Następne po 800F ->

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Następne po 800F ->

Post autor: Cimaj » ndz 29 kwie 2018, 01:18

-------->
Opcje są trzy:
1. Crossrunner 800X
2 BMW S1000XR
3. Tiger 1050 Sport
bądź coś w ten deseń........
Pomijam kwestie mocy, bo nigdy ich nie wykorzystam, chodzi mi o walory użytkowe na długich trasach.

Jac Tom
Posty: 12
Rejestracja: wt 30 sty 2018, 22:30
Model VFR: RC36FII
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Słomianki

Następne po 800F ->

Post autor: Jac Tom » ndz 29 kwie 2018, 10:09

Zastanów się jeszcze nad ktm990 smt. Fajnie zasuwa toto.
Ale jeśli tylko te trzy, to sugeruję tigera.
Pzdr
Jac

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Następne po 800F ->

Post autor: Cimaj » ndz 29 kwie 2018, 12:57

Interesuje mnie moto które ma ochrone przed wiatrem. Co do Tigera to pytanie do kogoś kto miał: czy rura od wydechu która idzie przy prawym secie nie parzy? Znalazłem w pewnym ogłoszeniu zdjęcie na którym właściciel obandażował ją. A pamietam że w vitku 02-09 miałem z tym problem.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Następne po 800F ->

Post autor: Cimaj » ndz 29 kwie 2018, 21:22

Jeśli chodzi o "F" to super sprzęt jednak bardziej sportowe od poprzedniczki.Niestety ale długie podróże to jak dla mnie walka o przetrwanie, plecy i dłonie. A też z drugiej strony trochę chcę odmienić pozycję. Jeśli chodzi o "X" biorę go pod uwagę bo wszystkie akcesoria które mam na motocyklu mogę swobodnie przenieść. W odniesieniu do wagi - jest i tak lepiej od poprzedniczki - jest lżej. Natomiast moc - moto ponad 100KM już jeździ. Ja i tak tej mocy nie wykorzystuję na zakrętach - jedynie na prostej odwijam - ale to każdy potrafi. Tracer powiedzmy że wchodzi w grę ale ma pojedynczo świecące światło (tak jak BMW) - a trochę do dobrych świateł w VFR się przyzwyczaiłem.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Następne po 800F ->

Post autor: Cimaj » sob 19 maja 2018, 15:53

Ok wybór zawęziłem do dwóch moto R1200RS oraz Z1000SX. Teraz pojawia się pytanie do forumowych użytkowników zeta: jak to jest z tą skrzynią. Miałem okazję jeździć na zecie i jak piec jest kosmos :) to z skrzynią miałem o tyle problem że nigdy przy dojeżdżaniu do światem nie dobijałem do 1. Zawsze gdzieś zostawałem na 2. Jeździłem nowym moto, sprzęgło petarda - lekko działało. Rozmawiałem też z jednym użytkownikiem zeta który na to również narzekał. Pytanie -czy to my nie potrafimy jeździć (choć mi na VFR to się nigdy nie przytrafiło) czy ten typ tak ma?

A to poniżej recenzja użytkownika zeta:
"Najbardziej przeszkadza mi nieprzyjazna zmiana biegów. Sam silnik albo bardzo hamuje albo przyspiesza ( w zalezności od tego czy da sie międzygazu za duzo czu za mało) przez co każda zmiana biegów kończy sie szarpnięciem a sama skrzynia biegów jest nieprecyzyjna tzn biegi nie wchodzą na miękki klik tylko trzeba w zasadzie silnie je wbijać. co więcej przy łągodnym dojeżdżaniu do skrzyzowania trudno znależć luz a w ogóle to zdarza sie że żeby w ogóle kolejno redukować biegi po sobie wraz ze zwalnianiem to czasem trzeba popuszczać i dociskac sprzęgło kilka razy żeby wykleszczyc jeden bieg i wbić ten niższy żeby to jakoś szło. Słowem trzeba mocno napracować sie zarówno reka jak i nogą zeby jazda była płynna. Chodzi to wszystko troche surowo i szorstko jak w we "włoszczyźnie" czego nie lubię. Najlepiej jak sie go traktuje dośc ostro tzn wysoko zmienia biegi i również dość wysoko redukuje a po modelu pseudoturystycznym spodziewałem sie że mięciutkich i spokojnych reakcji. Sądziłem że silnik i model 10 letni będzie perfekcyjnie dopracowany. Czytałem o tych cechach motocykla skrzyni pare razy w gazetach ale jakoś nie zrozumiałem. Zrozumiałem jak kupiłem bez jazdy próbnej. Czy załuję? Nie bo na te chwile nie ma innego motocykla który by mi sie tak bardzo podobał ale nie zmienia to faktu żę to najgorszy motocykl pod tym względem jaki miałem. Wczesniej miałem dwie R1, Hayabuse ZX 12 i Yamahe Thunderace. Same "sporty" a jednak przy łagodnym traktowaniu to po prostu "płynęły"."

Jak to z tym jest???????

Awatar użytkownika
jagna
klepacz
klepacz
Posty: 665
Rejestracja: pn 15 lip 2013, 18:17
Imię: Agnieszka
województwo: śląskie
Płeć: Kobieta

Re: Następne po 800F ->

Post autor: jagna » sob 19 maja 2018, 20:19

Ja mam sztukę z 2014 i nic takiego jak na razie nie zaobserwowałam, może to kwestia przyzwyczajenia? Moto ma niewiele ponad 40tys przebiegu na razie.
Optymizm jest błogosławieństwem niedoinformowanych.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Następne po 800F ->

Post autor: Cimaj » sob 19 maja 2018, 20:50

Dzięki Agnieszka, to jest opinia człowieka który kupił nowy motocykl i użytkuje go rok czasu. Mnie nęci 2017, przyzwyczajony jestem do dwóch palników w VFR. Styczność z zetem miałem tylko przez godzinę gdzie polatałem sobie po mieście. Pierwsze moje wrażenie było takie że ten silnik na mieście na 6 biegu jedzie normalnie przy 3,5 obrotów. Nie dobijanie do jedynki miałem wrażenie że jest moim problemem bo robiłem to za późno, obroty były już za małe, czyli jeździłem na zbyt wysokim biegu mimo że jechał i się nie krztusił. Przydało by mi się jeszcze jedno podejście :)

Awatar użytkownika
jagna
klepacz
klepacz
Posty: 665
Rejestracja: pn 15 lip 2013, 18:17
Imię: Agnieszka
województwo: śląskie
Płeć: Kobieta

Re: Następne po 800F ->

Post autor: jagna » pn 21 maja 2018, 07:53

Mnie na początku też zdarzało się, że próbowałam zmieniać na zbyt niskich obrotach, bo po Vtecu miałam jakieś takie dziwne przekonanie, że jakby były niskie to by szarpał :)
Ale teraz to już nie występuje :)
Optymizm jest błogosławieństwem niedoinformowanych.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Następne po 800F ->

Post autor: Cimaj » pt 25 maja 2018, 23:19

Im dalej myślę nad zmiana tym bardziej VFR mnie przekonuje do pozostawienia. Piąty rok z rzędu to dość sporo chyba? Co w niej takiego jest..... Powiem wam że jak na 2014 VFR sport-turystę wyposażeniem wyprzedziła wtedy konkurencję. Dopiero dzisiaj widać różnice, ale zawsze im kilku, użytecznych detali brakuje mimo swoich plusów w stosunku do VFR......

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
Model VFR: RC46 '01
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: Następne po 800F ->

Post autor: Niron » czw 31 maja 2018, 15:59

ja zawsze jeździłem hondą i to się chyba nie zmieni, na pewno nigdy nie kupie kawasaki, mam jakieś swoje uprzedzenia i tyle choćby robiło najlepsze motocykle na świecie nigdy mnie do siebie nie przekona niczym, po za wyglądem ;) bmw tak samo po prostu drogie za drogie i tyle, na pewno nie warte takich pieniędzy, na razie mam FI i ciężko mi pomyśleć nad następcą, oczywiście coś wygodniejszego jak coś, ale w grę wchodzi tylko "X" jak u Ciebie lub cbf 1000, wicej mi nie potrzeba, bo uważam że ~110KM w zupełności wystarczy do normalnej jazdy, a na drodze publicznej i tak więcej nie wykorzystam ;)
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Następne po 800F ->

Post autor: Cimaj » sob 02 cze 2018, 10:54

No właśnie ten X, ma wszystko to co VFR F - a i jeszcze do tego cały swój osprzęt mogę spokojnie przenieść na niego. Decyzja powoli dojrzewa, choć po wczorajszych 600km i 11h jazdy coraz dalej jestem od zmiany. W tygodniu kumpel ma mi zrobić podwyższenie na 32mm i czuję że będzie jeszcze dalej od decyzji co do zmiany. Coś fajnego się pojawi to zobaczymy. A tym czasem pykło nam już 16kkm więc na liczniku mamy 40kkm :)Jak tak dalej będzie to nie sprzedam go nikomu bo każdy będzie się bał przebiegu w 4 letnim motocyklu :)

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Następne po 800F ->

Post autor: Cimaj » wt 26 cze 2018, 07:54

No to zmiana dokonana! VFR pojechało a męska flaszka stoi już w garażu :)

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Następne po 800F ->

Post autor: Cimaj » czw 28 cze 2018, 14:56

Oto flaszka :) : Jest moc po przesiadce z VFR.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1842
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: VFR1200F
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Następne po 800F ->

Post autor: śliniak290 » czw 28 cze 2018, 16:52

Gratulacje i niech służy bez awaryjnie
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Następne po 800F ->

Post autor: MarcinD » czw 28 cze 2018, 16:54

Opisz pierwsze wrażenia po przesiadce z vfr.
I następne po większej ilości km
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości