PROBLEM Z ODPALANIEM
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Emil z tego co piszesz to widać, że Twoje szare komurki mają się bardzo dobrze w przeciwieństwie do moich..
Dzięki za zgłębianie tematu.
Clutch diode nie da rady włożyć odwrotnie w gniazdo, bo ma taką stopkę na jednym boku..
Ostatnio jak sprawdzałem to blokada w drugą Strone jest. Sprawdze dzisiaj jeszcze raz
Dzięki za zgłębianie tematu.
Clutch diode nie da rady włożyć odwrotnie w gniazdo, bo ma taką stopkę na jednym boku..
Ostatnio jak sprawdzałem to blokada w drugą Strone jest. Sprawdze dzisiaj jeszcze raz
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
viewtopic.php?p=266657#p266657
Tu coś podobnego było.
Jak dioda nie wchodzi inaczej to pomiń to. Sprawdź jakie spadki na przewodzie masowym i poczytaj ten temat wyżej, bo się może okazać, że będzie to samo.
Tu coś podobnego było.
Jak dioda nie wchodzi inaczej to pomiń to. Sprawdź jakie spadki na przewodzie masowym i poczytaj ten temat wyżej, bo się może okazać, że będzie to samo.
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Przeczytałem wszystkie posty typu kosa, klamka, stopka, diode,związane z moim problemem. Rozwiązania to wyczyszczony czujnik kosy w większości przypadków, oraz jeden to nowy czujnik przy klamce.
Zamówiłem nowy czujnik sprzęgła i zobaczymy czy pomorze.
Emil w większości postów były Twoje podpowiedzi.. Szacun.
Zamówiłem nowy czujnik sprzęgła i zobaczymy czy pomorze.
Emil w większości postów były Twoje podpowiedzi.. Szacun.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Tylko że wg mnie to cały ten układ stopka, klamka, czujnik luzu powoduje, że nie zakręcisz, żeby moto nie wyjebać ze stopki bocznej, Ty masz dziwny objaw. Kiedyś miałem więcej czasu , więcej tu ludzie pisali bo nie było fb, teraz jak widzisz.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
żeby palił musi być spełnione kilka warunków : rozrusznik musi kręcić wałem korbowym, na świecach musi być iskra w odpowiednim momencie ,silnik musi dostać mieszankę paliwowo powietrzną o odpowiednim składzie , ciśnienie sprężania ,pozostaje eliminować działające elementy
i teraz rozrusznik kręci --czasami sprzegiełko przepuszcza i wbrew pozorom wał się nie kręci lub kręci sie powoli ,ciśnienie sprężania powinno rozwiać wątpliwości , kontrola iskry i momentu iskry jest nie ma , moment pokaże lampa stroboskopowa ,mieszanka za dużo paliwa lub za mało paliwa --gażniki wtryski o jest ok a co nie ,czasami wystarczy zalać świece żeby potem nie działały sprawnie mimo że osuszone
i teraz rozrusznik kręci --czasami sprzegiełko przepuszcza i wbrew pozorom wał się nie kręci lub kręci sie powoli ,ciśnienie sprężania powinno rozwiać wątpliwości , kontrola iskry i momentu iskry jest nie ma , moment pokaże lampa stroboskopowa ,mieszanka za dużo paliwa lub za mało paliwa --gażniki wtryski o jest ok a co nie ,czasami wystarczy zalać świece żeby potem nie działały sprawnie mimo że osuszone
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Noo, ale tu po ruszeniu sprzęgła odpala, a bez tego tylko kręci. Czyli generalnie luz widzi, bo by nie kręcił na stopce, pytanie po co mu sprzęgło, mało tego nawet na luzie, na stopce i na sprzęgle jak odpali, puści klamkę i moto gaśnie. Ktoś miał kiedyś przedartą izolację na kablach czujnika sprzęgła przy manetce i też były jajca jak pamiętam.
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Pomiary czujnika kosy mierzone przy samej kosie
(kable od czujnika są rozpięte)
0000 kosa zamknięta ( obw zamknięty)
1.455 V kosa otwarta (obw otwarty).
Tak samo mi pokazało jak przełożyłem jedną sondę do kabla który łączy kosę z czujnikiem sprzęgła.
Czy to znaczy że mam lekkie zwarcie na kosie pomimo kosy otwartej ?
(kable od czujnika są rozpięte)
0000 kosa zamknięta ( obw zamknięty)
1.455 V kosa otwarta (obw otwarty).
Tak samo mi pokazało jak przełożyłem jedną sondę do kabla który łączy kosę z czujnikiem sprzęgła.
Czy to znaczy że mam lekkie zwarcie na kosie pomimo kosy otwartej ?
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Pewnie nie, bo ten zielono biały idzie na kosę i klamkę. Mówię, ze tam jakieś male wartości mogą płynąć. Nie zmienialeś klamek na chinole?
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Klamki nie są oryginalne. Wymienione na jakieś akcesoryjne regulowane w 6 pozycjach.
Napewno nie mam w klamce tego wałka ochronnego za który zapiera się bolec od czujnika sprzęgła. Na to zwrócił mi uwagę Arnold jak robił mi regulację.
Napewno nie mam w klamce tego wałka ochronnego za który zapiera się bolec od czujnika sprzęgła. Na to zwrócił mi uwagę Arnold jak robił mi regulację.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
W poście powyżej jest moja pomyłka. Nie mam wałka w klamce od pompy sprzęgła. Czujnik załancza bezpośrednio kolanka.
Sprawdziłem jeszcze miernikiem kable od klamki sprzęgła do komputera i też nic. Przejście jest normalne
Jak rozpiołem kostki od komputera to jeden pin ten od klamki sprzęgła kolor GR był lekko zaśniedziały. Wyczyściłem, zakonserwowałem i myślałem że znalazłem przyczynę mojego problemu. Odpaliłem i g.wno, dalej gaśnie na otwartej kosie.
I co dalej?
Sprawdziłem jeszcze miernikiem kable od klamki sprzęgła do komputera i też nic. Przejście jest normalne
Jak rozpiołem kostki od komputera to jeden pin ten od klamki sprzęgła kolor GR był lekko zaśniedziały. Wyczyściłem, zakonserwowałem i myślałem że znalazłem przyczynę mojego problemu. Odpaliłem i g.wno, dalej gaśnie na otwartej kosie.
I co dalej?
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Po paru dniach od przeglądania instalacji na wszystkie możliwe strony z niewiadomych mi przyczyn, kosa zaczęła funkcjonować poprawnie.
Gdzieś coś się samo " naprawiło ". Tylko ciekawe na jak długo. Obstawiam że problem powróci
Gdzieś coś się samo " naprawiło ". Tylko ciekawe na jak długo. Obstawiam że problem powróci
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Sprawdź wszystkie mozliwe mocowania masy, przy czaszy, ramie, aku, silnik. Bo to ewidentnie coś jest zielone w sensie śniedź albo rdza, albo złamane nawet i się tak objawia. Powtórzy się. Ale wiemy, że nie ma tam alarmu czy innego domowego wynalazku
Kostki ecu też obadaj, ale zawsze pierw odpinaj aku jak takie rzeczy ruszasz.
Kostki ecu też obadaj, ale zawsze pierw odpinaj aku jak takie rzeczy ruszasz.
- Bodzio72
- zadomowiony
- Posty: 79
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Szukam dalej Emil.
Wymieniłem na nowy czujnik przy sprzęgle. Nic nie pomogło. Dalej gaśnie na otwartej kosie
Zmierzyłem jeszcze raz czujnik kosy i wydaje mi się że tu jest przyczyna gaśnięcie.
Odłączyłem aku.
Odłączyłem od czujnika sprzęgła dwa kable.
Jeden z nich łączy się z kosą. Podłączyłem omomierz do tego kabla i drugą sondę do ramy. Teraz ciekawostka.
Kosa zamknięta omomierz pokazuje 0000V.
Kosa otwarta omomierz pokazuje 1.445V.
Wygląda to jakby czujnik kosy się nie rozłączał w 100%.. Myłe ten czujnik parę razy. Potem sprężonym powietrzem. Nic nie pomaga.
Może ktoś z Was sprawdzi multimetrem u siebie czy na otwartej kosie pokazuje jakieś wartości V
Wymieniłem na nowy czujnik przy sprzęgle. Nic nie pomogło. Dalej gaśnie na otwartej kosie
Zmierzyłem jeszcze raz czujnik kosy i wydaje mi się że tu jest przyczyna gaśnięcie.
Odłączyłem aku.
Odłączyłem od czujnika sprzęgła dwa kable.
Jeden z nich łączy się z kosą. Podłączyłem omomierz do tego kabla i drugą sondę do ramy. Teraz ciekawostka.
Kosa zamknięta omomierz pokazuje 0000V.
Kosa otwarta omomierz pokazuje 1.445V.
Wygląda to jakby czujnik kosy się nie rozłączał w 100%.. Myłe ten czujnik parę razy. Potem sprężonym powietrzem. Nic nie pomaga.
Może ktoś z Was sprawdzi multimetrem u siebie czy na otwartej kosie pokazuje jakieś wartości V
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
Pisalem, że wygląda na to, że jakis tam sygnał leci, skoro jest podpięte pod anodę diody, ale jasne, zadzwon do Arnolda, on tam ciagle dłubie to Ci to zmierzy.
Sprawdź, co wychodzi zielonoczerwonym kablem od przekaźnika głównego przy aku, bo są tam 3 kable i ten właśnie leci na obwód klamek, stopki, ale leci też do ECU. Wątpię, żeby tam było pełne zasilanie, bo by coś się musiało upalić przy zwarciu do masy. On leci na diodę i przez czujnik luzu do masy, a przez klamkę sprzęgła wraca białozielonym do ECU. Wg mnie na białozielonym powinien być ten sam potencjał co na zielonoczerwonym, a do masy takie same napięcia, podejrzewam że ECU porównuje te 2 sygnały i dopiero pozwala na rozruch.
Edit
Pobrałem serwisówkę, str 18-0 jest cały schemat, zielonoczerwony to masa sterowania przekaźnikiem głównym, ale on jest do rozrusznika, a Twoja kręci.
Próbowałeś do zielonego kabla przy kostce stopki dołozyć masę z ramy?? Pisałem o tym też
No i moze być przy ecu wsuwka luźna na którymś z tych dwóch kabli, skoro on porównuje sygnał, a ten sygnał jest niski. Luźna, naderwana, zardzewiła.
Ale dołóż pierw masę do zielonego przy kostce stopki i daj znać.
Sprawdź, co wychodzi zielonoczerwonym kablem od przekaźnika głównego przy aku, bo są tam 3 kable i ten właśnie leci na obwód klamek, stopki, ale leci też do ECU. Wątpię, żeby tam było pełne zasilanie, bo by coś się musiało upalić przy zwarciu do masy. On leci na diodę i przez czujnik luzu do masy, a przez klamkę sprzęgła wraca białozielonym do ECU. Wg mnie na białozielonym powinien być ten sam potencjał co na zielonoczerwonym, a do masy takie same napięcia, podejrzewam że ECU porównuje te 2 sygnały i dopiero pozwala na rozruch.
Edit
Pobrałem serwisówkę, str 18-0 jest cały schemat, zielonoczerwony to masa sterowania przekaźnikiem głównym, ale on jest do rozrusznika, a Twoja kręci.
Próbowałeś do zielonego kabla przy kostce stopki dołozyć masę z ramy?? Pisałem o tym też
No i moze być przy ecu wsuwka luźna na którymś z tych dwóch kabli, skoro on porównuje sygnał, a ten sygnał jest niski. Luźna, naderwana, zardzewiła.
Ale dołóż pierw masę do zielonego przy kostce stopki i daj znać.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: PROBLEM Z ODPALANIEM
No i jak postępy?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości