Jak jeździć w grupie

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Model VFR: V2
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Jak jeździć w grupie

Post autor: rommi » czw 19 paź 2006, 13:53

Znalazłem na innym :mrgreen: forum link - może nie wszyscy widzieli.
Do stosowania podczas następnych spotkań VFR OCP. 8)
http://www.sunsethog.com/groupRiding.html

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » czw 19 paź 2006, 13:56

dobre,bardzo efektywne jest wyprzedzanie ,ale na ostatnim myślałem ze "kolo" przeleci na czerwonym :P

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3539
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Model VFR: RC46-2001
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ppamula » czw 19 paź 2006, 14:16

To bardzo fajny i efektywny sposób jazdy. Stosowaliśmy go jak jechaliśmy w grupie (17 moto) z Warszawy do Lublina na tor. Naprawdę się sprawdza. Uważam że wszyscy forumowicze powinni przeanalizować te taktyki.
Jeszcze musimy znaleźć porady na temat samodzielnej jazdy na zakrętach typu S i S1.
Jak koś znalazł taki artykuł to prosże o publikację.
szerokości.

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Model VFR: asfalt
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » czw 19 paź 2006, 14:23

nie wiem czy ktoś wykorzystuje taką technikę (patrz pkt. 6) wyprzedzania grupą? my (chodzi mi o grupę tarnobrzeskich motocyklstów) zawsze jeździmy techniką pkt.5.
ogólnie fajna stronka :) szczególnie podoba mi sie taktyka jazdy grupą "po mieście" na ostatnim obrazku

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3539
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Model VFR: RC46-2001
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ppamula » czw 19 paź 2006, 14:29

Technika z punktu 6 jest do zastosowań na wielopasmowych, jednokierunkowych jezdniach. Może się ją rzadko stosuje w polsce ale zagranizą warto bo tam policjanci grupę moto traktują jako konwój. A tu tylny pilot zabezpiecza przed rozerwaniem konwoju. W polsce ze wzlędu na koleiny prawego pasa w zasadzie na szybkich trasach nie zjeżdżamy z lewego.

Bo nie ma szybszego :killer chyba że inny moto.

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Model VFR: Honda!
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » czw 19 paź 2006, 22:37

czesc

w 2004 roku jadac w grupie mialem wypadek, jeden z przodu ostro zahamowal i 7 motocykli wpadlo na niego, pomimo zachowania wg wskazan i tak sie wszyscy porozbijali. dlatego nie lubie jezdzic w grupie, chyba ze z moimi stalymi kompanami gdzie kazdy zna kazdy ruch kolegi >> film krecilem przed samym wypadkiem, wypadek sie nie nagral bo tasme wciagnelo chwile przed >> http://fabiq.wrzuta.pl/film/5b5E2XZJ5I/ ... m_w_grupie
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 19 paź 2006, 22:46

rzeczywiscie szkoda ze tego nie widzielismy przed III...
smutno miteraz :(
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Karol
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: czw 23 mar 2006, 14:55
Model VFR: SUZUKI DR 350
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Karol » pt 20 paź 2006, 11:51

stronka fajna, na pewno zastosowanie tego w praktyce podniosloby bezpieczeństwo na drodze, ale i nie pozwala się zgubić jadącym trochę z tyu. Można potestować i zachowywać się kulturalnie na drodze a nie jak chmara rozpędzonych komarów
RClomza.pl

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Model VFR: CBR 929
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pn 11 cze 2007, 09:05

Sposób na jazdę super.

Często w grupach nie zgranych zauważa się wyprzedzanie,pałowanko itd.

Lubię jeździć z Ownersami -preferuję bezpieczną jazdę.

Nie lubię gdy ktoś na siłę próbuje zmieni swoje miejsce w szyku.

Jeżdżąc z Wami czuję się dość pewnie.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Model VFR: asfalt
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » pn 11 cze 2007, 10:23

wasyl pisze:Często w grupach nie zgranych zauważa się wyprzedzanie,pałowanko itd.
tak właśnie. Kilka razy zdarzyło się że ktoś z grupy nagle wyskakuje zza pleców i goni nie wiadomo po co a potem czeka na przystanku. Też nie lubie takich wyskoków, bo jedziesz sobie jakimś rytmem a tu niespodziewanie koło lusterka ktoś "śmignie". W Tbg mamy raczej zgraną grupę i trzymamy się swojego miejsca w szyku, przy wyprzedzaniu pilnujemy by każdy po kolei spokojnie wyprzedzał i zwalniamy grupę by wszyscy sprawnie wykonali manewr i nie gonili reszty pałując po 200km/h.. Grunt to zgrana paczka.

Awatar użytkownika
Hubert
klepacz
klepacz
Posty: 1022
Rejestracja: ndz 17 wrz 2006, 16:56
Model VFR: RC 46
Imię: Hubert
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hubert » pn 11 cze 2007, 18:37

No ta ja jestem dupa.Często jak jedziemy spokojnie w grupie to se wylatam do przodu i trochę pałuję bo nie mogę się powstrzymać.Przepraszam ale to silniejsze odemnie. :oops:

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » pn 11 cze 2007, 20:39

Hubert, po prostu następnym razem podniesiemy średnią przelotową :)

Ale przyznam że i ja nie lubie jak ktoś niespodziewanie zaczyna wyprzedzać.
Po prostu obawiam sie o swoją dupę :mrgreen:

Awatar użytkownika
Hydro
pisarz
pisarz
Posty: 201
Rejestracja: sob 02 cze 2007, 22:18
Model VFR: RC 46 99'
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław / Przemyśl
Kontakt:

Post autor: Hydro » pt 20 lip 2007, 20:10

Kto nie odwiedzil jeszcze tego tematu to najwyzsza pora - zlot za tydzien wiec pora sie podszkolic :D
I tak powiem...

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Model VFR: K1300S & EXC250F
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » pt 16 maja 2008, 10:24

Odnoszę (jak się okazuje nie tylko ja ;) ) takie nieodparte wrażenie, że pora najwyższa odświeżyć temat. O ile przelot w 3-5 (kilka) motocykli jeszcze jakoś udaje się ogarnąć, to już grupa kilkunastu sztuk rozłącza się i gubi się na pierwszym rondzie :P Wiadomo, że aby wszystko fajnie wychodziło trzeba się "zjeździć" a na to potrzeba czasu. Nowi (do których oczywiście również siebie zaliczam) powinni wykuć na blachę kilka najważniejszych zasad, a i starym wyjadaczom pewnie przyda się trochę świeżości ;)

"By żyło (i jeździło) się lepiej..." proponuję wypunktowanie najważniejszych zasad. Oczywiście podstawa to:
a dalej:

1. Przed wyjazdem ustalamy kto prowadzi i kto zamyka i zakładaną predkość przelotową :shock:

2. Prowadzący nakreśla (tak żeby wszyscy mogli usłyszeć) przebieg trasy po charakterystycznych punktach do miejsca planowanego nast. postoju. (oczywiście słuchają kierownicy, bo plecakom to i tak wszystko jedno) ;)

3. Po zapakowaniu swoich czterech liter na koń ustawiamy się chociaż w jako-takim szyku i Prowadzący rusza dopiero na wyraźny znak Zamykającego. (np. podwójny klakson, bo raz to każdemu się może trąbnąć) :mrgreen:

4. Po ruszeniu ustawiamy się w szyk (zygzak) i od tej pory każdy pilnuje DWÓCH najbliższych sąsiadów. Tego przed nim i tego za nim.

5. W przypadku zaniknięcia w lusterku tego "za nim" kierownik postępuje zgodnie z animacją, którą zapodał rommi, tzn. przy najbliższym rondzie, krzyżówce, rozjeździe zmianie kierunku jazdy zjeżdża do boku i czeka na resztę.

6. W czasie jazdy, jeśli ktoś nie wytrzyma ciśnienia i nagle stwierdzi, że musi..., albo ktoś z grupy się odłączy to grupa się nie przetasowuje tak, że ten z lewej zjeżdża na prawo, z prawej na lewo itd. tylko po prostu kolumna, z której ktoś się wykruszył podjeżdża do przodu zajmując lukę po wykruszonym i stronę pasa zmienia tylko Zamykający. Kiedy ten co nie wytrzymał poleci już pińcet i ochłonie, wraca na swoje miejsce, a kolumna sie cofa na z góry upatrzone pozycje (sprzed przetasowania).

7. Jeśli okazuje się w czasie jazdy, że zakładana prędkość wymknęła się nieco spod kontroli i ktoś nie czuje się "na siłach" to reszta "za" próbuje się powstrzymać od wyprzedzania a ci "przed" po kapnięciu się, że w lusterku juz nie widać reszty ściągają cugle i przypominają sobie JAKA BYŁA UMOWA :evil: Chyba, że każdy nadąża i nikt nie zostaje w tyle, wtedy w tyle zostaje UMOWA :twisted:

Jakie jeszcze dokładamy (jeśli wogóle to ma sens) podpunkty? Co o tym myślicie?

[ Dodano: 2008-05-18, 21:11 ]
Czyżby nikt nie miał nic do powiedzenia w tym temacie? Szkoda :( Tylko czemu po fakcie pojawiają się teksty, że nie umiemy jeździć w grupie? I czemu z 12-15 motocykli na miejsce razem docierają 3???

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3539
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Model VFR: RC46-2001
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ppamula » pn 19 maja 2008, 19:43

C_L_K, po prostu przytoczyłeś esencję tematu, nic dodać nic ująć.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości