Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: KolczyK » pt 08 lut 2013, 14:50

Hej,

postanowiłem założyć takie tematy do każdego modelu VFR

MÓWIMY O VFR VFR 1200 w Manualu i DCT

PROSZĘ I WPISYWANIE CO SPRAWDZAĆ, NA CO SZCZEGÓLNIE ZWRACAĆ UWAGĘ W DANYM MODELU.



Typowe Problemy, usterki
Koszty eksploatacji


Potem pokasuję posty i stworzę jeden zamknięty, obszerny post.

LWG

KolczyK
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

plastic
Posty: 9
Rejestracja: ndz 05 sty 2014, 22:48
Model VFR: 800X Crossrunner
Imię: Marek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: plastic » ndz 05 sty 2014, 23:35

Szkoda, że przed zakupem nie przeczytałem tego tematu, bo nie popełnił bym błędów.... ;)
A tak na serio, to przed zakupem troszkę szperałem i nie udało mi się znaleźć żadnych informacji o "chorobach" tego modelu. Jedyną wpadką jaką udało mi się znaleźć to była akcja serwisowa w Anglii. Wezwano ok. 320 VFR-ek do serwisu, ze względu na jakieś opiłki w silniku, które mogły go unieruchomić. Objawiało się to dziwnymi odgłosami właśnie z silnika.

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Model VFR: Dełu Tiko
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: brii » czw 03 kwie 2014, 16:08

Warto zwrócić uwagę na to czy przy czy gwałtownych zmianach obciążenia wał nie stuka na niskich biegach i czy owiewki są dobrze spasowane. Ogólnie nic się z tymi sprzętami nie dzieje jeśli nie miały poważniejszych przygód.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

mlj
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pt 07 maja 2010, 22:08
Model VFR: 1200F
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: mlj » wt 08 kwie 2014, 18:38

A tak z ciekawości... ćwiczył już ktoś rozblokowywanie VFR1200 z Francj. Blokada jest na ECU na 106 KM :(

mlj
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pt 07 maja 2010, 22:08
Model VFR: 1200F
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: mlj » sob 02 sie 2014, 10:16

Jak widać nikt poza mną nie ćwiczył, a ja już jestem po całej operacji.
Wiec dla potomności, jak radzić sobie z zablokowaną mocą w VFR 1200:
1) nie kupować takiej... będzie najprościej - koszt w cenie motocykla :)
2) kupić komputer z wersji otwartej, koniecznie z kluczykiem, i dokonać swapa ( temat prosty jak budowa cepa, w razie czego służę pomocą) - koszt 1000-1500 PLN + dorobienie kluczyków
3) wgrać nowe mapy (po kilku miesiącach poszukiwań znalazłem jedną firmę z referencjami która to robi, niestety jest ona w Stanach... ECU Unleshed. W Polsce ich przedstawicielem jest TOXIC MOTO z Wrocławia. Komputer leci do Stanów, gdzie jest otwierany, na kość pamięci trafiają nowe mapy, i teoretycznie wszystko gra. Procedura trwa podobno z przesyłkami 2-3 tygodnie) - koszt 1600 - 1800 PLN
Podsumowując - polecam korzystanie z punktu 1.

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Model VFR: Dełu Tiko
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: brii » pn 04 sie 2014, 08:42

Czyli blokada całkowicie elektroniczna, dobrze, że mieć taką informację na forum. Znasz może symbol kości w której jest mapa? Być może dałoby się w przyszłości wyciągnąć wsad z tej kości by wgrać go do "zblokowanego" kompa.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

mlj
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pt 07 maja 2010, 22:08
Model VFR: 1200F
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: mlj » wt 05 sie 2014, 00:59

Co do szczegółów, ECU montowane w różnych krajach mają różne parametry, i wygląda to tak:
USA
PGM-FI-KEIHIN ED 38770-MGE-773 - wersja bez HISS
Honda part: 38770-MGE-773
127 kW (170 HP) / 10.000 rpm
129 Nm / 8.750 rpm

Europe
PGM-FI-KEIHIN ED, 38770-MGE-644
Honda part: 38770-MGE-644
127 kW (170 HP) / 10.000 rpm (95/1/EC) (ED-​type)
129 Nm / 8.750 rpm (95/1/EC) (ED-​type)

France / Belgium
PGM-FI-KEIHIN ED, 38770-MGE-623
83 kW (111 HP) / 9.500 rpm (95/1/EC-​ (F-​type)
115 Nm / 4.000 rpm (95/1/EC) (F-​type)

Japan
PGM-FI-KEIHIN ED, part number unknown
82 kW (111 HP) / 8.500 rpm
111 Nm / 6.000 rpm

Co do samego scalaka który siedzi w kompie i trzyma zapisane mapy - NFI :(
Trzeba by rozpruć kompa i poszukać, ale to robota dla odważnych..

Awatar użytkownika
WieniuZiel
Posty: 18
Rejestracja: sob 21 cze 2014, 12:38
Model VFR: 1200F DCT
Imię: Wieniu
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielątkowo k. Poznania

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: WieniuZiel » czw 07 sie 2014, 11:18

Polecam sprawdzić czy działa pokrętło od tylnego amortyzatora, potrafi zapiaszczyć się na amen. Jest umiejscowione tak, że każda przejażdżka po mokrym je zasyfia. Nawet testowe w salonach mają problem z regulacją. Nowy amor to kilka tysi...

hansklos81
Posty: 1
Rejestracja: czw 23 kwie 2015, 18:11
Model VFR: 1200
Imię: Lukasz
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: hansklos81 » czw 23 kwie 2015, 18:21

zgadzam sie z WieniuZiel , przy kupnie mojego egzemplarza dowiedzialem sie ze caly shock absorber i pokretło było wymienione na nowe, wiec to chyba jakas przypadłość....

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: emil » czw 23 kwie 2015, 21:21

hansklos81 pisze:zgadzam sie z WieniuZiel , przy kupnie mojego egzemplarza dowiedzialem sie ze caly shock absorber i pokretło było wymienione na nowe, wiec to chyba jakas przypadłość....
witamy wyrocznię :pwned

Awatar użytkownika
VFRKrzysztof
klepacz
klepacz
Posty: 592
Rejestracja: czw 09 lip 2009, 01:03
Model VFR: 1200F
Imię: Krzysztof
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: VFRKrzysztof » pt 24 kwie 2015, 11:15

WieniuZiel pisze:pokrętło od tylnego amortyzatora
Honda wie o tym, że te amortyzatory masowo się psują. Podobno od 2012 roku wstawiają poprawione. Gdyby dbali o reputację to by wymienili te z lat 2010-11 na nowe, albo chociażby zaproponowali specjalny rabat dla posiadaczy badziewnych amorów. Ale jak widać tego nie robią. Podobno jeśli się tego pokrętła używa, to jest większa szansa, że się nie zatnie. Zatem rada dla posiadaczy badziewia: regularnie kręcić pokrętłem.
A rada ogólna - celować w roczniki od 2012. Oprócz amora poprawili też kufer centralny. Ten stary to nie kufer, tylko duża puderniczka. Nowy ma rozmiar normalnego kufra. Nowego kufra nie można zamontować na stare mocowanie, bo płyta montażowa jest inna i cały stelaż chyba też.
The best is yet to come! :-)

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Model VFR: 1200F
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: veeefour » wt 19 maja 2015, 21:41

Wiec tak od poczatku od siebie podorzucam.

Ecu unleashed zalatwilo jedno ecu z holadni po tym jak go zaczeli rozklejac. To ecu jest zalane masa i wazy z 2kg przez to. Nie da sie go rozebrac.
Kiedykolwiek uslyszyscie o koniecznosci rozbierania to moijac z daleka. W USA Guhl Motors robi to po kablu - odblokowywanie etc sprawdzalem.
w PL podobno K+K kwiecien - nie sprawdzalem. Kainzinger z Niemiec sie oferuje ale od siebie tego Pana radze omijac.
Nie wstawiamy sterownika z USA - nie ma hissa dzialac nie bedzie chyba ze z rzezba...

Kufer w 2012 nie poprawiono a wszedl drugi model na dwa kaski. Pierwszy typ miescil jeden kask i nic wiecej. Kto co potrzebuje.
Pierwsze kurfy dla Honday robi Givi - ten drugi model to niestety chinszczyzna ktora jakosc ma taka sobie. Nie dziwo, ze wiekszy kosztuje mniej niz mniejszy...

Kupowac radze z kuframi juz na pokladzie. Uzywek nie ma a nowe kosztuja tysiace u Hondy a jak sie okazalo ostatnio kufer centralny nie jest nawet tak prosty do kupienia nawet nowy.
Kilku probowalo i czekali po 5-6 miesiecy.

Akcja serwisowa dotyczyla modeli DCT i nie tylko w angli. Na VFR world byl temat nigeryjczyka ktoremu sie silnik posypal. Po perturbacjach Honda dala nowy.
Opilki w silniku nie usuniete po produkcji. W pdf szczegoly:
https://drive.google.com/open?id=0ByPYc ... authuser=0

Regulacja napiecia wstepnego sprezyny tylnego amora doskwiera kazdej sztuce do 2012-13 wczesniej czy pozniej. Honda wprowadzila nowy typ ktory ma regulator
przeprojektowany. Na obudownie jest kolnierz ktory oslania pokretlo przed dostawaniem sie syfu pod spod. Koroduje os pokretla wzgldem korpusu a pokretlko plastikowe
jest niesciagalne bez polamania. Gdzies mialem fotke porownawcza ale znalezc nie moge. Tu sie raczej Kayaba/Showa nie popisala..
Moj jeszcze zyje ale jest regularnie smarowany ale i tak chodzi ciezko.

Model ten ma tez problemy z szarpaniem na niskich obrotach na 1 i 2 biegu. Jest to spowodowane ograniczeniami w sofcie jakie honda umiescila. Sa hondowskie
aktualizacje ktore troche poprawiaja prace - ale ma sie wrazenie i tak, ze kardan sie zaraz rozleci bo cos w srodku klekocze. Roczniki od 2012 mialy poprawiony soft i kontrole
trakcji to tez ograniczenia nie sa az tak podle ale nadal tam sa. Np. na 1 biegu throttle by wire nie pozwala otworzyc przepustnic wiecej jak 70% - co bysmy sie nie pozabijali. :shock:
Wielu liczylo, ze honda to wraz z wejsciem trakcji to usunie - nic bardziej mylnego.
Sprawe dla mnie zalatwil remapping ktory zlikwidowal jakiekolwiek ograniczenia. Model 2012 dostal tez 0.5l wiekszy zbiornik.
Warto szukac 2012? Ja uwazam, ze nie - trakcje probowalem i jest ona bardzo bezczelna. Skutkowalo to tym ze przed kazdym wyjazdem musialem przyciskiem wylaczas TC
bo mnei to denerwowalo...pol litra wecej? Tez bym sie nie napalal. Modele 2010 mozna wyrwac za naprawde dobre pieniadze i je wlozyc w remap ecu i dokupic nowy zbiornik
jak ktos rzeczywiscie bedzie tesknil za ta polowka...a z roznicy jeszcze sporo kasy zostanie.

Awatar użytkownika
dittos
Posty: 15
Rejestracja: pn 08 gru 2008, 23:42
Model VFR: 1200F
Imię: Tomasz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: łódzkie

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: dittos » czw 02 lip 2015, 21:18

Kolego veeefour, mógłbyś przybliżyć temat, w którym dokładnie miejscu smarujesz pokrętło tylnego amora?
Moje jeszcze daje się obracać w pełnym zakresie, choć ciężko. Chciałbym więc zadbać, by działał jak najdłużej :)

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Model VFR: 1200F
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: veeefour » czw 02 lip 2015, 22:10

Od tyłu w szceline rurką wpsikuje - zrobiłem też od czoła otwór fi3 i wpuszczam tam coś regularnie.
Chodzi juz ciezko ale nadal dziala - 5 lat na karku.

Trzeba po woli sprzedawac druga nerke na ohlins'a 8)

rzeznik
Posty: 2
Rejestracja: pn 03 paź 2016, 19:32
Imię: roberto
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

Post autor: rzeznik » pt 07 paź 2016, 20:30

siemka
planuje kupić VFR1200 w manualu za 24-30 tys zl, tylko mam parę pytań i na co zwrócić uwagę ?
moje pytania
- które VFR1200 są zablokowane ? jak rozpoznać model z i bez blokady silnika
- gdzie można dokupić deflektor ? serwis czy używkę ?
- jakie usterki trapią właścicieli vfrek ?
to w sumie wszystko na początek z moich pytań :)
dziękuje z góry za każda odpowiedz . LWG

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości