Strona 1 z 3
					
				98KM -> 110KM - jak?
				: czw 28 maja 2009, 01:10
				autor: binio
				Co musze zrobic zeby moja VFRke poniemiecka 98KM 98r odblokowac tak, zeby miala te swoje 106-110KM?
1. Wymiana ECU?  Nie mam automatycznego ssania, mam kata i sopndy lambda czy wchodzi w gre wymiana na ECU od VFRki z np 99 albo 2000r?
2. Wymiana kolektora? Calego? Czy moze wystarczy kata wywalic?
			 
			
					
				
				: pt 29 maja 2009, 11:00
				autor: mario_blues
				cześć, 
miałem ten sam problem. Podmieniłem ECU z V'ki z 98' - (moja jest z 99' , obydwie bez automatycznego ssania), i po sprawie. Bardzo wyraźnie czuć różnicę, fura śmiga o wiele lepiej i g...o prawda że wersja zdławiona lepiej chodzi w średnim zakresie obrotów. Pod każdym względem na otwartej mocy jeździ się lepiej, także szukaj ECU na podmianę i ogień !  

pozdro
 
			
					
				
				: pt 29 maja 2009, 11:56
				autor: binio
				a czy bedzie mialo znaczenie ze honda od ktorej bym wzial ecu jest na automatycznym ssaniu a moja nie?
			 
			
					
				
				: pt 29 maja 2009, 15:16
				autor: mario_blues
				
			 
			
					
				
				: pt 29 maja 2009, 20:40
				autor: Art
				mario_blues pisze:cześć, 
miałem ten sam problem. Podmieniłem ECU z V'ki z 98' - (moja jest z 99' , obydwie bez automatycznego ssania), i po sprawie. Bardzo wyraźnie czuć różnicę, fura śmiga o wiele lepiej i g...o prawda że wersja zdławiona lepiej chodzi w średnim zakresie obrotów. Pod każdym względem na otwartej mocy jeździ się lepiej, także szukaj ECU na podmianę i ogień !  
Hejka
 Mario blus - czy możesz podac z jakiego dokładnie modelu szukac Ecu?
 Mam moto z `98  ale zdławioną do 98 KM ( tak było w niemieckich papierach gdy sprowadzałem). Nie wiem jak odróżnic - gdy pokaże się na allegro - taki Ecu który da taką moc , a takimi które mają tyle co moja. Pozdrówka
 
			
					
				
				: pt 29 maja 2009, 22:22
				autor: kris2k
				Art... ja to zdaje sie dzis wykombinowalem... na ECU sa naklejki z oznaczeniami...
david117 dzis wstawil foto swojego ECU, foto tutaj:
viewtopic.php?t=5884&start=60
jest naklejka z oznaczeniem ED... a modele w 1998 byly takie:
Australia			U
Niemcy			G
Kanada			CM
Anglia			E
European dir sales	ED
Francja			F
Polnocna Europa	ND
Szwajcaria			SW
ECU o oznaczeniu kodowym innym niz "38770-MBG-003"
byly w Szwajcarii, Kanadzie i Niemczech, a zatem z tych trzech krajow ECU nas nie interesuja.
Wszystkie pozostale beda dawac 106KM.
Dla sprawdzenia jakie byly ECU w innych rocznikach, odsylam do:
http://www.dwa-kola.pl/
wszysciutko ladnie skatalogowane, trzeba tylko troszke sie naklikac 

 
			
					
				
				: pt 29 maja 2009, 22:59
				autor: binio
				A orientujesz sie jak jest z przekladka ECU od VFRki z automatycznym ssaniem do mojej ktora ma reczne?
			 
			
					
				
				: sob 30 maja 2009, 08:44
				autor: Art
				kris2k pisze:Art... ja to zdaje sie dzis wykombinowalem... na ECU sa naklejki z oznaczeniami... 
NO! Takie kombinowanie lubię 

Teraz pozostaje szukać wersji z krajów:
Australia U 
Anglia E 
European dir sales ED 
Francja F 
Polnocna Europa ND 
A ponieważ duzo motocykli jest sprowadzanych z Angli - to z tamtych okolic poszukam 

 Dzięki zatem wielkie!
PS jesli ktokolwiek uzywa takowy z moca 110 km mógłby zatem spr. jakie ma oznaczenia na ECU?
pozdr
 
			
					
				
				: sob 30 maja 2009, 10:04
				autor: kris2k
				binio pisze:A orientujesz sie jak jest z przekladka ECU od VFRki z automatycznym ssaniem do mojej ktora ma reczne?
Obawiam sie ze sa inne ECU.
Powoluje sie znowu na dwa-kola.
ECU z wersji ED roku 2000 (sondy i automatyczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-
D01
ECU z wersji ED roku 1998 (bez sond i reczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-
003
Jak widac sa inne oznaczenia, wiec moduly nie sa takie same.
Oczywiscie istnieje mozliwosc ze nowe roczniki mialy dokladnie to samo z nowymi symbolami, ale nie jestesmy tego w stanie sprawdzic, wiec bezpieczniej jest zalozyc ze pasowac nie bedzie.
EDIT:
Wracam wlasnie z garazu z foto mojego ECU (czerwonymi przewodami sie nie martwcie bo to podlaczenie wiatraka z reglera):
 
Sklep nie klamal, mam u siebie oznaczenie 38770-MBG-
D01 i wersje ED.
 
			
					
				
				: sob 30 maja 2009, 14:19
				autor: binio
				a gdzie znalezc ECU w motocyklu?
			 
			
					
				
				: sob 30 maja 2009, 15:08
				autor: kris2k
				binio pisze:a gdzie znalezc ECU w motocyklu?
Na jak gdzie... pod zadupkiem. Sciagasz siedzenie i na samym tyle jest klapka na cztery te plastikowe nity, pod nia jest ECU.
 
			
					
				
				: sob 30 maja 2009, 15:33
				autor: binio
				dzieki, masz u mnie piwo 

 
			
					
				
				: sob 30 maja 2009, 15:55
				autor: kris2k
				mario_blues pisze:cześć, 
miałem ten sam problem. Podmieniłem ECU z V'ki z 98' - (moja jest z 99' , obydwie bez automatycznego ssania), i po sprawie. Bardzo wyraźnie czuć różnicę, fura śmiga o wiele lepiej i g...o prawda że wersja zdławiona lepiej chodzi w średnim zakresie obrotów. Pod każdym względem na otwartej mocy jeździ się lepiej, także szukaj ECU na podmianę i ogień !  

pozdro
 
mario_blues... a co z sonda lambda w takim wypadku? Podpioles czy nie podpioles?
 
			
					
				
				: sob 30 maja 2009, 17:49
				autor: binio
				z tego co sie orientuje to sa akcesoryjne kolektory z imitacja sondy lambda, albo porzadny opornik chyba wystarczy dac
			 
			
					
				
				: sob 30 maja 2009, 18:45
				autor: Art
				kris2k pisze:Obawiam sie ze sa inne ECU. 
Powoluje sie znowu na dwa-kola. 
ECU z wersji ED roku 2000 (sondy i automatyczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-D01 
ECU z wersji ED roku 1998 (bez sond i reczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-003 
No dobra- a jak z tym:
VFR `98 z sonda lambda , ale z ręcznym ssaniem?
Jeszcze inne ECU?
 A może po prostu z takim rozwiązaniem nie da się wstawić innego ECU?
pozdro