Strona 1 z 2

Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: pn 16 paź 2017, 09:28
autor: deny_denis
Przymierzam się do zakupu następnego motocykla.

Bardzo mi się podoba VFR 800 (98-02) - widziałem , macałem , siedziałem ale nie jeździłem.

Pytania do wyjadaczy:

- mam 186 cm wzrostu ( 84 kg), siedziało mi się wygodniej niż na CBR F4i która jeździłem ( była jednak za mało wygodna) - w VFR na pierwszą przymiarke jest lepiej ale pozycja dalej wymuszona lekko sportowa. Czy po dłuższej jeździe mnie a w zasadzie moich pleców , kolan i nagdarsków nie zmęczy?

- jak wygląda masa operacyjna VFRki - bo wiem że 230 kg na mokro to więcej niż motocykle którymi do tej porys śmigałem ( gs500 , xt660 , cbr f4i , cbf600 ) - przy najcięższej cbf600 już masa przy wolnych manewrach mi przeszkadzała trochę i moto było słoniowate.... czy w VFR ta masa przeszkadza?

- Jak już mam kolosem takim śmigać ( w sensie wagowym) to dlaczego jest to lepszy wybór niż np Fazer 1000 :wink: poza wtryskiem oczywiście - bo wagowo wypadają identycznie.

Ja wiem że odgłos pracy kół zębatych , te miauczenie plus odetkany wydech to jest to ... ale wątpliwości jak wyżej.
Wiem że najłatwiej przekonać się samemu i prawdopodobnie tak uczynie ale Wasze opinie po juz kilku sezonach czy tysiącach kilometrów są ba bardziej wiarygodne niż jazda testowa w koło komina.

Dzięki

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: pn 16 paź 2017, 10:43
autor: belkot
Co do wygody sie nie wypowiem bo to zalezy od czlowieka. Niektorzy przejada 1000 km na dzien i bedzie ok inni po 200 powiedza ze niewygodnie i beda kombinowac z obnizaniem podnozkow lub podwyzszaniem kierownicy. Co do masy do jezdze od 10 lat motocyklami ktore znacznie przekraczają 200 kg i jednyny jaki z nimi jest problem to na postoju. Jak motocykl jedzie nie czuje sie tej wagi (oczywiscie nie mowimy o jezdzie wyczynowej). Na trzecie pytanie odpowiem tak. Motocykl kupuje sie sercem. Jak ci sie podoba to kupujesz. Nikt nie powiedzial ze fazer jest gorszy.

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: pn 16 paź 2017, 12:04
autor: hirad
Sam napisałeś, że nie jeździłeś. Ogarnij kogoś, kto użyczyłby moto na chwilę i poczuj czy to to.
Ja miałem to szczęście, że znajomy pożyczył mi VTECa i mogłem poczuć jak to jeździ. I wtedy wiedziałem, że przepadłem :D

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: pn 16 paź 2017, 20:20
autor: MarcinD
deny_denis pisze:
pn 16 paź 2017, 09:28


- mam 186 cm wzrostu ( 84 kg)
mam 172cm i 67kg ;) po hornecie 600, vtec wydawał mi się ciężką krową. Nadal nią jest ale teraz czuje jego wagę tylko na postoju :) Jeśli Ci się podoba to bierz, im więcej czytasz tym więcej wątpliwości będzie

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: pn 16 paź 2017, 21:23
autor: emil
Poza wtryskiem? Od 98 vfr ma wtrysk, a model o ktorym piszesz sknczyli robic w 2001, nie 02.

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: pn 16 paź 2017, 22:18
autor: kazik12311
i ja napisze swoje o vfr moja 1sza trasa 500km jaka robilem vteckiem wygladala tak -po 100km mialem ochote zawrocic i juz nie jezdzic tym moto mam 173 cm 70kg na codzien jezdze dl 1000 i to mozna powiedziec ze mega wygodne moto po 500 km wydaje sie jak by sie zrobilo z 50 zero zmeczenia itd
w vtecu za to wynagradza dzwiek silnika i wyglad mega ladne jak dla mnie

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: wt 17 paź 2017, 08:52
autor: deny_denis
emil pisze:
pn 16 paź 2017, 21:23
Poza wtryskiem? Od 98 vfr ma wtrysk, a model o ktorym piszesz sknczyli robic w 2001, nie 02.
Ok , mój błąd. Do 2001.
Aczkolwiek ostatnio byłą na sprzedaż VFR wyprodukowana `97 pierwszy wypust - z datą pierwszej rejestracji `98 :)
kazik12311 pisze:
pn 16 paź 2017, 22:18
i ja napisze swoje o vfr moja 1sza trasa 500km jaka robilem vteckiem wygladala tak -po 100km mialem ochote zawrocic i juz nie jezdzic tym moto mam 173 cm 70kg na codzien jezdze dl 1000 i to mozna powiedziec ze mega wygodne moto po 500 km wydaje sie jak by sie zrobilo z 50 zero zmeczenia itd
w vtecu za to wynagradza dzwiek silnika i wyglad mega ladne jak dla mnie
Właśnie o to mi chodzi. ja po 100 km z CBR też miałem dość ( a pozycja w VFR tylko trochę lepsza jest ), a w xt660 gdzie siedziałem prosto to 400km ciachnięte i nic , dalej się chciało.

Dzięki , musze sam to sprawdzić .

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: wt 17 paź 2017, 17:59
autor: mictom
Moto sportowe nie jest turystyczne a turystyczne nie jest sportowe. VFR powiedziałbym jest czymś po środku, gdzie po dostrojeniu zawiasu pod siebie można polatać na kolanie, albo polecieć w dłuższą trasę mając oczywiście dość mocne mięśnie grzbietu co by nie wisieć na ręcach :)

Potrzebujesz moto na długie trasy to patrzyłbym za TDM, Fazer, CBF gdzie pozycja jest wygodna.

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: śr 18 paź 2017, 22:45
autor: adam.ada
Pozycja za kierownicą to sprawa bardzo indywidualna i nikt Ci nie doradzi. Masa? Pojeżdzij czymś co waży 300 kg to jak wrócisz na VFR to wyda Ci się, że jedziesz rowerem.

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: czw 19 paź 2017, 16:27
autor: Klarkson
Komfort jazdy w tej klasie moto w 80% zależy od tego co masz na sobie.
Topowy kask, dobre, wielorazowe stopery dają więcej niż to czy masz 150 czy 180 cm.
Ja gabarytami jestem mocno do Ciebie zbliżony. Na początku sezonu doskwiera mi niewprawiony jazdą kark. W trasie, przykurczone kolana.
Da sie wytrzymać 14 sezon.

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: ndz 22 paź 2017, 13:31
autor: robert13
Moja decyzja o kupnie vitka zapadła po - podobnie jak u hirada -krótkiej przejażdżce na maszynie kumpla :) . Właściwie to nie wiem , kto kogo wybrał :D . Mam 179cm , i ok 80 kg , więc dla Ciebie to będzie przysłowiowa bułka z masłem :)

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: ndz 22 paź 2017, 15:32
autor: mictom
Ja też mam 187cm i przynajmniej się wygląda jak człowiek na moto, a nie jak słoń na mrówce :)

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: pn 23 paź 2017, 11:54
autor: Tretoren
Moje decyzja o zakupie VFR miała dwie podstawy: racjonalną i emocjonalną.

Pierwsza wynikała z tego, jakie trasy przyjedzie mi pokonywać motocyklem - jakość dróg (czy da się nimi śmignąć z prędkościami kchm.. kchm...), czy w obliczanym czasie przejazdu (czyli wstarczająco długo) będę mógł utrzymać sportową pozycję, czy oprócz spidowych tras, będę chciał / musiał jeździć drogami wolniejszymi, jaki stosunek jednych do drugich, ile przewiduję jazdy po mieście (gdzie ważna jest masa, zwrotność sprzętu), czy planuję wyjechac nią i pobawić na torze. Dla mnie, osobiście, przewaga VFR nad fazerem polagała na lepszej ochronie przed wiatrem, deszczem. Przypuszczałem, że będę w stanie ciąć 160-200 km/h przez 3-4 godziny, co byłoby IMHO trudniejsze na mniej zabudowanym moto, a na enduro w ogóle niemożliwe. Wiadomo, że wolniejsze, bardziej wyboiste trasy preferują inne motocykle, ale gdybym miał ograniczać się do jazdy 120 max, to motocykla nie kupiłbym wcale (jeździł autem) albo wrócił do choppera.

W pewnym sensie do racjonalnych powodów można zaliczyć konstrukcyjną unikatowość VFR - dzięki temu to dobry materiał na young/oldtimera. Wiele nowoczesnych maszyn nie ma tego "czegoś", co powoduje, że właściciele decydują się na zachowanie wifera nawet gdy chcą kupić inny motocykl. Relatywnie wysokie ceny VFR to potwierdzają. To lepsza lokata niż fazer czy thunderace.

Świadomość jeżdżenia moto w pewnym sensie wyjątkowym liczyłbym też do kategorii emocjonalnych powodów zakupu ;D Kiedy inni motocykliści i puszkarze przyglądają się maszynie trochę bardziej niż podczas tradycyjnego obwąchiwania mile to głaszcze ego :D Tu godną alternatywą byłyby dukaty albo bmw, ale wydawały mi się ryzykowne ze względu na koszty napraw, słabe punkty modeli, które mnie interesowały.

Podsumowując, VFR w moich porównaniach wygrała z thundercatem, thunderacem, zx-9, bmw 1100r, bmw f800, zzr1100 i 600, st2 i kilkoma innymi. Ale decydująca w porównaniach była świadomość do czego chce go używać, po co go chcę mieć i co jest dla mnie ważne.

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: pn 23 paź 2017, 21:07
autor: emil
No dobra, ale vtec to juz nie vfr :P...

Re: Pomoc przy wyborze -VFR vs ....

: pn 23 paź 2017, 23:15
autor: konrad1f
deny_denis pisze:
pn 16 paź 2017, 09:28

- mam 186 cm wzrostu ( 84 kg), siedziało mi się wygodniej niż na CBR F4i która jeździłem ( była jednak za mało wygodna) - w VFR na pierwszą przymiarke jest lepiej ale pozycja dalej wymuszona lekko sportowa. Czy po dłuższej jeździe mnie a w zasadzie moich pleców , kolan i nagdarsków nie zmęczy?

- jak wygląda masa operacyjna VFRki - bo wiem że 230 kg na mokro to więcej niż motocykle którymi do tej porys śmigałem ( gs500 , xt660 , cbr f4i , cbf600 ) - przy najcięższej cbf600 już masa przy wolnych manewrach mi przeszkadzała trochę i moto było słoniowate.... czy w VFR ta masa przeszkadza?

- Jak już mam kolosem takim śmigać ( w sensie wagowym) to dlaczego jest to lepszy wybór niż np Fazer 1000 :wink: poza wtryskiem oczywiście - bo wagowo wypadają identycznie.
-wymiana kierownicy i po sprawie ;) a z nogami i tak jest odrobinę lepiej niż na f3/f4
-kloc? przejedź się GL-em albo chociaż ST-ekiem :P