Potrzebna pomoc przy ocenie auta do kupienia...
- poscig
- klepacz
- Posty: 1361
- Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
- Imię: Marek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3-CITY
- Kontakt:
Potrzebna pomoc przy ocenie auta do kupienia...
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Kumpel szuka samochodzik na bardzo daleką wyprawę w głąb Rosjii...przeglądał juz wiele ogłoszeń i zrobił baaaaardzo dużo kilosów w poszukiwaniu.
Najczęściej wracał mocno rozczarowany stanem faktycznym z tym ,który był opisany w ogłoszeniu,dlatego kieruję serdeczną prośbę do ludzi z okolic woj.podkarpackiego a dokładnie z okolic Trzcinicy aby obejrzeć ten samochód zanim kolega przejedzie dosłownie całą Polskę....
Mówię szczerze,ze nie jest ważne czy auto ma troche korozjii,wazne jest aby konstrukcja była cała,napęd,silnik i stan ogólny bez żadnych zastrzeżen....
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8144135
za pomoc serdecznie dziekuję....kolega sie odwdzieczy.....jakby ktos miał jakiekolwiek zdanie na temat woziku prosze o kilka zdań na temat wozu na forum lub bezposrednio do kumpla
Sebastian 509-671-504
Kumpel szuka samochodzik na bardzo daleką wyprawę w głąb Rosjii...przeglądał juz wiele ogłoszeń i zrobił baaaaardzo dużo kilosów w poszukiwaniu.
Najczęściej wracał mocno rozczarowany stanem faktycznym z tym ,który był opisany w ogłoszeniu,dlatego kieruję serdeczną prośbę do ludzi z okolic woj.podkarpackiego a dokładnie z okolic Trzcinicy aby obejrzeć ten samochód zanim kolega przejedzie dosłownie całą Polskę....
Mówię szczerze,ze nie jest ważne czy auto ma troche korozjii,wazne jest aby konstrukcja była cała,napęd,silnik i stan ogólny bez żadnych zastrzeżen....
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8144135
za pomoc serdecznie dziekuję....kolega sie odwdzieczy.....jakby ktos miał jakiekolwiek zdanie na temat woziku prosze o kilka zdań na temat wozu na forum lub bezposrednio do kumpla
Sebastian 509-671-504
Poscig,
zapoznaj sie z tym:
www.rajdy4x4.pl
albo lepiej:
www.jeep.org.pl
albo:
www.jeepnieci.pl
Ogólnie odradzam froterke.Powód: remont silnika kosztuje ponad 10 k zl.
Inne części podobnie.
Za cenę tej froterki kupisz jeepa cherokee z 1996 z silnikiem 4.0 benzyna + automat lub czasem manual.Nie przerazaj sie pojemnoscia,te silniki pala 14 do 20 litrów,bardzo dobrze znosza instalacje gazowa nawet II generacji,za to maja 185 KM mocy i po ponad 300 Nm momentu obrotowego.Charakterystyka przebiegu momentu i mocy jest taka,ze silnik ciagnie juz od 1000 obrotow az do konca,jest bardzo elastyczny a zarazem dynamiczny.
Z innych terenowych-nie udawanych SUV-ow - dobre sa:
jeep wrangler z silnikiem 4.0 wtrysk,(z gaznikiem slabsze silniki),
nissan patrol,ale awaryjne silniki diesla-padaja latwo glowice,przegrzewaja sie,ceny czesci z kosmosu,za to bardzo mocne zawieszenia i napedy,
jeep cherokee z lat 1988-2001 UWAGA NIE DIESEL tylko 4.0 benzyna + ewentualnie LPG.Mam takiego i bardzo ladnie jeździ,nie jest awaryjny,czesci tanie i dostepne,spalanie 13 trasa do 20 miasto.
Moze byc jeszcze Land Rover Defender ale ceny czesci zabojcze.
Wystrzegac sie nalezy:
jeep grand cherokee-zbyt skomplikowana konstrukcja,awaryjny,drogie czesci,NIE NADAJE SIE DO TERENU,
inne typu "limuzyna na podwoziu terenowym"-duzo elektroniki,awarie jesli wjedzie w wode lub inaczej dostanie w dupe w terenie.
zapoznaj sie z tym:
www.rajdy4x4.pl
albo lepiej:
www.jeep.org.pl
albo:
www.jeepnieci.pl
Ogólnie odradzam froterke.Powód: remont silnika kosztuje ponad 10 k zl.
Inne części podobnie.
Za cenę tej froterki kupisz jeepa cherokee z 1996 z silnikiem 4.0 benzyna + automat lub czasem manual.Nie przerazaj sie pojemnoscia,te silniki pala 14 do 20 litrów,bardzo dobrze znosza instalacje gazowa nawet II generacji,za to maja 185 KM mocy i po ponad 300 Nm momentu obrotowego.Charakterystyka przebiegu momentu i mocy jest taka,ze silnik ciagnie juz od 1000 obrotow az do konca,jest bardzo elastyczny a zarazem dynamiczny.
Z innych terenowych-nie udawanych SUV-ow - dobre sa:
jeep wrangler z silnikiem 4.0 wtrysk,(z gaznikiem slabsze silniki),
nissan patrol,ale awaryjne silniki diesla-padaja latwo glowice,przegrzewaja sie,ceny czesci z kosmosu,za to bardzo mocne zawieszenia i napedy,
jeep cherokee z lat 1988-2001 UWAGA NIE DIESEL tylko 4.0 benzyna + ewentualnie LPG.Mam takiego i bardzo ladnie jeździ,nie jest awaryjny,czesci tanie i dostepne,spalanie 13 trasa do 20 miasto.
Moze byc jeszcze Land Rover Defender ale ceny czesci zabojcze.
Wystrzegac sie nalezy:
jeep grand cherokee-zbyt skomplikowana konstrukcja,awaryjny,drogie czesci,NIE NADAJE SIE DO TERENU,
inne typu "limuzyna na podwoziu terenowym"-duzo elektroniki,awarie jesli wjedzie w wode lub inaczej dostanie w dupe w terenie.
Trzeba popytać na www.rajdy4x4.pl takich co maja Monterey-a.
Nie wiem po ile czesci,jak jest awaryjny,jaki ma typ zawieszenia.
Informacje na temat Monterey-a z netu:
-silnik 3.1 D moc 115 KM,spalanie 12 l ON/100 km,
-masa pojazdu 2000 kg,
-zawieszenie przednie niezalezne ,tylne sztywna os,
-w reduktorze brak mechanizmu roznicowego przednia/tylna os,
-awaryjnosc stosunkowo niewielka.
Wnioski:
1.Silnik o tak malej mocy jest za slaby do pojazdu o masie 2 tony,bedzie mulowaty,
2.Spalanie moze i prawdopodobne,ale tylko na asfalcie.Na gorszych drogach i w terenie moze wzrosnac nawet 2-3 krotnie.Porownujac silnik 3.1 D z silnikiem 4.0 benzyna+LPG mozna policzyc,ze:
-4.0 LPG pali 20 l gazu/100 km x 1,70 zl/l LPG = 34 zl/100 km,moc 185 KM,moment 300 Nm,
-3.1 D pali 12 l ON/100 km x 3,50 zl/l ON = 42 zl/100 km,moc 115 KM,moment 260 Nm.
Tanszy i bardziej wydajny jest 4.0 z Jeepa z lpg.
3.Inne zawieszenie z przodu a inne z tylu moze powodowac zle prowadzenie,
4.Brak mechanizmu roznicowego w reduktorze jest zaleta w terenie-naped zlaczony na sztywno,ale wada na asfalcie-na suchym asfalcie nie mozna skrecac,bo grozi to urwaniem krzyzaka,walu lub czegos innego w przeniesieniu napedu.Mozna uzywac reduktora i napedu 4x4 tylko na sliskim lub w blocie,piasku itp.
Pzdr.
Nie wiem po ile czesci,jak jest awaryjny,jaki ma typ zawieszenia.
Informacje na temat Monterey-a z netu:
-silnik 3.1 D moc 115 KM,spalanie 12 l ON/100 km,
-masa pojazdu 2000 kg,
-zawieszenie przednie niezalezne ,tylne sztywna os,
-w reduktorze brak mechanizmu roznicowego przednia/tylna os,
-awaryjnosc stosunkowo niewielka.
Wnioski:
1.Silnik o tak malej mocy jest za slaby do pojazdu o masie 2 tony,bedzie mulowaty,
2.Spalanie moze i prawdopodobne,ale tylko na asfalcie.Na gorszych drogach i w terenie moze wzrosnac nawet 2-3 krotnie.Porownujac silnik 3.1 D z silnikiem 4.0 benzyna+LPG mozna policzyc,ze:
-4.0 LPG pali 20 l gazu/100 km x 1,70 zl/l LPG = 34 zl/100 km,moc 185 KM,moment 300 Nm,
-3.1 D pali 12 l ON/100 km x 3,50 zl/l ON = 42 zl/100 km,moc 115 KM,moment 260 Nm.
Tanszy i bardziej wydajny jest 4.0 z Jeepa z lpg.
3.Inne zawieszenie z przodu a inne z tylu moze powodowac zle prowadzenie,
4.Brak mechanizmu roznicowego w reduktorze jest zaleta w terenie-naped zlaczony na sztywno,ale wada na asfalcie-na suchym asfalcie nie mozna skrecac,bo grozi to urwaniem krzyzaka,walu lub czegos innego w przeniesieniu napedu.Mozna uzywac reduktora i napedu 4x4 tylko na sliskim lub w blocie,piasku itp.
Pzdr.
- dagon
- teksciarz
- Posty: 170
- Rejestracja: ndz 23 wrz 2007, 16:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Garwolin/Miętne
- Kontakt:
Musisz jeszcze wziąć po uwagę specyfikę wyprawy. Jadąc w głąb Rosji nie spodziewałbym sie dużo stacji LPG, łatwiej chyba będzie zdobyć ropę. A co do Jeepa to te 20 litrów nie brałbym jako średniej miałem okazje dłużej takim pojeździć i 20 litrów to on na asfalcie spalał a w lesie to i do 30 dochodziłoJ43 pisze: 2.Spalanie moze i prawdopodobne,ale tylko na asfalcie.Na gorszych drogach i w terenie moze wzrosnac nawet 2-3 krotnie.Porownujac silnik 3.1 D z silnikiem 4.0 benzyna+LPG mozna policzyc,ze:
-4.0 LPG pali 20 l gazu/100 km x 1,70 zl/l LPG = 34 zl/100 km,moc 185 KM,moment 300 Nm,
-3.1 D pali 12 l ON/100 km x 3,50 zl/l ON = 42 zl/100 km,moc 115 KM,moment 260 Nm.
Pzdr.
V4 - prawdziwy król drogi ale rzędówka też daje radę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości