Pozycja za za kierą VFR.
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Pozycja za za kierą VFR.
Pytanie do osób które może przerabiały temat. Po dłuższej jeździe >150km nawala mnie nadgarstek prawej ręki. Czy ktoś miał podobnie i w jakiś sposób ułożył rękę, pozycje za sterami?
- ZioLek-82-
- klepacz
- Posty: 574
- Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łochów
Re: Pozycja za za kierą VFR.
chłopie mam podobnie i nie ukrywam że trochę drażniące zjawisko, może za mocno ściskamy manetę
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Pozycja za za kierą VFR.
A może trzeba klamki wyregulować (obniżyć podwyższyć) dopasować do dłoni by naciskając klamkę nie wymuszać wygnania czy naciągania nadgarstka.
LWL 74HN
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Czyli nie jestem sam . Ja manety wogóle nie ściskam bo mam tempomat na nadgarstek, stąd raczej jestem pewien że chodzi o ułożenie dłoni niestety.ZioLek-82- pisze:chłopie mam podobnie i nie ukrywam że trochę drażniące zjawisko, może za mocno ściskamy manetę
To jest myśl bo zawsze trzymam dwa paluchy na klamce hebla i może to powoduje w zależności od odkręcenia manety na trasie jakieś wyciąganie nadgarstka. A tak wogóle wy też tak robicie?Zając pisze:A może trzeba klamki wyregulować (obniżyć podwyższyć) dopasować do dłoni by naciskając klamkę nie wymuszać wygnania czy naciągania nadgarstka.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Ból nadgarstków powoduje najczęściej zła pozycja za kierownicą. Masa ciała oparta na kierownicy powoduje nadmierne dociążenie nadgarstków, a to po niedługim czasie powoduje uczucie bólu i dyskomfortu. Należy odciążyć ręce, utrzymując pozycję ciała za pomocą mięśni lędźwiowych.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- głowaś
- teksciarz
- Posty: 158
- Rejestracja: sob 25 kwie 2015, 17:48
- Imię: michał
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Ja też miałem ten problem ale dopasowałem kierę pod siebie i ból zniknął
wspólna pasja zbliża ludzi
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Co dokładnie zrobiłeś?głowaś pisze:Ja też miałem ten problem ale dopasowałem kierę pod siebie i ból zniknął
Ok, tyle że to tylko u mnie występuje w prawej ręce. Mogę przejechać nie wiem ile w ciągu dnia a z lewą nie ma problemu. Wiadomo on praktycznie nic nie robi ale jakbym nawet utrzymywał ciężar na dłoniach to po zdjęciu rękawicy miałbym odciski od szwów przynajmniej - co by chyba potwierdzało obciążanie dłonifigaro pisze:Ból nadgarstków powoduje najczęściej zła pozycja za kierownicą. Masa ciała oparta na kierownicy powoduje nadmierne dociążenie nadgarstków, a to po niedługim czasie powoduje uczucie bólu i dyskomfortu. Należy odciążyć ręce, utrzymując pozycję ciała za pomocą mięśni lędźwiowych.
- głowaś
- teksciarz
- Posty: 158
- Rejestracja: sob 25 kwie 2015, 17:48
- Imię: michał
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Pozycja za za kierą VFR.
delikatnie rozszerzyłem manetki bo jestem duży chłopak i pomogło, po prostu musisz znaleźć swoje idealne ułożenie rąk a i tak najlepiej jakby wykorzystywać budowę moto żeby odciążyć właśnie górną część ciała tak jak koledzy pisali
wspólna pasja zbliża ludzi
- głowaś
- teksciarz
- Posty: 158
- Rejestracja: sob 25 kwie 2015, 17:48
- Imię: michał
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Jeszcze jedna rzecz pomaga zakupiłem sobie plastikową nakładkę na manetkę gazu, która odciąża nadgarstek podczas jazdy, rewelacyjna sprawa a kosztowała mnie zaledwie 29 zł. Może tego potrzebujesz
wspólna pasja zbliża ludzi
- głowaś
- teksciarz
- Posty: 158
- Rejestracja: sob 25 kwie 2015, 17:48
- Imię: michał
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Pozycja za za kierą VFR.
tu masz linka do tematuJeszcze jedna rzecz pomaga zakupiłem sobie plastikową nakładkę na manetkę gazu, która odciąża nadgarstek podczas jazdy, rewelacyjna sprawa a kosztowała mnie zaledwie 29 zł. Może tego potrzebujesz
http://allegro.pl/tempomat-uniwersalny- ... 30070.html
wspólna pasja zbliża ludzi
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Używałem tej nakładki i w trakcie pierwszego szkolenia motocyklowego na torze, instruktorzy zabrali mi to i połamali. Pomogli mi tak poustawiać sety abym tak siedział aby górna część tułowia nie opierała się na ramionach i nadgarstkach. Tyle że to było na Fazerze, gdzie pozycja jest bardziej wyprostowana.głowaś pisze:tu masz linka do tematuJeszcze jedna rzecz pomaga zakupiłem sobie plastikową nakładkę na manetkę gazu, która odciąża nadgarstek podczas jazdy, rewelacyjna sprawa a kosztowała mnie zaledwie 29 zł. Może tego potrzebujesz
http://allegro.pl/tempomat-uniwersalny- ... 30070.html
Na VFR-ce pozycji szukałem przez około pół roku. Kąta skręcenia kliponów nie mogę zmienić więc zaczołem szperać w pozycji pochylenia.
Dużo mi dał film - biblia zakrętów, polecam cały. Zwłaszcza fragment dotyczący tego jak mocno i kurczowo ściska się manetki i do czego to prowadzi. polecam https://youtu.be/0nGowM_VjME?t=2109
teraz nadgarstek czasami mnie pobolewa ale po dystansie 400-500 km i tylko trochę a nie mocno.
Pozycja i jeszcze raz pozycja.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
-
- pisarz
- Posty: 209
- Rejestracja: śr 11 cze 2014, 21:57
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3city/W-wa
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Akurat ta nakładka raczej nie służy odciążeniu złej pozycji. Sam nie korzystałem jeszcze, ale powoli myślę nad czymś takim w dłuższe trasy. Ciągłe utrzymywanie otwartej przepustnicy jednak jest trochę męczące dla ręki.
Ja tak robię i chyba muszę częściej odpuszczać jak mam w miarę bezpieczną sytuację przed sobą, bo ręka trochę dostaje od tego ułożenia.Cimaj pisze:To jest myśl bo zawsze trzymam dwa paluchy na klamce hebla i może to powoduje w zależności od odkręcenia manety na trasie jakieś wyciąganie nadgarstka. A tak wogóle wy też tak robicie?
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Ok, rewizja pozycji musi być. To co już dawno zrobione to właśnie ten tempomat od zawsze jest u mnie na manetce, klipony na maxa rozchylone, tyle że te dwa paluchy same idą na klamkę
-
- pisarz
- Posty: 209
- Rejestracja: śr 11 cze 2014, 21:57
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3city/W-wa
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Złap kurczowo nogami bak, przenieś ciężar ciała na nogi i plecy, zluzuj na maksa ręce i porównaj z tym jak normalnie śmigasz. Ogólnie łapy powinny być tak luźno jak w pierwszej opcji praktycznie cały czas .
Jeszcze co do trzymania palców na klamce. Jak odwijam gaz to palce zsuwają się z hamulca. Jest to logiczne, bo jeśli będę chciał hamować to i tak najpierw muszę zamknąć przepustnicę. Także, przynajmniej ja, nie robię jakichś ekstremalnych wygibasów ręką, żeby klamkę mieć cały czas w zasięgu .
Jeszcze co do trzymania palców na klamce. Jak odwijam gaz to palce zsuwają się z hamulca. Jest to logiczne, bo jeśli będę chciał hamować to i tak najpierw muszę zamknąć przepustnicę. Także, przynajmniej ja, nie robię jakichś ekstremalnych wygibasów ręką, żeby klamkę mieć cały czas w zasięgu .
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Pozycja za za kierą VFR.
bachu
powiem ci tak, robiąc pierwsze awaryjne hamowanie z nakładką - podczas gdy dłoń tylko leży na manetce a nie ją ściska - i masakra gotowa.
Mnie uratował zajebista przyczepność na torze. Gdyby był zwykły sfalt i trochę piasku byłby piękny szlif.
powiem ci tak, robiąc pierwsze awaryjne hamowanie z nakładką - podczas gdy dłoń tylko leży na manetce a nie ją ściska - i masakra gotowa.
Mnie uratował zajebista przyczepność na torze. Gdyby był zwykły sfalt i trochę piasku byłby piękny szlif.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości