System DUAL i palenie gumy ?
- mafiozo
- bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: wt 29 wrz 2009, 21:20
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój 44-335
- Kontakt:
System DUAL i palenie gumy ?
Witam
szukałem na forum i nie znalazłem nic konkretnego na temat palenia gumy w VFR 800 z systemem DUAL.
Czy jest jakiś sposób żeby zmniejszyć hamowanie tylnego koła przy hamowaniu przednim ?
Zdarzyło mi się przy ostrym hamowaniu, że tylne koło mi blokło dla mnie to jest nie zabardzo komfortowe rozwiązanie Pozdrawiam !!!
szukałem na forum i nie znalazłem nic konkretnego na temat palenia gumy w VFR 800 z systemem DUAL.
Czy jest jakiś sposób żeby zmniejszyć hamowanie tylnego koła przy hamowaniu przednim ?
Zdarzyło mi się przy ostrym hamowaniu, że tylne koło mi blokło dla mnie to jest nie zabardzo komfortowe rozwiązanie Pozdrawiam !!!
- Janusz B.
- klepacz
- Posty: 1131
- Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
- Imię: Dżony
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Temat był kiedyś poruszany.mafiozo pisze:szukałem na forum i nie znalazłem nic konkretnego na temat palenia gumy w VFR 800 z systemem DUAL.
Zaciskasz przedni hebel tak, by przednie koło nawet nie drgnęło. Jeżeli przednie koło stoi w miejscu, Dual nie działa i palisz gumę bez problemu.
Niestety triku z powolną jazdą do przodu przy jednoczesnym puszczaniu tylnej opony z dymem ni ch... nie wykonasz.
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
- mafiozo
- bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: wt 29 wrz 2009, 21:20
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój 44-335
- Kontakt:
Dzięki za info to co mi napisałeś to już znalazłem prędzej i w praktyce próbowałem lecz nie za bardzo wychodziło ale będę próbował ten sposób. Jak to mówią " trening czyni mistrza "Janusz B. pisze:Temat był kiedyś poruszany.mafiozo pisze:szukałem na forum i nie znalazłem nic konkretnego na temat palenia gumy w VFR 800 z systemem DUAL.
Zaciskasz przedni hebel tak, by przednie koło nawet nie drgnęło. Jeżeli przednie koło stoi w miejscu, Dual nie działa i palisz gumę bez problemu.
Niestety triku z powolną jazdą do przodu przy jednoczesnym puszczaniu tylnej opony z dymem ni ch... nie wykonasz.
Pozdrawiam !!!
-
- teksciarz
- Posty: 169
- Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: W-wa Bemowo
- Kontakt:
Ale Janusz tak sie nie da. Pompa hamulcowa umieszczona przy przedniej ladze w momencie jakiegokolwiek obciazenia uruchamia zaciski na tylnym kole.Janusz B. pisze:Temat był kiedyś poruszany.mafiozo pisze:szukałem na forum i nie znalazłem nic konkretnego na temat palenia gumy w VFR 800 z systemem DUAL.
Zaciskasz przedni hebel tak, by przednie koło nawet nie drgnęło. Jeżeli przednie koło stoi w miejscu, Dual nie działa i palisz gumę bez problemu.
Niestety triku z powolną jazdą do przodu przy jednoczesnym puszczaniu tylnej opony z dymem ni ch... nie wykonasz.
IMO jedyny sposob nie blokowanie tylnego kola to wlozenie czegos miedzy pompe a lage, wtedy nie zacisnie sie hamulec na tylnej tarczy.
zdro!
Tomek
edit:
o tutaj --->
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
katan, po prostu katan..
Celem jest droga
Celem jest droga
- Janusz B.
- klepacz
- Posty: 1131
- Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
- Imię: Dżony
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Katan, jak się nie da, jak się da, skoro sam w miejscu gumę nie raz i nie dwa paliłem. I nie jestem w tym odosobniony, więc argument o rozpieprzonych hamulcach odpada.katan pisze:Ale Janusz tak sie nie da.
Może przy zbyt niskich obrotach sprzęgło puszczałeś i Twoja krówka nie miała siły by zerwać przyczepność.mafiozo pisze:to co mi napisałeś to już znalazłem prędzej i w praktyce próbowałem lecz nie za bardzo wychodziło
Szatan na You tube jakieś swoje filmiki z palenia wrzucał, Wheelman chyba też, do tego na zdjęciach ze Ślubu Arturo są zdjęcia jak oczek swoją oponę z dymem puszcza - chyba nawet do wystrzału.
Ostatnio zmieniony wt 01 gru 2009, 13:32 przez Janusz B., łącznie zmieniany 1 raz.
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
-
- teksciarz
- Posty: 169
- Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: W-wa Bemowo
- Kontakt:
Nie da sie jarac gumy bez uruchomienia duala. Bo kolo zawsze z przodu troche sie ruszy, na tyle zeby zacisnac zacisk na tylnej tarczy. Wtedy jest jaranko gumy ale rowniez klockowJanusz B. pisze:Katan, jak się nie da, jak się da,katan pisze:Ale Janusz tak sie nie da.
zdro!
Tomek
katan, po prostu katan..
Celem jest droga
Celem jest droga
- Janusz B.
- klepacz
- Posty: 1131
- Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
- Imię: Dżony
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Ale czy VFR-ka dałaby radę na zaciśniętym tylnym heblu (przez 1 tłoczek) przełamać opór klocków i to na tyle "bezproblemowo", by jeszcze zerwać przyczepność opony?
Jest jeden sposób by to sprawdzić - trzeba spalić gumę i przyłożyć język do tylnej tarczy. Jeśli będzie słychać takie specyficzne "tsssssssssssss...." to znaczy że tarcza się nagrzała, a więc klocki były zaciśnięte i musiały się przyjarać.
A jak nie będzie tego dźwięku, to znaczy, że palenie gumy jest nieszkodliwe dla klocków.
Jest jeden sposób by to sprawdzić - trzeba spalić gumę i przyłożyć język do tylnej tarczy. Jeśli będzie słychać takie specyficzne "tsssssssssssss...." to znaczy że tarcza się nagrzała, a więc klocki były zaciśnięte i musiały się przyjarać.
A jak nie będzie tego dźwięku, to znaczy, że palenie gumy jest nieszkodliwe dla klocków.
Ostatnio zmieniony wt 01 gru 2009, 13:47 przez Janusz B., łącznie zmieniany 1 raz.
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
- C_L_K
- ostry klepacz
- Posty: 2010
- Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
- Imię: Rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kosewko
- Kontakt:
Jeśli na postoju wciśniemy hamulec na maxa, to trzymają oba zaciski. Więc skoro trzyma prawy, to nie ma prawa drgnąć i lewy, w związku z tym nie uruchamia tyłu. Gdybyśmy mieli tylko jeden zacisk, albo pompę uruchamiającą tył przy obu zaciskach to rację bym przyznał Katanowi. A ponieważ pompę mamy tylko przy lewym, to 1:0 dla Janusza.
-
- teksciarz
- Posty: 169
- Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: W-wa Bemowo
- Kontakt:
Kurka masz racje!! Przeciez sa dwie tarcze i jedna z nich nie pozwoli zadzialac pompie hamulcowej na drugim zacisku.. Patrzylem na "problem" przez zly pryzmatC_L_K pisze:Jeśli na postoju wciśniemy hamulec na maxa, to trzymają oba zaciski. Więc skoro trzyma prawy, to nie ma prawa drgnąć i lewy, w związku z tym nie uruchamia tyłu. Gdybyśmy mieli tylko jeden zacisk, albo pompę uruchamiającą tył przy obu zaciskach to rację bym przyznał Katanowi. A ponieważ pompę mamy tylko przy lewym, to 1:0 dla Janusza.
Janusz, zwracam honoeur...
Zdro!
Tomek
katan, po prostu katan..
Celem jest droga
Celem jest droga
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Ale co za problem to sprawdzic.
Stawiamy moto na centralnej podstawce, sami zaciskami przedni hebel ile pary w dloni a druga osobe prosimy zeby pokrecila tylnym kolem... i sie okaze czy dual dziala czy nie.
W teori zawsze sadzilem ze powinien, ale nawet w serwisowce pisze, ze aby sprawdzic czy dual dziala to trzeba samemu scisnac pompe (a nie klamke na kierownicy) przy lewym zacisku, wtedy tyl nie drgnie. Stad moj wniosek bez udania sie do garazu, ze jesli tylko zacisniemy klamke na kierownicy to dual nie zadziala i tyl bedzie wolny w tej sytuacji.
Stawiamy moto na centralnej podstawce, sami zaciskami przedni hebel ile pary w dloni a druga osobe prosimy zeby pokrecila tylnym kolem... i sie okaze czy dual dziala czy nie.
W teori zawsze sadzilem ze powinien, ale nawet w serwisowce pisze, ze aby sprawdzic czy dual dziala to trzeba samemu scisnac pompe (a nie klamke na kierownicy) przy lewym zacisku, wtedy tyl nie drgnie. Stad moj wniosek bez udania sie do garazu, ze jesli tylko zacisniemy klamke na kierownicy to dual nie zadziala i tyl bedzie wolny w tej sytuacji.
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Mozna dual nie smiga na postoju
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości