Wątpliwości przed zakupem Vitka

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
patrickpk
Posty: 19
Rejestracja: śr 21 lut 2018, 12:42
Model VFR: V-tec
Imię: Patrick
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: patrickpk » pn 26 lut 2018, 07:43

Cimaj pisze:
pn 26 lut 2018, 07:16
Dopiero w 14- roku poprawili niskie oraz średnie obroty - to było moje pierwsze wrażenie po przejściu. Kultura pracy oraz dźwięk, ale na akcesoryjnych leovince robią z tego moto ideał :) Teraz do ogarnięcia kostki, po dociskanie (nie ma tego dużo), sprawdzenie błędów, zbiorczej masy i może zmiana reglera na mosfet :) Będzie jeździło .........
Czyli do obrotów należy sie przyzwyczaić i nie jezdzić poniżej 4tys obr?
Ok od czego zacząć z tą elektyką? Możesz to tak w miarę opisać? W co się zaopatrzyć?
Moto jest już po przygodach z altkiem ponoć jest przewinięty i wzmocniony.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: Cimaj » pn 26 lut 2018, 08:19

1. Da radę jeździć poniżej 4 ale tam życia nie ma :)
2. Ja bym ci zaproponował od kostki zbiorczej masy (żółta kostka, po lewej stronie czachy). Tam się łączy sporo kabli na takim grzeieniu i gdy brakuje masy potrafi coś tam podpalić. Ja profilaktycznie, grubszym kablem doprowadziłem bezpośrednio z aku "-"
3. Po prawej stronie czachy masz kostkę do sprawdzenia błędów. Zacznij od tego, a później ja sprawdzałem czy na kostkach są luzy w kablach, jeśli tak to je izolowałem aby nie miały ruchu. Niektórzy zalewają wazeliną. W VFR po 14- są już inne kostki, które ładnie trzymają wszystkie kable.
4. Czy masz info czy też coś było robione z regulatorem, bo jak altek jest po regeneracji to regler też musiał dostać. Jeśli jest jeszcze kostka - to bym ją usunał i połączył bezpośrednio kable. Ale regulator do sprawdzenia.
Nie trudna robota. Kostek dużo nie ma, ale są punkty obowiązkowe do serwisu.

patrickpk
Posty: 19
Rejestracja: śr 21 lut 2018, 12:42
Model VFR: V-tec
Imię: Patrick
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: patrickpk » pn 26 lut 2018, 08:58

1. Miałem wrażenie(ale to piersza jazda więc to tylko odczucia) że poniżej 3,5tys silnik delikatnie szarpie. Powyżej 4tys już chodziła idealnie.
2.Czyli rozumiem że czacha i zbiornik out?
3.Kostka do sprawdzenia błędów tzn? W jaki sposób unieruchamiałeś kable w kostkach?
4. Kostka dochodząca do regulatora dla bezpieczeństwa out? Jak sprawdzić w jakim stanie jest regulator?
Może jest ktoś z wlkp dla którego elektryka w vfr to bułka z masłem?
Kilkanaśćie lat ujeżdżam różne sprzęty i nigdy się o prądy nie martwiłem:P

patrickpk
Posty: 19
Rejestracja: śr 21 lut 2018, 12:42
Model VFR: V-tec
Imię: Patrick
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: patrickpk » pn 26 lut 2018, 09:20

Żeby nie nie było że chce odpowiedź na tacy 8)
Czytam i wnioskuje że np. chodzi o to tak?
viewtopic.php?f=18&t=22241

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: Cimaj » pn 26 lut 2018, 18:39

1. Poniżej 3,5 szarpie i tak jest. Po zrobieniu Flapper mode jest dużo lepiej. W VFR 14- to kolejna zmiana już nie szarpie :).
2.Do tego wszystkiego potrzebujesz tylko zdjąć boczne owiewki oraz te dwa małe plastikowe pod kolor moto przy zegarach. Czacha i zbiornik zostaje na miejscu, chyba że wyskoczy ci info o map sesnorze. Jeśli chodzi o zczytanie błędów masz tu: https://www.youtube.com/watch?v=MpHK7gMx2WY . Natomiast kostkę zbiorczą masy masz tu: https://www.vfrdiscussion.com/index.php ... connector/ - do tego nie musisz zdejmować czachy!
Ja u siebie znalazłem problem również tu: https://www.google.pl/search?q=ground+c ... oVMs9o2eEM:

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: Cimaj » pn 26 lut 2018, 18:44

1. Poniżej 3,5 szarpie i tak jest. Po zrobieniu Flapper mode jest dużo lepiej. W VFR 14- to kolejna zmiana już nie szarpie :).
2.Do tego wszystkiego potrzebujesz tylko zdjąć boczne owiewki oraz te dwa małe plastikowe pod kolor moto przy zegarach. Czacha zostaje na miejscu a zbiornik co najwyżej do góry jak np: wyskoczy ci błąd map sensora. Jeśli chodzi o z czytanie błędów masz tu: https://www.youtube.com/watch?v=MpHK7gMx2WY .
Natomiast kostkę zbiorczą masy masz tu: https://www.vfrdiscussion.com/index.php ... connector/ - do tego nie musisz zdejmować czachy!
Ja u siebie znalazłem problem również tu: https://www.google.pl/search?q=ground+c ... oVMs9o2eEM:
Ogólnie wszystkie kostki masz praktycznie pod bocznymi panelami oraz pod siedzeniem.
VFR pod względem kabli jest rozbudowana. Ale za to jak nią pojeździsz w nocy to już na nic innego nie będziesz chciał się przesiąść - albo będziesz bardziej wymagający. Niestety 4 żarówy trzeba nakarmić i o prąd trzeba zadbać.

robert13
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
Model VFR: v-tec '04
Imię: robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: robert13 » pn 26 lut 2018, 18:54

Się podłączę . Cimaj dopytam dla spokojności , do kostki masy zbiorczej w vitku nie trzeba zdejmować czachy ? Wystarczy boczną owiewkę ?

Awatar użytkownika
adrianoo
pisarz
pisarz
Posty: 420
Rejestracja: pt 25 mar 2016, 18:41
Model VFR: 800 vtec
Imię: Adrian
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Józefosław

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: adrianoo » pn 26 lut 2018, 19:04

Ķoledze robert13 to od nadmiaru informacji pomieszać się może. :biggrin
Pamiętam jak ja podchodziłem do elektryki to włos się na głowie jezył :lol:
Ale potem powoli się ogarnęło.

W pierwszej kolejności zabierz się za zbiorcza masę, i na sztywno połączenie altek-regulator.
"braku chemii fizyką nie nadrobisz"

patrickpk
Posty: 19
Rejestracja: śr 21 lut 2018, 12:42
Model VFR: V-tec
Imię: Patrick
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: patrickpk » pn 26 lut 2018, 19:08

adrianoo pisze:Ķoledze robert13 to od nadmiaru informacji pomieszać się może. :biggrin
Pamiętam jak ja podchodziłem do elektryki to włos się na głowie jezył
Ale potem powoli się ogarnęło.

W pierwszej kolejności zabierz się za zbiorcza masę, i na sztywno połączenie altek-regulator.
Pewnie to bylo do mnie dokladnie mam taki plan od tego zacząć.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
adrianoo
pisarz
pisarz
Posty: 420
Rejestracja: pt 25 mar 2016, 18:41
Model VFR: 800 vtec
Imię: Adrian
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Józefosław

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: adrianoo » pn 26 lut 2018, 19:13

A to przepraszam - może być. :oops:
BTW - ja tam w sezonie zimowym ściągam wszystkie plastiki- wtedy dostęp do wszystkich kabli masz bezproblemowy i ich obsługa jest błyskawiczna :D
"braku chemii fizyką nie nadrobisz"

robert13
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
Model VFR: v-tec '04
Imię: robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: robert13 » pn 26 lut 2018, 19:25

Niedawno czyściłem , i popryskałem rozpięte kostki pod bocznymi owiewkami , czym się nawet pochwaliłem w innym wątku :), Jednak albo nie widziałem wspomnianej masy zb , albo nie wiedziałem na co patrzę :). Ale , że we wspomnianym innym wątku koledzy raczyli podpowiedzieć , żeby jeszcze lekko pozaciskać żeńskie konekt. , to posciągam je raz jeszcze , a co :)

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: Cimaj » pn 26 lut 2018, 19:32

robert13 pisze:
pn 26 lut 2018, 18:54
Się podłączę . Cimaj dopytam dla spokojności , do kostki masy zbiorczej w vitku nie trzeba zdejmować czachy ? Wystarczy boczną owiewkę ?
Broń Boże :) jest trochę schowana, ale dostęp do niej masz normalny. Zdejmiesz lewy boczek i mały lakierowany plastik przy zegarach. Czachę praktycznie nigdy nie trzeba zdejmować. Przekaźnik, chyba od świateł oraz kierunkowskazów masz dostępne jak zdejmiesz szybę i górną maskownicę zegarów.

Awatar użytkownika
adrianoo
pisarz
pisarz
Posty: 420
Rejestracja: pt 25 mar 2016, 18:41
Model VFR: 800 vtec
Imię: Adrian
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Józefosław

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: adrianoo » pn 26 lut 2018, 19:42

Zgadza się, dostęp bez ściągania czachy jest praktycznie do wszystkiego, tylko, że.........po jej zdjęciu jest dostęp jeszcze lepszy. Można wtedy na spokojnie wyczyścić każdą wtyczkę ( rozebrać ja, doczyscic i pozaciskac tam gdzie trzeba). A zdjęcie szachy to jakieś 10 min roboty więc w trakcie zimowania nawet się nie zastanawiam.
Ja styki tylko czyszcze do sucha - nie smaruje, bo i tak czynność powtarzam co roku.
"braku chemii fizyką nie nadrobisz"

robert13
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
Model VFR: v-tec '04
Imię: robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław

Re: Wątpliwości przed zakupem Vitka

Post autor: robert13 » pn 26 lut 2018, 19:56

Dziekuję Cimaj jak nie wiem co :) . Adriano chyba byłeś jednym z tych , którzy podszeptli o zaciskaniu , niniejszym także dziekuję :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości