Regulator napięcia do VFR750 RC36 1992r.
: pn 26 sie 2013, 17:35
Cześć.
Po raz kolejny jestem zmuszony zapytać o radę, bo ostro się waham, jakie rozwiązanie wybrać.
Jakiś czas temu padł mi regulator i na 90% jest to awaria regulatora, bo przy wtyczce jest popękany, a na ramie mam z niego wyciek.
Muszę go wymienić i tu zaczynam się zastanawiać na jaki.
Pisałem do Gregorego i mogę dostać od niego tourmax'a RGU-107. Wygląda tak:
http://www.motorus.pl/uklad-elektryczny ... 12230.html
Mój regulator wygląda tak:
http://i.imgur.com/d1rJ04G.jpg
Teoretycznie wszystko powinno pasować.
Teraz pytania:
1. Wyprowadzam się do Katowic a moto zostaje [nie mam tam gdzie go trzymać], czy lepiej wymienić go przed zimą, czy na wiosnę, bo dopiero wtedy będę miał pewnie okazję pojeździć?
2. Czy inwestować w ten regulator [300zł] czy może lepiej, skoro i tak będę mało jeździć, poszukać tańszego zamiennika?
3. Czy jeśli kupię tego tourmaxa, to powinienem montować mu wentylator tak jak tu, czy może domontować jakiś radiator?:
http://homepage.ntlworld.com/stu.tyrrell/Turbo_Mod.htm
Dużo to daje? Regulator nie ma radiatora, a znajomy mówił, że lepiej do niego na pastę termoprzewodzącą dokleić/domontować konkretny radiator, bo ponoć mocno się grzeją.
Ogólnie nie chcę tylko powtórki z rozrywki, bo strasznie mnie wkurza jak ciągle muszę pakować grube pieniądze w jakieś pechowe sytuacje. Skoro już się inwestuje co nieco, to chciałoby się, żeby to funkcjonowało, a mam uraz w związku z moim poprzednim motocyklem, który non stop nawalał mimo, że ciągle wkładałem w jego naprawy dość konkretne pieniądze. Nie chcę mieć w następnym sezonie tego samego problemu wykładając teraz te 300zł. VFR kupiłem, ponieważ ma dobrą opinię wśród ludzi jeśli chodzi o awaryjność. Wiem, że nie mogę wymagać za wiele od motocykla z 1992 roku, aczkolwiek w tym sezonie przejechałem nim 1-2tys km co dużym wynikiem nie jest i nie chcę mieć powtórki z rozrywki tak jak w przypadku mojej poprzedniej maszyny. Dlatego myślę jeszcze o jakimś tanim zamienniku. Wiem, że regulatory to słaby punkt VFRek, dlatego zanim coś zrobię wolałbym usłyszeć zdanie osoby obeznanej w temacie.
Co byście zrobili na moim miejscu? Ewentualnie jaki regulator możecie polecić?
Po raz kolejny jestem zmuszony zapytać o radę, bo ostro się waham, jakie rozwiązanie wybrać.
Jakiś czas temu padł mi regulator i na 90% jest to awaria regulatora, bo przy wtyczce jest popękany, a na ramie mam z niego wyciek.
Muszę go wymienić i tu zaczynam się zastanawiać na jaki.
Pisałem do Gregorego i mogę dostać od niego tourmax'a RGU-107. Wygląda tak:
http://www.motorus.pl/uklad-elektryczny ... 12230.html
Mój regulator wygląda tak:
http://i.imgur.com/d1rJ04G.jpg
Teoretycznie wszystko powinno pasować.
Teraz pytania:
1. Wyprowadzam się do Katowic a moto zostaje [nie mam tam gdzie go trzymać], czy lepiej wymienić go przed zimą, czy na wiosnę, bo dopiero wtedy będę miał pewnie okazję pojeździć?
2. Czy inwestować w ten regulator [300zł] czy może lepiej, skoro i tak będę mało jeździć, poszukać tańszego zamiennika?
3. Czy jeśli kupię tego tourmaxa, to powinienem montować mu wentylator tak jak tu, czy może domontować jakiś radiator?:
http://homepage.ntlworld.com/stu.tyrrell/Turbo_Mod.htm
Dużo to daje? Regulator nie ma radiatora, a znajomy mówił, że lepiej do niego na pastę termoprzewodzącą dokleić/domontować konkretny radiator, bo ponoć mocno się grzeją.
Ogólnie nie chcę tylko powtórki z rozrywki, bo strasznie mnie wkurza jak ciągle muszę pakować grube pieniądze w jakieś pechowe sytuacje. Skoro już się inwestuje co nieco, to chciałoby się, żeby to funkcjonowało, a mam uraz w związku z moim poprzednim motocyklem, który non stop nawalał mimo, że ciągle wkładałem w jego naprawy dość konkretne pieniądze. Nie chcę mieć w następnym sezonie tego samego problemu wykładając teraz te 300zł. VFR kupiłem, ponieważ ma dobrą opinię wśród ludzi jeśli chodzi o awaryjność. Wiem, że nie mogę wymagać za wiele od motocykla z 1992 roku, aczkolwiek w tym sezonie przejechałem nim 1-2tys km co dużym wynikiem nie jest i nie chcę mieć powtórki z rozrywki tak jak w przypadku mojej poprzedniej maszyny. Dlatego myślę jeszcze o jakimś tanim zamienniku. Wiem, że regulatory to słaby punkt VFRek, dlatego zanim coś zrobię wolałbym usłyszeć zdanie osoby obeznanej w temacie.
Co byście zrobili na moim miejscu? Ewentualnie jaki regulator możecie polecić?