PROBLEM Z ODPALANIEM

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: emil » pn 04 kwie 2022, 11:31

Doprecyzuj - na stopce nie kręci, czy nie odpala ale kręci?? Zastanawia mnie engine stop sensor, to ma sygnał masowy, jak i stopka. Szukałeś zbiorczą kostkę masy??
Bo to coraz bardziej wygląda na brak styku masowego, czyli zgnity grzebień w kostce w wiązce głównej.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: emil » pn 04 kwie 2022, 11:41

http://vfr-oc.pl/forum/viewtopic.php?p=378466#p378466
http://vfr-oc.pl/forum/viewtopic.php?p=355060#p355060
Gdzieś pod zadupkiem jest kostka w fi, z lewej obok regulatora.

Ostatni dzial serwisówki, tam tez jest opis, i widzialem info o stopce, kiedy jest zwarcie do masy a kiedy przerwa.
19-24 zwarcie do masy na ecu przy stopce w górze, wiec na rozłożonej przerywa.

Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Model VFR: Fi 2000 r
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: Bodzio72 » pn 04 kwie 2022, 16:19

Na otwartej stopce kręci normalnie ale nie odpali..
Idę się dobrać do tej kostki masy w wiązce.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: emil » pn 04 kwie 2022, 17:12

No to wyjaśniłeś.. po fakcie, ale jednak..

To nie linia stopki, klamki, bo byś nie krecił. Nie pali na stopce, czy pochylony tez nie? A na centralnej ze stopką otwartą ? Obstawiam, że odpali.

Jesli tak jest, to wygląda na walnięty czujnik przechyłu moto, ktory przy glebie odcina paliwo. Jest gdzieś za zegarami taki półokrągły przekaźnik z 3 kablami, komuś tu na forum kiedyś to padło już.

https://mgmoto.pl/product-eng-37250-HON ... UPPER.html

Takie coś

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: emil » pn 04 kwie 2022, 17:38


Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Model VFR: Fi 2000 r
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: Bodzio72 » pn 04 kwie 2022, 18:08

Dobrałem się do masy zbiorczej w tym grzebieniu, wszystko jest czyste. Jeszcze nikt tam nie zaglądał od nowości. Wszystkie mostki i cała kostka wygląda jak z fabryki.
Jak stoi na centralce i kosa jest otwarta to kręci i nie odpali. Jak zamknę kosę to zapali..
Jak jest moto oparte na kosie to też kręci i nie odpali.
Teraz sprawdziłem jeszcze że jak stoi na centralce i mam kosę otwartą wciskam sprzęgło odpala bez problemu wrzucam bieg to GAŚNIE odrazu.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: emil » pn 04 kwie 2022, 18:11

A jakiś alarm toto miało?? Bo przy rozłożonej stopce na biegu ma nie kręcić, nawet na sprzęgle. Za to bez stopki na biegu i sprzęgle odpalić powinien. Ale na luzie pali zawsze.

Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Model VFR: Fi 2000 r
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: Bodzio72 » pn 04 kwie 2022, 19:11

Alarmu nie ma. Wizualnie po oględzinach instalacji nie widać żadnej ingerenji w nią. Co prawda czaszy jeszcze nie ściągałem więc trudno stwierdzić w jakim stanie jest tam instalacja.
Była instalacja od grzanych manetek i była wpięta w przewód od stacyjki, a masa przykręcona do ramy.
Z tym kęceniem to tak jak piszesz Emil przy rozłożonej stopce i na biegu nie kręci nawet że sprzęgłem.
Na luzie pali zawsze od strzała.
Z kontrolką luzu nie ma żadnego problemu..
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Model VFR: Fi 2000 r
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: Bodzio72 » pn 04 kwie 2022, 20:34

Wychodzi na to że pół instalacjił mam sprawne.
Przy otwartej kosie, wciśniętym sprzęgle, jest na luzie odpalę moto i chodzi do momentu wbicia biegu.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Model VFR: Fi 2000 r
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: Bodzio72 » pn 04 kwie 2022, 21:13

Na schemacie widać dwie kostki elektryczne od czujnika sprzęgła czarna mini 9pinów i czerwona 4 piny.
Chce je sprawdzić. Wiecie gdzie je szukać?
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: emil » pn 04 kwie 2022, 21:58

Nie miałem fi, ale w 750 te kable z kiery łączyły się pod licznikiem, tam było całe okablowanie. W xx to samo. W fjr są znowu przy główce ramy od strony baku, ale masz hondę ;-) jeszcze przy stelażu czachy jest jakaś masa zbiorcza, ale oczkami do blachy przykręcona.

Jak masz miernik, to zobacz sobie jeszcze na kostce stopki jak to wygląda względem masy, np. silnika bo on jest wkręcony w ramę bezpośrednio, nie na gumach. Skoro stopka zwiera masę, to jeden z jej pinów do masy musi mieć przejście, zielony kabel, i to na 0 ohm. Pomierz ile tam ohm jest. Podobnie na czujniku sprzęgła.

Tak juz miales, jak kupiles moto, czy coś się zmieniło?

Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Model VFR: Fi 2000 r
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: Bodzio72 » czw 07 kwie 2022, 20:47

Tak gasł na kosie jak go kupiłem.

Nurtuje mnie jeszcze, dlatego ta kosa odcina pompę paliwa. Moto kręci na otwartej kosie przy wyłączonej pompie.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: emil » czw 07 kwie 2022, 21:11

Mowie, moze jakis alarm ktoś tam wmontował i nie do końca wymontował, skoro tak się dzieje.

Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Model VFR: Fi 2000 r
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: Bodzio72 » pt 08 kwie 2022, 06:28

Zmierzyłem clutch diode między środkowym a zewnętrznymi bolcami. Lewy 0525. Prawy 0545
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: PROBLEM Z ODPALANIEM

Post autor: emil » pt 08 kwie 2022, 09:14

A w drugą stronę jest blokada. Takie różnice to nie różnice, możesz ją odwrotnie wsadzić i zobaczysz. Tak po schemacie, jedna z nich zamyka obwód z żarówki luzu przez czujnik luzu. Druga już bardziej skomplikowanie, bo leci z zielonoczerwonego kabla, puszczonego z przekaźnika głównego. Możesz sprawdzić, jaki sygnał tym leci? On leci też do ECU i czujnika klamki sprzęgła. Dioda, żeby przewodziła, to musi wystąpić różnica potencjałów, jak pamiętam 0,7V to spadek napięcia na diodzie prostowniczej, więc jeśli jasnozielony z diod leci przez czujnik luzu do masy, to na zielonoczerwonym powinien być wyższy potencjał, niż masa. ku....a zmuszasz mój łeb do rozmyślań o tematach sprzed 20 lat.. :shock: :biggrin :mrgreen:

Znajdź jeszcze przekaźnik FUEL CUT OFF, bo on steruje pompą paliwa, która znowu jest podpięta do masy, razem gdzieś tam ze stopką. Przekaźnik sterowany jest bezpośrednio z ECU. Poszukaj sobie, bo kostka z masą tylko ją spina, ale zielony musi być przykręcony do ramy. Możesz np. uziemić zielony kabel stopki (nie zielono biały), bo może się okazać że właśnie brakuje jednak masy. Pomierz też rezystancję między zielonym w kosce kosy a ramą/silnikiem. Tak samo między minusową klemą aku a ramą/silnikiem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości