Strona 1 z 2
Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: pn 20 kwie 2015, 16:09
autor: armen1pl
Witam Państwa.
Jedno pytanie mam, dzisiaj był u mnie kupiec po mojego sprzęta i po jeździe próbnej stwierdził, że mój motór podczas skręcania przy niskich prędkościach, jeszcze bardziej zacieśnia skręt (kierownica wywiera nacisk). Czy u Was też tak jest? Ja odkąd ją mam to tak jeżdzę i dla mnie wydawało się to normalne. Potencjalny klient wrócił do domu i przejechał się VFRką kolegi i stwierdził, że u niego nie było takich objawów. Dodam, że ciśnienie w ogumieniu jest właściwe, nie ma luzu na łożysku główki ramy, chociaż opona z przodu zrobiła się już delikatnie łysa.
pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: pn 20 kwie 2015, 16:24
autor: kubatron2
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: pn 20 kwie 2015, 16:31
autor: armen1pl
Ten film obejrzałem już 3 razy i nie to jest problemem, proszę o czytanie ze zrozumieniem.
Mowa tutaj o prędkościach rzędu 10 km/h
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: pn 20 kwie 2015, 18:52
autor: Zaper
Ja pamiętam jak kupiłem swoją i przy małej prędkości np podczas zawracania na początku fazy skrętu skrecała normalnie a później mocniej tez jakby zawezajac skręt, problemem były opony które były płaskie środkiem i już dość wytarte, po zmianie opon na nowe po problemie.
Sory za polskie znaki ale pisze z telefonu.
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: pn 20 kwie 2015, 19:40
autor: belkot
Taki efekt wystepuje jak jest za niskie cisnienie w oponach ale jak piszesz ze bylo ok no to nie wiem
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: pn 20 kwie 2015, 20:07
autor: olo
Bardzo negatywnie na prowadzenie przy niskich prędkościach ma (nawet trochę) zbyt mocno dokręcone łożysko główki ramy...
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: pn 20 kwie 2015, 20:33
autor: figaro
A ja napiszę tak.
Jest to jak najbardziej możliwe i nie jest niczym nadzwyczajnym.
Każdy motocykl przy prędkościach poniżej tzw. "progu równowagi" ma tendencje do tzw. "walenia się w zakręt". Zjawisko może potęgować, np: zbyt małe ciśnienie w oponach, zużycie łożysk, nierówny poziom oleju w lagach oraz zużyte lub wadliwe ogumienie.

Być może w Twoim przypadku był to nowy sposób na negocjację ceny

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: pn 20 kwie 2015, 21:25
autor: armen1pl
Haha no cóż, klient wiedział, że nie zejdę ani złotówki, ale on sobie chyba wymyślił, że moja Vfrka była walona. Nie ten to następny

Dziękuję za odpowiedzi
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: pn 20 kwie 2015, 21:36
autor: kiki
olo pisze:Bardzo negatywnie na prowadzenie przy niskich prędkościach ma (nawet trochę) zbyt mocno dokręcone łożysko główki ramy...
+1
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: pn 20 kwie 2015, 21:56
autor: emil
a czym ciśnienie sprawdzasz? z tyłu nie ale z przodu jak nie ma 2,5 to się lubi tak zachowywać właśnie.
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: pn 20 kwie 2015, 22:39
autor: figaro
emil z tyłu mniej, ale też. Masz wrażenie jakby moto ważyło więcej niż faktycznie. Wali ci się do środka całą masą tak, że kierownicą trudno utrzymać założony tor/ kierunek jazdy.

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: wt 21 kwie 2015, 08:53
autor: armen1pl
Ciśnienie sprawdzam pompką samochodową.
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: wt 21 kwie 2015, 16:49
autor: emil
armen1pl pisze:Ciśnienie sprawdzam pompką samochodową.
taką z marketu za 10zł? to masz odpowiedź.

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: wt 21 kwie 2015, 19:27
autor: belkot
podpompuj o pol atmosfery i sprawdz czy sie poprawilo.
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
: wt 21 kwie 2015, 21:29
autor: armen1pl
emil pisze:armen1pl pisze:Ciśnienie sprawdzam pompką samochodową.
taką z marketu za 10zł? to masz odpowiedź.

Nie, taką ze sklepu motoryzacyjnego, kosztowała mnie 63 zł dokładnie.