Poradnik - Jak kupić VFR750 RC24

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Poradnik - Jak kupić VFR750 RC24

Post autor: KolczyK » pt 08 lut 2013, 14:39

Hej,

postanowiłem założyć takie tematy do każdego modelu VFR

MÓWIMY O VFR VFR750 RC24

PROSZĘ I WPISYWANIE CO SPRAWDZAĆ, NA CO SZCZEGÓLNIE ZWRACAĆ UWAGĘ W DANYM MODELU.

Typowe Problemy, usterki
Koszty eksploatacji


Potem pokasuję posty i stworzę jeden zamknięty, obszerny post.

LWG

KolczyK
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC24

Post autor: figaro » sob 09 lut 2013, 23:12

Różnice pomiędzy modelami VFR 750F [RC24/1 i RC24/2]
Na rysunku zaznaczono najważniejsze elementy różniące się na pierwszy rzut oka.
RC24 produkowana była w latach od 1986 do 1989. W czasie produkcji przeszła delikatny lifting, polegający na dostosowaniu do zmieniających się wymagań rynku.
Od 1986 do 1987 roku model oznaczony był jako RC24/1 /na górnym zdjęciu w kolorze białym/.
Od 1988 do 1989 roku model oznaczono jako RC24/2 /na dolnym zdjęciu w kolorze czerwonym/.
RC24/1 wychodził /przynajmniej na rynek europejski/ w kolorach białym z białymi felgami oraz granatowym z szarymi felgami.
* RC24/1 w 1987 roku, dodatkowo wyszedł w malowaniu srebrnym z szarymi felgami.
RC24/2 wychodził /jak wyżej/ w kolorach: biały z białymi felgami, czerwony z białymi felgami oraz czarny ze złotymi felgami.

Opis do zdjęć:
1. szyba [RC24/1 – pojedynczy element; RC24/2 – element podwójny]
2. kierunkowskaz przedni [* obudowa w kolorze czarnym] zmiana kształtu
3. napis zmiana miejsca
4. owiewka boczna oddzielona od pługa w RC24/2
5. logo VFR zmiana kroju czcionki
6. napis [brak pasków ozdobnych]
7. kierunkowskaz tylny zmiana koloru obudowy
8. zmiana miejsca wylotu powietrza z silnika
9. szersza rama w miejscu mocowania wahacza
10. set tylny pasażera [ zmiana rodzaju materiału i kształtu]
11. tłumiki [z oksydowanych na czarno na polerowane ze stali]
12. przednie golenie bez systemu TRAC w RC24/2
13. przednia tarcza hamulcowa [zmiana kształtu wewnętrznego pierścienia]
14. felga przednia [zmiana średnicy z 16” na 17” i kształtu ramion]
15. felga tylna [zmiana średnicy z 18” na 17” i kształtu ramion]
16. opona tylna [zmiana średnicy i szerokości z 130/80 V 18 na 140/80 V 17]
17. opona przednia [zmiana średnicy i profilu z 110/90 V16 na 110/80 V17]

Różnice drugoplanowe w następnym poście.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Figarka
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: pn 11 paź 2010, 19:26
Imię: Joanna
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Rumia 3City

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC24

Post autor: Figarka » ndz 10 lut 2013, 14:16

Różnice drugoplanowe - deska rozdzielcza, półka, przełaczniki.

1. lewy przełącznik zespolony [kształt, materiał, dźwignia ssania, przełączniki]
2. prawy przełącznik zespolony [kształt, materiał, barwa, przełączniki]
3. górna półka [RC24/2 plastikowa nakładka przykręcana do półki]
4. górne zamknięcie goleni [RC24/1 korki zasłaniające zawory do pompowania systemu TRAC]
5. zbiornik płynu hydraulicznego sprzęgła [kształt]
6. zbiornik płynu hamulcowego [kształt]
7. wypełnienie pod zegarami [RC24/1 – bezpieczniki; RC24/2 – zegar]
8. cyfry na wskaźnikach deski rozdzielczej [kolor]
9. inny zakres obrotów max. na obrotomierzu
10. wskaźniki pomocnicze [RC24/2 – dodatkowy wskaźnik poziomu paliwa]
11. kontrolki pomocnicze [inny układ]

P.S.
Kolor owiewek na zdjęciu RC24/1 [żółty] nie jest oryginalny. :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC24

Post autor: figaro » ndz 10 lut 2013, 14:29

Różnice drugoplanowe - ciąg dalszy.

P.S.
Prezentowane na zdjęciach VFR-ki są malowane [nigdy nie występowały w takich barwach]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC24

Post autor: figaro » ndz 10 lut 2013, 18:27

Uwagi przy zakupie motocykla HONDA VFR750F modelu RC24/1 oraz RC24/2

Produkcję modelu RC24 rozpoczęto w 1986, a zakończono w 1989 roku. Tak więc od zakończenia produkcji mija właśnie 24 rok. Wybór na rodzimym rynku wtórnym nie jest zbyt bogaty, a znalezienie egzemplarza zadbanego oraz regularnie serwisowanego staje się coraz trudniejsze. Posiłkować można się importem z zagranicy, lecz i tam ceny zadbanych egzemplarzy oscylują w okolicach 6000 do nawet 12000 złotych [po przeliczeniu wszystkich poniesionych kosztów i z uwzględnieniem należnych opłat]. Tak, że zakup egzemplarz w stanie salonowym [z udokumentowanym przebiegiem i historią serwisową] graniczy z cudem i wymaga grubego portfela.
Firma HONDA rozpoczęła modelem VFR750F pasmo sukcesów. Nadzwyczaj udana jednostka silnikowa [V4] oraz doskonała ergonomia przyczyniła się do światowego sukcesu tego motocykla. Zaprojektowany jako motocykl sportowy, stał się z biegiem czasu, dzięki swoim zaletom doskonałym motocyklem turystycznym, zapewniającym sportowe wrażenia z jazdy. Trwały i niezawodny silnik [rozrząd napędzany kołami zębatymi] jest niezaprzeczalnie perłą w koronie tego motocykla, ale i jednocześnie jego przekleństwem. Nadzwyczajna trwałość podzespołów oraz długie okresy między przeglądowe [12000 km] powodują u niektórych właścicieli zanik troski o stan techniczny. Mówi się, że VFR-ka się nie psuje. To prawda, ale pod warunkiem rzetelnie przeprowadzonego serwisu. Niestety, im starszy motocykl i więcej ma kolejnych właścicieli, tym mniejszą uwagę przykłada się do prawidłowego stanu technicznego. Do tego dochodzą wysokie koszta części zamiennych oraz robocizny w warsztatach. Można śmiało stwierdzić, że HONDA VFR750F nie jest motocyklem tanim ani w zakupie, ani w eksploatacji. Nabycie go, to najczęściej najniższa kwota wydana na ten motocykl w czasie całej jego eksploatacji.
Części zamienne oraz elementy wyposażenia produkowane są wyłącznie za granicą oraz rozprowadzane w oficjalnej sieci HONDY. Nie produkuje się zamienników, w związku z czym ceny wyrażane są w euro, co po przeliczeniu na złote stanowi dla wielu barierę nie do zaakceptowania. Naprawianie motocykla domowymi sposobami daje marne wyniki oraz prowadzi do dużego spadku wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Podczas oględzin interesującego nas motocykla należy zwrócić uwagę na podane niżej informacje [źródło: service manual].
UWAGA!!!
Żaden z oferowanych na rynku motocykli [RC24] nie pochodzi z rodzimej sieci sprzedaży. Wszystkie pochodzą wyłącznie z indywidualnego importu.



I OGLĘDZINY ZEWNĘTRZNE

- Plastiki w całości. Jakiekolwiek ślady klejenia sugerują przygody motocykla. [wygląd przedstawiony na zdjęciach na początku tematu].
- Powłoka lakiernicza bez widocznych ubytków, jednorodna, z połyskiem. Drobne zarysowania mogą występować na całej powierzchni,
większe zazwyczaj na zbiorniku paliwa [od strony kierowcy] i czołowych fragmentach owiewek.
- Elementy aluminiowe w naturalnym kolorze aluminium [nie malowane].
- Naklejki zewnętrzne na lakierze [wyjątek naklejka na zbiorniku paliwa, ta powinna być pokryta bezbarwnym lakierem].
- Przebieg motocykla.
- Ogólny wygląd motocykla nie powinien sprawiać negatywnego i odrzucającego wrażenia.
- Motocykl stojący na centralnej podstawce [wyposażenie seryjne] opiera się na ziemi przednim kołem.
- Patrząc w osi symetrii nie odnosimy wrażenia dwuśladowości motocykla.
- Wszystkie elementy zamocowane pewnie bez zbędnych luzów.
- Jeden kluczyk do stacyjki, zbiornika paliwa i zamka pod kanapą.
- Wlew paliwa jak i wnętrze zbiornika bez śladów korozji.
- Kluczyk swobodnie obracający się w zamkach.
- Dwa kluczyki w komplecie.
- Brak widocznych plam po płynach pod motocyklem oraz na owiewkach.
- Dwie tarcze hamulcowe [+ dwa zaciski] z przodu, jedna z tyłu [+ jeden zacisk].
- Koła z przodu i tyłu o 3 szprychach.
- Przewody hamulcowe czarne, gumowe [można na nich odczytać rok produkcji]
- Układ wydechowy 4 w 2 [nie porysowane, czarne w latach 86 i 87, polerowana stal w latach 88 i 89].
- Siedzisko nie poprzecierane.
- Uchwyt pasażera z tyłu na stałe.
- Możliwa nakładka na siedzenie pasażera w kolorze lakieru.
- Dwa lusterka lakierowane w kolorze motocykla.
- Podnóżki kierowcy i pasażera aluminiowe bez gumowych nakładek.
- Jakiekolwiek przeróbki, modyfikacje, usprawnienia są niepożądane i potencjalnie niebezpieczne.

II OGLĘDZINY DOKŁADNE

- sprawdzenie numerów ramy i silnika [muszą być zgodne z numerami w dokumentach]
- przegląd techniczny i ubezpieczenie [czy są i do kiedy ważne]
- numery ramy [na główce ramy z prawej strony]
- numery silnika [na górnej części korpusu silnika po prawej stronie, koło wlewu oleju]
- kolor i kod lakieru [pod siedzeniem pasażera po lewej stronie]
- wymiary opon, stan bieżnika oraz datę ich produkcji
- luzy na łożyskach kół [każde koło z osobna]
- luzy na łożyskach główki ramy [czy kierownica obraca się bez oporów]
- luzy na tylnym wahaczu
- ugięcie przedniego i tylnego zawieszenia [płynnie, bez hałasów i podejrzanych dźwięków]
- VFR ma dwie chłodnice [duża – chłodzenie silnika; mała powyżej – chłodzenie oleju]
- stan tarcz hamulcowych [tego samego typu, grubość, bicie boczne]
- stan hamulców [czy klocki nie obcierają o tarcze, grubość okładzin, brak wycieków, kolor płynu hamulcowego w zbiornikach]
- jeżeli sprzedający zezwoli demontujemy owiewki boczne i owiewkę tylną pod siedzeniem kierowcy
- sprawdzamy wszystkie połączenia spawane [szczególnie na łączeniu główki ramy z ramą] [miejsca łączenia tylnego stelaża z ramą]
- poziom oleju oraz jego kolor i zapach [prawa strona silnika, osobna miarka poziomu]
- stan oraz rodzaj uszczelek silnika [oryginalnie stosowane są uszczelki papierowe, za wyjątkiem głowicy cylindrów]
- uszczelniacze przedniego zawieszenia [lagi suche bez olejowego filmu]
- tylny amortyzator [suchy, bez wycieków z regulacją napięcia po lewej stronie]
- stan łańcucha napędowego i tylnej zębatki [łańcuch bez rdzawego nalotu, luz ok. 2 cm, zębatka bez zbytnio zużytych zębów, naciąg możliwie w połowie regulacji]
- stan naładowania akumulatora [po prawej stronie pod siedzeniem kierowcy, czy wszystkie urządzenia są zasilane po włączeniu zapłonu]
- bezpieczniki [kompletne, nie poprzepalane]
- oświetlenie [wszystko ma działać]
- opory na manetkach i cięgłach Bowdena [przesuw swobodny, bez zacięć]
- kranik rezerwy paliwa [ma się przełączać bez zacięć]


III URUCHOMIENIE SILNIKA

- podczas oględzin silnik ma być wyłączony. Jakiekolwiek wcześniejsze rozgrzewanie moto może być przesłanką do próby ukrycia prawdziwego stanu silnika
- wyciągamy ssanie i na wciśniętym sprzęgle uruchamiamy silnik. Silnik powinien zaskoczyć najpóźniej po kilku przekręceniach wału korbowego. Podczas uruchamiania nie dodajemy gazu
- silnik po uruchomieniu powinien pracować równo i w miarę rozgrzewania nabierać stopniowo obrotów. W miarę nabierania obrotów zamykamy stopniowo ssanie
- podczas nagrzewania z tłumików może wydobywać się para wodna [normalne zjawisko]
- po nagrzaniu obroty powinny oscylować w granicach 1000 ± 100 obr/min
- silnik ma pracować równo, bez zająknięć i przerw
- dodajemy gazu, silnik ma wchodzić płynnie na obroty i płynnie z nich schodzić. Strzelanie w tłumik podczas schodzenia z obrotów może świadczyć o źle wyregulowanych gaźnikach
- sprawdzamy działanie obrotomierza
- podczas dodawania gazu z wydechu nie powinien wydobywać się dym [dymienie może świadczyć o uszkodzeniu lub zużyciu pierścieni – bardzo wysokie koszta lub nieprawidłowej regulacji silnika]
- wejście na obroty powinno być natychmiastowe razem z ruchem manetki
- podczas dodawania gazu motocykl ma być stabilny [kołysanie sugeruje nieprawidłowości z zapłonem]
- w pracującym motocyklu, stojącym na centralnej podstawce sprawdzamy działanie sprzęgła i włączamy wszystkie biegi, zarówno w górę, jak i w dół
- biegi maja wchodzić pewnie, bez zacięć
- sprawdzamy napięcie ładowania [miernik podłączamy do zacisków akumulatora 14,3 – 15,1V przy 5000 obr/min]
- sprawdzamy, czy po kilkuminutowej pracy silnika nie zanika ładowanie [nagrzanie regulatora napięcia powoduje spadek napięcie ładowania – regulator do wymiany]

IV JAZDA PRÓBNA

- podczas jazdy sprawdzamy działanie skrzyni biegów [czy biegi wchodzą swobodnie i czy nie wyskakują pod obciążeniem]
- działanie sprzęgła [niedokładne wysprzęglenie oraz ciągnięcie na wciśniętej klamce – może świadczyć o zapowietrzonym układzie]
- działanie hamulców obu kół razem i na zmianę [hamowanie płynne, bez bicia klamki lub pedału, brak utraty siły hamującej po kilku naprzemiennych hamowaniach]
- przyspieszanie i hamowanie silnikiem [płynne bez przerw oraz bez strzelania w tłumik podczas hamowania]
- test na elastyczność, czyli przyspieszanie na wysokim biegu z małej prędkości [stukanie świadczy o złym stanie panewek korbowych i bardzo wysokie koszta naprawy]
- prostoliniowe prowadzenie [puszczamy kierownicę, jeżeli ściąga - odradzam zakup]
- prowadzenie w zakrętach [przy różnych prędkościach]
- działanie świateł i kierunkowskazów
- gasimy i ponownie uruchamiamy motocykl [sprawdzenie regulacji i działania zapłonu – silnik powinien zaskoczyć na ciepło bez dodania gazu]

Jeżeli wszystko wypadło pomyślnie można sfinalizować transakcję i cieszyć się nowym nabytkiem.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Mysza
Posty: 15
Rejestracja: śr 05 mar 2014, 19:30
Model VFR: VFR 750 RC24
Imię: Witek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC24

Post autor: Mysza » czw 06 mar 2014, 21:34

Bardzo fajny opis, z podjarania często można o czymś zapomnieć. Najlepiej wydrukować i odhaczać punkt po punkcie :)

Jedynie wspomniany prąd ładowania w Voltach mnie przeraża :) Przecież prąd to Ampery... Miernikiem na zaciskach akumulatora sprawdzamy więc NAPIĘCIE ładowania :)

Mysza
Posty: 15
Rejestracja: śr 05 mar 2014, 19:30
Model VFR: VFR 750 RC24
Imię: Witek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC24

Post autor: Mysza » czw 06 mar 2014, 21:36

I jeśli mógłbym prosić o wyjaśnienie, jak stan panewek może wpływać na dymienie z rur, to będę bardzo ale to bardzo wdzięczny.

Awatar użytkownika
supi
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pn 14 gru 2009, 22:14
Model VFR: RC24
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC24

Post autor: supi » śr 29 kwie 2015, 20:44

Stan panewek nie ma wpływu na dymienie z rur. Wiedzę swoją opieram na ogólnie silnikach spalinowych 4suwowych :D Dymi z rury, gdy do komory spalania dostaje się olej ( uszczelnienie zaworów/zdechłe pierścienie tłokowe lub koniec gładzi cylindra ), dostaje się płyn chłodzący ( najczęściej uszczelka pod głowicą ).

Co do RC24
figaro pisze:Mówi się, że VFR-ka się nie psuje.
jest to prawda. Mam piąty rok i przez ten czas tylko olej i klocki z przodu trza było wymienić. Poza tym czyszczenie styków pompy paliwa i włącznika światła stop w manetce........... a dalej to tylko :bye Sprzęt nie do zabicia.... choć może warto ten regulator wymienić, bo ładowanie takie sobie.

regaciarz
bywalec
bywalec
Posty: 38
Rejestracja: ndz 30 wrz 2012, 17:54
Model VFR: RC24
Imię: Michał
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC24

Post autor: regaciarz » śr 29 kwie 2015, 23:16

co prawda to prawda, sprzęgiełko rozrusznika pęknięte w dwóch miejscach, ale co najmniej od roku tak działa po skręceniu do kupy( mam drugie, ale jakoś brak czasu na wymianę). Mam delikatny dymek na zimnym, ale od wymiany do wymiany oleju trzyma stan. Łańcuch, zębatki, regulator napięcia, uszczelniacze lag, łożysko główki ramy, akumulator. Same eksploatacyjne rzeczy przez trzy lata :D oby nie zapeszyć.
Ogólnie jak ktoś szuka sprzętu nie do zdarcia to RC24 jest dla niego!

Awatar użytkownika
Prasku89
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 78
Rejestracja: śr 27 lip 2016, 11:59
Model VFR: 750 RC36 II
Imię: Aga
województwo: mazowieckie
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC24

Post autor: Prasku89 » wt 02 sie 2016, 23:16

Tak teraz usiadłam i poczytałam i jak sie tak zastanowić to przy zakupie nie sprawdziliśmy tylko jednej rzeczy. Czy nr ramy i silnika sie zgadza.

Dowiedziałam się też ciekawej rzeczy.. RC24 miało dwie wersje. Myślę że mam tą lepszą /2 :twisted:
A Rh D-

1. GSXF 600
2. GS 500E FiveStar
3. VFR 750 RC24
4. VFR 750 RC36II

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC24

Post autor: figaro » ndz 07 sie 2016, 20:30

Jeżeli brać po uwagę walory trakcyjne, to zapewne tak. :roll:
Jakiś czas temu zakupiony francuskojęzyczny folder reklamowy RC24 wersji beta, do zobaczenia w załączniku. :wink:
Ciekawostkę stanowi najrzadsza wersja, czyli czarna na złotych felgach 8)
Brakuje także wersji specjalnej przygotowanej na rynek francuski, oznaczonej naklejką "carat". Nie różniła się niczym od fabrycznej, za wyjątkiem owej naklejki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości