Wyprzedzanie
- Majdan
- zadomowiony
- Posty: 52
- Rejestracja: pt 14 mar 2008, 17:26
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Wyprzedzanie
Hej hej przepraszam że zadaje takie głupie pytania ale poza wami nie mam sie kogo poradzić Tak więc dzisiaj pierwszy raz nowym motocyklem wyprzedziłem samochód Ale miałem przy tym stracha niezłego. Strasznie sie boje tych nierówności na drodze. Jak to robić poprawnie? Bo jak już wjezdzam na lewy pasior to jade elegancko ale zjechac wrócić na swój pas po tych nierównościach to troche sie boje Czekam na wasze rady
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wyprzedzanie
Z lewej stronyMajdan pisze:Jak to robić poprawnie?
Nie wyprzedzać jak masz takie muldy na drodze ?Majdan pisze:Czekam na wasze rady
http://www.lideria.pl/sklep/opis?nr=63405
kup i przeczytaj kilka razy, całkiem przydatna książeczka
- JuNioR
- klepacz
- Posty: 777
- Rejestracja: śr 23 sty 2008, 00:14
- Imię: Przemek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Majdan, jedna podstawowa zasada
MANEWRY WYKONUJEMY PEWNIE!
Zawahanie to niekiedy najgorszy doradca. Jeśli decydujesz się na wyprzedzanie, lepiej chwilę poczekać, na lepszy odcinek drogi, na lepszą widoczność, na moment po prostu bardziej odpowiedni. Jeśli jesteś już pewien że jest ok, przed Tobą prosta, sprawdziłeś w lusterku czy za Tobą nie wyprzedzają, odwracasz głowę w lewo (cholernie ważne - w lusterku nie widać tzw. martwego punktu, czyli jeśli akurat wyprzedza Cie samochód, możesz go nie zauważyć), dalej nie ma nikogo - to spokojnie, acz stanowczo, gaz i wracasz na swój pas.
Nie na narwanego - tylko stanowczo. Nie odkręcasz gazu na całość - ale dodajesz go dość solidnie. Wyprzedzanie nie może trwać długo.
Jeśli musisz wykonać przejazdu przez koleiny, czy przez tory tramwajowe - UWAŻAJ!, motocyklem może bardzo nieprzyjemnie kołysać. Przejeżdzając przez nie staraj się to zrobić pod jak największym kątem - nie delikatnie i powoli, tylko "na raz".
MANEWRY WYKONUJEMY PEWNIE!
Zawahanie to niekiedy najgorszy doradca. Jeśli decydujesz się na wyprzedzanie, lepiej chwilę poczekać, na lepszy odcinek drogi, na lepszą widoczność, na moment po prostu bardziej odpowiedni. Jeśli jesteś już pewien że jest ok, przed Tobą prosta, sprawdziłeś w lusterku czy za Tobą nie wyprzedzają, odwracasz głowę w lewo (cholernie ważne - w lusterku nie widać tzw. martwego punktu, czyli jeśli akurat wyprzedza Cie samochód, możesz go nie zauważyć), dalej nie ma nikogo - to spokojnie, acz stanowczo, gaz i wracasz na swój pas.
Nie na narwanego - tylko stanowczo. Nie odkręcasz gazu na całość - ale dodajesz go dość solidnie. Wyprzedzanie nie może trwać długo.
Jeśli musisz wykonać przejazdu przez koleiny, czy przez tory tramwajowe - UWAŻAJ!, motocyklem może bardzo nieprzyjemnie kołysać. Przejeżdzając przez nie staraj się to zrobić pod jak największym kątem - nie delikatnie i powoli, tylko "na raz".
- C_L_K
- ostry klepacz
- Posty: 2010
- Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
- Imię: Rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kosewko
- Kontakt:
Potwierdzam. To powinna być lektura obowiązkowa przy kursie na "A"shoovfr750 pisze:http://www.lideria.pl/sklep/opis?nr=63405
kup i przeczytaj kilka razy, całkiem przydatna książeczka
- DIDI
- klepacz
- Posty: 1575
- Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
On śmiga VFRąi ma prawo jazdy. Poza tym ciekaw jestem która szkoła uczy Cię wyprzedzania??? Conajwyżej furmanki z sianem na paceWiktorVFR pisze:KOLEGO najprostszy sposob to zrobic prawo jazdy...na kursie uczą takich rzeczy
Majdan, polataj trochę z Fabiqiem to sie nauczysz praktyki a i teorii załapiesz. Poza tym, musimy sie zgadać na jakieś latanko. Ale z tym trzeba poczekać na ładniuchną pogodę i jak ja będę miał motocykl
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać
DIDI
DIDI
- Majdan
- zadomowiony
- Posty: 52
- Rejestracja: pt 14 mar 2008, 17:26
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Majdan, polataj trochę z Fabiqiem to sie nauczysz praktyki a i teorii załapiesz. Poza tym, musimy sie zgadać na jakieś latanko. Ale z tym trzeba poczekać na ładniuchną pogodę i jak ja będę miał motocykl [/quote]
Daniel, jak tylko bedzie ladniejsza pogoda to polatamy, zajedziemy do Fabiqa i mi pokazecie conieco
MZ-tką po jak sie jedzie 100 km\h to ciężko sie wyprzedza
Daniel, jak tylko bedzie ladniejsza pogoda to polatamy, zajedziemy do Fabiqa i mi pokazecie conieco
MZ-tką po jak sie jedzie 100 km\h to ciężko sie wyprzedza
- Ruda i Piotr
- stary wyjadacz
- Posty: 3596
- Rejestracja: wt 26 cze 2007, 10:23
- Imię: Kasia
- województwo: pomorskie
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
co Ty mówisz majdan mam w domu MZ TROPHY z koszem i latam jak dzikus start ze swiatel dla kierowcy puszki jest zdziwieniem
do do VFRy rób ruchy pewnie i zdecydowanie - oglądaj sie (ruch szybki i powrót głowy) w lewo lub prawo w zaleznosci na jakim pasie jedziesz. zawsze się licz z tym, że mocy masz pod dostatkiem, chociaz nieraz może brakować, ale to chyba CIę nie dotyczy, miej do Niej narazie respekt a wszystko bedzie dobrze.
do do VFRy rób ruchy pewnie i zdecydowanie - oglądaj sie (ruch szybki i powrót głowy) w lewo lub prawo w zaleznosci na jakim pasie jedziesz. zawsze się licz z tym, że mocy masz pod dostatkiem, chociaz nieraz może brakować, ale to chyba CIę nie dotyczy, miej do Niej narazie respekt a wszystko bedzie dobrze.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- mrf
- Łopata
- Posty: 2917
- Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
- Imię: Michał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Ja od siebie moge dodac by manewr wyprzedzania rozpoczac przed pojawieniem sie na lewym pasie (tak wiem dziwnie to brzmi ale juz tlumacze).
Rozgladamy sie czy mozemy wyprzedzic, redukujemy biegi, wlaczamy kierunkoskaz, sprawdzamy jeszcze raz czy jest czysto z przodu i z tylu, odkrecamy gaz i dopiero wtedy pojawiamy sie na lewym pasie.
Rozgladamy sie czy mozemy wyprzedzic, redukujemy biegi, wlaczamy kierunkoskaz, sprawdzamy jeszcze raz czy jest czysto z przodu i z tylu, odkrecamy gaz i dopiero wtedy pojawiamy sie na lewym pasie.
A Rh POSITIVE
- alternatom
- pisarz
- Posty: 264
- Rejestracja: wt 18 gru 2007, 20:47
- Imię: tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: z kulunii, LU
- Kontakt:
OT : Co do MZ (mam ETZ 250 ) to jest to fajna (zarydzyqje stwierdzenie że zwinniejsza od VFR ) kosa na miasto ale w trasie to już kicha. Wjeżdżając na zdrapkę przy 100 km/h odkrywasz nowe, zupełnie wcześniej nieznane właściwości zawieszenia : obie osie stają się skrętne w trzech płaszczyznach,niestety żadna z nich nie jest sterowana przez kierowcę ,który może już tylko klepać paciorki i pilnować zwieraczy.
Ale i tak kocham moją MZuzie.
Ale i tak kocham moją MZuzie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości