy:deflektory, osłona ust itp.
Teraz objeżdżam 5 gwiazdowego Sharka chyba RSR 2 - antifog taki jak pościg opisał - naniesiona od wewnątrz warstwa hydrofilowego polimeru - jak na razie skuteczna ale wiem jak się z nią obchodzić i wnętrza szyby nie dotykam. W trudnych warunkach lekko poci mi się krawędź szyby na samym dole nie ograniczając widoczności.
zdjęcie szyby - 5 sekund bezstresowej walki generalnie nie mam zastrzeżeń, ale jakoś bardziej komfortowo jeździło mi się w ARAIu póki nie zaczęły się rozsypywać, a na nietanie części czekałem po kilka miesięcy - to subiektywna opinia
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości