sposob na "walenie" sie w zakretach VFR 750

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
koks
bywalec
bywalec
Posty: 36
Rejestracja: pt 30 gru 2005, 22:54
Płeć: Mężczyzna

sposob na "walenie" sie w zakretach VFR 750

Post autor: koks » pn 10 lip 2006, 14:35

siemano
slyszalem ze vfr 750 przy wolnych predkosciach wali sie w zakretach. Wyczytalem na anglojezycznym forum ze oni obnizaja przod na lagach a podnosza dupe uszczelkami.
czy w Polsce tez tak robicie? a moze inaczej jakos?
pozdro

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » wt 11 lip 2006, 12:15

Mo?e po prostu trzeba doda? gazu? :mrgreen:
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Karol
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: czw 23 mar 2006, 14:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Karol » wt 11 lip 2006, 13:57

ja fabryki nie poprawiam :)
RClomza.pl

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » wt 11 lip 2006, 14:20

No wlasnie nie ma sensu cos grzebac bo nie lubie miec tylka wyzej niz rak.
Na pewno przez taki zabieg pogorszy ci sie luksus podrozowania :-).

zbyl

koks
bywalec
bywalec
Posty: 36
Rejestracja: pt 30 gru 2005, 22:54
Płeć: Mężczyzna

Post autor: koks » wt 11 lip 2006, 15:13

ale wyczytalem to na tym forum i tam wiekszosc tak robi. Komfort podrozowania sie nie zmienia bo tu sie operuje milimetrami a nie centrymetrami

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » wt 11 lip 2006, 16:57

Podnoszenie ty?u i opuszczanie przodu nie ma raczej na celu wyeliminowania efektu walenia si? w zakr?t, ale poprawienie precyzji i ?atwo?ci prowadzenia w zakr?cie oraz u?atwienie sk?adania motocykla w zakr?t.
Cz?sto efekt, o kt?rym piszesz spowodowany jest przez nieodpowiednie opony.
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » wt 11 lip 2006, 21:38

Mozliwe ze przez opony ja np mam teraz opone na przod Pilot Sport i uwazam
ze motocykl o wiele lepiej teraz inicjuje zakret. Poprzednio uzywalem Pilot Road.
polecam taka kombinacje Przod Pilot sport na tyl Pilot Road.

pozdrowka
zbyl

Arczi

Post autor: Arczi » wt 11 lip 2006, 22:51

Ja wymieni?em fabryczn? 170/60 na tyle na 180/55 i te? jest o wiele lepiej z zakr?tami, no i trzeba pilnowa? ci?nienia w oponach 2,5/2,9 w rocznikach '88-'94

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » wt 11 lip 2006, 23:30

A ja zadam takie niedyskretne pytanie - od kiedy VFR wali si? w zakr?ty ? Widoczne s? r??nice np. pomi?dzy RC 36. Po przesiadce z I na II generacj? mo?na odnie?? takie wra?enie podczas manewrowania, ale jednocze?nie przy wy?szych pr?dko?ciach nie trzeba maszyny zmusza? do sk?adania si? w zakr?ty, tylko sama wpisuje si? ona w zakr?t.

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » ndz 16 gru 2007, 20:30

ja zauwazam to zjawisko jak wrzucę na tył 180.
Zgadzam się,że duzo zalezy od opon.
Na 170 -czyli tak jak zaleca producent tez nie wyczuwam takich reakcji.
Obrazek

Awatar użytkownika
wheelman
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: wheelman » ndz 16 gru 2007, 20:53

Ja polecam takze zadbac o stan zawieszenia: sprezyny, olej. U mnei po wymianie oleju w lagach moto postanowilo byc 50 kg lzejsze, w lukach juz nei ciagnelo mnei do asfaltu, prostowal sie szybko i zdziwienei moje nei mialo konca ;)

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » ndz 16 gru 2007, 21:01

Dodam jeszcze, żeby pamiętać o prawidłowym ciśnieniu w oponach, nawet niewielkie odstępstwa od normy sporo zmieniają
:-)

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » pn 17 gru 2007, 07:29

Piotrek B. pisze:Dodam jeszcze, żeby pamiętać o prawidłowym ciśnieniu w oponach, nawet niewielkie odstępstwa od normy sporo zmieniają
To właśnie przeważnie jest przyczyną walenia się w zakręcie. Zdarzało mi się zaniedbać :oops: sprawdzanie ciśnienia i efekt zawsze ten sam: walenie się w zakręt i bardzo gwałtowne reakcje w koleinach i podłużnych nierównościach.

aVe cycki & vfr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości