jak wygląda kwestia wagi na motocyklu?
- niedzwiedz_waw
- teksciarz
- Posty: 114
- Rejestracja: pt 23 sty 2009, 10:47
- Imię: Jarek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jak wygląda kwestia wagi na motocyklu?
Cześć.
Przede wszystkim witam wszystkich miłośników vfr i innych obecnych na forum.
Mam pytanie o "udźwig" VFR rc 46 lub 800 vtec po 2003 roku
Do tej pory jeździłem na cb750 i nie było problemu z masą. Teraz chcę zmienić motor na vfr i zastanawiam się jak zawieszenie zniesie w trasie wagę moją i narzeczonej(łącznie 170kg) + ewentualny bagaż?
Czy taki ciężar ma duży wpływ na osiągi?
Przede wszystkim witam wszystkich miłośników vfr i innych obecnych na forum.
Mam pytanie o "udźwig" VFR rc 46 lub 800 vtec po 2003 roku
Do tej pory jeździłem na cb750 i nie było problemu z masą. Teraz chcę zmienić motor na vfr i zastanawiam się jak zawieszenie zniesie w trasie wagę moją i narzeczonej(łącznie 170kg) + ewentualny bagaż?
Czy taki ciężar ma duży wpływ na osiągi?
- Piotras
- klepacz
- Posty: 859
- Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zależy co oczekujesz po osiągach, do podróżowania trybem turystycznym, a nie na wyścigi spokojnie Ci wystarczą. Pod większym dopakowaniem i większym gazie napewno wyraźniejsze jest wdepnięcie pozostałych zaworów, ale nie ma tragedii.
Pewnej pamiętnej nocy wracałem z Wawki awaryjnie z Juniorem na plecaka i z bagażami z dwóch moto, obciązenie nas samych nie licząc ciuchów motocyklowych przekroczyło dopuszczalną ładowność mojego Vitka (200kg), a gdzie jeszcze bagaże i muszę przyznać że jechało się dobrze, stabilnie i bez przygód ( nie żebym lubił jak się Junior do mnie przytula
).
Pewnej pamiętnej nocy wracałem z Wawki awaryjnie z Juniorem na plecaka i z bagażami z dwóch moto, obciązenie nas samych nie licząc ciuchów motocyklowych przekroczyło dopuszczalną ładowność mojego Vitka (200kg), a gdzie jeszcze bagaże i muszę przyznać że jechało się dobrze, stabilnie i bez przygód ( nie żebym lubił jak się Junior do mnie przytula

- Janusz B.
- klepacz
- Posty: 1131
- Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
- Imię: Dżony
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Stary, każdy kilogram ma wpływ na osiągi. Jak trochę poznasz swój motocykl, to po zatankowaniu do pełna będziesz miał wrażenie, ze zamula w porównaniu z tym, co dzieje się, gdy masz połowę zbiornika, czy mniej.[b]niedzwiedz_waw[/b] pisze: Czy taki ciężar ma duży wpływ na osiągi?
2 osoby + bagaże sprawią, że VFR-ką do celu dojedziesz, lecz "śmiganiem" tej jazdy nie będziesz mógł nazwać.
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
- maciek 800
- klepacz
- Posty: 579
- Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Raszyn
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Ja waze 105 mała pewnie okolo 50 kufry pakuje i jade sie nie przejmuje
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- metiu
- bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: wt 13 lis 2007, 11:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wydaje mi się ze powinna to znieść.
Natomiast ja jeżdżąc na niej i ważąc 100 kg specjalnie zamówiłem nowe zawieszenie. Tzn twardsze sprężyny. Chodzi głownie tutaj o to, że przy mojej wadze mam zawieszenie przede wszystkim z tyłu ustawione na maxa a SAG jest na granicy tolerancji. Niestety gdybym chciał do tego jeszcze dołożyć bagaż zrobiłoby się teoretycznie nieciekawie i pogorszyła by się trakcja motocykla. (szczególnie jazda w zakrętach w złożeniu)
Z drugiej strony jest to motocykl turystyczny, przeznaczony do jazdy często we dwoje plus bagaż.
Kupuj taką VFR, sprowadź sobie twardsze sprężyny np z USA, (koszt moich HyperPro, progresywnych - komplet na tył i przód to jakieś 800 zł było wraz z olejami) i możesz śmiało śmigać.
Najlepiej zamiast progresywnych sprężyn byłoby kupić po prostu twardsze ale niestety takich nie udało mi się z moim kolegą znaleźć więc przyszły takie jakie były
pzdr.
M.
Jak jesteś z Warszawy to odezwij się po zakupie do mnie na maila a skontaktuję Cie z kolesiem, który pomoże Ci ustawić odpowiednio zawieszenie
Natomiast ja jeżdżąc na niej i ważąc 100 kg specjalnie zamówiłem nowe zawieszenie. Tzn twardsze sprężyny. Chodzi głownie tutaj o to, że przy mojej wadze mam zawieszenie przede wszystkim z tyłu ustawione na maxa a SAG jest na granicy tolerancji. Niestety gdybym chciał do tego jeszcze dołożyć bagaż zrobiłoby się teoretycznie nieciekawie i pogorszyła by się trakcja motocykla. (szczególnie jazda w zakrętach w złożeniu)
Z drugiej strony jest to motocykl turystyczny, przeznaczony do jazdy często we dwoje plus bagaż.
Kupuj taką VFR, sprowadź sobie twardsze sprężyny np z USA, (koszt moich HyperPro, progresywnych - komplet na tył i przód to jakieś 800 zł było wraz z olejami) i możesz śmiało śmigać.
Najlepiej zamiast progresywnych sprężyn byłoby kupić po prostu twardsze ale niestety takich nie udało mi się z moim kolegą znaleźć więc przyszły takie jakie były

pzdr.
M.
Jak jesteś z Warszawy to odezwij się po zakupie do mnie na maila a skontaktuję Cie z kolesiem, który pomoże Ci ustawić odpowiednio zawieszenie
- niedzwiedz_waw
- teksciarz
- Posty: 114
- Rejestracja: pt 23 sty 2009, 10:47
- Imię: Jarek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Piotras
- klepacz
- Posty: 859
- Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
metiu, poruszasz temat rzekę jakim jest ustawianie sagów w zawieszeniu, a najgorsze jest to że takich osób jak ty jest ułamek. Nie znam nikogo kto by specjalnie ustawiał zawieszenie pod obciążenie i do tego jeszcze zamawiał części z us&a, mało kto zdaje sobie sprawę, że zawieszenie defaultowo jest ustawione na +/- 70kg.
Ps. Marek G. robi dobrą robotę na kursach uświadamiając ludziom jak wiele zależy od dobrego ustawienia zawieszki
Ps. Marek G. robi dobrą robotę na kursach uświadamiając ludziom jak wiele zależy od dobrego ustawienia zawieszki

- metiu
- bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: wt 13 lis 2007, 11:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mam nadzieję, że nie jest to odbierane jako "mądrzenie" się czy coś w tym rodzaju. Prawda jest taka, że w Polsce nie ma zbyt wiele osób, od których można uczyć się ogólnie całego zagadnienia jazdy motocyklem. Skutkuje to potem tym co często widzimy w statystykach. Mam nadzieję, że nie odbieracie tego źle a tylko jako chęć podzielenia się z Wami nauką jaką człowiek przyjmuje od innychPiotras pisze:metiu, poruszasz temat rzekę jakim jest ustawianie sagów w zawieszeniu, a najgorsze jest to że takich osób jak ty jest ułamek. Nie znam nikogo kto by specjalnie ustawiał zawieszenie pod obciążenie i do tego jeszcze zamawiał części z us&a, mało kto zdaje sobie sprawę, że zawieszenie defaultowo jest ustawione na +/- 70kg.
Ps. Marek G. robi dobrą robotę na kursach uświadamiając ludziom jak wiele zależy od dobrego ustawienia zawieszki

pzdr.
M.
- Achmed
- klepacz
- Posty: 1900
- Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
- Imię: Marek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
dziwne wydaje mi się że się znamyPiotras pisze:Nie znam nikogo kto by specjalnie ustawiał zawieszenie

a każdy mi się dziwił jak mówiłem że mam z przodu progresywne spręzyny WP a z tyłu gazowo olejową Aragostę, prawda jest inna, w seryjnych zawiasach VFR niewiele jest do strojenia w zawieszeniu

VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości