Strona 1 z 2

Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: pt 08 lut 2013, 14:50
autor: KolczyK
Hej,

postanowiłem założyć takie tematy do każdego modelu VFR

MÓWIMY O VFR VFR 1200 w Manualu i DCT

PROSZĘ I WPISYWANIE CO SPRAWDZAĆ, NA CO SZCZEGÓLNIE ZWRACAĆ UWAGĘ W DANYM MODELU.



Typowe Problemy, usterki
Koszty eksploatacji


Potem pokasuję posty i stworzę jeden zamknięty, obszerny post.

LWG

KolczyK

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: ndz 05 sty 2014, 23:35
autor: plastic
Szkoda, że przed zakupem nie przeczytałem tego tematu, bo nie popełnił bym błędów.... ;)
A tak na serio, to przed zakupem troszkę szperałem i nie udało mi się znaleźć żadnych informacji o "chorobach" tego modelu. Jedyną wpadką jaką udało mi się znaleźć to była akcja serwisowa w Anglii. Wezwano ok. 320 VFR-ek do serwisu, ze względu na jakieś opiłki w silniku, które mogły go unieruchomić. Objawiało się to dziwnymi odgłosami właśnie z silnika.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: czw 03 kwie 2014, 16:08
autor: brii
Warto zwrócić uwagę na to czy przy czy gwałtownych zmianach obciążenia wał nie stuka na niskich biegach i czy owiewki są dobrze spasowane. Ogólnie nic się z tymi sprzętami nie dzieje jeśli nie miały poważniejszych przygód.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: wt 08 kwie 2014, 18:38
autor: mlj
A tak z ciekawości... ćwiczył już ktoś rozblokowywanie VFR1200 z Francj. Blokada jest na ECU na 106 KM :(

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: sob 02 sie 2014, 10:16
autor: mlj
Jak widać nikt poza mną nie ćwiczył, a ja już jestem po całej operacji.
Wiec dla potomności, jak radzić sobie z zablokowaną mocą w VFR 1200:
1) nie kupować takiej... będzie najprościej - koszt w cenie motocykla :)
2) kupić komputer z wersji otwartej, koniecznie z kluczykiem, i dokonać swapa ( temat prosty jak budowa cepa, w razie czego służę pomocą) - koszt 1000-1500 PLN + dorobienie kluczyków
3) wgrać nowe mapy (po kilku miesiącach poszukiwań znalazłem jedną firmę z referencjami która to robi, niestety jest ona w Stanach... ECU Unleshed. W Polsce ich przedstawicielem jest TOXIC MOTO z Wrocławia. Komputer leci do Stanów, gdzie jest otwierany, na kość pamięci trafiają nowe mapy, i teoretycznie wszystko gra. Procedura trwa podobno z przesyłkami 2-3 tygodnie) - koszt 1600 - 1800 PLN
Podsumowując - polecam korzystanie z punktu 1.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: pn 04 sie 2014, 08:42
autor: brii
Czyli blokada całkowicie elektroniczna, dobrze, że mieć taką informację na forum. Znasz może symbol kości w której jest mapa? Być może dałoby się w przyszłości wyciągnąć wsad z tej kości by wgrać go do "zblokowanego" kompa.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: wt 05 sie 2014, 00:59
autor: mlj
Co do szczegółów, ECU montowane w różnych krajach mają różne parametry, i wygląda to tak:
USA
PGM-FI-KEIHIN ED 38770-MGE-773 - wersja bez HISS
Honda part: 38770-MGE-773
127 kW (170 HP) / 10.000 rpm
129 Nm / 8.750 rpm

Europe
PGM-FI-KEIHIN ED, 38770-MGE-644
Honda part: 38770-MGE-644
127 kW (170 HP) / 10.000 rpm (95/1/EC) (ED-​type)
129 Nm / 8.750 rpm (95/1/EC) (ED-​type)

France / Belgium
PGM-FI-KEIHIN ED, 38770-MGE-623
83 kW (111 HP) / 9.500 rpm (95/1/EC-​ (F-​type)
115 Nm / 4.000 rpm (95/1/EC) (F-​type)

Japan
PGM-FI-KEIHIN ED, part number unknown
82 kW (111 HP) / 8.500 rpm
111 Nm / 6.000 rpm

Co do samego scalaka który siedzi w kompie i trzyma zapisane mapy - NFI :(
Trzeba by rozpruć kompa i poszukać, ale to robota dla odważnych..

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: czw 07 sie 2014, 11:18
autor: WieniuZiel
Polecam sprawdzić czy działa pokrętło od tylnego amortyzatora, potrafi zapiaszczyć się na amen. Jest umiejscowione tak, że każda przejażdżka po mokrym je zasyfia. Nawet testowe w salonach mają problem z regulacją. Nowy amor to kilka tysi...

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: czw 23 kwie 2015, 18:21
autor: hansklos81
zgadzam sie z WieniuZiel , przy kupnie mojego egzemplarza dowiedzialem sie ze caly shock absorber i pokretło było wymienione na nowe, wiec to chyba jakas przypadłość....

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: czw 23 kwie 2015, 21:21
autor: emil
hansklos81 pisze:zgadzam sie z WieniuZiel , przy kupnie mojego egzemplarza dowiedzialem sie ze caly shock absorber i pokretło było wymienione na nowe, wiec to chyba jakas przypadłość....
witamy wyrocznię :pwned

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: pt 24 kwie 2015, 11:15
autor: VFRKrzysztof
WieniuZiel pisze:pokrętło od tylnego amortyzatora
Honda wie o tym, że te amortyzatory masowo się psują. Podobno od 2012 roku wstawiają poprawione. Gdyby dbali o reputację to by wymienili te z lat 2010-11 na nowe, albo chociażby zaproponowali specjalny rabat dla posiadaczy badziewnych amorów. Ale jak widać tego nie robią. Podobno jeśli się tego pokrętła używa, to jest większa szansa, że się nie zatnie. Zatem rada dla posiadaczy badziewia: regularnie kręcić pokrętłem.
A rada ogólna - celować w roczniki od 2012. Oprócz amora poprawili też kufer centralny. Ten stary to nie kufer, tylko duża puderniczka. Nowy ma rozmiar normalnego kufra. Nowego kufra nie można zamontować na stare mocowanie, bo płyta montażowa jest inna i cały stelaż chyba też.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: wt 19 maja 2015, 21:41
autor: veeefour
Wiec tak od poczatku od siebie podorzucam.

Ecu unleashed zalatwilo jedno ecu z holadni po tym jak go zaczeli rozklejac. To ecu jest zalane masa i wazy z 2kg przez to. Nie da sie go rozebrac.
Kiedykolwiek uslyszyscie o koniecznosci rozbierania to moijac z daleka. W USA Guhl Motors robi to po kablu - odblokowywanie etc sprawdzalem.
w PL podobno K+K kwiecien - nie sprawdzalem. Kainzinger z Niemiec sie oferuje ale od siebie tego Pana radze omijac.
Nie wstawiamy sterownika z USA - nie ma hissa dzialac nie bedzie chyba ze z rzezba...

Kufer w 2012 nie poprawiono a wszedl drugi model na dwa kaski. Pierwszy typ miescil jeden kask i nic wiecej. Kto co potrzebuje.
Pierwsze kurfy dla Honday robi Givi - ten drugi model to niestety chinszczyzna ktora jakosc ma taka sobie. Nie dziwo, ze wiekszy kosztuje mniej niz mniejszy...

Kupowac radze z kuframi juz na pokladzie. Uzywek nie ma a nowe kosztuja tysiace u Hondy a jak sie okazalo ostatnio kufer centralny nie jest nawet tak prosty do kupienia nawet nowy.
Kilku probowalo i czekali po 5-6 miesiecy.

Akcja serwisowa dotyczyla modeli DCT i nie tylko w angli. Na VFR world byl temat nigeryjczyka ktoremu sie silnik posypal. Po perturbacjach Honda dala nowy.
Opilki w silniku nie usuniete po produkcji. W pdf szczegoly:
https://drive.google.com/open?id=0ByPYc ... authuser=0

Regulacja napiecia wstepnego sprezyny tylnego amora doskwiera kazdej sztuce do 2012-13 wczesniej czy pozniej. Honda wprowadzila nowy typ ktory ma regulator
przeprojektowany. Na obudownie jest kolnierz ktory oslania pokretlo przed dostawaniem sie syfu pod spod. Koroduje os pokretla wzgldem korpusu a pokretlko plastikowe
jest niesciagalne bez polamania. Gdzies mialem fotke porownawcza ale znalezc nie moge. Tu sie raczej Kayaba/Showa nie popisala..
Moj jeszcze zyje ale jest regularnie smarowany ale i tak chodzi ciezko.

Model ten ma tez problemy z szarpaniem na niskich obrotach na 1 i 2 biegu. Jest to spowodowane ograniczeniami w sofcie jakie honda umiescila. Sa hondowskie
aktualizacje ktore troche poprawiaja prace - ale ma sie wrazenie i tak, ze kardan sie zaraz rozleci bo cos w srodku klekocze. Roczniki od 2012 mialy poprawiony soft i kontrole
trakcji to tez ograniczenia nie sa az tak podle ale nadal tam sa. Np. na 1 biegu throttle by wire nie pozwala otworzyc przepustnic wiecej jak 70% - co bysmy sie nie pozabijali. :shock:
Wielu liczylo, ze honda to wraz z wejsciem trakcji to usunie - nic bardziej mylnego.
Sprawe dla mnie zalatwil remapping ktory zlikwidowal jakiekolwiek ograniczenia. Model 2012 dostal tez 0.5l wiekszy zbiornik.
Warto szukac 2012? Ja uwazam, ze nie - trakcje probowalem i jest ona bardzo bezczelna. Skutkowalo to tym ze przed kazdym wyjazdem musialem przyciskiem wylaczas TC
bo mnei to denerwowalo...pol litra wecej? Tez bym sie nie napalal. Modele 2010 mozna wyrwac za naprawde dobre pieniadze i je wlozyc w remap ecu i dokupic nowy zbiornik
jak ktos rzeczywiscie bedzie tesknil za ta polowka...a z roznicy jeszcze sporo kasy zostanie.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: czw 02 lip 2015, 21:18
autor: dittos
Kolego veeefour, mógłbyś przybliżyć temat, w którym dokładnie miejscu smarujesz pokrętło tylnego amora?
Moje jeszcze daje się obracać w pełnym zakresie, choć ciężko. Chciałbym więc zadbać, by działał jak najdłużej :)

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: czw 02 lip 2015, 22:10
autor: veeefour
Od tyłu w szceline rurką wpsikuje - zrobiłem też od czoła otwór fi3 i wpuszczam tam coś regularnie.
Chodzi juz ciezko ale nadal dziala - 5 lat na karku.

Trzeba po woli sprzedawac druga nerke na ohlins'a 8)

Re: Poradnik - Jak kupić VFR 1200 Manual i DCT

: pt 07 paź 2016, 20:30
autor: rzeznik
siemka
planuje kupić VFR1200 w manualu za 24-30 tys zl, tylko mam parę pytań i na co zwrócić uwagę ?
moje pytania
- które VFR1200 są zablokowane ? jak rozpoznać model z i bez blokady silnika
- gdzie można dokupić deflektor ? serwis czy używkę ?
- jakie usterki trapią właścicieli vfrek ?
to w sumie wszystko na początek z moich pytań :)
dziękuje z góry za każda odpowiedz . LWG