Potrzebna pomoc przy ocenie auta do kupienia...

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Potrzebna pomoc przy ocenie auta do kupienia...

Post autor: poscig » wt 07 kwie 2009, 08:42

Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Kumpel szuka samochodzik na bardzo daleką wyprawę w głąb Rosjii...przeglądał juz wiele ogłoszeń i zrobił baaaaardzo dużo kilosów w poszukiwaniu.
Najczęściej wracał mocno rozczarowany stanem faktycznym z tym ,który był opisany w ogłoszeniu,dlatego kieruję serdeczną prośbę do ludzi z okolic woj.podkarpackiego a dokładnie z okolic Trzcinicy aby obejrzeć ten samochód zanim kolega przejedzie dosłownie całą Polskę....
Mówię szczerze,ze nie jest ważne czy auto ma troche korozjii,wazne jest aby konstrukcja była cała,napęd,silnik i stan ogólny bez żadnych zastrzeżen....
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8144135

za pomoc serdecznie dziekuję....kolega sie odwdzieczy.....jakby ktos miał jakiekolwiek zdanie na temat woziku prosze o kilka zdań na temat wozu na forum lub bezposrednio do kumpla
Sebastian 509-671-504

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: adi610 » wt 07 kwie 2009, 16:59

to niech szuka czegoś z Japonii, nie wiem jak ten Opel ale frontera nie ma zbyt dobrej opini

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Post autor: poscig » wt 07 kwie 2009, 17:28

akurat ten opelek ma japonski silniczek od isuzu i jest super silnik,ma rowniez mocne przekladnie i reduktor....trzeba tylko zobaczecz w jakim stanie jest auto ,aby mozna było robic 600km po niego
:twisted:

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: adi610 » wt 07 kwie 2009, 20:54

jak nikogo nie znajdziesz będę ok 18 w tamtych okolicach. Pisz PW jak będzie trzeba

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Post autor: poscig » wt 07 kwie 2009, 22:08

Adi 610 zrobię jak mówisz...jeślim nikt sie nie zgłosi z tamtych okolic dam znać...

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » wt 07 kwie 2009, 22:34

Poscig,
zapoznaj sie z tym:

www.rajdy4x4.pl

albo lepiej:

www.jeep.org.pl

albo:

www.jeepnieci.pl

Ogólnie odradzam froterke.Powód: remont silnika kosztuje ponad 10 k zl.
Inne części podobnie.
Za cenę tej froterki kupisz jeepa cherokee z 1996 z silnikiem 4.0 benzyna + automat lub czasem manual.Nie przerazaj sie pojemnoscia,te silniki pala 14 do 20 litrów,bardzo dobrze znosza instalacje gazowa nawet II generacji,za to maja 185 KM mocy i po ponad 300 Nm momentu obrotowego.Charakterystyka przebiegu momentu i mocy jest taka,ze silnik ciagnie juz od 1000 obrotow az do konca,jest bardzo elastyczny a zarazem dynamiczny.
Z innych terenowych-nie udawanych SUV-ow - dobre sa:
jeep wrangler z silnikiem 4.0 wtrysk,(z gaznikiem slabsze silniki),
nissan patrol,ale awaryjne silniki diesla-padaja latwo glowice,przegrzewaja sie,ceny czesci z kosmosu,za to bardzo mocne zawieszenia i napedy,
jeep cherokee z lat 1988-2001 UWAGA NIE DIESEL tylko 4.0 benzyna + ewentualnie LPG.Mam takiego i bardzo ladnie jeździ,nie jest awaryjny,czesci tanie i dostepne,spalanie 13 trasa do 20 miasto.
Moze byc jeszcze Land Rover Defender ale ceny czesci zabojcze.
Wystrzegac sie nalezy:
jeep grand cherokee-zbyt skomplikowana konstrukcja,awaryjny,drogie czesci,NIE NADAJE SIE DO TERENU,
inne typu "limuzyna na podwoziu terenowym"-duzo elektroniki,awarie jesli wjedzie w wode lub inaczej dostanie w dupe w terenie.

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: adi610 » śr 08 kwie 2009, 07:25

Alt to jest Opel Monterey

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » śr 08 kwie 2009, 08:14

Trzeba popytać na www.rajdy4x4.pl takich co maja Monterey-a.
Nie wiem po ile czesci,jak jest awaryjny,jaki ma typ zawieszenia.



Informacje na temat Monterey-a z netu:

-silnik 3.1 D moc 115 KM,spalanie 12 l ON/100 km,
-masa pojazdu 2000 kg,
-zawieszenie przednie niezalezne ,tylne sztywna os,
-w reduktorze brak mechanizmu roznicowego przednia/tylna os,
-awaryjnosc stosunkowo niewielka.

Wnioski:
1.Silnik o tak malej mocy jest za slaby do pojazdu o masie 2 tony,bedzie mulowaty,
2.Spalanie moze i prawdopodobne,ale tylko na asfalcie.Na gorszych drogach i w terenie moze wzrosnac nawet 2-3 krotnie.Porownujac silnik 3.1 D z silnikiem 4.0 benzyna+LPG mozna policzyc,ze:
-4.0 LPG pali 20 l gazu/100 km x 1,70 zl/l LPG = 34 zl/100 km,moc 185 KM,moment 300 Nm,
-3.1 D pali 12 l ON/100 km x 3,50 zl/l ON = 42 zl/100 km,moc 115 KM,moment 260 Nm.
Tanszy i bardziej wydajny jest 4.0 z Jeepa z lpg.
3.Inne zawieszenie z przodu a inne z tylu moze powodowac zle prowadzenie,
4.Brak mechanizmu roznicowego w reduktorze jest zaleta w terenie-naped zlaczony na sztywno,ale wada na asfalcie-na suchym asfalcie nie mozna skrecac,bo grozi to urwaniem krzyzaka,walu lub czegos innego w przeniesieniu napedu.Mozna uzywac reduktora i napedu 4x4 tylko na sliskim lub w blocie,piasku itp.

Pzdr.

Awatar użytkownika
dagon
teksciarz
teksciarz
Posty: 170
Rejestracja: ndz 23 wrz 2007, 16:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Garwolin/Miętne
Kontakt:

Post autor: dagon » czw 09 kwie 2009, 15:08

J43 pisze: 2.Spalanie moze i prawdopodobne,ale tylko na asfalcie.Na gorszych drogach i w terenie moze wzrosnac nawet 2-3 krotnie.Porownujac silnik 3.1 D z silnikiem 4.0 benzyna+LPG mozna policzyc,ze:
-4.0 LPG pali 20 l gazu/100 km x 1,70 zl/l LPG = 34 zl/100 km,moc 185 KM,moment 300 Nm,
-3.1 D pali 12 l ON/100 km x 3,50 zl/l ON = 42 zl/100 km,moc 115 KM,moment 260 Nm.

Pzdr.
Musisz jeszcze wziąć po uwagę specyfikę wyprawy. Jadąc w głąb Rosji nie spodziewałbym sie dużo stacji LPG, łatwiej chyba będzie zdobyć ropę. A co do Jeepa to te 20 litrów nie brałbym jako średniej miałem okazje dłużej takim pojeździć i 20 litrów to on na asfalcie spalał a w lesie to i do 30 dochodziło
V4 - prawdziwy król drogi ale rzędówka też daje radę

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Post autor: poscig » ndz 12 kwie 2009, 23:08

Kolega od ,,montereja,, mam nadzieje śledzi nasz temat i wyciaga wnioski....LPG uważam za środek cieżki do zdobycia na wyprawie do Rosji

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości