Strona 1 z 1

sposob na "walenie" sie w zakretach VFR 750

: pn 10 lip 2006, 14:35
autor: koks
siemano
slyszalem ze vfr 750 przy wolnych predkosciach wali sie w zakretach. Wyczytalem na anglojezycznym forum ze oni obnizaja przod na lagach a podnosza dupe uszczelkami.
czy w Polsce tez tak robicie? a moze inaczej jakos?
pozdro

: wt 11 lip 2006, 12:15
autor: maciek
Mo?e po prostu trzeba doda? gazu? :mrgreen:

: wt 11 lip 2006, 13:57
autor: Karol
ja fabryki nie poprawiam :)

: wt 11 lip 2006, 14:20
autor: zbyl
No wlasnie nie ma sensu cos grzebac bo nie lubie miec tylka wyzej niz rak.
Na pewno przez taki zabieg pogorszy ci sie luksus podrozowania :-).

zbyl

: wt 11 lip 2006, 15:13
autor: koks
ale wyczytalem to na tym forum i tam wiekszosc tak robi. Komfort podrozowania sie nie zmienia bo tu sie operuje milimetrami a nie centrymetrami

: wt 11 lip 2006, 16:57
autor: maciek
Podnoszenie ty?u i opuszczanie przodu nie ma raczej na celu wyeliminowania efektu walenia si? w zakr?t, ale poprawienie precyzji i ?atwo?ci prowadzenia w zakr?cie oraz u?atwienie sk?adania motocykla w zakr?t.
Cz?sto efekt, o kt?rym piszesz spowodowany jest przez nieodpowiednie opony.

: wt 11 lip 2006, 21:38
autor: zbyl
Mozliwe ze przez opony ja np mam teraz opone na przod Pilot Sport i uwazam
ze motocykl o wiele lepiej teraz inicjuje zakret. Poprzednio uzywalem Pilot Road.
polecam taka kombinacje Przod Pilot sport na tyl Pilot Road.

pozdrowka
zbyl

: wt 11 lip 2006, 22:51
autor: Arczi
Ja wymieni?em fabryczn? 170/60 na tyle na 180/55 i te? jest o wiele lepiej z zakr?tami, no i trzeba pilnowa? ci?nienia w oponach 2,5/2,9 w rocznikach '88-'94

: wt 11 lip 2006, 23:30
autor: Pawel
A ja zadam takie niedyskretne pytanie - od kiedy VFR wali si? w zakr?ty ? Widoczne s? r??nice np. pomi?dzy RC 36. Po przesiadce z I na II generacj? mo?na odnie?? takie wra?enie podczas manewrowania, ale jednocze?nie przy wy?szych pr?dko?ciach nie trzeba maszyny zmusza? do sk?adania si? w zakr?ty, tylko sama wpisuje si? ona w zakr?t.

Pawel

: ndz 16 gru 2007, 20:30
autor: MadziX
ja zauwazam to zjawisko jak wrzucę na tył 180.
Zgadzam się,że duzo zalezy od opon.
Na 170 -czyli tak jak zaleca producent tez nie wyczuwam takich reakcji.

: ndz 16 gru 2007, 20:53
autor: wheelman
Ja polecam takze zadbac o stan zawieszenia: sprezyny, olej. U mnei po wymianie oleju w lagach moto postanowilo byc 50 kg lzejsze, w lukach juz nei ciagnelo mnei do asfaltu, prostowal sie szybko i zdziwienei moje nei mialo konca ;)

: ndz 16 gru 2007, 21:01
autor: Dresik
Dodam jeszcze, żeby pamiętać o prawidłowym ciśnieniu w oponach, nawet niewielkie odstępstwa od normy sporo zmieniają

: pn 17 gru 2007, 07:29
autor: Vlaad
Piotrek B. pisze:Dodam jeszcze, żeby pamiętać o prawidłowym ciśnieniu w oponach, nawet niewielkie odstępstwa od normy sporo zmieniają
To właśnie przeważnie jest przyczyną walenia się w zakręcie. Zdarzało mi się zaniedbać :oops: sprawdzanie ciśnienia i efekt zawsze ten sam: walenie się w zakręt i bardzo gwałtowne reakcje w koleinach i podłużnych nierównościach.

aVe cycki & vfr