Paliwo 100 oktanowe

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
ADHD VFR
pisarz
pisarz
Posty: 409
Rejestracja: ndz 06 kwie 2014, 20:11
Model VFR: RC46 1999
Imię: Michał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Konin

Paliwo 100 oktanowe

Post autor: ADHD VFR » pn 29 maja 2017, 16:32

Tankował ktoś z was 100 oktanowe paliwo ze stacji np.Shell ?? Jakieś różnice ??
:moto :killer

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Paliwo 100 oktanowe

Post autor: emil » pn 29 maja 2017, 17:47

Jak sie poleje na łapy to bieleją. A poza tym żadnych :)

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Paliwo 100 oktanowe

Post autor: mictom » pn 29 maja 2017, 17:51

Mocy nie dodaje :) ew. może poprawić kulturę pracy silnika, ale to też nie w każdym przypadku. Gdzieś się kiedyś oczytałem o tym. Leje 95 i nic więcej ;)

Awatar użytkownika
Luka5
Posty: 11
Rejestracja: ndz 31 lip 2016, 13:54
Model VFR: 800Fi 01
Imię: Łukasz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siedlce

Re: Paliwo 100 oktanowe

Post autor: Luka5 » wt 30 maja 2017, 09:53

Jeśli ktoś chciałby więcej poczytać o paliwach, różnicach między 95 a 98 i dużo więcej to zapraszam na forum PBC. Nie będę kopiował tutaj wypowiedzi tylko wstawię linka do tematu. Kilka ciekawych rzeczy można się dowiedzieć.

https://polishbanditcrew.pl/topic/29785 ... ?hl=paliwa



Pozdrawiam
Bandit 600N 99' -> VFR 800Fi 01'

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Model VFR: RC 46 '98
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Re: Paliwo 100 oktanowe

Post autor: Hefajstos » wt 30 maja 2017, 10:23

Popraw lina bo nie trybi. A w temacie , był kiedys test na hamowni z tego co pamietam gsxera , kupiono paliwa 95 i 98 na różnych stacjach, zapraszam do lekturki https://www.scigacz.pl/Benzyna,a,osiagi ... 16094.html

Awatar użytkownika
SoH
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 64
Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
Model VFR: VTEC, Yama FJR
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik

Re: Paliwo 100 oktanowe

Post autor: SoH » wt 30 maja 2017, 10:47

Jeżeli paliwo różni się tylko i wyłącznie liczbą oktanową, to nie zyskasz absolutnie nic.
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Paliwo 100 oktanowe

Post autor: Fakir » czw 15 cze 2017, 11:24

SoH pisze:
wt 30 maja 2017, 10:47
Jeżeli paliwo różni się tylko i wyłącznie liczbą oktanową, to nie zyskasz absolutnie nic.
Niekoniecznie, jeśli silnik jest na tyle zmodyfikowany że na Pb95 występuje spalanie stukowe, to na Pb98 będzie miał większą moc, ponieważ nie będzie spalania stukowego.

Większa liczba oktanowa oznacza większą odporność na spalanie stukowe (detonacyjne) w niektórych przypadkach przekłada się to na większą moc.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
SoH
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 64
Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
Model VFR: VTEC, Yama FJR
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik

Re: Paliwo 100 oktanowe

Post autor: SoH » czw 22 cze 2017, 15:07

Fakir pisze:
czw 15 cze 2017, 11:24
Niekoniecznie, jeśli silnik jest na tyle zmodyfikowany że na Pb95 występuje spalanie stukowe, to na Pb98 będzie miał większą moc, ponieważ nie będzie spalania stukowego.

Większa liczba oktanowa oznacza większą odporność na spalanie stukowe (detonacyjne) w niektórych przypadkach przekłada się to na większą moc.
Powiedziałbym, że ciąg przyczynowo skutkowy jest inny. Większą moc daje modyfikacja silnika a nie paliwo o większej liczbie oktanowej. Niestety przy zbyt agresywnej modyfikacji może dochodzić do spalania stukowego, zatem potrzebne jest paliwo o nazwijmy to ogólnie "lepszej jakości spalania" czyli o wyższej liczbie oktanowej. Jeżeli mamy zwykły, nie modyfikowany silnik przystosowany do poprawnej pracy z paliwem o liczbie oktanowej 95, to zalanie go paliwem o liczbie oktanowej 98, czy nawet 108 nie zwiększy jego mocy.
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006

czezare
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 91
Rejestracja: sob 23 lut 2013, 13:06
Model VFR: VFR 1200 FD-A
Imię: Cezary
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Paliwo 100 oktanowe

Post autor: czezare » czw 22 cze 2017, 21:58

wręcz odwrotnie zmniejszy bo "kaloryczność" tego paliwa jest niższa z uwagi na dodane dodatki w celu zapobiegania spalaniu niekontrolowanemu tzw. spalanie stukowe. Wyższy liczba oktanowa poza drenażem kieszeni ma plusy dodatnie w jednostkach mocno wysilonych tak z reguły. Chociaż czytałem wczoraj instrukcję obsługi vfr 1200 i tam zalecają 98 bądź wyżej ale na końcu dodają, że 95 też nie pogardzi...
VFR 800 vtec '2006 >> VFR 1200 FD-A '2010

Awatar użytkownika
SoH
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 64
Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
Model VFR: VTEC, Yama FJR
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik

Re: Paliwo 100 oktanowe

Post autor: SoH » wt 27 cze 2017, 11:22

czezare pisze:
czw 22 cze 2017, 21:58
wręcz odwrotnie zmniejszy bo "kaloryczność" tego paliwa jest niższa z uwagi na dodane dodatki w celu zapobiegania spalaniu niekontrolowanemu tzw. spalanie stukowe.
Może tak być, ale to nie jest żadna reguła.
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości