Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: armen1pl » pn 20 kwie 2015, 16:09

Witam Państwa.

Jedno pytanie mam, dzisiaj był u mnie kupiec po mojego sprzęta i po jeździe próbnej stwierdził, że mój motór podczas skręcania przy niskich prędkościach, jeszcze bardziej zacieśnia skręt (kierownica wywiera nacisk). Czy u Was też tak jest? Ja odkąd ją mam to tak jeżdzę i dla mnie wydawało się to normalne. Potencjalny klient wrócił do domu i przejechał się VFRką kolegi i stwierdził, że u niego nie było takich objawów. Dodam, że ciśnienie w ogumieniu jest właściwe, nie ma luzu na łożysku główki ramy, chociaż opona z przodu zrobiła się już delikatnie łysa.

pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: kubatron2 » pn 20 kwie 2015, 16:24

https://www.youtube.com/watch?v=0nGowM_VjME polecam naprawde wiele mozna sie nauczyć

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: armen1pl » pn 20 kwie 2015, 16:31

Ten film obejrzałem już 3 razy i nie to jest problemem, proszę o czytanie ze zrozumieniem.
Mowa tutaj o prędkościach rzędu 10 km/h
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: Zaper » pn 20 kwie 2015, 18:52

Ja pamiętam jak kupiłem swoją i przy małej prędkości np podczas zawracania na początku fazy skrętu skrecała normalnie a później mocniej tez jakby zawezajac skręt, problemem były opony które były płaskie środkiem i już dość wytarte, po zmianie opon na nowe po problemie.
Sory za polskie znaki ale pisze z telefonu.

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: belkot » pn 20 kwie 2015, 19:40

Taki efekt wystepuje jak jest za niskie cisnienie w oponach ale jak piszesz ze bylo ok no to nie wiem

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: olo » pn 20 kwie 2015, 20:07

Bardzo negatywnie na prowadzenie przy niskich prędkościach ma (nawet trochę) zbyt mocno dokręcone łożysko główki ramy...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: figaro » pn 20 kwie 2015, 20:33

A ja napiszę tak. :!:
Jest to jak najbardziej możliwe i nie jest niczym nadzwyczajnym.
Każdy motocykl przy prędkościach poniżej tzw. "progu równowagi" ma tendencje do tzw. "walenia się w zakręt". Zjawisko może potęgować, np: zbyt małe ciśnienie w oponach, zużycie łożysk, nierówny poziom oleju w lagach oraz zużyte lub wadliwe ogumienie. :P
Być może w Twoim przypadku był to nowy sposób na negocjację ceny :wink:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: armen1pl » pn 20 kwie 2015, 21:25

Haha no cóż, klient wiedział, że nie zejdę ani złotówki, ale on sobie chyba wymyślił, że moja Vfrka była walona. Nie ten to następny :D
Dziękuję za odpowiedzi
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: kiki » pn 20 kwie 2015, 21:36

olo pisze:Bardzo negatywnie na prowadzenie przy niskich prędkościach ma (nawet trochę) zbyt mocno dokręcone łożysko główki ramy...
+1

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: emil » pn 20 kwie 2015, 21:56

a czym ciśnienie sprawdzasz? z tyłu nie ale z przodu jak nie ma 2,5 to się lubi tak zachowywać właśnie.

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: figaro » pn 20 kwie 2015, 22:39

emil z tyłu mniej, ale też. Masz wrażenie jakby moto ważyło więcej niż faktycznie. Wali ci się do środka całą masą tak, że kierownicą trudno utrzymać założony tor/ kierunek jazdy. :P
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: armen1pl » wt 21 kwie 2015, 08:53

Ciśnienie sprawdzam pompką samochodową.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: emil » wt 21 kwie 2015, 16:49

armen1pl pisze:Ciśnienie sprawdzam pompką samochodową.
taką z marketu za 10zł? to masz odpowiedź. :mrgreen:

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: belkot » wt 21 kwie 2015, 19:27

podpompuj o pol atmosfery i sprawdz czy sie poprawilo.

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.

Post autor: armen1pl » wt 21 kwie 2015, 21:29

emil pisze:
armen1pl pisze:Ciśnienie sprawdzam pompką samochodową.
taką z marketu za 10zł? to masz odpowiedź. :mrgreen:

Nie, taką ze sklepu motoryzacyjnego, kosztowała mnie 63 zł dokładnie.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości