PROBLEM Z ODPALANIEM
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Jest na luzie, kosa otwarta, sprzęgło wciśnięte moto pali jak puszcze sprzęgło to zgaśnie..
Wydaje mi się że na luzie i otwartej kosie powinien silnik chodzić do momentu kiedy wbije jedynkę.
Wydaje mi się że na luzie i otwartej kosie powinien silnik chodzić do momentu kiedy wbije jedynkę.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
No, poszukaj clutch diode - to układ zbierający sygnał ze stopki, sprzęgła i luzu, może się zjebał. Wyglada jak przekaźnik, narysowane na nim są 2 diody prostownicze katodami do siebie.
To mi jednak wygląda, jakby czujnik kosy nie działał. Może być nawet tak, że te dwa kable do niego są w którejś kostce upalone, zardzewiałe i sam czujnik kosy jest ok, a ecu jej pracy nie widzi.
Rozepnij czujnik kosy, zapnij omomierz na kabel od str. kosy, daj zakres na 200 Ohm i zobacz jak działa, przy skrajnych położeniach mają być 2 stany - w jednej pozycji zwarcie, opor 0, w drugiej rozwarcie, opór nieskończony na max zakresie pomiarowym. Zmierz to, nie gdybaj, i napisz.
Kontrolka luzu Ci świeci?
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Dzięki za podpowiedź i schemat.
Kontrolka luzu świeci prawidłowo.
O winikach dam znać.
Kontrolka luzu świeci prawidłowo.
O winikach dam znać.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Ty masz FI, to chyba jest vtec, ale to rozwiązanie mają wszystkie hondy, kolory kabli gdzieś tam mogą się różnić i układ wtyczek.
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Tak mam fi z 2000r.
Czujnik kosy zmierzyłem tak jak pisałeś Emil. Otwiera i zamyka obieg w tych dwóch połorzeniach kosy. Na włączonej i wyłączonej stacyjce, miernik pokazywał obwód zamknięty i otwarty na przemian.
Odkręciłem i zmierzyłem też czujnik przy klamce sprzęgła. Obwód zamykał i otwierał się podczas przełączania.
Poszukiwania ciąg dalszy.
Gdzie będzie umiejscowiony clutch diode?
Czujnik kosy zmierzyłem tak jak pisałeś Emil. Otwiera i zamyka obieg w tych dwóch połorzeniach kosy. Na włączonej i wyłączonej stacyjce, miernik pokazywał obwód zamknięty i otwarty na przemian.
Odkręciłem i zmierzyłem też czujnik przy klamce sprzęgła. Obwód zamykał i otwierał się podczas przełączania.
Poszukiwania ciąg dalszy.
Gdzie będzie umiejscowiony clutch diode?
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Gdzieś pewnie przy czaszy. Weź jeszcze jak masz rozpiętą kosę pomierz jej drugą wtyczkę tak samo, czy jest przejście między pinami, bo mówię, może być tak, że się te kable zwarły, albo mają zaśniedziałe złącza.
Serwisówkę masz? Tam na początku są obrazki z umiejscowieniem elektryki, zobacz, gdzie te diody.
18-16
Serwisówkę masz? Tam na początku są obrazki z umiejscowieniem elektryki, zobacz, gdzie te diody.
18-16
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Tak wygląda clutch diode jest w skrzynce bezpieczników
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Schemat tej instaji z serwisówki. Jest jedno połączenie czujnika kosy które muszę sprawdzić. Jest w okolicy lewej chłodnicy
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu TapatalkaNie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Dobrałem się do kostki od kosy. Jest umiejscowiona za zbiornikiem płynu chłodniczego. Rozpiołem, wyczyściłem kontaktem chociaż nie była zaśniedziała.
Podłączyłem miernik do koski i pomierzyłem czujnik kosy w dwóch pozycjach. Kosa zamykała i otwierała obwód. Czyli czujnik kosy sprawny.
Jak się sprawdza diode która łączy te elementy?
Podłączyłem miernik do koski i pomierzyłem czujnik kosy w dwóch pozycjach. Kosa zamykała i otwierała obwód. Czyli czujnik kosy sprawny.
Jak się sprawdza diode która łączy te elementy?
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Tak, jak na schemacie, na środku jest wspolna katoda, zewn anody - miernik ma funkcję mierzenia diod, wtedy plus na zewn końcówkę, minis na środkową i będzie piszczał, pokazując wartość, odwrotnie nie powinien. Os drugiej strony tak samo, plus na zewn, minus na srodek - pisk i wartość, odwrotnie cisza. No i pomiar skrajnych złączy - w obie strony nie może przewodzić.
Poszukaj jeszcze zbiorczej kostki masy, nie wiem gdzie to fi ma, ale pisano na forum juz (wpisz te 3 slowa w wyszukiwarke). Te czujniki są czujnikami masowymi, te kable wszystkie się łącza w jednej takiej pierdolnej kostce, ona jest w tej grubej głównej wiązce kabli owinięta taśmą izolacyjną, wymacasz to, bo ma ze 4cm dlugosci i 1cm szerokości. Tam jest ze 20 kabli masowych razem spiętych takim cynowanym grzebieniem, to sie często pierdoli, rdzewieje, zielenieje, czy to fi, vtec, xx czy inna honda. Bo innej opcji juz nie widzę raczej, jeśli to nie diody.
Znalazłem
http://vfr-oc.pl/forum/viewtopic.php?p=378466#p378466
Poszukaj jeszcze zbiorczej kostki masy, nie wiem gdzie to fi ma, ale pisano na forum juz (wpisz te 3 slowa w wyszukiwarke). Te czujniki są czujnikami masowymi, te kable wszystkie się łącza w jednej takiej pierdolnej kostce, ona jest w tej grubej głównej wiązce kabli owinięta taśmą izolacyjną, wymacasz to, bo ma ze 4cm dlugosci i 1cm szerokości. Tam jest ze 20 kabli masowych razem spiętych takim cynowanym grzebieniem, to sie często pierdoli, rdzewieje, zielenieje, czy to fi, vtec, xx czy inna honda. Bo innej opcji juz nie widzę raczej, jeśli to nie diody.
Znalazłem
http://vfr-oc.pl/forum/viewtopic.php?p=378466#p378466
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Dzięki Emil za dociekliwość.
Diode zmierzyłem tak jak napisałeś i wszystko jest ok.
Masy będę sprawdzać za parę dni jak się zrobi ciepłej.
Chciałbym usunąć tą usterkę, bo jest to bardzo uciążliwe kiedy nie można oprzeć na kosie motka i np zamknąć za sobą bramkę.
Jak coś tylko ustalę, to napisze.
Diode zmierzyłem tak jak napisałeś i wszystko jest ok.
Masy będę sprawdzać za parę dni jak się zrobi ciepłej.
Chciałbym usunąć tą usterkę, bo jest to bardzo uciążliwe kiedy nie można oprzeć na kosie motka i np zamknąć za sobą bramkę.
Jak coś tylko ustalę, to napisze.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Emil pytanie do Ciebie.
Jak ECU nie widzi masy z kosy i czujnika luzu to wtedy gasi moto?
Tak mi to wygląda ze schematu.
Jak ECU nie widzi masy z kosy i czujnika luzu to wtedy gasi moto?
Tak mi to wygląda ze schematu.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Musiałbym to prześledzić.
Zielono białym kablem wraca masa do ecu, ale też z czujnika klamki sprzęgła. Zielono-czerwony też idzie z klamki sprzęgła, przez diodę do ecu, ale nie wiem jaki sygnał nim plynie, bo patrząc na układ diod powinien być wyższy potencjał, niż na jasnozielonym, z drugiej strony powodowałoby to jakiś rodzaj zwarcia na czujniku stopki. Nie mierzyłem nigdy sygnałów, które tam płyną.
Zielono białym kablem wraca masa do ecu, ale też z czujnika klamki sprzęgła. Zielono-czerwony też idzie z klamki sprzęgła, przez diodę do ecu, ale nie wiem jaki sygnał nim plynie, bo patrząc na układ diod powinien być wyższy potencjał, niż na jasnozielonym, z drugiej strony powodowałoby to jakiś rodzaj zwarcia na czujniku stopki. Nie mierzyłem nigdy sygnałów, które tam płyną.
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Popatrzę w serwisuwce widziałem tam jakieś schematy z tymi potencjałami.
Dzięki za naprowadzenie.
Dzięki za naprowadzenie.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Zobacz dział 5-7, na dole jest to prosto rozrysowane, elementy 33 34 35. Na kompie mam, ale piszę z tel
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości