Wątpliwości przed zakupem Vitka
-
- Posty: 19
- Rejestracja: śr 21 lut 2018, 12:42
- Model VFR: V-tec
- Imię: Patrick
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Wątpliwości przed zakupem Vitka
W związku z pytaniami jakie się pojawiły w powitalni chciałbym rozwinąć swoje wątpliwości przed zakupem Vitka. Mam nadzieje że mi je wyjaśnicie . Poprzednim motocyklem czyli zx9r zrobilem 60tys(motocyklem jezda turystyczna). Byłem z 9 mega zadowolony absolutnie zadnej awarii przez 6lat. Wszystkie wymiany to była tylko eksploatacja. Zawsze dowiozła mnie do domu z różnych zakątków Europy. W związku z licznym narzekaniami plecaka na brak wygód na 9 jest decyzja zmiana sprzeta! Warunek kierownika zestawu-moto musi mieć sportowy charakter! Pierwsza myśl VFRka!
Wszystko ładnie pięknie aż zacząłe studiować forum. Włos sie zjeżył na głowie ! To jest ta nie zawodność Hondy?? Ponoć to Kawasaki sie psują a to regler potrafi paść a to napinacze szlag trafia a to altek pada i najlepiej grzanych manatek nie zakladać a to Vtek do tego i koszmarnie droga regulacja zaworków. Coż nie ukrywam że mi sie VFRka mega podoba ale zależy mi na tym żeby sprzęt był bezawaryjny i stosunkowo tani w utrzymaniu. Przyznam że 9 w serwisie była smiesznie tania. Czy to są jednostkowe przypadki czy niestety mając VFRke trzeba się z tymi przypadłościami liczyć?
Wszystko ładnie pięknie aż zacząłe studiować forum. Włos sie zjeżył na głowie ! To jest ta nie zawodność Hondy?? Ponoć to Kawasaki sie psują a to regler potrafi paść a to napinacze szlag trafia a to altek pada i najlepiej grzanych manatek nie zakladać a to Vtek do tego i koszmarnie droga regulacja zaworków. Coż nie ukrywam że mi sie VFRka mega podoba ale zależy mi na tym żeby sprzęt był bezawaryjny i stosunkowo tani w utrzymaniu. Przyznam że 9 w serwisie była smiesznie tania. Czy to są jednostkowe przypadki czy niestety mając VFRke trzeba się z tymi przypadłościami liczyć?
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Model VFR: Z1000SX 17-
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka
Taka to prawda jest. Jesli rozrzadem nie chcesz sie martwic to tylko Fi. Natomiast mi przez 4 lata kostka od reglera się spalila, kostka zbiorcza masy wymagała poprawy i raczej regler do wymiany bo średnio trzymał napięcie. Poza tym przejezdzilem z 40kkm i zmieniłem na nową po 14- gdzie zauważyłem trochę zmian na lepsze pod względem technicznym
Wysłane z mojego SM-T560 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T560 przy użyciu Tapatalka
- KidRackBrawura
- pisarz
- Posty: 313
- Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
- Model VFR: Fi '01
- Imię: Tomasz
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tuliszków
Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka
Przez 7 lat na 2 VFRkach i ponad 40k km padł mi tylko regler w 750. Poza tym nic.
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.
If in doubt, flat out.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: śr 21 lut 2018, 12:42
- Model VFR: V-tec
- Imię: Patrick
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka
KidRackBrawura pisze: ↑czw 22 lut 2018, 13:27Przez 7 lat na 2 VFRkach i ponad 40k km padł mi tylko regler w 750. Poza tym nic.
Ok ale czy te 7lat dotyczy Vitka? Wiem że poprzednie VFRki do klasa sama w sobie.. rozrząd itp..
Ale w gre wchodzi tylko ewentualny vtec
- KidRackBrawura
- pisarz
- Posty: 313
- Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
- Model VFR: Fi '01
- Imię: Tomasz
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tuliszków
Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka
No nie, nie. 4 i 5 generacja. VTeca nie chciałem bo mi się z wyglądu nie podoba. W nich to chyba alternator jest piętą achillesową.
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.
If in doubt, flat out.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: śr 21 lut 2018, 12:42
- Model VFR: V-tec
- Imię: Patrick
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka
No właśnie altki do tego reglery, kostki, a to dopiero elektryka. Jeszcze mamy wadliwe napinacze, vtec ahhh....
- jagna
- klepacz
- Posty: 665
- Rejestracja: pn 15 lip 2013, 18:17
- Imię: Agnieszka
- województwo: śląskie
- Płeć: Kobieta
Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka
Mój witek jak go sprzedawałam miał ponad 100tys. Km, z czego ja zrobilam ponad 80, wiec mialam go przez zdecydowana większość jego żywota. Wymieniłam mu 2x alternator i raz regulator. Choć drugie padniecie altka bylo związane raczej z kiepskim montażem. Wadliwy napinacz mi się nie trafił.
Kawasaki mialo na liczniku 20tys jak przerywalam trasę z powodu linki sprzęgła
Zimowy serwis zeta nie wyszedł taniej niż hondy, napęd wymienialam 15tys km wcześniej niż w v-tecu.
Podsumowujac, nie panikuj, jak robisz 10tys km rocznie to v-tec cię nie zrujnuje
Kawasaki mialo na liczniku 20tys jak przerywalam trasę z powodu linki sprzęgła
Zimowy serwis zeta nie wyszedł taniej niż hondy, napęd wymienialam 15tys km wcześniej niż w v-tecu.
Podsumowujac, nie panikuj, jak robisz 10tys km rocznie to v-tec cię nie zrujnuje
Optymizm jest błogosławieństwem niedoinformowanych.
-
- teksciarz
- Posty: 119
- Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
- Model VFR: v-tec '04
- Imię: robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: wrocław
Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka
Mam vitka od ok.10 miesięcy . Kupiłem ten właśnie motocykl ponieważ mi się bardzo podobał , od czasu zakupu podoba mi się jeszcze bardziej .
Altek/regler potrafią ''zaskoczyć'' , jednak ich naprawa nie generuję jakich ogromnych kosztów , a przy rozsądnym podejściu do tematu już raczej do tego nie wrócisz . Człowiek się psuje , więc i maszyna musi . Vtec , a cóż z nim ? Toć dodaje on jeszcze więcej frajdy ,ten dźwięk ach.. .
Mądrości które tu wypisałem nie wynikają z własnego doświadczenia , jeno z tego co wyczytałem na tym forum , i nadal mi się to moto podoba jak nie wiem co
Altek/regler potrafią ''zaskoczyć'' , jednak ich naprawa nie generuję jakich ogromnych kosztów , a przy rozsądnym podejściu do tematu już raczej do tego nie wrócisz . Człowiek się psuje , więc i maszyna musi . Vtec , a cóż z nim ? Toć dodaje on jeszcze więcej frajdy ,ten dźwięk ach.. .
Mądrości które tu wypisałem nie wynikają z własnego doświadczenia , jeno z tego co wyczytałem na tym forum , i nadal mi się to moto podoba jak nie wiem co
- adrianoo
- pisarz
- Posty: 420
- Rejestracja: pt 25 mar 2016, 18:41
- Model VFR: 800 vtec
- Imię: Adrian
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Józefosław
Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka
Kolego, każdy sprzęt pada, jak się nie dba. A żeby zadbać trzeba zapłacić. Ja mam vitka z 2002 i trochę kasy w niego wkładam, właśnie po to, żeby służył długo i bezproblemowo.
Jak to mówią: dbasz to jeździsz
Jak to mówią: dbasz to jeździsz
"braku chemii fizyką nie nadrobisz"
-
- Posty: 19
- Rejestracja: śr 21 lut 2018, 12:42
- Model VFR: V-tec
- Imię: Patrick
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka
To jest jasne oczywista oczywistość chodzi o to ze niektóre sprzety sa droższe w utrzymaniu w dobrym stanie a inne nieco tansze.adrianoo pisze:Kolego, każdy sprzęt pada, jak się nie dba. A żeby zadbać trzeba zapłacić. Ja mam vitka z 2002 i trochę kasy w niego wkładam, właśnie po to, żeby służył długo i bezproblemowo.
Jak to mówią: dbasz to jeździsz
2 pytania. Czy ewentualnie napinacze mozna zastapic mechanicznymi i wtedy jest spokój(wiadomo wtedy trzeba samemu zrobic to co robi sprezyna)? Czy z altkiem po przewinieciu jest juz spokój? Aha co ile honda nakazuje zajrzeć do zaworów?
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Model VFR: RC36 II
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka
zawory co 24tyś.km koszt 200-400zł zależy od serwisu.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: śr 21 lut 2018, 12:42
- Model VFR: V-tec
- Imię: Patrick
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka
Ok. A jak vtekowe zaworki tez juz nie maja wymiaru to ile sie robi?mictom pisze:zawory co 24tyś.km koszt 200-400zł zależy od serwisu.
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 19
- Rejestracja: śr 21 lut 2018, 12:42
- Model VFR: V-tec
- Imię: Patrick
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka
Eee... na pewno? To jest standardowa cena przy regulacji plytkowej. A czytalem ze z vitkowymi zaworami jest więcej zabawy bo tam wymienia się cale szklanki?jagna pisze:Wszystkie
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
- adrianoo
- pisarz
- Posty: 420
- Rejestracja: pt 25 mar 2016, 18:41
- Model VFR: 800 vtec
- Imię: Adrian
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Józefosław
Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka
Chcesz Hondę to musisz zapłacić.
Chcesz tanio to kup chińskiego junaka
Chcesz tanio to kup chińskiego junaka
"braku chemii fizyką nie nadrobisz"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości