Michelin Pilot Road 2 - problem

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
Skubi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 54
Rejestracja: czw 28 sie 2008, 01:36
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Słupno-Warszawa

Michelin Pilot Road 2 - problem

Post autor: Skubi » czw 02 kwie 2009, 23:39

Witam,

Mamy z Szozdulem takie same oponki MPR 2. Drugie wspólne śmiganie, a on ponownie ma opony dwa razy cieplejsze od moich. Ciśnienia: ja tył 2,8 przód 2,4 Szozdul t - 2,7 p - 2,35 (jeżeli dobrze pamiętam). Niby nieduże różnice ciśnień, a moje opony ciągle niedogrzane :evil: I jak tu się za Szozdulem w zakrętach utrzymać :mrgreen:. Zna ktoś przyczynę???

pzdr
Łukasz

szozdul

Post autor: szozdul » pt 03 kwie 2009, 00:13

Poprostu jestem bardziej gorący chłopak :) musimy sprawdzić na jednym manometrze żeby być pewnym ciśnień a jak to nie pomoże to zamienimy się moto i zobaczymy co z tego wyjdzie:)

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » pt 03 kwie 2009, 09:14

daj chłopie w palnik to się dogrzeją :biggrin na moich to można jajecznice smażyć
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pt 03 kwie 2009, 09:18

Wyrównajcie ciśnienie w obu do 2.9 z tyłu 2.5 z przodu i ustawcie twartość amortyzatorów w obu motocyklach tak samo i wtedy pomiary temperatury po rozgrzewce.
Opona rozgrzewa sie głównie od uginania, a w niewielkim stopniu z tarcia przy normalnej jeździe.
Na torze lub na serpentynach natomiast tarcie bocznych powierchni opony jest tak wielkie że to ono głównie rozgrzewa oponę. Jest tak wielkie że boki opony znikaja na jednym porządnym treningu.

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno

Post autor: rinas » pt 03 kwie 2009, 09:20

mors pisze:daj chłopie w palnik to się dogrzeją :biggrin na moich to można jajecznice smażyć
A na moich popcorn prażyć ;-)

Może poprostu za mało rozgrzewasz bok opony, czyli bardziej winkle połykaj i powinno być lepiej.

Albo zamieńcie się sprzętami, i wtedy porównajcie.

Awatar użytkownika
Skubi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 54
Rejestracja: czw 28 sie 2008, 01:36
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Słupno-Warszawa

Post autor: Skubi » pt 03 kwie 2009, 10:05

mors pisze:daj chłopie w palnik to się dogrzeją na moich to można jajecznice smażyć
śmigamy bardzo podobnie, tylko on jak po sznureczku, a ja łapie uślizgi. A ten palnik przy temp. moich opon może skończyć się wybuchowo na barierce lub w kartoflach :grin: .
ppamula pisze:ustawcie twartość amortyzatorów w obu motocyklach tak samo i wtedy pomiary temperatury po rozgrzewce.
Opona rozgrzewa sie głównie od uginania, a w niewielkim stopniu z tarcia przy normalnej jeździe.
A może problemem jest inny zawias. Szozdul ma standard, a ja zmieniony na trochę sportowszy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » pt 03 kwie 2009, 10:14

W palnik dawaliśmy i było ponad 10km cały czas ponad 2 zł a zaraz potem od 40 do 200. na kazdym biegu do prawie max obr. kilka ostrych i szybkich łuków tez sie trafiło nawet Skubi cały czas troche szybciej leciał wiec powienien miec minimum tak samo cieple opony,

czy zawias ma tak duzy wpływ na rozgrzewanie opony a jesli tak to w jakim kierunku? im twardszy tym zimniejsza opona?
jak ktos wie niech pisze i wyjasnia :)

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » pt 03 kwie 2009, 10:24

a ile ważycie - jeśli to nie tajemnica? :biggrin
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » pt 03 kwie 2009, 10:29

Tez to porównywaliśmy ja około 100 Skubi z tego co pamietam 85?

Awatar użytkownika
Skubi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 54
Rejestracja: czw 28 sie 2008, 01:36
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Słupno-Warszawa

Post autor: Skubi » pt 03 kwie 2009, 10:31

ja 84 kg, zawias ustawiony na 80 (mobilizuje mnie to zrzucenia trochę kg :mrgreen: )
A Szozdula to nie wiem czy zdradzić, jeszcze się obrazi, że go przedstawiam mało atrakcyjnie w oczach niewiast i niewiastów na forum :mrgreen:

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » pt 03 kwie 2009, 10:36

Hehehe masa mieśniowa waży duzo :D hehe i stąd te 100kg!

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » pt 03 kwie 2009, 11:07

im większa masa (weźcie też pod uwagę paliwo w zbiorniku) oraz sztywniej ustawione zawieszenie tym więcej energii wydzieli się w oponie poprzez odkształcenie związane z jej praca. Przy mniejszym ciśnieniu opona nagrzeje się szybciej.
Opona (jak kobieta :biggrin ) nie może być zbyt gorąca ani zbyt zimna - optymalna temperatura (normalnej :) ) opony to około 35 stopni.

Ja po wyjeździe z garażu wężykuję sobie przez dłuższą chwilę - dla radości i efektu cieplarnianego
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
Skubi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 54
Rejestracja: czw 28 sie 2008, 01:36
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Słupno-Warszawa

Post autor: Skubi » pt 03 kwie 2009, 11:31

O to to Morsie, zaczynamy dochodzić do czegoś. Szozdul cięższy i miał więcej paliwa (prawie cały zbiornik, ja 1/3). Tylko z tym zawiasem mi nie pasuje, bo właśnie ja mam sztywniejszy i to nie układa się w Twojej teorii,a różnica temperatur była naprawdę znacząca.

Na sobotę się przygotujemy: jedem manometr, specjalistyczny firmowy termometr, tyle samo paliwa, ewentualna wymiana moto, Szozdul schudnie 15 kg :mrgreen:

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » pt 03 kwie 2009, 11:54

Ciśnienie w oponie, waga zestawu (moto+paliwo+kierowca) styl jazdy, sposób hamowania, przyspieszania, i kąt pochylenia w zakręcie, to wszystko wpływa na temp. opony. :mrgreen:
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
metiu
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 13 lis 2007, 11:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: metiu » pt 03 kwie 2009, 12:47

mors pisze: nie może być zbyt gorąca ani zbyt zimna - optymalna temperatura (normalnej :) ) opony to około 35 stopni.
Morsie jesteś pewien że tylko tyle?! moim zdaniem to jednak jest duuuuuużo więcej ale może się myle.

pzdr./m.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości