System DUAL i palenie gumy ?

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
mafiozo
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 29 wrz 2009, 21:20
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój 44-335
Kontakt:

System DUAL i palenie gumy ?

Post autor: mafiozo » wt 01 gru 2009, 11:06

Witam :)
szukałem na forum i nie znalazłem nic konkretnego na temat palenia gumy w VFR 800 z systemem DUAL.
Czy jest jakiś sposób żeby zmniejszyć hamowanie tylnego koła przy hamowaniu przednim ?
Zdarzyło mi się przy ostrym hamowaniu, że tylne koło mi blokło dla mnie to jest nie zabardzo komfortowe rozwiązanie :( Pozdrawiam !!!

Awatar użytkownika
Janusz B.
klepacz
klepacz
Posty: 1131
Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
Imię: Dżony
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Janusz B. » wt 01 gru 2009, 11:29

mafiozo pisze:szukałem na forum i nie znalazłem nic konkretnego na temat palenia gumy w VFR 800 z systemem DUAL.
Temat był kiedyś poruszany.
Zaciskasz przedni hebel tak, by przednie koło nawet nie drgnęło. Jeżeli przednie koło stoi w miejscu, Dual nie działa i palisz gumę bez problemu.
Niestety triku z powolną jazdą do przodu przy jednoczesnym puszczaniu tylnej opony z dymem ni ch... nie wykonasz.
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl

Awatar użytkownika
Hubu
klepacz
klepacz
Posty: 847
Rejestracja: pt 06 mar 2009, 10:29
Imię: Hubert
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Hubu » wt 01 gru 2009, 12:27

mafiozo, a Ty VFR kupiłeś żeby gumę palić...??? :moto
profanacja :sad:

Awatar użytkownika
mafiozo
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 29 wrz 2009, 21:20
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój 44-335
Kontakt:

Post autor: mafiozo » wt 01 gru 2009, 12:39

Janusz B. pisze:
mafiozo pisze:szukałem na forum i nie znalazłem nic konkretnego na temat palenia gumy w VFR 800 z systemem DUAL.
Temat był kiedyś poruszany.
Zaciskasz przedni hebel tak, by przednie koło nawet nie drgnęło. Jeżeli przednie koło stoi w miejscu, Dual nie działa i palisz gumę bez problemu.
Niestety triku z powolną jazdą do przodu przy jednoczesnym puszczaniu tylnej opony z dymem ni ch... nie wykonasz.
Dzięki za info to co mi napisałeś to już znalazłem prędzej i w praktyce próbowałem lecz nie za bardzo wychodziło ale będę próbował ten sposób. Jak to mówią " trening czyni mistrza "
Pozdrawiam !!!

Awatar użytkownika
mafiozo
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 29 wrz 2009, 21:20
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój 44-335
Kontakt:

Post autor: mafiozo » wt 01 gru 2009, 12:41

Hubu pisze:mafiozo, a Ty VFR kupiłeś żeby gumę palić...??? :moto
profanacja :sad:
Bez przesady nie tylko do palenia gumy :)
ale nie zaszkodzi np. na obstawie wesela :cool

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » wt 01 gru 2009, 12:58

Janusz B. pisze:
mafiozo pisze:szukałem na forum i nie znalazłem nic konkretnego na temat palenia gumy w VFR 800 z systemem DUAL.
Temat był kiedyś poruszany.
Zaciskasz przedni hebel tak, by przednie koło nawet nie drgnęło. Jeżeli przednie koło stoi w miejscu, Dual nie działa i palisz gumę bez problemu.
Niestety triku z powolną jazdą do przodu przy jednoczesnym puszczaniu tylnej opony z dymem ni ch... nie wykonasz.
Ale Janusz tak sie nie da. Pompa hamulcowa umieszczona przy przedniej ladze w momencie jakiegokolwiek obciazenia uruchamia zaciski na tylnym kole.

IMO jedyny sposob nie blokowanie tylnego kola to wlozenie czegos miedzy pompe a lage, wtedy nie zacisnie sie hamulec na tylnej tarczy.

zdro!
Tomek

edit:
o tutaj --->
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Awatar użytkownika
Janusz B.
klepacz
klepacz
Posty: 1131
Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
Imię: Dżony
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Janusz B. » wt 01 gru 2009, 13:09

katan pisze:Ale Janusz tak sie nie da.
Katan, jak się nie da, jak się da, ;-) skoro sam w miejscu gumę nie raz i nie dwa paliłem. I nie jestem w tym odosobniony, więc argument o rozpieprzonych hamulcach odpada.
mafiozo pisze:to co mi napisałeś to już znalazłem prędzej i w praktyce próbowałem lecz nie za bardzo wychodziło
Może przy zbyt niskich obrotach sprzęgło puszczałeś i Twoja krówka nie miała siły by zerwać przyczepność.

Szatan na You tube jakieś swoje filmiki z palenia wrzucał, Wheelman chyba też, do tego na zdjęciach ze Ślubu Arturo są zdjęcia jak oczek swoją oponę z dymem puszcza - chyba nawet do wystrzału.
Ostatnio zmieniony wt 01 gru 2009, 13:32 przez Janusz B., łącznie zmieniany 1 raz.
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » wt 01 gru 2009, 13:31

Janusz B. pisze:
katan pisze:Ale Janusz tak sie nie da.
Katan, jak się nie da, jak się da, ;-)
Nie da sie jarac gumy bez uruchomienia duala. Bo kolo zawsze z przodu troche sie ruszy, na tyle zeby zacisnac zacisk na tylnej tarczy. Wtedy jest jaranko gumy ale rowniez klockow :)

zdro!
Tomek
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Awatar użytkownika
Janusz B.
klepacz
klepacz
Posty: 1131
Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
Imię: Dżony
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Janusz B. » wt 01 gru 2009, 13:43

Ale czy VFR-ka dałaby radę na zaciśniętym tylnym heblu (przez 1 tłoczek) przełamać opór klocków i to na tyle "bezproblemowo", by jeszcze zerwać przyczepność opony?

Jest jeden sposób by to sprawdzić - trzeba spalić gumę i przyłożyć język do tylnej tarczy. Jeśli będzie słychać takie specyficzne "tsssssssssssss...." to znaczy że tarcza się nagrzała, a więc klocki były zaciśnięte i musiały się przyjarać.
A jak nie będzie tego dźwięku, to znaczy, że palenie gumy jest nieszkodliwe dla klocków. ;-)
Ostatnio zmieniony wt 01 gru 2009, 13:47 przez Janusz B., łącznie zmieniany 1 raz.
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » wt 01 gru 2009, 13:46

Jeśli na postoju wciśniemy hamulec na maxa, to trzymają oba zaciski. Więc skoro trzyma prawy, to nie ma prawa drgnąć i lewy, w związku z tym nie uruchamia tyłu. Gdybyśmy mieli tylko jeden zacisk, albo pompę uruchamiającą tył przy obu zaciskach to rację bym przyznał Katanowi. A ponieważ pompę mamy tylko przy lewym, to 1:0 dla Janusza. :mrgreen:

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » wt 01 gru 2009, 13:55

C_L_K pisze:Jeśli na postoju wciśniemy hamulec na maxa, to trzymają oba zaciski. Więc skoro trzyma prawy, to nie ma prawa drgnąć i lewy, w związku z tym nie uruchamia tyłu. Gdybyśmy mieli tylko jeden zacisk, albo pompę uruchamiającą tył przy obu zaciskach to rację bym przyznał Katanowi. A ponieważ pompę mamy tylko przy lewym, to 1:0 dla Janusza. :mrgreen:
Kurka masz racje!! Przeciez sa dwie tarcze i jedna z nich nie pozwoli zadzialac pompie hamulcowej na drugim zacisku.. Patrzylem na "problem" przez zly pryzmat ;)

Janusz, zwracam honoeur... :upadl

Zdro!
Tomek
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » wt 01 gru 2009, 14:33

Ale co za problem to sprawdzic.
Stawiamy moto na centralnej podstawce, sami zaciskami przedni hebel ile pary w dloni a druga osobe prosimy zeby pokrecila tylnym kolem... i sie okaze czy dual dziala czy nie.

W teori zawsze sadzilem ze powinien, ale nawet w serwisowce pisze, ze aby sprawdzic czy dual dziala to trzeba samemu scisnac pompe (a nie klamke na kierownicy) przy lewym zacisku, wtedy tyl nie drgnie. Stad moj wniosek bez udania sie do garazu, ze jesli tylko zacisniemy klamke na kierownicy to dual nie zadziala i tyl bedzie wolny w tej sytuacji.

Awatar użytkownika
arczon
teksciarz
teksciarz
Posty: 156
Rejestracja: śr 19 sie 2009, 18:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GTC

Post autor: arczon » wt 01 gru 2009, 14:36

Nie wiem jak VFR, ale kolega palił gumę w trakcie jazdy do wystrzału - xx1100 - on też ma duala. Zapytałem jak to możliwe, śmiał się i mówił, że przepchnie bez problemu.
Chyba mam nawet jakiś filmik.
Dla chcącego ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 01 gru 2009, 15:01

Mozna :D dual nie smiga na postoju
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
mafiozo
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 29 wrz 2009, 21:20
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój 44-335
Kontakt:

Post autor: mafiozo » wt 01 gru 2009, 15:03

Jak tylko pogoda sie poprawi to na pewno będę próbował wszystkiego a na pewno postaram sie docisnąć na maxa hampel i sie zobaczy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości