Pozycja za za kierą VFR.

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: Cimaj » pt 19 cze 2015, 23:37

Pytanie do osób które może przerabiały temat. Po dłuższej jeździe >150km nawala mnie nadgarstek prawej ręki. Czy ktoś miał podobnie i w jakiś sposób ułożył rękę, pozycje za sterami?

Awatar użytkownika
ZioLek-82-
klepacz
klepacz
Posty: 574
Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łochów

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: ZioLek-82- » sob 20 cze 2015, 08:02

chłopie mam podobnie i nie ukrywam że trochę drażniące zjawisko, może za mocno ściskamy manetę :twisted:
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..

Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: Zając » sob 20 cze 2015, 08:08

A może trzeba klamki wyregulować (obniżyć podwyższyć) dopasować do dłoni by naciskając klamkę nie wymuszać wygnania czy naciągania nadgarstka.
LWL 74HN

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: Cimaj » sob 20 cze 2015, 08:57

ZioLek-82- pisze:chłopie mam podobnie i nie ukrywam że trochę drażniące zjawisko, może za mocno ściskamy manetę :twisted:
Czyli nie jestem sam :) . Ja manety wogóle nie ściskam bo mam tempomat na nadgarstek, stąd raczej jestem pewien że chodzi o ułożenie dłoni niestety.
Zając pisze:A może trzeba klamki wyregulować (obniżyć podwyższyć) dopasować do dłoni by naciskając klamkę nie wymuszać wygnania czy naciągania nadgarstka.
To jest myśl bo zawsze trzymam dwa paluchy na klamce hebla i może to powoduje w zależności od odkręcenia manety na trasie jakieś wyciąganie nadgarstka. A tak wogóle wy też tak robicie?

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: figaro » sob 20 cze 2015, 09:16

Ból nadgarstków powoduje najczęściej zła pozycja za kierownicą. Masa ciała oparta na kierownicy powoduje nadmierne dociążenie nadgarstków, a to po niedługim czasie powoduje uczucie bólu i dyskomfortu. Należy odciążyć ręce, utrzymując pozycję ciała za pomocą mięśni lędźwiowych. :P
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
głowaś
teksciarz
teksciarz
Posty: 158
Rejestracja: sob 25 kwie 2015, 17:48
Imię: michał
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: głowaś » sob 20 cze 2015, 09:28

Ja też miałem ten problem ale dopasowałem kierę pod siebie i ból zniknął
wspólna pasja zbliża ludzi

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: Cimaj » sob 20 cze 2015, 09:41

głowaś pisze:Ja też miałem ten problem ale dopasowałem kierę pod siebie i ból zniknął
Co dokładnie zrobiłeś?
figaro pisze:Ból nadgarstków powoduje najczęściej zła pozycja za kierownicą. Masa ciała oparta na kierownicy powoduje nadmierne dociążenie nadgarstków, a to po niedługim czasie powoduje uczucie bólu i dyskomfortu. Należy odciążyć ręce, utrzymując pozycję ciała za pomocą mięśni lędźwiowych. :P
Ok, tyle że to tylko u mnie występuje w prawej ręce. Mogę przejechać nie wiem ile w ciągu dnia a z lewą nie ma problemu. Wiadomo on praktycznie nic nie robi ale jakbym nawet utrzymywał ciężar na dłoniach to po zdjęciu rękawicy miałbym odciski od szwów przynajmniej - co by chyba potwierdzało obciążanie dłoni :)

Awatar użytkownika
głowaś
teksciarz
teksciarz
Posty: 158
Rejestracja: sob 25 kwie 2015, 17:48
Imię: michał
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: głowaś » sob 20 cze 2015, 10:27

delikatnie rozszerzyłem manetki bo jestem duży chłopak :D i pomogło, po prostu musisz znaleźć swoje idealne ułożenie rąk a i tak najlepiej jakby wykorzystywać budowę moto żeby odciążyć właśnie górną część ciała tak jak koledzy pisali
wspólna pasja zbliża ludzi

Awatar użytkownika
głowaś
teksciarz
teksciarz
Posty: 158
Rejestracja: sob 25 kwie 2015, 17:48
Imię: michał
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: głowaś » sob 20 cze 2015, 10:31

Jeszcze jedna rzecz pomaga zakupiłem sobie plastikową nakładkę na manetkę gazu, która odciąża nadgarstek podczas jazdy, rewelacyjna sprawa a kosztowała mnie zaledwie 29 zł. Może tego potrzebujesz
wspólna pasja zbliża ludzi

Awatar użytkownika
głowaś
teksciarz
teksciarz
Posty: 158
Rejestracja: sob 25 kwie 2015, 17:48
Imię: michał
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: głowaś » sob 20 cze 2015, 10:36

Jeszcze jedna rzecz pomaga zakupiłem sobie plastikową nakładkę na manetkę gazu, która odciąża nadgarstek podczas jazdy, rewelacyjna sprawa a kosztowała mnie zaledwie 29 zł. Może tego potrzebujesz
tu masz linka do tematu

http://allegro.pl/tempomat-uniwersalny- ... 30070.html
wspólna pasja zbliża ludzi

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: Robertos » sob 20 cze 2015, 15:57

głowaś pisze:
Jeszcze jedna rzecz pomaga zakupiłem sobie plastikową nakładkę na manetkę gazu, która odciąża nadgarstek podczas jazdy, rewelacyjna sprawa a kosztowała mnie zaledwie 29 zł. Może tego potrzebujesz
tu masz linka do tematu

http://allegro.pl/tempomat-uniwersalny- ... 30070.html
Używałem tej nakładki i w trakcie pierwszego szkolenia motocyklowego na torze, instruktorzy zabrali mi to i połamali. Pomogli mi tak poustawiać sety abym tak siedział aby górna część tułowia nie opierała się na ramionach i nadgarstkach. Tyle że to było na Fazerze, gdzie pozycja jest bardziej wyprostowana.
Na VFR-ce pozycji szukałem przez około pół roku. Kąta skręcenia kliponów nie mogę zmienić więc zaczołem szperać w pozycji pochylenia.
Dużo mi dał film - biblia zakrętów, polecam cały. Zwłaszcza fragment dotyczący tego jak mocno i kurczowo ściska się manetki i do czego to prowadzi. polecam https://youtu.be/0nGowM_VjME?t=2109
teraz nadgarstek czasami mnie pobolewa ale po dystansie 400-500 km i tylko trochę a nie mocno.
Pozycja i jeszcze raz pozycja.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

bachu
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: śr 11 cze 2014, 21:57
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3city/W-wa

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: bachu » sob 20 cze 2015, 16:44

Akurat ta nakładka raczej nie służy odciążeniu złej pozycji. Sam nie korzystałem jeszcze, ale powoli myślę nad czymś takim w dłuższe trasy. Ciągłe utrzymywanie otwartej przepustnicy jednak jest trochę męczące dla ręki.
Cimaj pisze:To jest myśl bo zawsze trzymam dwa paluchy na klamce hebla i może to powoduje w zależności od odkręcenia manety na trasie jakieś wyciąganie nadgarstka. A tak wogóle wy też tak robicie?
Ja tak robię i chyba muszę częściej odpuszczać jak mam w miarę bezpieczną sytuację przed sobą, bo ręka trochę dostaje od tego ułożenia.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: Cimaj » sob 20 cze 2015, 22:36

Ok, rewizja pozycji musi być. To co już dawno zrobione to właśnie ten tempomat od zawsze jest u mnie na manetce, klipony na maxa rozchylone, tyle że te dwa paluchy same idą na klamkę :)

bachu
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: śr 11 cze 2014, 21:57
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3city/W-wa

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: bachu » sob 20 cze 2015, 22:48

Złap kurczowo nogami bak, przenieś ciężar ciała na nogi i plecy, zluzuj na maksa ręce i porównaj z tym jak normalnie śmigasz. Ogólnie łapy powinny być tak luźno jak w pierwszej opcji praktycznie cały czas :D .

Jeszcze co do trzymania palców na klamce. Jak odwijam gaz to palce zsuwają się z hamulca. Jest to logiczne, bo jeśli będę chciał hamować to i tak najpierw muszę zamknąć przepustnicę. Także, przynajmniej ja, nie robię jakichś ekstremalnych wygibasów ręką, żeby klamkę mieć cały czas w zasięgu :wink: .

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Pozycja za za kierą VFR.

Post autor: Robertos » sob 20 cze 2015, 22:49

bachu
powiem ci tak, robiąc pierwsze awaryjne hamowanie z nakładką - podczas gdy dłoń tylko leży na manetce a nie ją ściska - i masakra gotowa.
Mnie uratował zajebista przyczepność na torze. Gdyby był zwykły sfalt i trochę piasku byłby piękny szlif.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości