jak to odróżnić

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
Milszy123
bywalec
bywalec
Posty: 22
Rejestracja: pn 12 lis 2018, 15:35
Model VFR: crossrunner
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna

jak to odróżnić

Post autor: Milszy123 » wt 18 lut 2020, 00:36

Cześć.
Jeżdżę na crossrunerze.
Weźcie mi wytłumaczcie jak to jest z tymi modelami vfr. Jedni piszą fistaszek, inni rc 46 lub 36. Czym to się różni. Sorki ale w wikipedii za wiele nie ma. Jedynie rok jak się zmienia model.

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Model VFR: RC36I, Gs400 racing
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: jak to odróżnić

Post autor: jareckiz » wt 18 lut 2020, 07:46

To bardzo proste, te oznaczenia zależą od rocznika produkcji, na początek przeanalizuj tą stronę
https://www.vfr-oc.de/index.php/modelle

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: jak to odróżnić

Post autor: Arnold » wt 18 lut 2020, 08:13

Rok 86 i 87. RC24. Pierwsza VFR 750 F oraz na rynek Amerykański VFR 700 o oznaczeniu RC26. Amerykańce nazywają to pierwszą generacją.

Rok 88 i 89. Dalej RC24 ale zrobiono mały lifting. Oba koła 17", prędzej tył 18", przód 16". VFR 750 FII. Druga generacja.

Rok 90 do 93 RC36. VFR 750 F. Nowy model. Wprowadzono monowahacz. Trzecia generacja.

Rok 94 do 97 RC36. Lifting pierwszej wersji. Nazywana RC36/2. Nowy wygląd, a stara technika. Czwarta generacja.

Rok 98 do 01. RC46. VFR 800 FI. "fi" a nie "f1". FI to skrót od Fuel Injection - wtrysk paliwa. Od tego nazywana Fistaszkiem. Pierwsza 800. Silnik wywodzi się bezpośrednio ze sportowej VFR 750 R RC45. Piąta generacja.

Rok 02 do 09. RC46. VFR 800 VTEC. Silnik podobny z wyglądu jak w FI ale jest mnóstwo różnic. Zrezygnowano z kół zębatych w rozrządzie na rzecz łańcucha. Wprowadzono system VTEC. Całkowicie nowy wygląd. Szósta generacja.
Po drodze były liftingi ale nie wiem w którym roku co.

Rok 09 do 17. VFR 1200. SC63. Pierwsza 1200. Nie jest to bezpośredni następca 800, raczej bym powiedział że następca CBR 1100 XX. Siódma generacja.

Rok 10 do teraz. RC79. VFR 800 F z nowym designem ale rama i silnik jest taka sama jak w VTECu. Ósma generacja.

Seria X
VFR 800 X Crossrunner. RC60
VFR 800 X Crossrunner. RC80
VFR 1200 X Crosstourer.

Tutaj później uzupełnię.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Milszy123
bywalec
bywalec
Posty: 22
Rejestracja: pn 12 lis 2018, 15:35
Model VFR: crossrunner
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna

Re: jak to odróżnić

Post autor: Milszy123 » wt 18 lut 2020, 12:17

no i teraz wszystko jasne.
Bardzo dziękuję Panowie za konkretną odpowiedź.

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Model VFR: rc46
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: jak to odróżnić

Post autor: dixon » czw 26 mar 2020, 21:36

Milszy123, jak wrażenia z jazdy crossrunner ? Po zdjęciu w awatarze, widzę że masz nowy model. Długo go posiadasz ? Możesz coś więcej powiedzieć na temat tego modelu ?
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości