Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: KolczyK » pt 08 lut 2013, 14:48

Hej,

postanowiłem założyć takie tematy do każdego modelu VFR

MÓWIMY O VFR VFR800 RC46 Vtec

PROSZĘ I WPISYWANIE CO SPRAWDZAĆ, NA CO SZCZEGÓLNIE ZWRACAĆ UWAGĘ W DANYM MODELU.


Typowe Problemy, usterki, Koszty eksploatacji


Potem pokasuję posty i stworzę jeden zamknięty, obszerny post.

LWG

KolczyK
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
Model VFR: RC46A
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: adi610 » pt 08 lut 2013, 15:55

Bardzo dobry pomysł

może jeszcze dodać dodać:

Typowe Problemy, usterki
Koszty eksploatacji

Awatar użytkownika
gorallos100
bywalec
bywalec
Posty: 48
Rejestracja: ndz 14 paź 2012, 09:22
Model VFR: 800 V-Tec
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: gorallos100 » sob 09 lut 2013, 12:36

No to rozpocznę...
1. Wiele Vfr 800 V-tec w wersji z Abs jest sprowadzanych z wysp brytyjskich - warto zwrócić uwagę na wszelkie elementy metalowe i aluminiowe. Często są zasniedziale, trzeba sie liczyć z dość dużym relatywnie nakładem pracy przy przywracaniu tego do pierwotnej pracy.
2. Jak wyżej modele z ABS najczęściej były kupowane przez wyspiarzy.

...

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
Model VFR: RC46A
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: adi610 » sob 09 lut 2013, 14:32

problem z elektryką, uciekająca masa http://www.youtube.com/watch?v=ODSG7ErsYEw

Awatar użytkownika
Higga
teksciarz
teksciarz
Posty: 146
Rejestracja: pt 11 maja 2012, 11:45
Model VFR: XR 250
Imię: Szczepan
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: Higga » sob 09 lut 2013, 16:01

Adi mowa o vtec, chyba, ze on ten sam problem posiada

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: Damo 88 » sob 09 lut 2013, 22:21

Co do uciekającej masy nigdy nie miałem problemu. Jeżeli motocykl nie jest w wilgotnym miejscu i nie stoi pod chmurką plandeką nie będzie problemu .
Nastała moda na polerowanie , malowanie kolektorów przed sprzedażą , co świadczy o dużym przebiegu . Co do anglika i śniedziejących elementów owszem . Ale uwaga w pobliskim salonie Hondy czasem widać niemca , Z lawetą a na niej angielskie motocykle . Ważna jest praca na wolnych obrotach wskazówka nie może bardzo falować , załączanie się V-Tec ponad 6000obr. Gdy odda płynie moc jest dobrze , gdy szarpnie czas na regulację . Uwaga mało kto umie ją przeprowadzić
( Ja Potrafię jestem po jak co pisać 8) ) . Oczywiście sprawdzanie wszelkiego rodzaju luzów nie będę pisał .
Sprawdzić należy tarcze czy nie są pokrzywione i czy koło przednie obraca się swobodnie . Przednie tarcze sprawdzamy jeszcze innym sposobem , pukamy w nie jak do drzwi :wink: gdy słyszymy jakby były poluzowane to dobrze ponieważ tarcza jest tak zwana pływająca ,gdy sam głuchy ( Pełny podźwięk ) jest źle tarcza jest zwichrowana ,Przegrzana .
Otwarcie termostatu przy 70- 80c powinny być obie chłodnice gorące .
Sprawdzić czy jest ładowanie na akumulatorze na wolnych obr.

Motocykl nie ma jakiś konkretnych wad , na które trzeba uważać.

I Jeszcze jedno Podnieta to kiepski doradca :biggrin
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Marecki_
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 82
Rejestracja: sob 15 sty 2011, 21:32
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: Marecki_ » sob 09 lut 2013, 23:09

Damo 88 pisze:...
Nastała moda na polerowanie , malowanie kolektorów przed sprzedażą , co świadczy o dużym przebiegu...
Zaciekawiles mnie. Jak mozesz to rozwin temat. W moim vitku pomalowalem kolektory, gdyz kolanka we vitkach po prostu rdzewieja i kiepsko to wyglada. Zastanawiam sie dlaczego uwazasz, ze swiadczy to o duzym przebiegu :biggrin
A w temacie- zasniedziale kostki i zwiazany z tym brak masy lub jej slabe przejscie, jest czesto wystepujaca przypadloscia.

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
Model VFR: RC46A
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: adi610 » ndz 10 lut 2013, 08:13

Higga pisze:Adi mowa o vtec, chyba, ze on ten sam problem posiada
chodzi o VTEC-a, w większości problem dotyczy egzemplarzy z Wysp.
Jest dosyć łatwy do usunięcia, należy wyczyścić kostki spinające masę.
(Miałem ten problem podczas kilkudniowego deszczowego wypadu)
objawy:

http://www.youtube.com/watch?v=J2FrWEqzCpI

Awatar użytkownika
gorallos100
bywalec
bywalec
Posty: 48
Rejestracja: ndz 14 paź 2012, 09:22
Model VFR: 800 V-Tec
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: gorallos100 » ndz 10 lut 2013, 10:31

Adi610, a wrzuć jakieś zdjęcie, gdzie szukać tych kostek...

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
Model VFR: RC46A
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: adi610 » ndz 10 lut 2013, 10:48

Temat poruszony na:

vfrdiscussion.com
vfr-oc.pl temat II

vfr-oc.pl temat I

U mnie problem powstał po kilku dniach jazdy w deszczu, grubo ponad 1000km od domu. Usterka kłopotliwa aczkolwiek dosyć łatwa do usinięcia; jeżeli wiadomo gdzie szukać.

Damo 88 pisze: Sprawdzić czy jest ładowanie na akumulatorze na wolnych obr.
Jakie powinno być prawidłowe ?

Awatar użytkownika
ivan
klepacz
klepacz
Posty: 809
Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
Model VFR: 1200X
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: ivan » pn 11 lut 2013, 08:43

A ja bym proponował napalonemu kupcowi o sprawdzenie rozrządu.
tzn. czy nie słychać charakterystycznego stukania (cykania) zwłaszcza przy schodzeniu z obrotów. Bo to właśnie wymiana rozrządu to jet to co boli najbardziej po zakupie Vitka.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: Damo 88 » pn 11 lut 2013, 22:44

Po kolektorach przeważnie poznać przebieg orientacyjnie czy się zgadza . Przypatrz się w ogłoszeniach ...

Szerokości.
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
patrycy77
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: ndz 17 lut 2013, 00:21
Model VFR: V-TEC...good-bye
Imię: Patrycjusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: patrycy77 » ndz 17 lut 2013, 21:17

Przed kupnem proponuję mocno zagrzać v-teca - do włączenia chłodnic. Jeśli napinacze lub łańcuszki są słabe pojawi się charakterystyczne klekotanie, które pojawia się i znika. Zazwyczaj to wina samych napinaczy - można je "podciągnąć" jak w modelach cbr i problem znika ;) - taka "domowa" naprawa ;)
Zanim użyjesz słów: "ZAWSZE", "NIGDY" i "NA PEWNO" zastanów się czy jesteś w 100% pewny swojej wypowiedzi...
Mi się kiedyś wydawało....że jestem pewny:p

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 616
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Model VFR: FI>Vtec>RC36II
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: Groszek » ndz 24 mar 2013, 17:12

Damo 88 pisze:załączanie się V-Tec ponad 6000obr. Gdy odda płynie moc jest dobrze , gdy szarpnie czas na regulację .
nie rozumiem, w sensie jeżeli przy załączeniu V-tec szarpie to źle? Nie zgodze się, że to kwestia regulacji, z resztą temat chyba był wałkowany. Przejście przez 6700 obr/min (czyli załaczenie V-teca) , zwłaszcza w motocyklach przed 2006r, odbywać się może z szarpnięciem bądź bez, zależy od różnych rzeczy, zazwyczaj od tego jak mocno odwinięta jest maneta, ale nie od regulacji.

VFR 800FI i V-tec mają bardzo delikatny lakier na tylnej feldze. Jeżeli ktoś mówi, że moto ma 15-20 tyś km przebiegu a tylne felga ma dużo odprysków, to jest to raczej mało wiarygodne. Sprawdzić w jakim stanie jest lakier tylnej felgi, i czy nie była malowana.

marek_w
teksciarz
teksciarz
Posty: 163
Rejestracja: pt 05 lip 2013, 15:38
Model VFR: 800 Vtec '02
Imię: Marek
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800 Vtec

Post autor: marek_w » pt 05 lip 2013, 16:00

jakos widze ze dawno nic nie bylo pisane. macie jeszcze jakies pomysly propozycje? dokaldnie mam zamiar kupic jeszcze w tym albo w nastepnym sezonie vfr 800 vtec z najlepiej 2003r

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości