Strona 1 z 4

VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: pn 02 wrz 2013, 22:21
autor: Jacollo36
Chciałem zmienić w moim moto wydech, na coś ze średniej półki w owalu lub trójowalu najchętniej karbonie. Chcę to zrobić ponieważ nie podoba mi się dzwięk fabryczny – na wolnych chodzi jak pralka….. Sorry ale w poprzednim sprzęcie miałem Leovice i zdecydowanie fajniej brzmiało.
Na rynku jest trochę rekomendowanych wydechów ale do końca nie wiem co wybrać aby dodatkowo poprawić osiągi. Zależy mi na lepszej elastyczności w dolnym zakresie obrotów.
Po tych 7-miu tys. km które zrobiłem w tym sezonie trochę rozczarował mnie „dół” silnika. Moja VFR poniżej 2600-2700 obrotów w ogóle nie jedzie , poszarpuje i do końca nie wiem czy to nie jest sprawa regulacyjna
(rzucam temat jak to jest w innych egzemplarzach) czy też wszystkie tak mają….
Powracam do wydechu: może ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie. Wiem że dodatkowo czeka mnie zmiana filtru powietrza, do zablokowania jest elektronika w temacie sondy lambda i trzeba też coś zrobić z tym dziwnym zaworem sterującym spalinami. No i potem efekt końcowy – co będzie trzeba jeszcze doregulować : może synchronizacja wtrysków? A może power commander z kilkoma mapami rozwiąże ten problem?
W sumie to nie chciałbym przeinwestować ale jednocześnie mam w perspektywie na tym sprzęcie 3-4 sezony więc jakiś tam poziom wydatków nie podlega dyskusji.
Oczekuje na odzew
Jacollo36

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: wt 03 wrz 2013, 13:59
autor: andreas
Jacollo36 pisze: trochę rozczarował mnie „dół” silnika. Moja VFR poniżej 2600-2700 obrotów w ogóle nie jedzie , poszarpuje i do końca nie wiem czy to nie jest sprawa regulacyjna
Siema.Takie problemy to ja mam w aucie 1.8 w gazie :roll: Przecież masz wysokoobrotowy silnik, w dodatku V-kę. Rzędową czwórką na takich obrotach nie powinno się jeździć a co dopiero V-4. Ja swoją VFR-ą poniżej 4k obrotów nie schodzę bo to jest męka nie jazda. Takie moje zdanie :bye

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: wt 03 wrz 2013, 15:21
autor: benito
Jacollo36...

Sama zmiana wydechu kompletnie nic nie da, poza innym - zwykle ciekawszym dzwiekiem.
Wg mnie powinieneś pomyslec o kompleksowym działaniu, tj:
- wymiana wydechu
- wymiana filtra powietrze
- montaż Power Commandera
Zmiana wydechu (na przelotowy) da nam wyjście większej ilości powietrza, ale przy klasycznym filtrze wcale więcej go nie wpada. Dlatego wymienić trzeba wejście (filtr), oraz wyjście (wydech).
Teraz się okazuje, ze powietrze przelatuje, ale dawka paliwa nie jest odpowiednia, a srobokretem gaźnika nie ustawisz...dlatego trzeba zmienić mapy zapłonu.
PCIII daje możliwość wgrania map dedykowanych przez producenta pod konkretny model motocykla + dedykowany układ wydechowy + filrt.

Wtedy poczujesz roznice...jak pominiesz ktorys z elementow, to jedyna roznica będzie inny dźwięk silnika i wrazenie lepszych osiagow, lecz niestety tylko wrazenie.
Koszt całej operacji, to kilka tys...niestety.

Strona producenta:
http://www.powercommander.com/powercomm ... 18&yr=2011
I tu wlasnie znajdziesz wszystkie mapy.
Widzę, ze mają gotowe dla TwoBrothers, Jardine, Akrapovic.

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: wt 03 wrz 2013, 16:37
autor: emil
ale dobrze napisał andreas, jak chcesz jeździć na szóstym biegu 60 na godzinę, zmień motocykl, to nie jest rzędówka. Albo wsiądź na VTR i zrób tak samo, wtedy stwierdzisz, że VFR jednak jest elastyczna :twisted: :twisted:

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: wt 03 wrz 2013, 20:51
autor: benito
Emil, to chodzi o 1200... ponad 170km ;)

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: wt 03 wrz 2013, 21:04
autor: olo
Benek, ale jednak fałka. Przy tak niskich obrotach chyba musi "poszarpywać"...

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: wt 03 wrz 2013, 22:06
autor: emil
otóż to, 170KM ale przy jakich obrotach? te 2600 to ledwo po dodaniu gazu, niech autor spróbuje pociągnąć to moto przy tych obrotach na dwójce to zobaczy czy nie idzie.. a nie przy 60 km/h na wysokim biegu.

pierw technika jazdy, potem ingerencja w konstrukcję..

Beni, pociągnij vtr na ostatnim biegu z 80km/h do wyprzedzania.. albo wjedź na trójce na rondo :twisted: :twisted: i co z tego, że to ma dużo koni? ;)

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: wt 03 wrz 2013, 22:37
autor: benito
Macie racje, a VTRy narazie nie sprawdze, bo sprzedana;)

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: śr 04 wrz 2013, 21:50
autor: Jacollo36
Dzięki Benito, pewnie prędzej czy później pójdę tą drogą.
Znalazłem jeszcze powercommandery na e-bayu USA , o nazwie Bazzaz.

link:http://www.paddock.pl/product,siteList,category_id,10

Koresponduję z taką f. w Zielonej G. - Paddock. Goście maja w ofercie dedykowane wydechy, eliminatory no i chyba trochę doświadczenia.
Myślę, że warto sprawdzić ich ofertę - co sądzisz?
Andreas -nie zrozumiałeś mnie do końca....chodziło mi o dziwne zachowania sprzęta -pamiętam, że to V-ka! Ale na 2-ce też to samo...
Tak czy owak dzięki za tak gremiale podjecie tematu.

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: śr 04 wrz 2013, 22:47
autor: andreas
Pozwól, że pokażę inną ścieżkę. Można dać tłumik do przeróbki "pod twoje ucho" i z takowym wydechem na hamownie zawitać- niech zawodowcy stroją mapy zapłonu/dawki paliwa pod konkretny tłumik. Myślę, że będzie taniej i szybciej dodatkowe konie wykrzesać niż samemu dedykowany wydech kupować i stroić we własnym zakresie wsadami z sieci.

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: ndz 01 gru 2013, 11:32
autor: Radeck
Witam mam pytanie mam taki wydech dedykowany do mojej vfr1200 leo vince . Czy muszę zmieniać mapę pod ten wydech czy nie ? podobno nie miał błędów moto na tym wydechu ale nie wiem czy w ogóle byłyby.

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: ndz 01 gru 2013, 11:36
autor: Radeck
Podobno są nowe mapy u dilera za free które niwelują szarpanie na niskich obrotach .

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: sob 08 lis 2014, 17:57
autor: szychagno
Ogrzebuje temat.
Zastanawia mnie zmiana stockowego wydechu z klapka na jakis przelot np LeoVince... czy po zmianie wydechu ktos z kolegow zaobserwowal slabszy dół? Jezdzilem VFR 1200 z odlaczonym sterowaniem EXUPa i byla wyraznie slabsza niz z funkcjonujacą klapka. Jakie byly wrazenie po przejsciu z fabrycznego wydechu?? z gory dzieki :)

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: pn 29 gru 2014, 16:25
autor: WieniuZiel
Tylko Panie Akrap :-)
Na stockowym szumi jak skuter 300 ;-) , po zmianie na Akrapa V-ka gada tak jak powinna, pięknie brzmi na wolnych obrotach... czasem muszę zgasić na światłach aby pogadać. Charakterystyka zmienia się na lepsze, szczególnie w przedziale 2 - 2,5 tys., gdzie na serii potrafił szarpnąć, podczas spokojnej jazdy miejskiej pomiędzy światłami było to faktycznie odczuwalne.
Wg Pana Akrapovica wygląda to tak:
http://az79640.vo.msecnd.net/akrapovicb ... 682ee4.pdf
Obrazek

Re: VFR 1200F SC63 RP11 - jaki dedykowany WYDECH?

: pt 01 maja 2015, 22:53
autor: VFRKrzysztof
Odświeżę temat, gdyż mooooooc już opanowałem i przydałby się jakiś dźwięęęęęęęk :mrgreen: Kto ma akcesoryjny komin? Jakie wrażenia? Czy można samodzielnie wymienić, czy konieczna jest wizyta w serwisie? Co się robi z tym kablem, co wchodzi do fabrycznego komina?