Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
-
ZioLek-82-
- klepacz

- Posty: 581
- Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łochów
Post
autor: ZioLek-82- » pt 18 lip 2014, 19:39
Witam.
Tak się zastanawiam czy możliwe jest bezpieczne i solidne pospawanie elementu ramy w VFR
Chodzi o uchwyty ramy do których jest mocowany stelaż pomocniczy (tył)
Dwa górne ciachły na pół
Jakieś rady? Ryzykować spawanie czy odpuścić temat?
Dodam że ubytki z ramy mam i po przyłożeniu pasują ładnie.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
marcin_
- bywalec

- Posty: 20
- Rejestracja: śr 31 lip 2013, 07:59
- Imię: marcin
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Głogów/Wierzchowice
Post
autor: marcin_ » pt 18 lip 2014, 20:29
Ja bym pospawal i wzmocnił dla pewnosci
Lewa w góre ...
-
Tomek Grudziądz
- klepacz

- Posty: 1157
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Post
autor: Tomek Grudziądz » pt 18 lip 2014, 21:48
Dobre fazowanie materiału i powinno trzymać.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
-
ZioLek-82-
- klepacz

- Posty: 581
- Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łochów
Post
autor: ZioLek-82- » pt 18 lip 2014, 22:15
A jak spawać to jaką metodą? TIGiem?
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
-
Tomek Grudziądz
- klepacz

- Posty: 1157
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Post
autor: Tomek Grudziądz » pt 18 lip 2014, 22:45
ZioLek-82- pisze:A jak spawać to jaką metodą? TIGiem?
Myślę że to najlepsze rozwiązanie.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
-
Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Fakir » pt 18 lip 2014, 23:17
tomek1565 pisze:ZioLek-82- pisze:A jak spawać to jaką metodą? TIGiem?
Myślę że to najlepsze rozwiązanie.
tylko i wyłącznie TIG
do tego dodatkowe wzmocnienie w postaci dospawanej w tym miejscu kawałka blaszki aluminiowej i powinno trzymać lepiej niż przed urwaniem
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
kiki
- ostry klepacz

- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » pt 18 lip 2014, 23:44
Fakir pisze:tomek1565 pisze:ZioLek-82- pisze:A jak spawać to jaką metodą? TIGiem?
Myślę że to najlepsze rozwiązanie.
tylko i wyłącznie TIG
do tego dodatkowe wzmocnienie w postaci dospawanej w tym miejscu kawałka blaszki aluminiowej i powinno trzymać lepiej niż przed urwaniem
Dokładnie - tylko TIG, dobre spasowanie - lekki punkt, potem fazowanie pęknięcia i lanie po całości

. Pare osób już to spawało. Tylko dobry spaacz musi być.
Ostatnio mojej zony brat stryjeczny oddał do spawania karter do r1 rn19 (pękł tryb na pół i wywaliło lekko karter) i koleś tak pospawał jak pług na wsi... .
http://dobry-spaw.pl - do spawania bram kolo się nadaje - do bloków itp niestety nie...
-
ZioLek-82-
- klepacz

- Posty: 581
- Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łochów
Post
autor: ZioLek-82- » sob 19 lip 2014, 07:34
Dzięki Panowie za konkrety.
Bije się z myślami czy spawać i brnąć dalej ,czyli reanimować moto po dzwonie czy opylić całość..
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
-
Gacol
- klepacz

- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Post
autor: Gacol » sob 19 lip 2014, 08:13
Spawaj spawaj. Ogarniałem kiedyś taki temat. Jak masz fotki to nawet pozniej nowy właściciel bedzie miał wgląd.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
-
andreas
- teksciarz

- Posty: 158
- Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
- Imię: Andrzej
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Stare Pole/DK-22
Post
autor: andreas » sob 19 lip 2014, 12:27
Daj komuś co kilka lat "w aluminium siedzi" bo tigiem aluminium większość myśli że bajka. Nierdzewkę szybko idzie się nauczyć, aluminium to już wyższa szkoła jazdy pospawać

-
ZioLek-82-
- klepacz

- Posty: 581
- Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łochów
Post
autor: ZioLek-82- » sob 19 lip 2014, 12:49
MOTO SPRZEDANE

Trochę szkoda bo wizja golasa była ale..
Dzięki Panowie za rady porady

nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
-
wolkan
- teksciarz

- Posty: 111
- Rejestracja: ndz 06 wrz 2009, 13:26
- Imię: Krzysztof
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
Post
autor: wolkan » pn 06 kwie 2015, 21:32
Wczoraj właśnie zauważyłem takie samo uszkodzenie
Może polecicie sprawdzonego spawacza w Warszewie lub okolicach Mińska.
Zastanawiam się także, czy dużą trudność stanowić będzie dobranie odpowiedniego kawałka aluminium do dospawania, bo niestety uszko odpadło i go nie ma.
wieczny włóczęga…
-
ZioLek-82-
- klepacz

- Posty: 581
- Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łochów
Post
autor: ZioLek-82- » pn 06 kwie 2015, 21:50
wolkan pisze:Wczoraj właśnie zauważyłem takie samo uszkodzenie
Może polecicie sprawdzonego spawacza w Warszewie lub okolicach Mińska.
Zastanawiam się także, czy dużą trudność stanowić będzie dobranie odpowiedniego kawałka aluminium do dospawania, bo niestety uszko odpadło i go nie ma.
To tak samo z siebie sie stało?
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
-
Bury
- klepacz

- Posty: 925
- Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
- Imię: Andrzej
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: Bury » pn 06 kwie 2015, 22:27
andreas pisze:Daj komuś co kilka lat "w aluminium siedzi" bo tigiem aluminium większość myśli że bajka. Nierdzewkę szybko idzie się nauczyć, aluminium to już wyższa szkoła jazdy pospawać

oj tam oj tam,spawacz a spawacz

alu trzeba dobrze wyczyścić przed spawaniem
VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic
-
SALWA
- zadomowiony

- Posty: 55
- Rejestracja: ndz 12 paź 2014, 19:16
- Imię: Szymon
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Post
autor: SALWA » pn 06 kwie 2015, 22:49
Pewnie że trzeba było spawać ..ludzie całe stelaze robią od nowa i do ramy spawaja.. zużycie materiału jak często spotyka sie w ławach..naprawialne

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości